Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttuiko vaatekokosi lapsen saannin jälkeen ja jos muuttui niin miten?

Vierailija
22.01.2021 |

Sanotaan nyt vaikka vuosi synnytyksen jälkeen. Joillainhan kestää kauan, että vatsan alue palautuu.

Mikä oli lähtötilanne? Entä palasitko ennalleen vai pitikö uusia vaatekaapin sisältö?

Tuore odottaja täällä utelee mielenkiinnolla. Inhoan shoppailua, niin siksi haluaisin mielellään käyttää nykyisiä vaatteitani myös raskauden jälkeen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 -> 44. Mulle on jäänyt iso vatsa pysyvästi. En edes paina kuin 3 kg enemmän kuin ennen, mutta vyötärönympärys levisi 20 cm. Eipä tuo kyllä haittaa, peitän väljillä tunikoilla.

Vierailija
2/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa oli vanhat vaatteet takaisin. Eipä sillä ollut väliä millä rytkyillä äitiysloman meni ja jostain syystä paino mulla laski takaisin normaaliin vasta imetyksen loputtua. Mulle tuli ainakin yllätyksenä että äitiyshousut oli vielä ainakin kuukauden synnytyksen jälkeen käytössä, kun tulikin sektio ja haava-alue oli tosi kipeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu. Itsellä katoaa vatsa imettäessä parissa viikossa ja olen ihan samannäköinen ja samankokoinen kun ennen raskautta. Eli hoikka. Toisille jää pysyvä kengurunpussi löysää nahkaa ja rasvaa.

Vierailija
4/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin miehelle, että samat vaatteet vielä mahtuu vauvankin jälkeen, vaikka hoikka olinkin. Kuntoilla kyllä sai.

Vierailija
5/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttunut. 5 lasta olen synnyttänyt ja olen hoikka. Ikääkin jo pian 48v ja nuorin lapsi on 3 vuotias

Vierailija
6/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhoista vaatteista menee kyllä päälle, mutta malli ei läheskään kaikissa enää istu niinkuin ennen esim. rinnanympärys jäi suuremmaksi ja lantio. Kohta 2v synnytyksestä ja olen samassa painossa kuin raskauden alussa, mutta kehonkoostumus on vieläkin "löysempi" kuin ennen lasta. Varmaan vaikuttaa sekin, kun salilla käynti on vaihtunut lenkkeilyyn ja muuhun hyötyliikuntaan. Minulle tuli 20 raskaukiloa, jotka lähtivät hitaasti mutta varmasti, noin puolentoista vuoden aikana ilman mitään dieettejä.

Vierailija
7/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupasin miehelle, että samat vaatteet vielä mahtuu vauvankin jälkeen, vaikka hoikka olinkin. Kuntoilla kyllä sai.

Ei se aina ole omasta tahdosta kiinni, jääkö vatsapussukka vai ei. Muun ylimääräisen pystyy toki laihduttamaan.

Vierailija
8/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta. Ikää 45v. Vaatekoko on sama, kun on ollut 15v lähtien. Raskauden aikana olen lihonnut, mutta laihduttanut normaali painoon takasin.

Vierailija
9/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikeastaan. Painan ehkä 2kg enemmän kuin ennen esikoisen odotusta 12v sitten.

Vierailija
10/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä, kun kaikki vaatteet on näin kotiäitinä edelleen venyy ja paukkuu -mallia. Voi olla kroppa vähän lörpsähtänyt, mutta se johtunee elämäntavan muutoksesta. Lapsi on kohta 3-vuotias. Ristiäisissä tungin itseni nuoruusvuosien hameeseen ihan vaan siitä riemusta, että siihen silloin mahduin. Imetys kuihdutti nopeaan.

Vierailija
11/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jälkeen entiset housut mahtuivat 3 vkon kuluttua. Imetys sujui niin hyvin, että pian olin hoikempi, kuin koskaan aikuisena, paitsi jäätävillä rinnoilla. Toisen jälkeen palauduin hyvin myös, mutten hoikistunut niin laihaksi kuin aiemmalla kerralla. Lopetin tuolloin imetyksen 11 kuukauden kohdalla, kun ekaa jatkoin vuoden pitempään.

Vierailija
12/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi synnytyksestä olin samoissa mitoissa. Sitten alkoi lihominen, koska olin niin kiinni lapsessa, että en päässyt lenkillekään. Ei huvittanut. Kuusi vuotta myöhemmin on 15 kiloa tullut lisää.

Vierailija
13/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan vuoden päästä mahtui taas vanhat vaatteet päälle. Toisin on nyt vaihdevuosien alettua. Vaatteet ovat alkaneet ikävästi kiristämään.

Vierailija
14/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38 -> 44. Mulle on jäänyt iso vatsa pysyvästi. En edes paina kuin 3 kg enemmän kuin ennen, mutta vyötärönympärys levisi 20 cm. Eipä tuo kyllä haittaa, peitän väljillä tunikoilla.

Sama juttu.

Vierailija
15/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi synnytyksestä olin samoissa mitoissa. Sitten alkoi lihominen, koska olin niin kiinni lapsessa, että en päässyt lenkillekään. Ei huvittanut. Kuusi vuotta myöhemmin on 15 kiloa tullut lisää.

Ette käynyt vauvan kanssa vaunulenkeillä??

Meidän tuli käytyä aamulla, päivällä ja joskus vielä illallakin vauvavuonna. Eläissäni en ole liikkunut yhtä aktiivisesti kuin vauvaa lykkiessäni.

Vierailija
16/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäessä laihduin alle painon ennen raskautta, sitten palasin siihen omaan normaalipainooni.

Mitat samat, rinnat tosin vähän lätsähti.

Vierailija
17/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuttunut vaatekoko. Imetin ja teimme pitkiä kävelylenkkejä, kävimme asukastiloissa ja puistoissa. Lapsi ei nukkunut ja se oli ainoa tapa jaksaa.

Vierailija
18/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut muutos oli jalan kasvaminen, kengät pitää ostaa numeron verran suurempina kuin ennen raskautta.

Vierailija
19/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoko ei muuttunut, mutta vanhat farkut eivät istuneet enää hyvin. Roikkuivat ja kiristivät samaan aikaan. Jotenkin lantion asento muuttui. Homma korjaantui uusilla farkuilla, eri mallilla kuin edelliset.

Vierailija
20/29 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys, kotiruoka ja vaunulenkit ja taaperon kanssa touhuaminen, kotiäitinä olin koossa 36. 28 tuumaiset farkut roikkuivat päällä.

Menin töihin, koko 40 pitkään, kunnes lihosin kokoon 46. Nyt elämä paremmin balanssissa, lapset aikuisia, koko 38.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi