**MARRAS PE-SU**
Kommentit (28)
Viikonlopuks riittää varmaa yks pinkka? Mitäs suunnitelmia teil on viikonlopuks? Meil ei ihmeempii... Jos kävis motaril viä ajelees kun kaunista säätä lupasivat ja piha pitäs siivota. Se on kattoremontin jäljiltä viä aika rivolookine :( Vanhat tiilet lepää pisin pihaa kasoissa...
Miro ottaa ekoi päikkärei, kohta se jo varmaa herää ku nää on yleens iha minimaaliset torkut. Viime yönä nostin hänet meiän väliin nukkumaan kun hänen tuli itku... vettä sato kaatamal ja se ropisee ihan kivasti tohon peltikattoon, tais pikkunen pelästyy :( Mutta kuorsas ihan hyvin (ja poikittain) meiän välissä.
Yöllä heräsin ja joutusin kurkkimaan Miron vaippaan ku haisi niin kauheesti p**ka... ei siel mitää ollu. Aamul isäntä lähti töihi ja kävi Miron huonees haistelemas ni kissanp**kaa siel oli!! Mitä mä sen kans oikeen teen kun jatkuvasti on ruikulit jossain :( ideoi??
Hei onks teil tullu nyt täs 8kk-riisin aikana sellast itkuu ruokailus?? Miro syö ihan hyvin mut yleens joka iltapuurol ja usein myös aamupuurol tulee itku ja välil ihan kauhee huuto. Silti hän syö kaiken ja kauniisti. Päiväruokailuis ei tommost oo, mut puuroilla. Eikä sitä oo ennen ollu. Sukkelaa...
Nytpä ajatus katkeilee niin paljon et tarvii varmaa lopettaa... palailen lueskelemaan ja kommentoimaan myöhemmin!
Hyvää perjantaita mamit ja muksut!
-Jonsku-
muutama sananen, oon ollut niin väsynyt ja muuta etten oo hetkeen jaksanut kirjoittaa. käynyt vain välillä lukaisemassa kuulumisia.
noema. hauskalta kuulostaa tuo onnin vasaraleikki :) onko se vasara niin kova että sillä saa vahinkoakin aikaan jos vääriä asioita hakkailee, kuten se ikkuna tai telkkari :D mäkin oon ajatellut semmoista hakkalelua jossain vaiheessa. toivottavasti teillä on ensi yö taas parempi!
meillä alkoi kans vauvauinti tällä viikolla, vähän oli poika hämillään kun oli pitkä kesätauko välissä. keväällä ehdittiin käydä vain toukokuu uimassa, niin ei siitä tullut kuin 4 kertaa. no pian varmaan tottuu taas kun päästään uudestaa uimaan.
jonzQ. meillä kans usein poika joko kitisee tai sit huutaa syödessä. mut silti saattaa syödä ihan hyvin. hassua. no, joskus sit ei ruokakaan uppoa. mistä lie johtuu. niinku joku kirjoitti niin on nää vauvan syömiset ja nukkumiset aika mysteereitä. ja sit kun luulee oivaltaneensa homman jujun ja päässeensä juoneen kiinni, niin jo vaihtuu rytmit ja asiat menee muutenkin taas ihan toisella lailla.
Poikanen on oppinut menemään itse istumaan. Konttausasennosta pylläyttää itsensä taakse päin ensin toisen jalan päälle istumaan, ja siitä sit kunnon istuma-asentoon. kivaa kun osaa istua nyt hyvin, voi leikkiä enemmän pystyasennossakin. ja kun osaa itse mennä istumaan, niin ei tarvi äitin tai isin auttaa.
viikonloppusuunnitelmia, meille tulee tänään pojan kolme serkusta yökylään hoitoon, nuorin 2 ja vanhin 5. tulee vilinää ja vilskettä taloon :) sunnuntaina piknikille vanhojen luokkakavereitten kanssa.
hyvää viikonloppua kaikille!
gerda ja karhunpoika (päikkäreillä)
Taas yksi viikko alkaa olla pulkassa..Vielä ens viikko ja sit se monen vuoden aherrus tässä huushollissa alkaa..Esikko menee nimittäin eskariin:) alkaa tätä äiskää jo jännittämään...
Jonsku; Sama juttu meillä, et piha on aivan kauheen näkönen! Meillä rakennetaan terassia ja maalaukset on kesken...Itteäkin häiritsee aivan kauheesti toi sotku. Mut meillä ei kannata juurikaan siivota sitä vielä..
Meillä ruokailut sujuu itkuitta.Iltapuuron aikaan joskus itkettää väsymyksestä.
Noema; kiitos leffavinkeistä. Mattia ollaan katottu puoleen väliin, pitää kattoa loppuun. samaa mieltä oon, et aika surullista katottavaa. Todellakin hyväksikäyttöä, manipulointia ja kaikkea mahollista..
FC Venus on kans hyvä, mä suosittelen sitä kaikille!!
Viikonloppuna kotona oloa, mies rakentaa ja mun vanhemmat tulee käymään. Vanhenin sen vuoden, tulevat synttärikahveille.
Nyt täytyy kertoa teillekin, että kun synttäripäivä oli ja mies töissä. Niin hän oli tilannut kukkakaupasta ikääni vastaavan määrän punaisia isoja ruusuja jotka kauppias sit toi kotiin! Aivan ihana ,iso kimppu!! Mä en osannut odotaakaan sellasta. Mies siis osaa edelleen yllättää kun vaan haluaa:)
Nyt pikku-ukko hieroo silmiään, ekat unet pitää päästä ottamaan.
Kivaa viikonloppua kaikille!!! Ja aurinkoista sellaista tietenkin:)
äitykkä ja poikanen
Anni vetelee jo ekoja uniaan ulkosalla. Toivottavasti nukkuu nyt paremmin kuin eilen, kaks kertaa vajaan tunnin unet. Väsyneenä heräs, muttei tullut uni uudelleen pienen simmuun. Toissapäivänä veteli aamutirsuja 2,5h ja tunnin vielä iltapäivällä. Innostuin jo, että nyt meillä taas nukutaan päivällä hyvin, niin pyh, oli joku poikkeus säännössä!
Anni yrittää kovasti konttausasentoon istumasta. Ei vielä ihan pääse, toinen jalka jää alle. Muutaman askeleen otti kun kiinni pidin, mutta sitten meni jalat sekasi ja rupes pomppimaan. Ehkä siis tämäkin lapsi vielä lähtee liikkeelle.
Tänään olis tyttöjen ilta. Vauvelit jää isiensä kanssa koteihinsa ja mammat lähtee liikenteeseen. Vähän jänskättää miten mies saa Annin nukkumaan, kun ei kertaakaan ole Annia nukuttanut ja ennenkaikkea miten Anni osaa nukahtaa ilman tissiä... noh, pääsenhän tuota kotia aijemmin jos kamalaksi huudoksi menee.
Nyt on lähdettävä silittämään (yöks)! Hyvät viikonloput kaikille!
Hertta ja Anni 2pv vajaa 9kk
noema, pikkuveljelläni oli joskus muinoin samanlainen vasara ja äiti laittoi kumiset mehupullon korkit " pehmusteeksi" ettei vahinkoa sais niin paljoa aikaan.
Perttu on ihastunut punaseen leikkikuppiin, sitä kantaa pitkin poikin mukanaan. =)
olisipa taas mukava käydä vuokraan muutana leffa, ties vaikka innostuisinkin, kun pertun kanssa kaksin koko viikonlopun.
Katsellaan kyllä usein leffoja, mies harrastaa elokuvia ym siihen liittyvää.
Ja niitä on aikamoiset kasat kertynyt, ei vaan sellasia minunlaisiani.
Ruokailut sujuu ilman itkuja. Leipäpalaset katoaa salama suuhun, on poika oppinut pinsettiotteen.
äitykälle myöhäiset synttärionnittelut!!! Ja ihana lahja mieheltäsi =) ois kyllä tosi kiva ylläri itsekin saada. Niin se aika vaan huristelee omia menojaan ja kasvattaa näitä lapsosia välillä liiankin nopeeta.
hertalla mukavaa tyttöjeniltaa!
gerdalle taasen mukavaa vilinää ja vilskettä lapsosten kanssa =)
Itselläni ollut niin outo ja hidas viikko ilman esikoista. Viime viikolla joka päivä meillä oli 5 lasta ja johan sujui viikko nopsaan.
Kyllä lapset vaan tuovat ihanan ja värikkään elämän taloon!! =)
Mukavat viikonlopun päivät kaikille!
Hilda ja päikyillä oleva PerttuPeruna, näitä isosiskon ja serkkujen hellyyyttäviä lempinimiä piisaa =)
Sanon nyt heti et oon ihan pihalla teidän jutuista ja tätäkään pinoa en kerkee vielä lukeen et ehtisin jotain rustaan ennenkuin neiti herää päikkäreiltä.
Lomat on lusittu...menipäs äitiysloma nopeesti,tahtoo kokea sen joskus toistekin,mulla on vauvakuume mut pitää vielä rauhoitella itseään :)
Nyt oon palannut takas työelämään eli maanantaina ja eka viikko takana.Olen kyllä tykännyt ja Annallakin on mennyt mukavasti hoidossa niin ei ole sitä tarvinnut suotta stressata,ihanaa! Muutamat itkut on kyllä itketty kun säälittää viedä noin pieni hoitoon,varsinkin illalla kun antaa maitopullon ja neiti nukahtaa syliin niin kyllä siinä tulee tippa silmään :(
Annalla on hoidossa pari 2-vuotiasta tyttökaveria ja kuulemma huutelee heidän peräänsä jos ne on lähteneet leikkeihinsä ja Anna jäänyt yksin.Ihmettelevät kuulemma Anna-nimeä...onhan sillä toki toinenkin merkitys :)
Nyt on alettu nouseen kunnolla tukee vasten ja yritetään kävellä tukea pitkin.Konttausasennossa hytkyy ja parin metrin säteellä liikkuu lelujensa kanssa, aina pitää äiti olla näkösällä. Onko muilla näin?
Kaks hammastakin on tullut alas ja niitä ahkerasti pestään ja onneks se on vielä kivaa.
Tänä iltana pitää ottaa pieni kevennys tähän viikkoon ja availla sidukkaa kun Anna on nukkumassa...aah,tuntuu todella ansaitulta :)
Hyvää viikonloppua mammoille ja vauveleille!!!!
JonsQ, missä päin asustelet? Kuulostaa ihanalta meinaan tuo murre, jota kirjoitat. Mielestäni on jotenkin kodikasta, jos ihminen puhuu murteella :)
Meillä on alkanut syöminen takkuilla jonkin verran, lakkoa pitää siis. Korvike kelpaa hyvin, tissiä vaan purraan ja kiinteätä uppoaa puolet siitä mitä upposi vielä viime viikolla. Voisikohan syömättömyys johtua korvikkeen aloittamisesta? Jos se täyttää mahaa pitemmäksi aikaa kuin rintamaito ja poika ei vaan oikeasti ole nälkäinen. Onko kenelläkän kokemusta/tietämystä moisesta?
Pamppu on puuta, joten tuhoa syntyy jos ei ole silmä tarkkana :) Pamppu on myös sen verran kookas, ettei mehupullon muovikorkit mahdu siihen, harmi, niin ja kiitos vinkistä kuitenkin!
Viimeyö oli sitä samaa jumppaa, hohhoijja, alkaa hermoa kiristämään kun jätkä jumppaa ja koirat ihmettelee hyppien sänkyyn, alas ja taas sänkyyn. Siitä koirien kynsien kopinasta Onni oikein riehaantuu ja alkaa kiljua innosta. Just.
Äitykkä80, me käytiin leffassa katsomassa FC-Venus ja mekin tykättiin!
Ihanasti oli miehesi muistanut sua synttäreiden kunniaksi! Kyllä ne jalostuu, pikkuhiljaa, kommelluksien kautta :)
Hertta05, miten meni tyttöjen ilta? Saiko mies Annin nukkumaan ilman ongelmia? Toivottavasti teillä oli mukavaa ja kaikki meni hyvin.
Odottelija76, hienoa, että kaikki on mennyt hyvin pienistä ongelmista huolimatta. Tai voiko niitä nyt edes ongelmiksi sanoa, aina kai suuret muutokset aiheuttaa pientä " levottomuutta" . Varmasti mukavaa olla välillä myös töissä, mukana aikuisten maailmassa :) Nauti rentouttavasta viikonlopusta!
Niin ja Odottelia76, 8 kk kriisistä (äiti, äiti, äiti) on ollut täällä paljon puhetta, et ole siis yksin. Toisaalta kun miettii, että on ahdistavaa, kun toinen KOKO ajan riippuu lahkeessa, niin taitaa sekin sitten olla haikeaa kun eriytyminen alkaa, se kun ei lopu koskaan. Sniif.
Hauskaa lauantaita kaikille!
noema, selvennän viel sitä pamppu jutua =)
höperö, kun olen. Vasara oli brion ja korkit oli kumiset, eli kun itse tehdään mehuja. Ei kaupanmehupullon =) mutta uskotaan, että teillä isompi pamppu =)
Perttu tuossa innoissaan repii lehteä. Kumma, kun ihan pieneksi silpuksi pitää saada.
Murteista myös tykkäään =) ihanan kuulosta. Heli Laaksosen runoista pidän kovasti, vaikka muuten en niin runo tyyppi ole.
Muumilandiasta tytsy ja isukki soittelivat ja ihan innoissoon neitonen oli. Huomenna vihdoin saan aarteeni kotiin =) kyllä olenkin odottanut.
JA ties vaikka toisivat meille tuliaisia. Ainakin pyysin. Pientä varausta kuitenkin, kerran sain mieheltä viivi & wagner kupin " hyvää pullaa" , no olihan se ihan hauska, mutta odotin kyllä ihan jotain muuta.
Mutta aivan kuten noema miehistä totesit, hiljolleen jalostuvat.
Paljon odotuksia eläkepäiville! =)
Niin ja meillä takana samantapainen yö kuin onnilla, ilman koiria.
Makuuasentoon poikaa laitoin kymmeniä kymmeniä kertoja. Vaikka rättiväsynyt olikin, niin aina vaan piti uudestaan nousta istuun ja polvilleen pinnistä vasten. urhea poika, ei vaan itse viittis alkaa moiseen ja keskellä yötä.
Nyt paperisilpun keruun, aikamoista luovuutta näyttää pojalta löytyvän.
Hilda ja yökukkuja lähtevät päivänokosille.
Olin suihkussa, kun Onni raotti ovea. Kurkotti käsiä mua kohti syliin pyytääkseen ja sanoi " äithii, äithii" . Tipahdettiin miehen kanssa. Kauhistus kun tuo on suloinen otus :) Ihana. Sitten aiemmin aamulla mies sanoi Onnille, että hae pallo ja poikahan haki!
Hilda, ymmärsin, että tarkoitit niitä kumisia korkkeja :) Hihittelen täällä itsekseni, että pidit mua ehkä hetken verran aika pöljänä tapauksena, jos siis olisin luullut, että tarkoitat kovia korkkeja. Olen meinaan sen verran hajamielinen humanisti, että helposti olisin voinutkin luulla tarkoittavasi sellaisia kovia muovikorkkeja :) Lelu on Jukka nimeltään ja siis aivan selvästi meillä on suurempi pamppu kuin teillä :D
Kitinää kuuluu taustalla... Miro ajelee rollol ja napisee ku en ota syliin. En ota nyt kun isikin on kotona ja yhtä hyvin voi ottaa syliin. Eilen huomasin muute eka kerra, että Miro alko huutaa mun perää, voi pientä :( Oli mun kaverin sylissä ihan reippaana (ei vierasta kaverii eikä muitakaa) mut ku huomas et mä lähin kävelee autol päi ni alko sen päiväne huuto, niiku ois henkee viety :( Vaiks kävin vaa lippikse hänel hakemas. Sit ku käveli takasi päi ni itku laimeni ja muuttu lopulta nauruks :) Ihana/kamala kaivattu äiti :D
No nii... nyt alko isi ja poika pelaa jalkkist :( saa sitte itteensä isi syyttää ku jossai vaihees alkaa poika iha ite, yksinää pelaamaa palloo :)
Noema: Me asutaa just tääl päi mis Laaksosen Heli, se runoilija josta joku mainitsi. Ja sama murret puhuta :) Tääl o tapan jättä kaik sanatte lopu poijes :D Saa siis enempi tekstii tekstareihinki! Ja joskus ku olin Turus koulus ni porukka jäi suu auki kattoo ku selitin jotai... Sit sain asiani valmiiks ja toiset vaa tuijottaa ja sano, että saisko saman suomeks ja puolet hitaammin :D Ei sitä ite huamaa... Enkä osaa kirjakielel varmaa ees kirjottaa mitää :( Meilläki on jo sanottu äiti :) Ihanan kuulosta! Miro osas kaks päivää sanoo sen ja sitte se unohtu :( Nyt se on tullu, kai vahingos, muutaman kerran :)
Niistä leffoista oli kans jotai juttuu. Me ollaa kans katottu Matti, Fc Venus ja Saippuaprinssi. Fc oli aika ehdoton, aivan upee! Matti oli tyhmä mun mielest, en koko jätkäst perusta ni ehkä sen takii. Ärsyttää miten joku voi oikeest pilata elämäns iha vaa ku ei jaks ajatel yhtää ite omil aivoil! Saippuaprinssi oli kans ihan jees.
Isäntä ehdotti et josko lähettäis muutaman tunnin pääst motaril ajelee ku kaverit tulis kans. Mut se tarkottais Mirol yökylää kun meiän lähtö tapahtuis vast kuuden mais... Mä en tiä tahonko... Tai siis oishan se muksaa päästä vähän irti taas, mut mehän just tiistaina oltiin isännän kaa kahestaa syömässä... Oonks mä iha puli jos taas Miro menis yökylään mun äitille?? Harvemmi se kyl missää oikeestaa onkaan, mut nyt ois toinen kerta samal viikol... Antakaa mulle päätökseen tukea!?!?!? Emmä osaa päättää :(
Nyt mä lähen kiukuttelemaa itteni ja päättämättömyyteni kans... voi kökkö! Hauskaa iltaa kanssatoverit ja tulevaisuuden turvat :)
-Jonsku-
noema,hetkeäkään en ajatellut, että onpas pöljä tapaus =)
ei vaan aina tiedä itsestä, että mitä on tullutkaan höpistyä =) ja kuinka vaikeesti.
jonsku, jos miro äidilläsi viihtyy, niin eihän siinä mitään pahaa ole, jos päätät yökylään viedä. =)
kerro, mitä tarkoittaa puli?
Perttu hokee äitä.
Nyt täällä on erittäin haiseva kakkapylly, yök. Pesulle.
Puli= kai meiän kaveripiirin omaa kieltä!? Tulee sanasta puliukko, mut käytetää vaa sitä puli-osaa... Se on kai jotai niinku huono. Emmä tiiä, se vaa kuuluu nii meiän sanavarastoo :)
Eihä siin kai mitää pahaa ookkaa jos Miro mun äitille menis, paitsi mulle tulee nii huono olo ja pa*ka omatunto että " taas mä vein sen sinne" :( Vaik meiä äit just sano, että saak hän Miroo viä yökylää ku maanantain pitää taas men loman jälkee töihi ja sitte ei taas voi vähään aikaan ottaa... Taitaa mun pääs vaa olla asiat sekasin (vintkamaris matta mytys :) kuka niist murrejutuist tykkäs??).
Isäntä jo lähti ajelee, lupasivat tulla tunnin päästä kysymää et lähenkö mukaa :) Miron kummisetän kanssa menivät... Harmi kun ei oo motaris sivuvaunuu :) Emmä kyl uskaltais lasta siihen laittaa ees, ainakaa noin pientä.
Mut nyt mä lähen riivaamasta ja taidan soittaa sil äiteel et viäläk tarjous on voimas :) Kiitos rohkaisusta :)
-Jonsku-
Pikaisesti lukasin pinon läpi, kun Anni innostui siivoamaan vaatakaappiaan (vetää ovia auki... on siis lipasto ja katelee vaatteitaan).
Tyttöjen ilta meni oikein mukavasti. Mammat rentoutu ja nyt taas jaksaa. Annikin oli ollut isänsä kanssa oikein kiltisti. Pienet itkut tirauttanut siinä vaiheessa, kun iltasadun jälkeen mies oli valot sammuttanut. Sitten nukahdettuaan nukkui tosi hyvin. Taas tuli todistettua, että kyllä ne isukit pärjää pienten kanssa, turhaa vaan aina hössöttää, että tees näin ja näin.
No nyt Anni kyllästy siivoiluun, täytyy lähtee tytön kanssa touhuaan.
Ai niin Anni otti muutaman haparoivan askeleen kun nostin seisomaan... ja pidin siis kainaloista kiinni. Sitten rupes pomppimaan, kun meni vissiin jalat sekasin.
Hertta ja Anni huomenna 9kk
Palailtiin lemmenlomalta ja piti äkkiä päästä kurkkaamaan mitä TEILLE kuuluu,hauskaa!
Meil oli aivan mahtavaa,melkee itkettää ku muistelee..
Ja tärkeintä,pokolla ja mummilla kotona yhtä juhlaa!!
Reilu vuorokausi,ei pientäkään itkua ja mua NIIN pelotti just nää
eroahdingot!!
Nyt patterit ladattu ja voi vitsi mikä ikävä oli etenkin tänää päivällä,
niiiiiin kaukana omasta!!
Nyt puurot,vellit,sylit,pusut eli hyvää yötä ja huomenna lisää!
P.S Aivan huippulöytö,(lelujen lisäksi) cd-levy,missä Lasse Mårtenssonin kappaleita esittää huippuartistit,mm.ainaihana Veeti,Essi Wuorela,Samuli Putro jne jne. Ollaan kuunneltu tunti ja taas pyöri,poika tykkää,kuuntelee myrskyluodon maijaa aivan paikallaan ja hymyilee!
Tässä pikaisesti ennen pikku-ukon nukkumaan menoa suikkasin tänne..
Jonsku: Niinkuin jo päätöksesi taisitkin tehä, et vie vaan poika mummolaan:) Meidänkin pienimmäinen oli pari viikkoa sitten kaks kertaa mummon ja vaarin hoivissa samalla viikolla. Ja yökylässä siis molemmilla kerroilla. Ja hyvin meni kaikilla!
Me katottiin eilen se Matti loppuun ja en mäkään kyllä hirveesti tykänny, tosi surullinen tarina loppupelissä..
Noema: totta tuo mitä sanoit, et miehet jalostuu pikkuhiljaa..Tosin välillä musta tuntuu et tulee sellasia taantumisjaksoja:) Kyllä mä olen jaksanut ihastella ruusujani, voipi olla et hetkeen en sellasia saa, hieman skeptisesti kun ajattelen:)
Voi mahoton, että jotkut pienet jo sanoo sanojakin!! Meillä on vaan daa daa, tätätä, vauvauvau ja sen sellasta kieltä. Potalla kun istutaan ja mä sanon et tulisko kakka, niin poika hokee kakakaka...enpä tiedä sit et matkiiko vai onko vahinko.
tänään tuli päivällä sellanen fiilis et nyt pitäis päästä bailaamaan!
Mut kun ilta alkoi tulla, niin jotenkin se hiipui pois..Mies sanoi et lähetään vaan, soitetaan lapsenvahti..Mut enpä mä sit halunnukaan lähtee.Taidan olla jo niin vanha:) toisen kerran sit..
Nyt poikanen hieroo silmiään niin kovasti et taidetaan lähtee maitopullon hakuun ja untenmaille. Jännä juttu miten se uni iskee jokailta samaan aikaan:)
Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!
äitykkä ja poikanen
Isäntä lahti kuskaan jotain kavereita baariin ni tulin koneelle, kun sain poijjaan nukkumaan.
Tässä taas ollut pääkipua ja oli se kumma huimauskin yks yö ja aamu..
Kaveri ilmoitti että teki tänään plussan ja esikoinen täyttää nyt maananataina 1v- Voi juku. Tuli kade olo, tavallaan. Niillä oli vähän niinkus vahingossa käynyt niin, mutta iloisia olivat. Tavallaan haluan jo toista tavallaan en. haluan pojan isommaksi ennen toista. Niin ristiriitaisia ajatuksia. Yksi marrasmammahan jo odottaa. Voi juku...
Meilläkin on tota 8kk kriisii nyt kyllä ilmassa, hohhoijaa. Vaikka poika aina niin kova mun perään niin nyt vasta onkin.
Viikonloppu menee hernepellolla, tai minä olen tekemässä ruokaa työläisille eli ollaan mieheni vanhemoia auttamassa.
Jospa lopetan ja odotan miestä harjoittelemaan toista lasta, heh..
piti tosta leffajutskasta kirjoittaa, et me ei olla myöskään aikoihin vuokrattu leffaa ja just eilen mies toi ton Matii leffan. Mä olin kyllä pääkivussa ja tooosi väskä ni menin ajoissa nukkuun, joten leffa jäi. Kiinnostaa nähä kyllä se joskus.
Joskus oli puhetta syksyn harrastuksista ja itekin niitä kyselin joskus niin ajattelin ehkä muskaria, äiti-lapsi jumppaa ja sitten alkaa sellanen kerho alle 1v lapsille ja äideille, joskos sinne menis. se perhekahvilakin alkaa kirkolla pian... Voi että syksy saapuu. Ei kyllä tunnu sille lainkaan kun on NIIIIN kuuma. Saisi edes sataa välillä.
Voi että toinen kaveri ilmoitti plussasta ja toinen on ihan hajalla miheensä, kahden lapsen äiti..
Oli kyllä joku kysymyskin..
Oletteko kananmunaa antanut? Kuin pal kerralla?
Sapiina, sinä taisit pottujutuja kysellä omassa pinossa, jos en ihan väärin lukenut =)
Perttu pottaillu jo yli kuukauden ja iloisena hymyssä suin poika siinä istuu. Semmonen muutaman euron ihan perus potta. Päivittäin ruuan jälkeen laitan potalla ja yleensä aina kakat tuleekin. Ja poijaa naurattaa, jos paukku pääsee tai pissa lorisee =)
JA ei mahda haittaa olla, kun tykkö potalla istua. Eri juttu jos ei tykkää.
Ja mukava kuulla, että lemmenloma sujui hyvin ja pokon yökyläily =)
jonksu, minä ainakin murteesta pidän. Se vinttijuttu oli hyvä =)
Sehän on vain mukavaa, että äitisi tahtoo hoitaa ja ottaa yökylään miroa.
Ikävähän näitä nuppuja aina on, vaikka ei pitkää aikaa erossa olekaan, mutta ei huonoa omaatuntoa tarvitse potea, vaikka hoitoon viekin.
hertta, kiva kuulla, että sinunkin iltasi sujui mukavasti ja isi oli annin kanssa hyvin pärjännyt. Miehet on hyviä yllättämään taidoillaan, saisivat hippasen useemmin.
Sanoista vielä. Perttu ei kovin paljoa jokellellu, yksikseen sängyssään omiaan höpisi, mutta nyt kyllä pölisee paljon enemmän. Tätätätätä, ,äitä, värvärvärvär on joku kiva rämpsy, kun sitä hokee monesti pitkästi. Ja jes =)
Nyt silmäni sumenevat. Joten aika lopettaa.
Kauhiaa kun ei meinaa enää nykysellään koneellekaan ehtiä, pikku-mies pitää niin kiireisenä. ;-) Eilen oltiin mummulassa ja olikin aivan ihana päivä. Mahtavaa katsoa omia vanhempiaan niin onnellisina kun pojan kanssa leikkivät ja seurustelevat. Mummi ja ukki olivat hankkineet Jesselle keinun ja pienen uima-altaan, kyllä poijjaan kelpasi. Altaassa konttaili ja roiskutteli ihan innoissaan, aina välillä istahti leikkimään kylpyleluilla. Suloinen tapaus! :-)
Noema: Mäkin oon miettinyt milloin silmien väri mahtaa vakiintua. Jessellä on ihanat orvokin siniset simmut ja toivoisin että sellaisiksi jämähtäisivät. :-) Mulla on kylläkin ruskeat silmät ja miehellä vihertävän siniset, joten taitaapi Jessen silmien väri vielä vähän hakea itseään...? Mäkin muuten tykkäsin Saippuaprinssistä ihan hurjasti, melkein tuli lirut housuun siinä loppuvaiheessa kun kikatutti niin kauheasti. ;-) Kivaa kun Onni osasi jo äitiä kutsua, kovasti odotan sitä hetkeä kun Jesse tekee samoin. Varmasti liikuttavaa...
Jonskuliini ja muut joilla ruokailuhetket takkuilee: Meilläkin kitistään syödessä, mutta ei kyllä suutakaan avata aina niin helpolla. Nyt illalla söi kyllä ihan miehen annoksen puuroa ja hedelmäsosetta + maidot päälle, mutta aika paljon kitisi samalla kun puuroa pistettiin poskeen. Hieman ärsyttävää mutta pääasia että syö. Meillä on kyllä kaikki keinot kehissä kun poika lakkoilee soseille. Syöttämiseen menee aina ikuisuus aikaa mutta mä en suostu luovuttamaan, yleensä poikaa hauskuuttamalla narraan avaamaan suun ja sitten äkkiä ruokaa sisään. Välillä pursottaa ruoat vielä pois ja eiku taas pelleilemään jotta saisi pojan nauramaan. On vielä kaiken lisäksi hoksannut tuon juksaamisen ja pitää usein suunsa kiinni vaikka kuinka naurattaisi, hymyilee vaan leveästi. Höh, ei oo helppoo. Onneksi mies on lomalla niin voidaan aina vaihtaa vuoroja kun toisella alkaa palaa päreet. Ja silloin kun mies ei ole golffaamassa. ;-)
Gerda: Mitäs sinne vilinän keskelle kuuluu? :-) Harmi kun sulla on ollut väsy olo, toivottavasti huominen piknik piristää.
Äitykkä: Syntsäonnittelut! Kylläpä on miehesi yllättänyt ihanalla tavalla! :-)
Odottelija: Kiva kuulla sinusta tätäkin kautta, yritetään ennättää joku ilta lenkille. Jessellä on ikävä tyttöystäväänsä... ;-) Tsemppiä töihin!
Hildaliina: Meilläkin Jesse tykkää silputa lehtiä mutta vielä enemmän tykkää tunkea sitä silppua suuhunsa. Pidätkö Pertulla tuttia suussa kun hää lehden kimpussa pörrää vai osaako poika käyttäytyä niin siivosti ettei laita paperia suuhun?
Puhihaa: Harmi että sulla on tuota sitkeää päänsärkyä ja huimaustakin. Onko sulla niskat jumissa, verenpaine alhaalla tms? Toivottavasti vaivat helpottaa pian!
Nyt pitäis varmaan hiljakseen suunnata punkkaan päin, vähän onkin jo väsy. Tänään ollaan vietetty aikaa rantsussa ja leikkipuistoissa. Jesse on päässyt melkein uimaan (raajoja lähinnä uitettiin, läiski vettä ihan tohkeissaan :-) ja hiekkalaatikolla on poika konttaillut ja tehnyt hiekkakakkuja äidin ja isin avustuksella. Päikkäreitä on maltettu nukkua vain kahdet, 35min + 1h 15min. Uni tulikin nopeasti kun illalla laitettiin poju sänkyyn. Siellä nyt tuhnuttaa suloisesti pää jalkopäädyssä ja pehmolelujen ympäröimänä. :-)
Juu ja nyt oikeasti iltapesuille ja sänkyyn. Hyvää yötä!
Auringonkukka ja Jesse muutaman päivän kuluttua 9kk
Tintta, vastasin sinulle tuohon torstaiseen pinoon. Minä ainakin luen aina " vanhat" lukemattomat pinot ennen uuteen vastaamista, joten kyllä tulee viestisi luettua!
Meillä oli hulinayö. Neljältä alkoi seisominen ja pätkissä meni siitä eteenpäin kuuteen, kunnes heräsi kokonaan. Nyt jo päikkäreillä :D Päätin yöllä, etten nosta viereen, jos herää neljältä, kello viisi on aikaisin aika aamutissille. Taisteluksi se meni, mutta lopulta poitsu antoi periksi. Saas nähdä onko ensiyö samanlainen.
Tietääkö joku, koska lasten silmienväri vakiintuu? Siis keskimäärin. Onko nyt jo luultavimmin se silmienväri, joka jää? Ihanat tummat taivaansiniset silmät on Onnilla nyt, ovat niin kauniin väriset.
Vauvauintikin alkaa taas sunnuntaina. Tosi kiva päästä polskimaan! Onni nauttii uimisesta hurjasti. Nyt saadaan mennä jo liukumäestäkin, siinä kun on 8 kk ikäraja :)
Meillä on uusi hauskuutus sellainen lelu, jota hakataan nuijalla :) Siinä on palikoita, jotka painuvat iskuista lelun toiselle puolelle ja kun palikat on nuijittu sisään, voi lelun kääntää. Vaari osti sen Onnille ja poika on ihan innoissaan. Vasara heiluu vielä vähän huonolla koordinaatiolla, mutta saa kyllä palikoita uppoamaan. Nuijasta ja Onnista on tullut parhaat ystävät ja poika kulkeekin ympäri huushollia nuija kädessään. Eilen yllätin hakkaamasta nuijalla ikkunaa, telkkaria, koiraa..
Innostuttiin tässä viikolla vuokraamaan leffoja pitkästä aikaa. Katsottiin Matti, joka oli surullinen mielestäni. Sitä ihmistä on käytetty kyllä häikäilemättä hyväksi, ei ihme, että on mitä on nykyään. Katsottiin suomalaisista myös Saippuaprinssi, joka oli hulvaton. Oletin, että leffa ei ole mikään kovin kummoinen, mutta oliki todella hauska. Naurettiin miehen kanssa ääneen! Nicolas Cagen uusin leffa, säämies, oli kanssa bueno. Hui, sitten vuokrattiin vielä Emily Rosen riivaaja, joka perustuu tositapahtumiin. Tosi selkäpiitä riipivä elokuva, mutta erinomainen kyllä. Tässä pari leffavinkkiä mammoille, jos vaikka innostutte vuokraamaan viikonloppuna :D
Nyt taidan mennä vetäisemään päikkärit itsekin.