>>----> HELMET loppuviikkoon (pe-su) <----<<
Kommentit (27)
Eilen oli miehen vuoro hoitaa Puklua ja pääsin käymään Kodin Ykkösessä. Olen havitellut sieltä muksun huoneeseen paria hyllykköä, olikohan nimeltään Box? Niitä on vaikka mitä värejä!
Meillä siis vuorotellaan muksun iltahoitojen suhteen ja systeemi on toiminut oikein hyvin. Joka toinen ilta on vaikka aikaa keskittyä kirjaan tai katsoa telkkaria. Teoriassa :).
Typsyllä on tapana kiskoa väsyneenä korviaan ja tänäkin aamuna oli korva sisältä aivan ruvella. Vaikka kuinka koetan pitää kynnet lyhyinä niin jotenkin vaan saa kynsittyä ihon rikki. Lisäksi toinen korva on nyt hörömpi kuin toinen. Noh, ehkä se tasoittuu ajan kuluessa.
KL.
En oo pariin päivään ehinyt mitään kirjoittelemaan, kun Onni on ollut todella kiukkuinen ja kärttyisä monta monituista päivää! Ihmeellistä kitinää IHAN koko ajan, ei meinaa huolia tuttipulloa ollenkaan, soseita kyllä syö, ei meinaa nukahtaa sitten millään jne. Meinas alkaa tällä mammalla jo päässä napsumaan, kun mies on ollut iltavuorossa ja olen saanut yksin taistella tuon " pikkutaiston" kanssa... Onneksi tänään on sitten ollut tuo ukkokin kaverina.
En tajua mikä tuota poikaa voi vaivata... kuumettakaan ei ole ollut. Voiskohan ne nyt olla ne hampaat... Niitähän sitä on veikkailtu kitinän aiheuttajiksi jo viimeiset 5kk:tta =)
Mies sanoi, että Onnia oli jotenkin puistatellut/täristänyt syödessä?!
Taas on pää ihan tyhjä ajatuksista.
Toivottavasti teidän muiden lapset voi hyvin ja ovat terveitä ja hyväntuulisia!!!
-väsynyt kumppari ja kitisevä onska-
Voisin lainata kirjoitustasi niin ei tarvi samoja sanoja uudelleen kirjottaa!!! Meillä just sama juttu, monta päivää poika vaan itkeny ja kitissy. Aivan outoo meilläpäin ku toi ei koskaan itke. nukahtaminen syöttö ym vaikeaa..
nyt onneks nukkuu. Mä oon kans ollu kokoviikon yksin, mies ollu vaan yöt kotona. Tänään meinas oikeesti hajota pää ku mikään ei pojalle passannu... Toivotaan että ne hampaat ois nyt tulossa eikä vakavampaa...
Meen syömään... nyt on ruoka-aika ku oon dietillä ;)
täällä kans kitinää ja eilen illal oli ihan maratooni itku, meni 2 tuntia itkiessä. Meillä itkut olleet tosi harvinaisia, edellisen kerran oli pari viikkoa sitten kun eka hammas tuli ja nyt tänään sit alkoi kuultamaan toinen alahammas. Et kyllähän sitä aina selitys pienen itkuille löytyy. Mutta on se raastavaa touhua kuunnella... miehen kans vuoroteltiin et toinen meni aina välillä parvekkeelle ihanaan hiljaisuuteen niin jaksoi taas pysyä tyynenä kun poika parku.
Aikaisemmin oli puhetta töissä käymisestä, meillä jaettiin miehen kanssa vanhempainvapaa ja olen ollut töissä jo toukokuusta. Rankkaa on ollut kun en halunnut imettämistä lopettaa, eli illat yöt ja aamut imetän ja päivisin pumppaan töissä. Nyt sit vaihdetaan taas syyskuun alusta et jään kotia ja mies menee töihin... lasken jo kovasti päiviä et saan jäädä kotia, sit meinaankin olla kotona niin kauan kuin mahdollista.
Kiinteiden syömistä ollaan jo pari viikkoa harjoiteltu, mutta ei se vielä oikein suju. Lusikallinen päivässä on vieläkin annoksena ja ihmettelen kovasti kuinka muilla helmivauvoilla menee jo purkki tolkulla päivässä. No lapset on tietty kaikki erilaisia.
Kysyttävääkin oli, mutta nyt ajatus hukassa...
Tulin pikaisesti kommentoimaan, että joillakin vauvoilla tosiaan hampaat tulee aikamoisen kiukuttelun saattelemana. Meillä tokaa hammasta edelsi kiukkuilta, jolloin ei ollut oikein missään tyytyväinen. Samoin ruoka voi tuntua ikävältä suussa, varsinkin lämmin ruoka. Myös tuttipullo voi ikävästi osua niihin arkoihin ikeniin joten ei ruoka maita. Sen takia taas kiukuttaa kun nälkä kuitenkin olisi. Joten sitten vaaditaan äidiltä ruokaa vaikkei itse sitä suostu syömään ;)
Eilen meidän neiti söi tooosi huonosti, ja yön aikana alhaalle olikin puhjennut kolmas hammas! Tulee näköjään eka tuo alakerran purukalusto meillä ;) Nyt siis kaksi etuhammasta ja yksi viereisitä tullut.
Niitä 17 muuta hammasta odotellessa...
klubiin, tyttö tippu otsa edellä tänä aamuna. juu meidän välistä kun äiti ja isä torkkui, herättiin ääneen poks ja karmea huuto!!!! tähän loppui meidän perhepeti.siis just kerkesin tytön nostaa mun naamalta ja irrotin kädet mun hiuksista ja tyttö kääntyi ja poks.
Karmeeta tuo viljaan tapaus, siis miten se konkreettisesti tapahtuu.Lapsi menee hetkellisesti tajuttomaksi vai mitä??? Mitä lapselle voi sitten itse tehdä??? Mulle tuli ihan paniikki,en ole koskaan kuullutkaan vastaavasta. Kaikkeen pitää näköjään varautua.
Nyt me lähdetään maleksimaan ulos vielä hetkeksi.
Kuumetta ja siniotsainen sarvipää tyttö
Heippa!
Lueskelin alkuviikon pinkkaa... voi karseus Viljaa, voin kuvitella mikä paniikki iskee. Mutta kieltämättä kuulostaahan se aika koomiselta, että vauva syö itsensä tajuttomaksi. Jos vaikka ruoka loppuu maailmasta? No, ei saa vitsailla kun varmaan itsekin olisin ihan paniikissa. Onneksi ei kuitenkaan mitään vakavampaa.
Kun olin lukioaikana vaihtarina Jenkeissä niin meidän perheessä oli 3-vuotias tyttö, joka aina pidätti hengitystään niin kauan, että meni tajuttomaksi! Se liittyi siis aina siihen, ettei saanut tahtoaan läpi vaikka itki ja huusi. Lopulta sitten pidätti hengitystään niin, että taju lähti... siinä kohtaahan alkaa automaattisesti hengittää. Että tiedoksi vaan -taaperot pystyvät tähänkin.
Me oltiin alkuviikko Leon kummien kanssa mökillä Kiteellä. Oli leppoisaa. Tosin Leo sai kahtena yönä ihan karseet hysteriakohtaukset, Ei todellakaan tiedetä, mikä sille tuli. Öisinhän tulee välillä näitä, että herää kun on mahallaan jumissa, eikä saa unta. Mutta yleensä uni tulee heti kun kääntää selälleen ja peittelee (joskus annetaan tutti, yleensä ei tarvi). Mutta mökillä ei siis auttanut mikään. Poika karjui noin puoli tuntia keskellä yötä -lopulta nukahti meidän väliin ja nukkui sängyssämme aamu yhdeksään! Että " meidän perheessä ei sitten anneta pienelle periksi" ja " meidän perheessä jokainen nukkuu omassa sängyssään" ... joopa joo, näitä hienoja lupauksia!
Kotona on alkanut meilläkin aivan käsittämättömät raivarit. Siis yleensä herra on itse aurinko, mutta esim. eilinen oli todella itkuinen päivä. Samalta siis kuulostaa kuin Kumpparilla ja muillakin -ilmeisesti siis kuuluu tähän ikään? Illalla nukkumaanmeno on nykyään tunnin itkushow kunnes lopulta kuukahtaa. Päiväunillekin mennään usein itkun kanssa -tosin max 15min.
Lattialla on alkanut viihtyä ja kovasti on liike johonkin suuntaan -tällä hetkellä etenee parhaiten peruuttamalla, joten tänäänkin olen kaivanut lapsen tyyliin 5 kertaa tv-tason alta, 2 kertaa ruokapöydän alta ja pari kertaa sohvapöydän alta. Siis vaikka kuinka sijoitat sen keskelle lattiaa niin jo on kohta jossain kolossa, jumissa ja -tietenkin- kriisissä.
Jokeltelusta kyseltiin -Leo on alkanut jutella aivan kamalasti. Se oikein keskittyneesti kertoo tarinoita. Muutama erilainen tavu, lähinnä tä-tä tai bä-bä tai ba-ba, myös ti-ti -tyyppistä tulee. Sekä valtava kirjo erilaisia päristyksiä. Mun mielestä se sanoo aivan selvästi " äiti" , mieheni ei ole asiasta yhtä vakuuttunut :-)
Kiinteitä popsitaan oikein hyvin. Nyt annamme yhden liha-aterian ja yhden hedelmäsoseaterian. Illalla velliä. Ja väliateriat maitoa. Olen hieman huolissani, että juokohan Leo liian vähän maitoa... annan soseaterioiden päälle näet vettä enkä maitoa. Meillä on muuten aloitettu nokkamukilla veden juonti!!! Hienosti menee. Mutta siis maidosta -mun laskujen mukaan maitoa menee (velli mukaan lukien 550-700ml päivässä) esim. nyt juuri Leo nukkuu, joten illan yksi maitoateria jää välistä ja seuraavaksi annetaan iltavelli. Tänään on maitoa mennyt 2x 180ml ja velliä sitten menee se 200ml -kuulostaako liian vähältä? Poika kuitenkin on tyytyväinen.
Tänään maksoin varausmaksun syyskuun ratsastusleiristä. Lähdemme kahdeksi yöksi työkaverin kanssa Rannikon Ratsutilalle -se on eka kerta kun olen 2 yötä poissa kotoa ja eka kerta kun mies jää Leon kanssa kaksin noin pitkäksi aikaa. odotamme mielenkiinnolla :-)
Oltiin tänään Töölönlahdella syöttämässä sorsia ja vasta poislähtiessä huomattiin kyltit, ettei niitä sais syöttää. Ilmankos ne niin innolla parveilivat meidän ympärillä? Sitten oltiin heittelemässä korista -mulla alkaa koristreenit ens viikolla ja aika heikolta näyttää. Vuoden tauko todellakin näkyy -osumatarkkuuteni koriin oli ehkä prosentin luokkaa. Juoksukuntoa en viitsi edes miettiä...
Apua, tulipas pitkä juttu! pahoittelen!
Oodi77, Silppukin syö kaksi soseateriaa (liha- ja kasvispöperö) päivässä. Maitoa on esim. tällä viikolla juonut vaihtelevasti 700-950 ml/vrk (tänään 790 ml). Viime viikolla oli yksi yli litran päivä, mutta se oli päivä jolloin soseet eivät maistuneet. Erona on se, etten tarjoile vettä kuin satunnaisesti.
KL.
Aaro voi jo paljon paremmin, kiitos tuttelin. Niin: tuttelin. Näin on sitten ilmeisesti käynyt että maito ei minulla riittänyt. En osannut arvatakaan kun esikoista imetin 9kk. En ole pahemmin vettä tarjoillut kun on niin paljon imenyt rintaa ja ne kerrat kun tarjosin vettä, kakisteli vaan ja sylki pois. Mulla tuli sitäpaitsi ihan vasta vielä maitoa niin että sänky lainehti ja pojan korvatkin oli sitä täynnä. Tänään ihmettelin kun oli sitä vettä tarjolla soseen kanssa niin ei muuta halunnutkaan (meillä muuten hörpätään sitä mukin reunasta). Ilmeisesti sillä eilen oli sitten jotain nestevajausta kun meinasi pökrätä. Voi kamala että sitä oikeesti voi olla HUONO ÄITI! Kyllä mulla on ollu tänään ihan semmonen olo ku Oodi sillon kuvaili: TULKAA NYT JOKU HAKEMAAN MULTA NÄMÄ LAPSET POIS!
Niin, kuumetta: Aaro meni siis ihan veteläksi sylissä, pystyasennossa, silmät vaan meni kiinni eikä jaksanu pitää päätä pystyssä. Kyllä voi sanoa että olin ihan shokissa. Juoksin alaston poika sylissä sateeseen keskelle pihaa ja huusi naapuria apuun. Olin vaihtamassa vaippaa ja pyllykin sillä oli ihan kakkanen. Laskin myöhemmin, että ei se loppujen lopuksi sitä ruokaa sitten syöny ku 1,5 desiä, se tuntu vaan paljolta kun tuoreista hedelmistä raastoin.
Kertokaapas nyt mulle sitten kun en osaa näitä pullojuttuja, voinko antaa sitä tuttelia ihan mistä vaan tuttipullosta? Mulla on jotain sellasia joita esikoinen käytti sillon 9-12-kuisena, käykö ne samat? Ainakin tänään Aaro joi niistä ihan hyvin. Sitten on niitä Aventin pumppupulloja, mutta eikö ne oo ihan vastasyntyneelle? Miten useesti te tarjotte tuttelia jos lapsi syö 1 vihannes-liha-aterian, 1 hedelmä/marja-aterian ja iltapuuron?
Iltaraivareista muuten: meidän esikoinen sai niitä kans, huus 21-23 just tässä iässä joka ilta, muistan vielä selvästi. Aaro ei oo vielä alottanu, toivottavasti ei alakaan.
Aarokin on nyt alkanut vähän jokeltelemaan enemmän. Ne ambulanssityypitkin meinas että kaveri hokee ' vauva, vauva, vauva' . Välillä tuntuu että se sanoo ' hei' kun sen näkee. :) Ihanaa kun se on taas oma ittensä, oon koko päivän ollu ihan sydän syrjällään. Se on niin sulonen, että joskus tuntuu ettei oo sellasta lasta ansainnu. Tämmösiä ajatuksia se luterilainen kasvatus tuottaa, hohhoijjaa.
Nyt iltaa istumaan isin kanssa. Mukavat viikonloput kaikille!
Alkaa jo väsy painaa, mut jos jotakin kirjoitan...
Kuullostaa jo tosi yleiseltä toi kitinä ja itku, kun lukee näitä kuulumisianne. Meillä siitä ei ole tietoakaan (kuukaudenhan sitä kyllä juuri kestikin). Herra on todella tyytyväinen ja nauraa ja juttelee. Juttelusta en nyt sen paremmin osaa sanoa mitä se on, vaikka vähän mitä sattuu milloinkin. Kuvittelen sanat: anna, hei, vauva jne. Meillä istutaan syöttötuolissa tyynyjen kanssa aina kun isi ja äiti syö (kun Nöpökkihän syö edelleen vain ja ainoastaan sitä tissiä). On se niin onessaan kun näkee maitopurkin ja muut herkut...
Yöllä meillä on nukuttu aina hienosti. Nyt herra on vaan keksinyt että yö loppuu n. 5.30... Äitistä se ei ole niin, joten tänäkin aamuna Nöpökki huuteli 50 minuuttia sängyssä ja sitten vasta simahti (ja vain tunniksi). En tajua mitä se nyt tuolla meinaa, kun välillä ei edes huoli tissiäkään. Päivällä nukutaan niin paljon että jos tuosta tulee ihan tapa, on pakko ruveta " valvottamaan" päivällä, jotta unta riittäisi koko yöksi.
Oletteko jumpanneet vauvojenne kanssa? Me ollaan nyt ehkä sellaset 3 viikkoa. Osaa liikkeistä ei poika suostu tekemään ja osaa ei äiti osaa, mutta loput menee mukavasti ja nautimme. Muutenkin kun on PAKKO jumpata useasti noita hartoita ja selkää(kun ovat aivan tajuttoman kipeät ja jumissa), niin saa vauvan kanssa siihen sellasta lisämakua.
Niin siis tuosta nauttimisesta vielä että kun välillä olen niin ahdistunut siitä ettei osaa mitenkään tyydyttää kaikkia vauvan tarpeita (kitisee vaan jne.). Niin nyt kun poikaa vaan hymyilee ja on iloinen, on häntä vaan ihailtava. Nytkin illalla halasi äitiä ja toi naamansa kiinni omaani ja jutteli ja kujersi niin ihanasti...
Ja minä en ole käynyt kuin yhtenä iltana viimeisen syötön jälkeen ystävän kanssa satamassa istuskelemassa. Ja tietysti nyt hierojalla, kampaajalle jne. Mut ei oikein pääse mihinkään kun syö useasti ja ei huoli pulloa... Mutta eiköhän nyt kun alan antaa sitä kiinteää niin sit pikkuhiljaa pääsekkin.Kieltämättä välillä tuntuu että seinät alkaa kaatumaan, pitää vaan itse huolehtia että lähtee jonnekkin vaikka vauvan kanssa.
Ja vierastaminen jatkuu yhä. Tänään mummolassa taas ei voinut edes pitkään täti ja mummi katsoa kun tuli jo se itku. No odotellaan vaan että helpottaa... Olin sitten suihkussakin siellä Nöpökki mukana (kun on se vesivajaus, niin pitää hyödyntää vesi kaikkialla).
Hyvää viikonloppua ja nautitaan vauvoistamme
Käpy ja Nöpökki
Viljaa, kyllä ne sun esikoisen pullot varmaan käy ihan hyvin. Ainun pullot ja -tutit (silikoniset anatomiset) on perushyviä, itse käytän niitä sekä Aventeja, jotka on mun mielestä huippuja. Puolivuotiaasta eteenpäin käy 4-tutit, mä käytän vielä toistaiseksi kolmostutteja. Velliä syötän variable flow (vaihteleva virtaus?) -tuteista.
Kokonaismaitomääriä näetkin tuolta aikaisemmista viesteistä. Silva syö kerrallaan noin 160 ml maitoa, velliä menee helposti parikin desiä.
KL.
Jaksoin vähän kahlata pinoja läpi
Viljaa :sympatiat, mä olisin kyllä tehny ihan samoin, senverran sitä pienen ja isommankin kanssa järkkyy kaikista ei normaaleista jutuista. Muistelin niin että kun esikoiselle aikoinaan annoin kunnon eka satsin perunaa niin sammu ähkyissään ja piti 5 h jälkeen päiväunilta herätellä. Mut ei ollu kyllä mitään tuollaista velttoutta. Kyllä se siitä ;)
Meillä siis rotavirus epäily jäi voimaan, tyttö kuivu ihan kokonaan ja tosi laihalta näyttää. Oli siis 2 vrk tipassa . Tänään oon saanu menemään vähän nestettä ja pissakin jo tuli että voitonpuolella ollaan. Viime yön mähän valvoin melkein kokonaan -pomppi sekä tyttö että poika !! Mä siis täällä kotona nursena ja kyllä palvelu on sitten hienoa :)
Mies kutusuttiin omiin polttareihin -aamulla postiluukussa lappu ja 50 ¿ rahaa -oli siis rastitehtävä , vähän seikkailuhenkeä -niinhän se kuuluukin tuollaiselle eräihmiselle olla. Sitä jännitti -mä tiedän että joutuu tekemään vaarallisen tempun mutta uskon että selviää ;)
Me siis koitetaan jaksaa täällä kotona vaan -Osku ei onneksi tirise eikä narise eikä kitise -koputtaa puuta. meillä kun on syöty noita kiinteitä ihan hyvin jo ja varsinkin tuo iltapuuro oikeen maiskuu suussa nam niin sehän jo helpottaa ainakin iltoja -jaksaa siis tyytyväisenä olla ja touhuta iltapuuhat !
Oskukin jo jokeltaa tulee ihania kaikkia juttuja ja nauraa räkättää kaikelle -varsin söpö pakkaus -no niinhan ne kaikki omat lapset on :) mutta nyt siis nukuttamispuuhiin -jos itsekin sais vaikka tunnin tirsat
Minkki ja Oskari 5,5 kk
Tyttö nukahti vellin voimalla klo 22.20 ja heräs kolmelta ja sitten joskus 8 maissa.VOIKO TÄMÄ OLLA TOTTA!!!!
Näistä viime aikaisista tapahtumista, Viljaan ja Minkin esim. äitinä olo on yhtä huolehtimista; se alkaa jo raskautta yrittäessä miksi ei heti tärppää,miksi ei potki/liiku, miksi ei jo synny, miksi miksi..sitten alkaa itkut, hampaat, liikkuminen ja koko loppuelämä huolehditaan aina hautaan saakka. On tämä elämä rankkaa!!!
Jaa mä menen nyt matot pesemään uudelleen kun rakin perkele halus just keskelle mattoa eilen ykästä. Siis ne matot on jo tuolla likoomassa.
kuumetta ja hyvin nukkunut tyttö
Eli te jotka olette jo menneet naimisiin ( oho vähän ajankohtainen asia mutta kuitenkin ) Millaiset polttarit piditte ? Mitä teitte ? ja missä olitte ? omassa kaupungissa , matkoilla ? Kuinka paljon oli ystäviä ?
Te jotka ette ole menneet vielä , millaiset polttarit haluaisitte sitten kun menette naimisiin ?
Mä vastaan sitten kun ne on ohi eli reilu viikon päästä , kai ? Mutta haluisiain jotain todella säpinää, vähän vauhtia ja kenties joku huima temppu tms. -paljon hyviä kamuja -ei liikaa sopivasti alkoholia ja tietty tarkoitushan -ainakin mun tapauksessa on unohtaa arki hetkeksi !
Nippu76 : mun piti laittaa jo tää linkki, käy kurkkaa :
www.elamysideat.com ja sieltä jääkiipeily ja 2 sivu ( muistaakseni kuvat 17 ja 18 on meikusta tosin v. 2002 :) ) Ja kurkkaa sivuja muutenkin -mun mieskin niissä jossain siellä komeilee elikäs me puuhastellaan vähän tälläisiä eräjuttuja ! Saahan niitä muutkin käydä kurkkaa :) Tämän firman pitäjä pitää mun miehelle ne polttarit joten vaarallisisia tilanteita riittää ;)
No tulipas pirteämpi olo -kiitos vielä kaikille ehengessä mukana olleille
Höyrähteny Minkki
Minkki75, oli pakko heti käydä kattomassa ne kuvat ;). Upean näköistä! Mä olen kerran kokeillut kalliokiipeilyä ja tykkäsin siitä tosi paljon. Tuo jääkiipeily näyttää vielä paremmalta :P.
Laittakaa hei muutkin tänne linkkejä, jos teistä on kuvia tai juttuja verkossa! Meistä löytyy tämmöinen: http://www.yle.fi/kodinkaantopiiri/muutos04_18.htm
Mun polttarit pidettiin laivalla, nyt en kyllä enää muista oliko Viking vai Silja, noin kymmenkunta tyttökaveria oli mukana. Just sopivan kokoinen porukka.
Pukelo on ollut taas viime päivinä hangonkeksi. Kaikki hyvin, toistaiseksi.
KL.
Jep nyt muutaman tunnin nukkumisen jälkeen _enhän minä nukkua saanut mutta pääasia et lapset , tyttö vähän piristy . Joi jopa appelsiinimehua. Vähän kuivan kalpea mutta uskon jos tila ei pahene takaisin sairaalaan ei mennä. Soitin kyllä sinne ja kehottivat seuraamaan yleistilaa. Mikähän sairaanhoitaja miekin oon kun mitään en ymmärrä ;)
Kaalilaatikko : nikistäsi voisi päätellä sinut erinäköiseksi jopa ;) Että ihan julkkis ;)
Osku karjuu äääääää niin että naapuriin kuuluu joten ...
Minkki edelleen
Tosi kiva nähdä teidän kasvoja! :) Se mun ja Aaron kuvahan oli siinä vauvalehdessä ja jonkin aikaa myös Me&Maman nettisivuilla, nyt näyttää olevan joku toinen kuva. Niillä näyttää olevan ne oman liinan sivut tekeillä, ehkä kuva tulee sinne sitten kun saavat ne tehtyä.
Kiitos kovasti ohjeista ja sympatioista. Me ollaan nyt opeteltu tuota pullohommaa ja on se Aaro tänään juonu jo kohta litran varmaan. Taas se ahmi vadelmia tosi hyvällä ruokahalulla nyt illalla ja meni hiukka vetelähköksi sen jälkeen, vaikkei ottanu ku ehkä puoli desiä ja saman verran maitoo päälle. Pitää olla tarkkana ettei anna kovin paljon. Pitää ottaa asia puheeksi puolivuotistarkastuksessa, siitä taitaa olla lääkärintarkastus, vai onko?
Toivottavasti Minkki teidän esikoinen paranee pian, sulla on varmasti kova huoli. Veikolla oli maha sekasi pitkään viime syksynä ja se oli aika rankkaa.
Niistä pottareista: mulla oli aikaan kun menin ekan kerran naimisiin sellaset että oltiin tyttöporukalla ensin piknikillä päivällä (Naissaaressa :) ) ja sitten sanottiin illalla ja juopoteltiin. Sopi mulle oikein hyvin ja oli tosi kivaa. Ei ollu mitään huimia ohjelmanumeroita, minä en olekaan sen luonteinen. Juhlimme omassa kaupungissa ja porukkaa oli ehkä jotain 6-7 minun lisäksi muistaakseni. Minut haki aamulla ihan tuiki tuntematon poika ylioppilaslakki päässä vanhalla polkupyörällä, luki runon ja tarjosi shampanjaa ja laittoi kukkaseppeleen päähän. Sitten hän kyyditti minut pyörän tarakalla satamaan tyttöjä tapaamaan. Oli oikein mukavaa. :)
Käpytyttö: minä jumppaan kun lapset nukkuu. Kerran yritin kun ne oli hereillä ja molemmat nauro. Jäi viimeseksi kerraksi.
Kaalilaatikko: kerro siitä Kodinkääntöpiirijutusta? Miten pääsitte siihen mukaan, mitä se makso, miten kaikki meni, oliko se Holle semmonen ku telkkarissa?
Huh, huh kun on lämmintä... Nää helteet ei sitten sovi mulle ollenkaan!!! Tykkäisin mieluummin sellatteesta +15 - +20, mutta... Mä en tykkää enkä osaa näin kuumalla tehä mitään ja kun aurinkoon menee niin tulee pää kipeäksi ja paha olo, ja kun mä palan vielä niin julmettoman helposti!!!
Me oltiin tänään heti aamusta miehen kanssa vadelmia poimimassa, ja nekin odottaa tuolla keittiössä siivoamista, kiva kiva!
Sitten kun sieltä tultiin niin oltiin sovittu mun veljen ja hänen vaimonsa kanssa mennä piknikille Aulangolle, joten ei auttanut muu kuin pistää tavarat kasaan ja sinne... Mutta oli kyllä tosi kiva käydä siellä ja kiivetä ne portaat sinne karhuluolalle ja takaisin, voi että osaa olla ihmisellä huono kunto!!! Olin puolikuollut sen kiipeämisen jäljiltä... No, miehet vielä kiipes sinne näkötorniin, mut me annettiin olla... (Siellä oli yksi " isomassuinen" naishenkilö kanssa, kiipes muina miehinä sekä luolaan että torniin... Olikohan hakemassa potkua synnärille???) Eetu ei nukkunut koko reissun aikana ollenkaan, ja kun laitettiin se istuimeen niin ei muuta kuin peukku suuhun ja herra oli täydessä unessa!!! Eikä Eetu edes hirveämmin kiukutellut koko aikana, no yöllä on sitten aikaa...
Me käytiin miehen kanssa Kelassa vähän kyselemässä noita tuki juttuja sitten kun tää " loma" on ohi... Ja niinpä siinä sitten kävi että mulla on todellakin mahdollista olla kotona Eetun kanssa vielä vuosi!!! JEEE!!! Voi että mä olen onnessani!
Noista linkeistä... Meillä ei ole netissä missään kuvia meistä, mutta kenelle tulee Hämeen Sanomat niin eilisestä lehdestä löytyy mun mies! Voitti Hämeen tähtitapahtumien järjestämän lahjakortin Aulangon kylpylään... Jihaa pääsee sinne loppuvuodesta pulikoimaan!!!
Meillä Eetu on jo oppinut menemään konttausasentoon! Siis muutaman kerran mennyt, mutta ainoastaan sängyssä. Ja Eetu istuukin jo TOSI tomerana, mutta hiukan tarttee pitää kiinni, ettei leuka kolahda lattiaan, muutaman kerran on sekin tapahtunut. Ja meillä siis istutaan tosi hyvin myös syöttärissä. Ja liikkumaankin päästään, tosin pakilla ja pyörien, mutta kumminkin.
Gallup: Eli te jotka olette jo menneet naimisiin ( oho vähän ajankohtainen asia mutta kuitenkin ) Millaiset polttarit piditte ? Mitä teitte ? ja missä olitte ? omassa kaupungissa , matkoilla ? Kuinka paljon oli ystäviä ?
Mulla oli reilu viisi vuotta sitten omat polttarit, kaverit tuli yllättämään mut suoraan sängystä, ja tekivät mulle aamupalan. Sen jälkeen veivät mut ratsastamaan ja kaasoni luo vaihtamaan kuteita, pupuksi (meillä tuolloin kaksi kania) jonka jälkeen matka kohti Tamperetta, siellä ensin rullaluistelua ja sen jälkeen Särkkikseen (en todellakaan ole mikään laitehirmu!), josta syömään Napoliin (muistaakseni, jos sellainen paikka edes on?) ja sitten loppuillaksi yhden lapsuuskaverini mökille. Ja noin kahden aikoihin kotiin... Alkoholia oli sopivasti mukana, en halunnut mitään " ryyppäjäisiä" että aamulla kukaan ei muista mitään (niin kuin vuotta aik järjestetyissä kaverin polttareissa!!!) Ja muutenkin oli juuri sellaiset " bileet" mitkä olivat mun näköiset, eli rauhallista oleilua ystävien kanssa (ja noihin vaikutti myös sekin että tuleva anoppini oli kuollut noin kolme viikkoa aikaisemmin :( . Ja ystäviä oli mukana päivän tapahtumissa kymmenisen...
Adalmiina: oletko vielä täällä Hämeenlinnan maisemissa ti 8.8? Sovittiin sillon tapaamisesta meillä, joten?
Sellaista kyselen, että onkos joku teistä ollut antamatta vellejä vauvalle? Onko jotain " haittaa" ? Meillä kun Eetua ei vois vähempää kiinnostaa vellit, päristelee ne vaan pois. Ja ajateltiin että voitais siirtyä suoraan sitten puuroihin... Vai onkohan tuosta haittaa? *Hitto kun kaikki on niin vaikeaa oman lapsen kanssa, toisten lapsia oon kuitenkin hoitanut työkseni, niin ihmettelenkin kuinka tää oman lapsen hoito/kasvatus voi olla näin " vaikeaa" ?
Jaahas nyt taitaa olla pää sen verran pehmentynyt, ettei tule järkevää tekstiä, mutta taidan siirtyä tuonne sohvalle makoilemaan... Ennenkuin mies kerkee sen valloittamaan... Ja ennenkuin sulan tähän koneen ääreen!!!
Aurinkoisia ja helteisiä päiviä!!!
Napero ja Eetu viisi päivää vajaa 6kk
Piti sitten tulla vilkaisemaan pinot, tuntuu, että olen ihan pihalla kaikesta kun en ole ehtinyt näitä kunnolla lukea...Nähtävästi kaikenlaista on sattunut joten tsemppiä asianosaisille!
Meillä Eetu myös kiukkuillut, mutta olen sen pistänyt ihan ilman piikkiin. Ei tahdo oikein syödäkään, puklailee sitten kun väkisin yrittää velliä antaa...plääh. Vettä olen sitten antanut kun välillä ei edes maitoakaan juo, pelleilee vaan :) Nyt on taas menossa sellaiset päristelypäivät jolloin kaikki päristellään suusta ulos ja virnuillaan päälle.
Meidänkin poju menee hetkittäin konttausasentoon. Välillä nostaa ylävartaloaan tosi ylös ja välillä vetää jalat massun alle. Nukkuu muuten paljon jalat koukussa mahan alla pylly pystyssä :)
Gallupista: meidän polttarit oli vähän niinkuin yhteiset. Kaverit ja sisarukset herätti meidät aamulla Tapani Kansan R-A-K-A-S biisillä ja saimme sitten valmiin aamupalan johon kuului myös kuoharia ja mansikoita. Sitten käytiin ratsastamassa jonka jälkeen äijät lähtivät värikuula-ammuntaa harrastelemaan ja mut vietiin siiderille ja manikyyriin. Sitten koko sakki syömään ja ruokailun jälkeen pääsimme pienkoneen kyytiin, tai miksi niitä nyt sanotaan, kuski ja kolme kyytiläistä :) Illalla menimme saunomaan hotellin saunaosastolle ja sitten bailattiin baarissa aikalailla tappiin saakka. Kivat polttarit oli!
Jeps, ei kai tässä kummempia...oli mulla jotain muutakin mielessä, mutta unohtui jo :)
Lämmöstä nauttien,
Sasuliini ja Eetu
Pikaisesti vielä tulin käymään koneella... Oon tulossa sinne tapaamiseen, toivottavasti kerrankin ajoissa!
Yöllä Emma taas heräili itkien, mutta yösyöntejä on harventanut. Jipii! Saa nukkua välillä jopa 3 tuntia putkeen!!
Nyt jatkan leipomista, kakku on juuri uunissa (tuoksuu hyvältä)!