Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuiko vaatekokosi lapsen saannin jälkeen ja jos muuttui niin miten?

Vierailija
22.01.2021 |

Sanotaan nyt vaikka vuosi synnytyksen jälkeen. Joillainhan kestää kauan, että vatsan alue palautuu.

Mikä oli lähtötilanne? Entä palasitko ennalleen vai pitikö uusia vaatekaapin sisältö?

Tuore odottaja täällä utelee mielenkiinnolla. Inhoan shoppailua, niin siksi haluaisin mielellään käyttää nykyisiä vaatteitani myös raskauden jälkeen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan. Sama kuin tuolla ylempänä jollakulla, että painoa nykyisin ehkä 2 kg enemmän kuin ennen esikoista. Olin silloin kokoa xs, nyt ehkä xs/s. Nuo pari lisäkiloa tarranneet lähinnä takapuoleen. Vatsani on ollut aina todella nopea palautumaan ja jopa väitän, että siitä ei pystyisi yhtään sanomaan, että olen neljän lapsen äiti.

Eniten raskaudet vaikuttivat rintoihin ja jalan kokoon. Ennen 70b-c on nyt 70a ja ennen 38 on nyt kengänkoko 39. Mutta niin pieniä muutoksia nuo, että eipä niitä päälle päin kukaan huomaa.

Vierailija
22/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupasin miehelle, että samat vaatteet vielä mahtuu vauvankin jälkeen, vaikka hoikka olinkin. Kuntoilla kyllä sai.

Mitä mies lupasi? Synnyttää seuraavan lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko aikuisikäni ollut kokoa 40, vaikka imetysten aikana laihduin aina alipainoiseksi. Lantio vaan on niin leveä, ettei pienemmät vaatteet mahdu. Rinnatkaan eivät muotoaan ole muuttaneet, vaikka olen imettänt viittä lasta yhteensä kahdeksan vuotta. Nyt olen jo 60-v., lapset aikuisia ja vaatekoko edelleen sama. Kengän koko kasvoi 36:sta 37 - 38:aan.

Vierailija
24/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 4 lasta ja kengän koko on kasvanut 38 - > 40. Eka raskaus ei muuttanut vartaloa oikeastaan mitenkään (paitsi jalan koko) , tokassa lihosin 30 kiloa, jotka sain kolmessa vuodessa pois. Kolmannella kerralla lihosin 25 kiloa ja niitä en saanut pois enne neljättä raskautta, jonka aikana laihduin 5 kiloa. Nyt pienin lapsista on 3-vuotias ja kilot lähtee hitaasti.

Vatsa taitaa jäädä hieman pöpöksi ja olen melko löysä muutenkin, että töitä saisi tehdä lihaskuntopuolella reilusti.

Kauheeta kun joku lupailee miehelleen mahtuvansa samoihin vaatteisiin kuin ennen raskautta. Mitä jos lantiolle käy samoin kuin usein jaloille, että ne vaan jää isommksi/leveämmäksi raskauden vuoksi. Mies sitten luulee, että vaimo on pettänyt lupauksensa ja vaimo itku kurkussa laihduttaa ja rääkkää itseään eikä voi edes onnistua. Sairasta! Tietty jos on ollut ylipainoinen ennen raskautta, niin sittenhän on mahis jopa olla pienempi lapsen synnyttyä.

Mulla ei imetys ole laihduttanut kuin ekalla kerralla. Seuraavilla kerroilla paino nousi 10 kiloa ekan 3 kk aikana ja paino lähti laskemaan vasta imetyksen lopetettuani. Ei kivaa yhtään, mutta mikäs teet.

Vierailija
25/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yksi X lisää. No ei vaan olen mies jonka mielestä tämä oli hauskaa. Oli niin asiallinen keskustelu etten halua olla ensimmäinen joka puhuu kakkia.

Vierailija
26/29 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen samoissa mitoissa olen ollut. Vuosien varrella on ollut jonkin verran vaihtelua. Vuosi esikoisen synnytyksestä olin pienimmilläni. Vauva valvotti nin paljon, että väsymykseltäni olin jatkuvasti huonovointinen. Imetysdieetti vaikeutti asiaa entisestään ja imetys vei minusta viimeisetkin mehut. Painoin tällöin n. 45 kg (170 cm). Olin luuta ja nahkaa omasta mielestäni.

Nyt 15 v päästä painoa on 65 kg. Vyötärö on paksumpi kuin nuorena. Ei muuta vaatekokoon liittyvää suurta muutosta.

Vierailija
27/29 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että vuodessa takaisin entisiin vaatteisiin on aika normi. Paino nousi raskauden aikana 16kg ja imetysaikana ruoka todellakin maistui, myös herkut. Iso maha sai vauvavuonna käyttämään leggingsejä ja trikootunikoita, ne oli myös ihanan mukavia vauvan kanssa. Aloin kuitenkin käydä salilla vajaa vuosi synnytyksen jälkeen, mikä oli tosi iso asia jaksamisen kannalta sitten kun työ+pk-arki alkoi. Suosittelen sullekin lämpimästi. Salin voi sovittaa omaan aikatauluun ja se auttaa jaksamaan ja palautumaan. No, joka tapauksessa sen ja järkevien syömisten myötä laihduin alle sen painon joka oli ennen raskautta, ja ostin siksi uudet housut. :)

Vierailija
28/29 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi synnytyksestä olin samoissa mitoissa. Sitten alkoi lihominen, koska olin niin kiinni lapsessa, että en päässyt lenkillekään. Ei huvittanut. Kuusi vuotta myöhemmin on 15 kiloa tullut lisää.

Ette käynyt vauvan kanssa vaunulenkeillä??

Meidän tuli käytyä aamulla, päivällä ja joskus vielä illallakin vauvavuonna. Eläissäni en ole liikkunut yhtä aktiivisesti kuin vauvaa lykkiessäni.

Käytiin ulkoilemassa kaksi kertaa päivässä. Vauvavuonna olin hoikempi, kun tuli liikuttua. Vuosia kestänyt stressi ja heräily monta kertaa yössä on tuonut kiloja. Ennen vauvaa joogasin aktiivisesti, tein myös pitkiä kävelylenkkejä. Elämäntilanteet on niin erilaisia. Minulla ei ole ollut paljon tukiverkkoa.

Vierailija
29/29 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino palautui, mutta luusto ei. Lantio ja rinnanympärys jäi pysyvästi leveämmäksi ja kengän koko kasvoi. Etenkin housut piti ostaa uudelleen molempien raskauksien jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme