Raskaanako?! hormoonikierukasta huolimatta...
Heippa!
Pakko johonkin avautua... ees miehelle en oo vielä uskaltanu tätä epäilystäni sanoa, mutta mä pelkään, että toi hormoonikierukka on pettänyt... Voihan toki olla, että nää on jotain muutakin nää oireet ja vilkas mielikuvituskin saattaa tehdä tepposet, mutta ajattelin kuitenkin kysellä, onko täällä ketään, jolla hormoonikierukka olisi pettänyt??
Oon ollu kolmisen viikkoa ainakin ihan tolkuttoman väsynyt, voisin nukkua aamusta iltaan ja illasta aamuun. Parina aamuna on ollut huono olo (en aiemminkaan ole kärsinyt mistään pahasta pahoinvoinnista), lievää päänsärkyä on ollut tavallista useammin ja hajuaisti tuntuu voimistuneen... tätä oon ihmetelly jo kauemmin, kun monet pitkään käytössä olleet tuotteet, esim. saippuat tuntuu yhtäkkiä haisevan tosi voimakkaalle.
Menkat mulla on tulleet suhteellisen säännöllisesti, tosin melko niukkoina koko ajan. Edellinen menkkavuoto oli juhannuksen jälkeen (olin tietysti unohtanut merkitä sen ylös) ja parisen viikkoa sitten tuli vähän kirkasta verta vessassa käydessä, mutta se vuoto loppui siihen.
Testillähän tää asia varmistuis, mutta... jännittää kai liikaa! Lapsi ei olisi ihan katastrofi, enkä voisi harkitakkaan mitään keskeytystä, vaikka se olisikin jo neljäs muutaman vuoden sisään ja tarkoitus oli, että nämä kolme riittävät, olen hakenut töitä yms.
Kommentit (6)
Parasta tehdä testi, niin asia selviää... jännittää puolestasi..
Tulethan kertomaan mitä testi näytti!
M@MIx2 rv 34+0
sellanen tapaus että oli raskaana hormonikierukasta huolimatta, eihän sekään 100& varma ole.. ja muistaakseni tämä henkilö sai vielä kuulla dottavansa kaksosia, anteeksi kauheesti jos nyt puhun ihan höpöjä:)
testiä kyllä suosittelisin, eihän siitä ole takuita että miten se kierukka vaikuttaa sikiöön..eli nyt kerää rohkeutta ja tee testi.. onnea!
simppu rv 26+6
Minulla on Mirena pettänyt!
Oireina minullakin oli ihan normaalit raskauden alkuoireet; väsymys, pahoinvointi ja rintojen arkuus. Lisäksi aloin vuotamaan sellaista niukkaa ja välillä runsaampaa vuotoa, kuukautisia ei ollut minulla ollut reiluun pariin vuoteen. Mirena oli tuolloin ollut 3,5 vuotta. En kyllä tajunnut oireista yhtään olevani raskaana, vaikkakin näin jälkikäteen ajateltuna olisi kyllä pitänyt ymmärtää! Kai sitä luotti kierukkaan niin täysillä, ettei kyllä käynyt mielessäkään!
Lääkäriin menin sen vuodon takia ja ultralla katsottuaan totesi, että olen raskaana viikolla 8! Ja Mirena oli komeasti omalla paikallaan. Aikas shokki oli! Minä en myöskään harkinnut keskeytystä hetkeäkään, jos tällä tavalla tähän maailmaan tahtoo tulla, niin tervetuloa vaan!
Ja pitää paikkansa, kuten edellä kirjoitettiin, että täällä oli myös yksi nainen, jolla oli kierukka pettänyt, hän odotti kaksosia. Poikkesi pikaisesti täällä palstalla, enkä ole häntä enää löytänyt, vaikka välillä olen vähän etsinytkin.
Minulla odotusaika mennyt suhteellisen hyvin ja loppusuoralla jo ollaan! Malttamattomana odottelen vauvan syntymää =)
M@MIx2 rv 32+4
Kirjoitat; "eihän siitä ole takuita että miten se kierukka vaikuttaa sikiöön" ja tästä lauseesta tulee sellainen negatiivinen mieleen! Ei ole takuita ei! Eikä ole paljonkaan tutkittua tietoa, koska näitä raskauksia on niin vähän! Eikä ole myöskään näyttöä, että kierukka vaikuttaisi jotenkin negatiivisesti!
Minulle on sanottu, että ei ainakaan keltarauhashormoni vaikuta sikiöön haitallisesti. Esim viikolla 8, kun kuulin olevani raskaana, istukka tuotti enemmän keltarauhashormonia kuin kierukka!
Käsittääkseni missään ei ole todettu, että hormonikierukkaraskauksissa olisi yhtään suurempi todennäköisyys saada "viallinen" vauva, kun muutenkaan. Ainut riski on se, että kohdussani on vierasesine, joka voi aiheuttaa keskenmenon tai ennenaikaisen synnytyksen.
Olen keskustellut muutaman hormonikierukkavauvan äidin kanssa ja he ovat saaneet täysin terveet vauvat! Omaa vauvaani on tutkittu ultralla todella monta kertaa ja olen ollut erilaisissa "seuloissa". Kaikki on näyttänyt normaalille ja tervettä vauvaa odotellaan. Tietenkään mikään ei ole varmaa, ennenkuin vauva on syntynyt!
Luottavaisin mielin odottelen vauvan syntymää!
M@MIx2 rv 32+4
sanoin vain koska siitä ei todellakaan ole tietoa, eihän tuosta tarvii ajatella mitään sen ihmeempää, hienoa että sulla mennyt kaikki hienosti, ja ilman hormonikierukkaakaan ei ole takuita että miten raskaus etenee, ja minä kyllä vähän enenmmän viittasin siihen että olen kuullut että se pitäisi poistaa(hox!Olen kuullut)koska voi aiheuttaa sen keskenmenon!
Eikä ollu tarkotus pahottaa kenenkään mieltä..
onnea teille molemmille raskauteen ja mahdolliseen raskauteen..
En ole testiä tehnyt, koska vuoto alkoi muutama päivä tuon kirjoitukseni jälkeen... Nyt vaan aloin miettiä, että kun nuo oireet eivät ole mihinkään kadonneet ja vuoto oli normaalia runsaampaa (ja eilen tuli taas kirkasta verta), että on se testi mentävä huomenna ostomaan... HUI!