Perjantain MAALISMASUT !! :)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7962069&p=2&tmode=1&smode…
Tuolla pääsee eiliseen..
Hyvää päivää taas vain kaikille! :) Enpä pinoa vielä huomannut, joten aloitan. toiv. ei kukaan nyt sit samaan aikaan kirjottele..
Neet oli käynyt päivittämässä listaa taas, käykäähän kurkkimassa mammakavereita. :)
Töissähän tämä päivä ei sitten kulukaan. Eilen illalla meni rajuksi oksenteluksi lähemmäs puolta yötä, joten jätin sitten suosiolla itseni punkkaan aamulla. Neuvolasta hakemaan saikkulappua ja niin, mä uskaltauduin nyt sitten pyytämään sitä akupunktiota. Ajattelin kokeilla, että mitenköhän se vaikuittaisi. Koska jos se todellakin auttaisi tähän pahoinvointiin niin voisin minäkin sitten vihdoin mennä töihinkin tekemään jotain hyödyllistä! :)
Oma napa muuten ennallaan, mutta oksentelun määrä vaihtelee, paha olo on koko ajan. Rinnat kipuisat välillä ja masussa nippailee miten sattuu.
Tässä aamupalaksi popsin korvapuusteja, kun mies eilen leipoi. Aikast namia on, ja huomattavasti parempaa pullaa, kun minun tekemäni. :D
Papu, 8+0 (vau!! :) )
Kommentit (20)
Missä kaikki oooooonnnn????? Mie ihan yksin ja hylättynä.. :(
Jätin sitten juuri etusormeni oven väliin ja tekikin sitten aika nannaa. Jokseenkin on turvoksissa ja nahaton. Ihan ei mene putkeen tämäkään päivä. Toissapäivänä poltin neljä oikean käden sormea uunissa.. Ja siis taas oikean käden tapaturma tämäkin. Panee kiukuksi!
Jotain pitäis taas koittaa syödä. Aamun saldona kaks oksennusta, joten ei hirveesti houkuttele. Paino on pudonnut lähes kolme kiloa, juuri punnattiin. Aika hurjasti kyllä on se jo kahdessa viikossa.. Mut en mä tästä ihan luuviuluks vielä muutu. :)
Niin, täällä muuttui rinnat het kättelyssä kipeemmiks ja painoa kertyi niihin aika lailla. Siitäpä oikeastaan raskauttani ryhdyinkin epäilemään.. Välillä ne on turpeat, useimmiten, mut joskus sit ihan sellaset lässykät. Kipua on millon sattuu, mut ainakin pari kertaa vuorokaudessa jotain epämukavaa tunnetta. Rintsikoita olen harkinnut ostaa vähän eri mallia, sillä push-up ei oikein enää istu, tuntuu, että irtoaa koko rinnat, kun ne niihin kiristyskuppeihin asettelee. Kuppikoko vähän epävarma, mut kyllä se ehkä vielä ennallaan on. Tai en ole varma. Pitäis mennä kauppaan kokeilemaan niin tietäis. Kun vaan tää paha olo loppuis niin jaksais mennä niinkin kauas..
Jaah, no tässä ehkä olikin asiat tältä tunnilta.. Palaan ensi tunnilla taas. ;) Jään oottelemaan, että saan tietoa siitä akupunktioajasta. Huisin paljon jännittää jo..
Papu, edelleen 8+0
Mä olisin jo ihan valmis luopuun tästä väsymyksestä!! Onneksi on viikonloppu edessä ja esikoinen on menossa isälleen! Saa nukkua!!!
Mulla ei esikoista odottaessa rinnoissa tapahtunut mitään, siis ei mitään ennen kuin kolme päivää synnytyksen jälkeen, sitten maito nousikin vauhdilla... Nyt on rinnat hiukan arat ja pientä kasvua on ehkä havaittavissa, mutta siis ei mitään erikoisia oireita nytkään!
Tosta sukupuolen kysymisestä... Esikoisesta mulle sanottiin rakenneultrassa, että tyttö... No itsellä oli kokoajan todella vahva poikaolo. Loppuraskaudessa jouduin yhteen ylimääräiseen ultraan ja siellä sanottiin sitten että poika ja poikahan sieltä sitten tulikin!
Ekalla kerralla kun kysyin sukupuolta, lääkäri totesi vain että voi hän sen katsoa, jos lupaat ettet haasta oikeuteen jos menee väärin =)
Hauskaa viikonloppua kaikille, jos nyt en ennen maanantaita enään eksy koneelle....
mammma rv 9+3
Ihanaa vapaapäivää tässä nautiskellen vietän, lasten kanssa.. herätty jo niin aikaisin, että juuri tuossa yhdet pikku päikkärit jo vetäistiin 1,5h :)
Emmi69: Ei se taida merkitä imetykseen vielä tässä mitään noi rintojen tuntemukset, kyllä se imetys sitten lähtee käyntiin ja sujumaan kun vauva on syntynyt ja päivä pari..viikkokin kulunut. Itsellä ainakin ollut niin.
Akupuntiosta: Mulle tehtiin esikoista odottaessa akupunktiota tuohon migreenin hoitoon. Ei se ehkä auttanut mutta eipä se pahentanutkaan. Aina sillä hoito hetkellä tuntui ihanalta ja sen jälkeenkin.
Omassa navassa ei mitään uutta, etoo nyt lähinnä voimakkaimmin iltaisin, eilenkin oli sellainen ihan ähky olo mutta pahaa teki ja jotain olis pitänyt syödä mut ei oikein tiennyt mitä olis voinut syödä. Jogurtit tekee pahemman olon! Yöllä en ravannut vessassa enkä syömässä ;) Niin kun monena yönä olenkin tehnyt..
Nyt ruoka tuolla uunissa valmistuu, nälkä yllättää aina aivan yhtäkkiä ja ruokaa pitäis saada just eikä hetken kuluttua! Syömääään :)
Sinna 8+6
Jospa minäkin vähän kirjoittelisin...
Lukenut olen kyllä ahkerasti päivittäin teidän muiden viestejä.
Eilen kävin neuvolassa. Laskettu aika muuttui yhdellä päivällä eli on nyt 1.3.06. Jos neet voisi sen siihen taulukkoon muuttaa.
Eli viikkoja on 10 +1. Noin paljon jo. Aika menee niin nopeesti.
Sydänäänetkin saatiin kuulumaan. Kauheesti käytiin niitä papereita läpi. Ja käynti kesti yli 1,5 tuntia. Esikoinen syntyi 03, eikä silloin noin paljon asiaa ollu.
Hirveä väsymys päällä koko ajan ja öklöttää. Vielä en onneksi ole oksentanut. Rinnoista on tullut kivan terhakkaat. Ihan kuin ennen esikoista. Täytyy varmaan ottaa valokuva niin voi kaiholla katsella parin vuoden päästä. Maha pömpöttää aina iltaisin niin paljon ettei mitään epäilystäkään ole. Onneksi vielä työpäivän ajan pysyy kohtalaisen pienenä. Ruuan suolatus ei sitten toimi ollenkaan.
Tuntuu ettei mitään tule ulos. Olen syöny jo monta päivää luumuja, luumusoseita, luumumehua. Ilman tuloksia. Tietääkö joku hyvän konstin ummetukseen?
Makuuhuoneessa ei ole ollu mitään vipinää kesäkuun jälkeen. Sen verran väsyttää aina iltaisin. Mutta ei mies ainakaan vielä ole valittanut. Esikoista odottaessa mies pelkäsi koko ajan että tulee kesken meno ja myöhemmin pelkäs että hän paukuttaa vauvaa päähän... : ) Saa nähdä miten nyt käy...
Mulle on tuluu himo grahampiirakoihin. En ollu syöny niitä varmaan 10 vuoteen. Ja yks päivä tuli vaan sellainen olo et nyt on pakko saada sellainen.
Jaahas täytyy varmaan taas tehdä töitä taas. Koitan osallista keskusteluihin tästä lähtien vähän ahkerammin.
ainulii 10+1
Olispa mullakin vapaapäivä... Onneks on viikonloppu tulossa, vaikka eipä siitäkään paljon iloa ole kun huomenna on pihatalkoot heti aamusta ja sunnuntai-aamuna pitää herätä ennen viittä ja lähteä työmatkalle, huh. Jännittää hiukan miten ruokien kanssa menee vieraassa maassa, kun ei oikein tiedä mitä missäkin ruuassa on... no jos näyttää epämääräiseltä niin en syö! Ja taas saa selitellä miksei koske alkoholiin, voi rähmä. Lentämisessähän ei pitäis tässä vaiheessa mitään riskiä olla, toivotaan että menee hyvin.
Mulle ei ole mitään uusia oireita ilmaantunut, rintavarustus on edelleen kipeä, mutta mitään koon muutosta en ole huomannut. Eilen painelin varovasti alavatsaa ja huomasin, että alavatsan " alareuna" on ihan kova, pistin miehenkin kokeilemaan ja oli samaa mieltä!
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville, toivotaan että jostain löytyy helpotusta, vaikka sitten siitä akupunktiosta. Olen koko ensi viikon pois kuvioista, joten pitäkäähän keskustelu vireänä! :)
Kauhea kiire ollut töissä - huh, nyt onneksi helpottaa ja vielä viikonloppukin edessä. En kyllä tule koneen lähellekkään, on sitä saanut tässä viikon aikana taas näpytellä enemmän kuin tarpeeksi.
Ensi viikolla olisi sitten se ensimmäinen ja ainoa ultra mitä täälläpäin tarjotaan. Vähän jännittää mitä siellä näkyy...täytyy vaan jaksaa uskoa että kaikki on hyvin ennenkuin toisin todistetaan :)
Oma olo on hiukan helpottumaan päin. Iltaisin vielä tulee paha olo jos on pitkä aika edellisestä syömisestä. Myös sauna ja kuuma suihku etovat. Ruokahimoja on alkanut esiintyä ja aika samaa rataa näkyy tämäkin raskaus menevän kuin ensimmäinenkin. Kirpeitä karkkeja voisi syödä jatkuvasti. Ei paljon, mutta muutama kerrallaan. Ja kaikki suolaiset pikaruoat - voi vitsi mäkkärin ranskalaiset saa veden kielelle jo ajatuksenakin :) Ja minä kun en ole mikään pikaruokien suurkuluttaja normaalitilassa...noh, jospa löytyisi jotain terveellistäkin myöhemmässä vaiheessa. Nyt olen tyytyväinen että paha olo pysyisi poissa.
Joku kyseli rintojen arkuudesta. Minulla ei ensimmäisessä raskaudessa ollut mitää oireita tai kasvua niissä ja maitoa tuli kyllä vaikka naapureille asti - poikaa imetinkin vuosikkaaksi. Nyt en tiedä mitä tuleman pitää sillä rinnat ovat kasvaneet jo tässä vaiheessa varmaan kaksi kuppikokoa ja mistään pienestä ei edes lähdetty liikkeelle! Ilman liivejä on turha edes kuvitella olevansa...jospa nekin siitä sitten rauhoittuisivat jossain vaiheessa.
Mutta nyt vielä muutama työjuttu ja sitten pääsee viettämään viikonloppua. Hauskaa viikonloppua kaikille!
aupale 9+4 (neuvolan mukaan jo 10+1!)
Eli tänään on taas ollut huonompi olo..plääh! Koko täämn viikon on ollut ihan hyvä olo, lähes normaali. Ja tänään on öklöttänyt entiseen malliin. Meinas itku tulla ku aamulla olikin kuvotus vastassa, sitä kun luuli jo voittaneensa sen :( No ei auta, jossain vaiheessa se loppuu varmasti.
Minullakaan tuo rintavarustus ei ole kasvanut, tai komistunut. Kahden imetyksen jälkeen, näin pienirintaisena, on komeat laput liiveissä :)) Eikä ole muuttunut. Molemmissa aikaisemmissa raskauksissa, kasvoivat raskauden myötä hieman, mutta isommasti vasta imetyksen käynnistyessä, eli n. 3 päivää synnytyksestä.
Me olemme menneet aikaisemmissa raskauksissa rv 30 yksityiselle ultraan selvittämään sukupuolen, hätähousuja kun olemme. Nyt (ainakin vielä) olen sitä mieltä, et olis jännää jättääkin asia synnärille. Tätä mieltä tällä hetkellä :))
taidan oikaista hetkeksi ennen kun pojat heräävät..kuulumisiin!
Pahoinvoiva; caius rv 9+4
Tänään on täälläkin ollut huono päivä. Yöllä heräsin pari kertaa siihen että vatsa kurni ja oli tosi yököttävä heikko olo. Aamulla söin äkkiä sämpylän ja join tuoremehua ja helpotti. Mutta tunnin päästä maha möyri taas eikä mitään tehnyt mieli. Lounas oksetti ihan hirveästi ja puolet jäi syömättä. Lounaan jälkeen teki niin paljon pahaa että istuin vessassa jonkin aikaa ja mietin että tuleeko vai eikö tule.... ei tullut ylös vaan tuli toisesta päästä ja todella huono olo. Mulla tosiaan tuo huono olo tulee ripulina ulos, eikä sekään kivaa oo :-(
Salmiakkia olen imeskellyt kun oikein on koko iltapäivän inhottanut kaikki ja juon pieniä tilkkoja ihan jääkylmää vettä vähän väliä. Päätä särkee ja väsyttää aivan järkyttävän paljon. Eli oikein valitusviesti tällä erää, todella huono päivä pitkästä aikaa takana. En uskalla ajatellakaan miten selviän illalla kampaajareissusta kun pitäs 2 tuntia istua, jaiks.
Mahaa jomottelee entiseen malliin ja rinnat kipeät, joten kyllä minulla sellainen olo on edelleen että raskaana olen, vaikka välillä epätoivon aalto iskeekin. Luottavainen olo siis on että vauva on edelleen hengissä, toivon mukaan.
Viikonloppuna pitäis jaksaa poimia musta- ja punaherukoita ja tulee vieraitakin, kai sitä jaksaa... ?
9+4 taitaa olla neuvolan mukana ja ultran mukaan 8+1
Enpä ookkaan pariin päivään ehtinyt/jaksanut kirjoittaa... Eilen oltiin lasten kanssa sellaisella päiväristeilyllä vielä viimeisten lomapäivien kunniaksi, mukavaa oli, ihan tajuton väsymys vaan iski sit kun kotiin tultiin, ja sama väsymys senkun vaan jatkuu tänäänkin. Oikeen ärsyttää kun yleensä olen koko ajan jotain touhuamassa ja nyt ei jaksa mitään, ihan saa pakottaa ittensä tekemään ihan välttämättömätkin hommat. No kyllähän se muutaman viikon päästä helpottaa, toivottavasti.
Tänään meiän piti lähteä mökille, mut eipä sit mentykkään, päätettiinkin jäädä kotiin, ja alkaa laajentaa terassia:)
Ihana " painovirhe" Ainuliilla, luki ruuan suolatus, kun piti olla sulatus... Hih, =), Ja ei siinä mitään sattuuhan noita kirjoitusvirheitä itellekkin, oli vaan niin hassu...
T Petriina rv 8+4
Hei
en minäkään jaksanut eilen enkä toissapäivänä kirjoitella (muistankohan oikein).
meidän perheessä vietellään suruaikaa, kun meidän koira, perheenjäsen, työkaveri, kumppani, piti lopettaa. yllättäen todettiin rakennevika selässä. jos ei olisi lopetettu, olisi koira jossain vaiheessa halvaantunut.ja oli koira kipeäkin, pelkkä ulostaminen sattui niin, että ulvoi :(
koira tuli meidän perheeseen kolme kuukautta myöhemmin kuin meidän poika syntyi, eli olivat vauvoja yhtäaikaa. nyt on aikamoinen tyhjiö. eilen hautaan saatettiin. poika(pian 4v) nyt kyselee kuolemasta...
pitää suru muuttaa iloksi, ja miettiä vaikka vauvaa, joka tuolla masussa pitää toimintaa. nälkä vaivaa koko ajan ja öklöttävä olo on. rinnat kipeänä. viimeksi ei ollut mitään.
viimeinen lomaviikko alkaa maanantaina. pikkuhiljaa ajatukset jo töissä.
Tänään on iskenyt epätoivon aalto, ei minkäänlaisia oireita!? Ei väsymystä, ei pahaaoloa, ei vatsan nippailuja, ei mitään :(. Olokin on sellainen; ei mitään. Kokoajan kyl murehdin, et missä mennään? Millä jaksan odottaa sinne np-ultraan, et nähdään onks kaikki ok, sekin on vasta 16.8.
Joku kyseli rinnoista, mulla on rinnat olleet turpeet ihan alusta asti. Koko ei oo huomattavasti suurentunut, mut ne on sellaiset terhakat, täydemmän tuntuiset, välillä arat. Yöllä nukkuessa, ne tuntuu, et ne jää joka käännöksellä alle ja liiskaantuu... Ja sit, nännit nöpöttää kokoajan, niin et näkyy joka paidan läpi. Kaupassakin nolottaa kävellä, ku joka mies kyllä huomaa rinnat ;). Yks känniläinenkin hihkas perään, et ompas rinnat! ARG!
Hemoglobiini ei ollu ku 138, kun normaalisti mulla on 150-155. Eipä tässä oo kyllä mikään eväs sisällä juuri pysynytkään viimeiseen viikkoon. Kylläpä oli esikoista odottaessa helppoa, kun sai levätä ja oksentaa ihan rauhassa, mutta nyt pitää hoitaa lasta ja levätä hänen päiväunien tahtiin. Kyllä voikin lapsen syöttäminen ja kakkavaipan vaihtaminen tuottaa tuskaa. Lämpimän ruuan haju etoo niin kovin. Kolmisen päivää oon syöny melkein pelkästään näkkäriä + hedelmiä. Huh! Mutta ei tää 4 kertaa päivässä oksentaminen vielä mitään. Pahempaakin on koettu.
Virtsanäyte oli puhdas. Sain lähetteen verikokeisiin, soitin ajan ultraan (joka on muistaakseni 28.8). Verenpaine on aina koholla kun sen joku toinen mittaa. Nyt oli 137/80, kun eilen kotona mittasin 120/70. Oma mittari on uusi ja kalibroitu. En tietoisesti jännitä mittaustilanteita. Edellisessä raskaudessa verenpaine putosi mitä pidemmälle raskaus eteni.
Minnekään ei pahan olon takia jaksa tai uskalla lähteä. Parempi olla kotona ja tehdä vain kevyitä kävelylenkkejä koiran kanssa.
rimma 8+2
Pikainen ilmottautuminen :)
Olot on edelleen ihan normaalit. Eipä ole juurikaan mitään oireita. Nyt vähän pelottaa kun edes tissit ei ole arat. Onneksi ensi viikolla on lääkäri neuvola... pelottaa, että ei kuulu ääniä :( HALUU OIREITA!
Tosin jotai kehossa tapahtuu, kun olen ollut TODELLA äksy jo 2 päivää :P
Jeps... nyt taas pois koneelta. Täällä on ollut jo 3 viikkoa vieraita ja ei oikein ole päässyt koneelle " toteuttamaan itseään" ;) Mut huomenna ne onneksi lähtee ja pääsee taas talon valtiaksi. Jotekin vaan alkaa jo pinna palamaan noihin vieraisiin...
-anzq rv 9+2(kai)
Nyt on sit alkanut tuo aamupahoinvointi.Samanlaista etomista heti kun silmät saa auki ja aamusuihkun yhteydessä sitä sitten jo oksennetaan ihan kunnolla.Mut ton suihku/oksennus yhdistelmän jälkeen ei tarvitse enää oksentaa, mut huono olo jatkuu yli puoleen päivään. Nälkä olis mut mikään ei maistu...
Tää on ihan samanlaista kun esikoisen kanssa ( joka syntyi jo ' 01), joten eiköhän sieltä ole tulossa toinen poika.
Kävin tänään prismassa ennenkuin menin töihin ( teen tällä hetkellä vain iltavuoroja) ja siel oli aivan ihana kevyt haalari.Oli vaaleen sinisiä ja vaaleen punaisia.En voinut ostaa sitä kun mun äitee oli mukana, mut huomenna menen kyl ja ostan sellasen sinisen, kokoa 56cm, toukalle valmiiksi.Mut ei se taida enää mikään toukka olla kun olen 99% varma et uus tulokas on poika.
Tulispa joulukuu jo pian.Aijon jäädä silloin viimeistään pois töistä äitiysvapalle.Meillä on töissä niin mahdoton meininki nykyään et voisin lopettaa heti....täytyy vaan ottaa rauhallisesti vauvaa ajatellen.
Hyvää viikonloppua
Hanan (rv6+ jotain olen jo ihan sekaisin) ja vaavi
Pakko kirjoitella taas ruikutusviesti, nimittäin minä kun luulin että olen öklötykset jo nähnyt ja ne ovat menossa ohi niin kuten kirjoitin eilenkin, oli koko eilinen ihan kauhea päivä! Oli tosi hankala olla töissä neljään asti, kahvitauolla yritin olla suunnilleen hengittämättä kun toisten kahvit tuntui niin karmean hajuisilta. Mulla oli kampaaja varattu kuudeksi ja ennen sitä piti mennä vähän vaatekaupoille kun lapsikin oli varamummun hoidossa. Mutta oli niin kertakaikkisen kurja olo että ihan itketti. Lähdin kotiin ja kakoin vessassa mutta en oksentanut. Tärisytti, heikotti ja päätä särki, ihan kuin jotain matkapahoinvointia, jaiks :-( Mahassa möyri mutta ei pystynyt ajattelemaankaan mitään syötävää kun pala oli kurkussa. TODELLA paha olo , pahin kaikista tähän asti. Nukahdin onneksi yli tunniksi ja sitten lähdin kampaajalle. Matkalla nappasin salaatin mukaan pikaruokapaikasta ja järsin sitä 2h kampaajalla " kurkunpala kerrallaan" , koko ajan pelotti että kun nielaisee, tulee ylös.
Kampaaja kysyi heti kun mietittiin, että mitä hiuksille tehdän, että mitä on tapahtunut vajaa 2kk sitten..... Sanoi että onko ollut stressi, joku hormonaalinen muutos tms, koska mulla lähtee hiuksia ihan järkyn paljon, hän veti irtohiuksia ihan tukkoina lattialle ja päänahka kuulemma on ihan kuiva, ja sanoi että hiuksia lähtiessä se " aiheuttaja" on tapahtunut 2kk sitten. No, sanoin että kerrottavahan se on että olen raskaana ja plussattu on heinäkuun alussa eli sitähän se on :-)
Tänään onkin sitten huono olo ollut aamusta asti ja vatsa taas ihan sekaisin. Voi öklö , eli ei tää ohi vielä ollutkaan... oikein pelottaa jo että millaiseksi se iltaa kohden menee. Pitäisi vielä viinimarjatkin poimia ja mehua keitellä. Huh.
9+5 (ultran mukaan 8+2)
en sitten eilen koneelle ehtinytkään...
Olotila on aika lähellä normaalia, eilen luulin että kuvotus alkaa, mutta se taisikin olla vaan väärnlaisen ruoan aiheuttamaa vatsankivistystä - pah..en iltapäivällä ehtinyt paljoa syödä ja navetan jälkeen iltasella vetelin suoraan maasta muutaman porkkanan (ihania makeita porkkanoita), söin kai niitä liikaa tyhjään masuun kun kotimatkalla kaupassa alkoi oksettaa, söin vielä leipääkin kuvotuksesta huolimatta...sitten alkoi koskea vatsaan ja ilmakuplien saattelemana lähti sekin kuvotus...ei sitten.
Rinnat mulla turposi viikkoa ennenkuin menkkojen piti alkaa - niinkuin aina. Siitä edespäin ovat vaan kasvaneet ja tulleet painavammiksi, niissä tuntuu olevan " täytettäkin" eikä pelkät tyhjät pussit (joopa, riippatissi vaikkei ole imettänyt ensimmäistäkään).
Dammm...aloin just ajatella että; luetaanko mut mukamas yksinhuoltajaks, kun mies ei " virallisesti" asu täällä. Siis kun hän on töissä kotitilallaan naapurikunnassa, ja on täällä mun kanssa vaan iltasin ja vapaapäivinä, ja tietysti yöt, aamusta navetasta iltanavettaan on kotitilalla töissä.
Ollaan kihloissa, mutta kun on odotettavissa miehen tilalla sukupolvenvaihdos muutaman vuoden kuluttua, ja sitten muutto sinne - niin ajateltiin, ettei kannata tehdä virallista muuttoilmotusta ja muuttaa kirjoja tänne mun luo - kun siis kuitenkin hän on kotonaan aamusta iltaan, liki joka päivä...mites on, täytyyköhän ne kirjat muuttaa tähän kuntaan, vai riittääkö kihlaus, että ollaan avopari?
Noh, täytyy yrittää jaksaa lähteä kaupalla käymään - kauhee väsy yhä vain.
Tappert 8+6 (ultralla 7+3 vasta)
Kirjoitan tähän, kun muutkin ovat tehneet niin tänään.
Joku kyseli rinnoista ja imetyksestä. Minulla eka raskaudessa rinnat kasvoivat peräti d-kuppikokoon asti b:stä eli tosi huomattavasti ja olin ihan varma, että maitoa tulee ja paljon, mutta sitten kävi kuitenkin niin, ettei minulla maito noussut koskaan! Meillä kävi kätilö kotonakin opastamassa vielä kun sairaalassa ei onnistunut ja hänkin joutui vaan toteamaan, että minä olen sitten niitä harvinaisia tapauksia, joilla maito ei nouse vaan, vaikka mitä tekisi. Näin ainakin eka lapsen kohdalla. Ei se rintojen koon muutos kerro yhtään mitään, sanoisin näin oman kokemuksen perusteella. Toivottavasti menisi nyt paremmin, mutta sen ainakin olen oppinut, ettei imetyksellä kannata stressata, vaikka itsekin ihan turhaan alkuun stressasin. Se on kuitenkin aika pieni osa lapsen hoitoa loppujen lopuksi ja aika pieni murhe, jos se epäonnistuu. En olisi uskonut, että näin joskus sanon, koska aikanaan suunnittelin pitkää täysimetystä. Olihan siihen syynsä, miksei maito noussut, mutta eipä ehkä siitä sen enempää. Älkää siis hyvät ihmiset murhetiko imetysasioilla nyt tai missään muussakaan vaiheessa. Useimmilla se onnistuu kuitenkin, mutta helppoa se ei aina ole, ja jos se ei onnistu, niin ei se maailma siitä mihinkään kaadu!
Mulla mahan turvotus jatkuu ja kuvottaa, mutta muita oireita ei ole. Kävin sen mahan turvotuksen takia lääkärissäkin ja lääkäri sanoi, että suolistossa on ilmaa... Että kuuluu asiaan.
Me mietimme kovasti, haluammeko selvittää sukupuolen etukäteen. Naistenklinikalla ei kerrota sitä, joten jos haluaa selvittää, pitää mennä yksityiselle 4D-ultraan. Näin ainakin meillä. Eka raskaudessa käytiin Brunolla 4D:ssä.
-esmeralda- rv 10+1
Just kun luulin että pahoinvointi on helpottanut niin eiku oksennus lentää iltaisin ihan mukavasti! Nytkin on pahaolo ja tuntuu et pitäis oksentaa! Toivottavasti oksentelu ei muutu kokopäiväiseksi!:(
T:Ääta83 & sikiö 9+3
Sama täällä. Luulin jo että oksentelu alkoi hellittämään, ja pöh. Eilen illalla oli pakko oikaista pitkälleen, kun taistelin että ruoka pysyis sisällä. Ja tää kuumuus tekee mulle taas tepposia, ei puhettakaan että haluaisin rannalle. Noi pari viileämpää päivää teki mulle hyvää ja valitettavasti tällä hetkellä toivon ton auringon pilvien taakse.
Rintavarustus ei vieläkään kipeä, hieman vaan raskaammat.
Ultraan tuli kutsu, ihmettelen vaan noita viikkoja. Laitoinkin siitä oman otsikon, josko muille olis käynyt samoin.
Mukavaa vk-loppua maaliksille.
-m- rv 9+3
Aamulla klo. 6.30 ylös hyvin nukutun yön jälkeen ( 3x wc-ssä ) Vointi kohtalainen ! Vatsa edelleen löysähkö, juoda olen koittanut mahd. paljon ja syödäkin saa n. 3 tunnin välein, koko ajan on nälkä.
Mistäköhän johtuu tuo painon lasku ? No onhan se selvää, että jos ripuloi niin kait silloin laihtuu ihan niin kuin oksentaessakin, mutta olen vain miettinyt, että milloin sitä pitää mennä lääkäriin-miten paljon saa paino pudota, että se edelleen on normaali rajoissa ? Itsellä ei tuota lähtöpainoakaan ole hirmusti ( 56kg ) nyt paino pudonnut sellaiset 2-3kg .. Iltaisin kyllä ihan selvä vauva-masu jo olemassa, mutta aamulla ei sellaisesta ole tietoakaan ! Pientä öklötys-tunnetta myös- mutta oksentanut olen vain muutaman kerran.
On jotenkin niin vetämätön olo-mitään ei jaksaisi tehdä :-/ Uimaan olisi kiva mennä, mutta en taida jaksaa, vaikka halli melkein nurkan takana.
Mitenkäs teidän muiden rintavarustus on muuttanut muotoaan, kipuillut tmv ? Itselläni rinnat muutuivat araksi vasta 2 päivää sitten ja vain aamuisin, illalla kohtalaisen normaalit. Ja kuppikokokin melk. sama kuin ennen raskautta> tarkoittaako tämä sitä, että minä en ehkä pysty imettämään vai voiko asia muuttua vielä myöhemmässäkin vaiheessa odotusta ? Tänä aamuna olenkin miettinyt yhtä sun toista ja panikoinnutkin miten osaan hoitaa pientä vauvaa. Kait ihan normaalia ?
Nyt kaikille hyvää perjantaita ! t. emmi rv-6+5