Mitä tapahtuu jos hakee työvoimakoulutukseen mut ei pärjääkään siellä
? Mitä luulette että käy
Hakee sit sairauslomaa vai?
Kommentit (19)
Sitten keskustellaan työvoimaneuvojan kanssa ja päivitätte työnhakusuunnitelmaasi.
ei ne työvoimakoulutukset ole mitään oikeita koulutuksia. siellä joku elämäänsäkyllästynyt konsultti antaa jotain etätehtäviä, jotka ovat täysin turhia
Mut eiks siellä voi olla työssäoppimistakin?
Siellä ei voi olla pärjäämättä, kun ei siellä ole mitään mittaria, jolla pärjäämistä mitattaisiin. Osallistut vain opetukseen ja yrität oppia siitä uutta ammattia, ei se niin vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
ei ne työvoimakoulutukset ole mitään oikeita koulutuksia. siellä joku elämäänsäkyllästynyt konsultti antaa jotain etätehtäviä, jotka ovat täysin turhia
Tämä ei pidä paikkansa. Olen käynnyt taloushallinnon koulutuksen ja kyllä siellä opetettiin ummet ja lammet kirjanpidosta, verotuksesta, tilinpäätöksestä jne. tunneilla opettajan opetuksella, tehtäviä tekemällä ja vielä työharjoittelussa.
Minä kävin jonkun koodauskurssin työvoimakoulutuksena. Oli aivan liian vaativa minun taidoille. Minulta jäi joku sertifikaatti tms saamatta (sain kuitenkin osallistumistodistuksen ja korotetun päivärahan), ja tajusin jo melko alussa, ettei minusta tulekaan koodaria, mutta istuin tunneilla loppuun asti, koska olin kuullut, miten vaikeaa on päästä eroon työllisyyskoulutuksesta, kun on kerran aloitetu, tuet menee tms. Iha hyvin meni vaihtelusta arkeen, ainakin oli mukavaa lounasseuraa. Mitään pahaa tuosta kokelusta ei seurannut.
Kun puhut sairasloman hakemisesta, tulee mieleen, että on ongelmaa jaksamisen kanssa. Jos on, siitä kannattaa kertoa jo hakuvaiheessa. Osaavat sitten paremmin sopeuttaa odotuksensa sinun suhteen.
Karenssin voi saada jos jättää kesken m sairaslomaa on mahdollista saada, jolloin ei karenssia tietenkään tule.
Noissa ne lyhyet suuntaa antavat koulutukset ovat hyvä pohja jos vaikka miettii mitä alaa lähtisi opiskelemaan. Niistä saa myös pisteitä ammattikoulua varten.
En tiedä uskallanko nyt hakea. Itse asiassa en ole varma että kirjoittiko lääkäri mulle sairaslomaa vieläkin vai vaan pelkän b lausunnon terveydentilan kuvaamiseksi. Paperit ei ole tulleet vielä kotiin, vaikka lääkäri oli toissa viikolla. En kehtaisi sille soittaa ihan pelkästään tämän takia.
Eli siis se mitä nyt pelkään on, että työkkärin kirjoihin jää tieto tästä hakemuksesta ja sitä myöhemmin käytetään mua vastaan jollain tavalla (kai sinä nyt voit olla työkokeilussa 5pv viikko jos olet tuonnekin hakenut, et voi tarvita sairaslomaa kun olet arvioinut tuollakin pärjääväsi...). Toisaalta kumminkin haluaisin kokeilla tossa koulutuksessa tai jossain muussa. Auttakaa :( Ap
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko? Opiskelin ihan tavallisessa oppilaitoksessa muiden joukossa ammattia. Ainoa ero oli se, että minulla ei ollut maksuttomia aterioita. Meitä oli siellä 16 hengen porukka, joka eteni vähän nopeampaa tahtia kuin nuorisopuoli, mutta samat ammattiin liittyvät asiat meille opetettiin, mitä muillekin ilman konsultteja.
En saanut koulutukseen liittyvää harjoittelupaikkaa. Sain koulutuksesta vain osallistumistodistuksen, mutta mitään "rangaistusta" siitä ei tullut.
Saapi koivuniemenherraa persiille!
Hassu ajatus jollakin ettei työvoimakoulutus olisi "oikea" koulutus. Itse opiskelen lähihoitajaksi työvoimakoulutuksena ja meitä on ryhmässä 18, joista puolet olemme työvoimakoulutuksessa. Ainut ero muihin opiskelijoihin on tosiaan se että meille ruoka on maksullinen koulun ruokalassa, mutta me saamme sitten sen kulukorvaksen joka on 9e/päivä.
Ja vastaus kysymykseen. Useilla työkkärin järjestämillä koulutuksilla on 4kk harkinta-aika, eli siinä ekan 4kk aikana voit vielä keskeyttää koulutuksen ilman karenssia. Ainakin raksa ja ravintola-aloilla on tuo 4kk harkinta-aika. Jos menee yli tuon ajan ja haluatkin lopettaa koulun vaikk puolen vuoden tai vuoden jälkeen niin sitten pitää varmaan olla todella hyvä syy ettei saa karenssia.
Vierailija kirjoitti:
Hassu ajatus jollakin ettei työvoimakoulutus olisi "oikea" koulutus. Itse opiskelen lähihoitajaksi työvoimakoulutuksena ja meitä on ryhmässä 18, joista puolet olemme työvoimakoulutuksessa. Ainut ero muihin opiskelijoihin on tosiaan se että meille ruoka on maksullinen koulun ruokalassa, mutta me saamme sitten sen kulukorvaksen joka on 9e/päivä.
Ja vastaus kysymykseen. Useilla työkkärin järjestämillä koulutuksilla on 4kk harkinta-aika, eli siinä ekan 4kk aikana voit vielä keskeyttää koulutuksen ilman karenssia. Ainakin raksa ja ravintola-aloilla on tuo 4kk harkinta-aika. Jos menee yli tuon ajan ja haluatkin lopettaa koulun vaikk puolen vuoden tai vuoden jälkeen niin sitten pitää varmaan olla todella hyvä syy ettei saa karenssia.
Tuo on lyhyempi kurssi, se kestää 3 kk. Ap
Ilmeisesti mä nyt haluan hakea sinne kun kerran oon miettinyt asiaa niin paljon. Ihan turhahan se on käyttää tän pohtimiseen niin paljon energiaa, kun luultavasti sinne on niin paljon hakijoita joka tapauksessa etten pääse. Ap
jos et noissa huu haa koulutuksissa pärjää. sinut todetaan toivottomaksi tapaukseksi ja siirretään suorraan pöljän eläkkeelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no jos vain 3kk pituinen kurssi niin kannattaahan se hakea. Jos pääset niin tuo 3kk menee kyllä nopeasti ja eihän sitä tiiä jos tykkäätkin 👍😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis todennäköisin mitä tapahtuu on tietty ettei pääse, mutta sen lisäksi.