Supertartuttajat vastuuseen?
Vai meneekö se nyt niin, että saa liikkua vapaasti ja levittää tappavaa tautia? Varmasti on supertartuttajilla paha mieli, mutta niin on niillä sairastuneillakin ja hoitohenkilökunnalla.
Kommentit (21)
Miten ajattelit toteuttaa? Miten varmistat, että menevät testiin, jos tällainen uhka on olemassa? Miten ajattelit käsitellä oireettomat tartuttajat? Millä perusteella rankaiset heitä, kun omaehtoinen karanteeni on suositus? Mistä laista rangaistussäännös löytyy?
Tilanne voi olla toinen jos rikkoo nimenomaan tartuntatautilain mukaisesti määrättyä karanteenia tai eristystä.
Supertartuttajassa on negatiivinen varaus, kun taas tartunnan saaneissa on ollut positiivinen varaus. Näin nämä sähkövaraukset kuljettavat hiukkasia ja niiden mukana viruksia. Näin talvella kun ilma on kuivaa, nämä sähkövaraukset näyttelevät entistä suurempaa osaa tartunnoissa. Muistakaa maadoittaa itsenne, niin vältytte supertartuttajan aiheuttamalta hiukkashyökkäykseltä.
Ihmisiä kuolee enemmän vitutukseen...
Että sellanen tosi tappava tauti.
Trollit voisi laittaa mielen hoitolaitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Viina tappaa vuodessa vähintään viisinkertaisen määrän kuin korona. Mikä kielletään ensiksi?
Voisi ottaa saksan käytännön ja 1000€ sakkoa per tartutettu jos karanteeni sääntöä rikkoo ja maskittomuudesta 300€ sakko.
En tiedä tarkkaa määrää mutta paljon taisin ehtiä ainakin altistamaan jos en tartuttamaan. En ymmärrä miksi se minun vastuullani olisi, työnkuvani sattuu olemaan sellainen että viikon aikana käyn useiden asiakkaiden tiloissa ja kohtaan useita ihmisiä. Luonnollisesti jos minua rangaistaisiin siitä että tein työni menisin yhä koronassa kaikeasa hiljaisuudessa sinne kertomatta kenellekään.
HIV:n tahallinen tartuttaminen on rangaistavaa. Lakia voitaisi soveltaa myös koronan osalta.
Vierailija kirjoitti:
Voisi ottaa saksan käytännön ja 1000€ sakkoa per tartutettu jos karanteeni sääntöä rikkoo ja maskittomuudesta 300€ sakko.
Topakkaa öyhötystä jälleen havaittavissa. 😷
Ei voi olettaa, että suomalaiset vuoden vouhotuksen jälkeen pysyisivät kotona. Suomalaisten järki ei vaan riitä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on tosi pieniä sakkoja. Monessa maassa on paljon isommat.
Vierailija kirjoitti:
Minkä lain perusteella?
On hauskaa leikkiä ajatusleikkiä ja miettiä mitä itse tekisi päättäjänä, mutta yleensä realiteetit (kuten perustuslaki) tuppaavat unohtumaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tarkkaa määrää mutta paljon taisin ehtiä ainakin altistamaan jos en tartuttamaan. En ymmärrä miksi se minun vastuullani olisi, työnkuvani sattuu olemaan sellainen että viikon aikana käyn useiden asiakkaiden tiloissa ja kohtaan useita ihmisiä. Luonnollisesti jos minua rangaistaisiin siitä että tein työni menisin yhä koronassa kaikeasa hiljaisuudessa sinne kertomatta kenellekään.
Niin, eihän yksilöllä ole vastuuta, oikeuksia vaan. Koppiin joutaisit hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viina tappaa vuodessa vähintään viisinkertaisen määrän kuin korona. Mikä kielletään ensiksi?
Nämä vertaukset ovat niin surkeita. Viinaan kuolleisuus on lineaarista kun taas pandemiassa kuolleisuus on exponentaalista. Ymmärrän kyllä pointtisi; korona ei ole kaiken tämän sirkuksen arvoinen uhka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä lain perusteella?
On hauskaa leikkiä ajatusleikkiä ja miettiä mitä itse tekisi päättäjänä, mutta yleensä realiteetit (kuten perustuslaki) tuppaavat unohtumaan.
Kaikkia lakeja voidaan muuttaa, jopa perustuslakia. - eri
Vierailija kirjoitti:
HIV:n tahallinen tartuttaminen on rangaistavaa. Lakia voitaisi soveltaa myös koronan osalta.
Mikäli kyseessä on tahallinen taltuttaminen, tämä pätee jo tällä hetkellä myös koronaan.
Miten todistat tahallisen tartuttamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HV:n tahallinen tartuttaminen on rangaistavaa. Lakia voitaisi soveltaa myös koronan osalta.
Mikäli kyseessä on tahallinen taltuttaminen, tämä pätee jo tällä hetkellä myös koronaan.
Miten todistat tahallisen tartuttamisen?
Pakkokaranteeni ja pakkotesti ulkomailta tullessa. Ulkomailta viimeaikaiset supertaruttajat tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koppiin vaan kaikki joilla korona. Sitä kun tartuttaa usein jo ennen oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi olla vastuussa työstä jonka työnataja myy ja asiakas ostaa? Olen palvelu joka myydään.
Eikö tätä pashanjauhantaa vois jo lopettaa?