Mikä teitä ärsyttää eniten työn haussa?
Itsellä alkaa keittämään joka kerta yli kun tulee vastaan pakollinen lomake sivu johon pitää itse täyttää kaikki koulutuksesta, työhistoriasta jne. ja seuraavalla sivulla kysytään CV josta valmiiksi selviäisi kaikki ilman erillistä naputtelua. Toinen ärsyttävä asia on se että jokaikinen firma käyttää eri rekryjörjestelmää ja saa täytellä samat asiat erikseen miljoona kertaa
Kommentit (27)
Psykologiset testit ja niistä vedetyt väärät johtopäätökset ja minulle annettu "soveltuvuusarvosana" oli mielestäni niin inhottava kokemus, että taidan jatkossa kieltäytyä niistä.
Se naurettava esitys mikä täytyy tehdä 11 e / tunti hanttipaskan vuoksi.
" minua on aina kiinnostanut, puhtaanapidon monipuoliset työtehtävät "
Yhessä, firmassa ( rakennus alan vuokrafirma ), oli sentää rehtiä se meno.
Pomo sano haastattelussakin suoraan, että on sitte aina välillä aika paskaa hommaa, ja mua ei kiinnosta paskaakaan mitä teet vapaa-ajallas, kunha hoidat duunit niin, että tilaaja on tyytyväinen.
Makso vielä 15 € / tunti, vaikka ei ollu mitään alan koulutusta, ja alle vuoden kokemus, arvosti hyvässä kunnossa olevia duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen päässyt vain muutamaan haastatteluun, mutta melkein kaikissa niistä on kysytty, miten kehittäisin työnantajani toimintoja. Mieleni on tehnyt sanoa, että helv*tistäkös minä sen tiedän, kun ne toiminnot eivät ole julkisia. En tiedä, mitä muut ovat sanoneet, kun ovat saaneet ne paikat.
Tässä olen itse sanonut, että jos huomaan jonkin toistuvan virhetilanteen, tuon sen esille ja selvitetään, voisiko sen korjata ja näin prosessi olisi sujuvampi. Veikkaan, et työnantaja haluaa ihmisen joka uskaltaa tuoda esille ongelmia ja niihin ratkaisuehdotuksia, eikä vaan hiljaa möllötä ajatellen "taas tää meni pieleen ja pitää kahden ihmisen korjata".
On se vaan kumma, etten ole itse vielä töissä :D
Minä olen sanonut, että haluaisin ensin tutustua nykyisiin toimintoihin perusteellisesti ja vasta sitten ryhtyä harkitsemaan kehittämisen suuntaa. En tiedä, onko tämä ollut hyvä vai huono vastaus, mutta enpä ole minäkään vielä töissä.
Inhoan niitä ihmisiä, jotka saapuvat uuteen työpaikkaan ja alkavat heti ehdotella uudistuksia, vaikkeivät tietäisi edes alasta yhtään mitään. Pomo- ja poliitikkoporras on pahin: heissä todella on niitä, joilla ei ole harmainta aavistusta siitä, mitä "firmassa tehdään".
Minua ärsyttää työpaikkailmoituksissa se, että he on päässyt räjäyttämään koko kliseepankin ja haetaan suunnilleen tositv-tähteä joka korjaa huonon ilmapiirin ja johdattaa visioillaan parempaan prosessinhallintaan.
Tässä sivussa hoidat kaikki rutiinihommat, tietty.
Kaikki tämä nimellistä maskotin palkkaa vastaan, tietty. Mutta tottahan saat etenemismahdollisuudet tai ainakin verkostoidut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhaastattelussa silloin jos haastattelijat ryhtyvät diagnosoimaan luonnetta kampeamalla johonkin olettamaan.
Jos sinä olet työtön niin kyllähän siitä työhaastattelija voi olettaa tai siis päätellä ainakin sen että sinä olet laiska ja työhaluton, haet töitä vain koska työkkäri patistaa sinua.
Taidat elää vielä 70 tai 80 luvulla :,D
Mua huvittaa lähinnä kun joku juuri koulunpenkiltä tullut on haastattelemassa. Yrittävät olla osaavampia ja fiksumpia kuin ovatkaan ja koko haastattelu on tosiaan sellainen show
Tai sitten se valittu on vaan parempi kuin sinä, tai firma valitsi vahingossa huonomman ja sellaista se elämä vain on. Itse olen googlaillut valittuja ja mielestäni he ovat olleet aika päteviä tyyppejä. Ajattelen mieluimmin niin, että hävisin hyvälle vastustajalle kuin että joku firma olisi niin hölmö, että palkkaisi höperöillä perusteilla "kivan tyypin". Höperöitä perusteita ovat just nämä ikä, ulkonäkö, sosiaalinen pöhinä - ellei niitä sitten tarvita kyseisessa hommassa. Aika harvassa tarvitaan.