Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 38-vuotias nuori vai vanha?

Vierailija
22.01.2021 |

Miten näet tuon iän? Minkä ikäinen itse olet?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori se minusta on.

N58

Vierailija
2/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kontekstista. Esim. ensisynnyttäjäksi melko iäkäs, mutta eläkeläiseksi melko nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä 42 v, onko jo vanha?

Vierailija
4/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori.

T. 41v

Vierailija
5/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää nuori, ei nuori aikuinen, eikä vielä keski-ikäinen. Aikuinen mielestäni :)

Vierailija
6/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä 42 v, onko jo vanha?

Jos Suomessa ihmisen keskimääräinen elinajanodote on siinä 80, voiko 42-vuotias olla vanha? Ei mun mielestä. Ei nelikymppinen nyt tietty nuorikaan ole (vaikka olen kuullut useamman sanovan mulle, että kun sä oot vielä niin nuori – kai se on kiinni siitä mihin vertaa), mutta ei vanhakaan. Siitähän löytyy kaiketi välistäkin jotain.

Vierailija
7/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen

Vierailija
8/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se keski-ikäinen. Lasten ja teinien mielestä ikäloppu, valmis haudattavaksi. Eläkeläisten ja sitä ikää lähestyvien mielestä nuori jolla on vielä elämä edessä.

Olen 38 enkä tunne olevani nuori enkä vanha, vaan juuri tässä keskellä yrittäen keskittyä nykyhetkeen, vain vähän kuikuillen menneeseen ja tulevaan.

Vierailija
9/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny iha vielä ala ettii hautapaikkaa. :D Jos keski-ikä alkaa 40-vuotiaana, nii sit kait vanhahko. :o Lähempänä silti nuorta kui vanhaa.

Vierailija
10/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon ikäinen ja mielestäni nuori. Ei vielä mitään kremppoja, olen fyysisesti hyvässä kunnossa, kasvotkin rypyttömät. Pari pientä lasta on, aikuinen olo. Tämä on hyvä ikä. Toki jonkun lukioikäisen mielestä varmasti vanha. Mutta taas 60 vuotiaan mielestä nuori. Riippuu vastaajasta.

Vierailija
11/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten taso alkaa laskea 50 vuodesta lähtien. Naisten taso 25 vuodesta lähtien.

Vierailija
12/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v on vanha siinä iässä viimeistään alkaa tuntemaan sen vanhuuden nahoissaan. Siksi se onkin niin naurettavaa että ihmisen pitää elää lähes puolet elämästään vanhana. Ihan turha sössöttää että ettei henkisesti tunne itseään vanhaksi ei moni kasikymppinenkään tunne. 

Vierailija
13/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40v on vanha siinä iässä viimeistään alkaa tuntemaan sen vanhuuden nahoissaan. Siksi se onkin niin naurettavaa että ihmisen pitää elää lähes puolet elämästään vanhana. Ihan turha sössöttää että ettei henkisesti tunne itseään vanhaksi ei moni kasikymppinenkään tunne. 

Miltä sen vanhuuden pitäis nahoissa tuntua?

Vierailija
14/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaattessa nuori, mutta jos on "tätiyttänyt tai sedättänyt" habituksensa ja olemisensa, niin saattaa vaikuttaa hyvinkin ikälopulta. Tämä on yksilöllistä.

Vierailija
15/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä miesten taso alkaa laskemaan 30 v. silloin jo iso pallo mahassa. useammalla.

Vierailija
16/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 60v olen sitä mieltä, että 38-vuotias on nuori, mutta teini-ikäisenä pidin kaikkia yli kolmekymmentävuotiaita vanhoina. Kaikki on suhteellista. 38-vuotias on kuitenkin nuori siinä mielessä, että voi halutessaan vaikka hankkia uuden ammatin ja ennättää siinä tienata eläkevuosia varten. Ja lapsenkin ehtii vielä 38-vuotiaana tehdä (itse olin 45-vuotias).

Vierailija
17/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa et vanhuudesta aletaan puhua 40-50 vuotiaana. Mieti, jos elät 85-vuotiaaksi, jolloin olet oikeasti vanha, että kannattiko moittia nuorena itseään vanhaksi. Olisko kannattanu iloita kuitenkin ja säästää vanhuuspuheet ajalleen.

Vierailija
18/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38v mies. Ikävä kyllä en ole enää fyysisesti mitä olin vielä 10v sitten. Kremppaakin on vaikka mitä vaikka ei ole sairauksia, ylipainoa ja liikun.

Koenko itseni vanhaksi? No en todellakaan mutta en nuoreksikaan. Vanhemmat 50+ ihmiset kutsuvat nuoreksi ja pojaksi mutta ei siltä tunnu. Vähän sama kuin tuolla aikaisemmalla 38 vuotiaalla eli hieman menneitä haikaillen mut tulevaisuuteen kurkitaan iloisin mielin.

Vierailija
19/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, minkä ikäiseltä kysytään. Muistan, kuinka lapsena mietin, että vähän yli kaksikymppinen on jo kamalan vanha. Nyt kun olen itse jo tosi vanha, ajattelen, että 38-vuotias on vielä aika nuori, vasta keski-iän kynnyksellä.

Vierailija
20/28 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin itseni nuoreksi 38-vuotiaana. 40 täytettyäni aloin ajattelemaan olevani keski-ikäinen, jota olen mielestäni vieläkin, 49-vuotiaana. Aloin miettimään, mikä olen seuraavaksi? 65-vuotiaana eläkkeelle päästessäni olen eläkeläinen ja seniori, mutta en minä mielestäni enää yli 60-vuotiaana keski-ikäinenkään ole. Mikä siis olisi hyvä nimitys?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi