Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektiohaavan paranemisaika

Vierailija
23.01.2021 |

Kuinka kauan teillä sektiossa olleiden haavan paranemisaika oli? Kuinka monta viikkoa meni ennenkuin pystyitte nostamaan vauvaa itse? Miten vauvan hoito onnistui sektion jälkeen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/3 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa nostin varovasti muutama päivä leikkauksesta. Se oli maximi, mitä sai nostaa. Paraneminen kesti muistaakseni kuukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Minä ainakin joudun nostelemaan vauvaa heti sektiopäivän illasta lähtien Naistenklinikalla. Ei kukaan auttanut ja yksin piti olla, koronarajoitteiden vuoksi mies ei päässyt paikalle ollenkaan. Ylipäätään olen näin jälkikäteen miettinyt, että hoitohenkilökunta ei juuri mitään auttanut, ehkä 1-2 kertaa 3 päivän aikana vaihtoi vauvan vaipan mutta esim. syömään en ehtinyt ja jäähtynyt ruoka lähti takaisin koskemattomana, kun lapsi huusi koko ajan jos oli poissa sylistäni. Kerran pyysin, jos joku voisi tulla nopeasti olemaan vauvan kanssa kun oli pakko päästä hoitamaan se ensimmäinen pissakäynti katetrin poiston jälkeen ja vähän töykeä hoitaja tuli ilmoittaen, ettei sitten ehdi olla kauaa. Jäi kyllä tosi, tosi huono fiilis lapsivuodeajasta, vaikka kiireellinen sektio menikin hyvin.

Sektiohaava parani melko nopeasti mutta kivuton se ei ole vieläkään. Välillä aina juilii syvältäkin. Päivittäistä jomotusta oli noin 5-6 viikkoa.

Sektiosta nyt 9 kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi