Outoja oireita seistessä!
Rv nyt 24+2 ja nykyään ilmenee outoja oireita, jos olen jalkeilla pidemmän aikaa. (siis en tosin edes tunteja, vaan esim. 1 tunti riittää...) Tulee hieman huimaava/tasapainollisesti epävarma olo, sellainen, jonka voisin kuvitella tulevan ennen pyörtymistä, huulia alkaa pistelemään ja mies sanoo, että tuolloin huulien väri muuttuu hieman sinertäviksi!! Tähän on auttanut tähän saakka istumaan meneminen tai pitkälleen, jolloin olen nostanut jalat ylös.
Masuni on suuri, sf-mitta huitelee yläkäyrien yläpuolella, joten olenkin ajatellut johtuisiko tämä oire siitä, että suuret verisuonet ei saa seistessä tarpeeksi verta? Vähän samaan tyyliin, kun loppuraskaudessa ei suositella selälleen makaamista.
Onko kellään tälläistä oiretta? Miten olette sen kanssa tulleet toimeen ja mitä ovat neuvolassa sanoneet? Minulla on viikon päästä neuvola, jossa otan asian puheeksi. Nyt olen sairaslomalla väsymyksen vuoksi. ja mietinkin, että voinenkohan olla enää töissä ollenkaan, kun noin herkästi tulee tuollainen olo. Työni on nimenomaan jalkeilla oloa.
Kommentit (4)
Minulla on ollut joka raskaudessa samanlaisia oireita alhaisen verenpaineen vuoksi. Verenpaine oli keskimäärin 110/50.
Millaiset verenpaineet sinulla on?
Olinkin itseasiassa tänään jo yhteydessä neuvolaan soittamalla, josta passittivat minut lääkäriin noiden oireiden vuoksi. Ihan tavallisia oireita ne ei raskausaikanakaan ole, niinkuin joku mainitsikin. Joudun lisätutkimuksiin, lääkäri epäili kahta vaihtoehtoa; viaton syy olisi alhainen verenpaine tai sitten vakavampi; sydänperäinen :(
Mutta tutkimuksissa olen siis nyt.
siellä kyllä tutkivat hyvin. toivotaan että olisi ihan vaaratonta.
mulla on raskausaikoina pumppu myös vähän temppuillut. ei noilla oireilla, mutta lähinnä rytmihäiriöitä kovasti jne. lääkäri sanoi että johtuu siitä että kohtu työntää elimiä ja herkkä sydän on sitten puristuksella. monilla kuulemma tuota vaivaa.
sulla on kyllä eri tyyppistä, mutta ajattelinpa kertoa ihan vaan snaoakseni että vaikka se sydämestäkin johtuisi niin ei välttämättä ole vaarallista.
tuo ei kuulosta kyllä miltään tavanomaiselta raskausongelmalta ja todennäköisesti käskevät neuvolasta ottaa yhteyttä lääkäriin.
sinuna soittaisin lekuriin suorilta.