Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö vessaan yöksi valot?

Vierailija
21.01.2021 |

Mulla ja miehellä tuli kinaa siitä pitääkö vessaan jättää yöksi valot. Minusta se on sähkön tuhlausta, kun taas miehestä vessassa pitää olla aina valot päällä.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on että lamppu kuumenee kauheasti, joillakin on puukatto, se ei syty varmaan mutta miksi sitä kuumenevana pitäisi päällä. Betoni olisi ehkä huolettomampi ja jos on lasikupu.

Vierailija
82/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole valoa wc:ssä yöllä, kun ei ole tarvetta asioida siellä öiseen aikaan. Luulin ettei +5-v. ihmisillä normaalistikaan, mutta tän keskustelun perusteella näyttää aika monella olevan tarvettä öisille vessareissuille. Hämmentävää.

Enpä ole normaalisti hereilläolo aikaakaan 6-10 tuntia pissaamatta.

Mene lääkäriin.

Etköhän se ole sinä, jonka kannattaisi mennä lääkäriin, jos sinulle on normaalia käydä noin harvoin vessassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä jotka "hoipertelee" kulkiessaan pimeässä. Itse kyllä osaan ihan normaalisti kävellä pimeässä ja tunnen kotonani reitit huoneesta toiseen. Lisäksi jostain ikkunasta kajastaa aina sen verran katuvaloa ettei ole ihan pilkkopimeää. 

Keksin useampia syitä sille, miksi joku voisi hoiperrella pimeässä.

On mukava kuulla, että osaat kävellä ihan normaalisti pimeässä ja tunnet kotona reitit huoneesta toiseen. Olen ymmärtänyt, että kaikille se ei ole mahdollista.

Vierailija
84/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jätä. En polta valoja turhaan missään huoneessa. Illalla tai aamuhämärässä sytytän lampun, että näen tehdä askareita tai esim. lukea. Minulla ei edes ole yhtään kattovalaisinta.

Vierailija
85/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä tuhlausta, varsinkin nykyisessä tilanteessa. Kaikkinainen sähkön turha kulutus on tuomittavaa ja häpeällistä.

Vierailija
86/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se äijä näkee könytä sinne vessaan? Vai onko matkallakin valot päällä?

Vierailija
87/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän päällä sokeritoukkien varalta 24/7. En maksa itse sähköäni, kuuluu vuokraan.

Niin minäkin, maksan tosin itse sähköni.

Ei se valo niitä tapa. Sitä vasten on muita keinoja.

Vierailija
88/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kompuroijilla paikat niin täynnä romua, ettette löydä vessaan ilman valoa? Luulisi, että omassa asunnossa pystyy liikkumaan paikasta toiseen silmät kiinnikin, jos nyt ei kartano ole.

Te ihmettelijät voisitte kertoa ikää, verenpainetta, perussairauksia, tasapainoa, kipuja, liikuntaelinvaivoja, näkökykyä (mm.lähi-ja kaukonäkö, mahdollinen kaihi), verensokeri, lääkitykset, onko huonoista unista johtuvaa toimintakyvyn laskua, huoneistossa (jos isompi kuin yksiö) olevat kynnykset, matot, tasoerot jne.

Kun tänne kirjoittaa muutkin kuin Jonne, Veeti ja vaativassa asiantuntijatyössä olevat 20-30 v naiset.

Vierailija
89/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaskausta. Miksi polttaa valoja koko yö, jos joku käy siellä ja viipyy minuutin? Tai vaikka viipyisi 10min? Se on sekä lamppujen, että sähkön tuhlausta.

Hommatkaa otsalamppu miehelle, jos ei osaa reittiä ja tarvitsee valoa suunnistaakseen. Vai onko taustalla pelkoa (pimeä, möröt, rosvot)?

Vierailija
90/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kompuroijilla paikat niin täynnä romua, ettette löydä vessaan ilman valoa? Luulisi, että omassa asunnossa pystyy liikkumaan paikasta toiseen silmät kiinnikin, jos nyt ei kartano ole.

Te ihmettelijät voisitte kertoa ikää, verenpainetta, perussairauksia, tasapainoa, kipuja, liikuntaelinvaivoja, näkökykyä (mm.lähi-ja kaukonäkö, mahdollinen kaihi), verensokeri, lääkitykset, onko huonoista unista johtuvaa toimintakyvyn laskua, huoneistossa (jos isompi kuin yksiö) olevat kynnykset, matot, tasoerot jne.

Kun tänne kirjoittaa muutkin kuin Jonne, Veeti ja vaativassa asiantuntijatyössä olevat 20-30 v naiset.

Minä olen 63, molemmat silmät leikattu kahdesti, kohta toinen kolmasti. Näen huonosti mutta ikkunoista heijastuvan valon avulla käyn yöllä vessassa. Olen tehnyt lopputyöni unihäiriöistä, ja tiedän, että valot virkistävät. En halua virkistyä kesken unieni ja valaistus muun muassa on sellainen mihin pystyy itse vaikuttamaan... ellei ole niin surkeasti asiat, että valot syttyvät automaattisesti. Tällöin pyytäisin sähkömiestä käymään.

Pitäkää kulkuväylät vapaana, niin pimeässäkin pääsee turvallisesti.

Vierailija
91/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Jätä valoa yöksi. Päivällä jätän oven raolleen, nään hyvin ilman valoja tehdä tarpeeni ja pestä kädet.

Vierailija
92/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kotona osaan kulkea vaikka sokeana.

Vierailija
93/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potta sängyn alle!

Vierailija
94/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuone on yöllä pimeänä ja ovi kiinni, mutta olohuoneessa on pistorasiassa yövalo. Sen avulla näkee kulkea yöllä vessaan. Vessassa sytytän asioinnin ajaksi vain saunaan valon, se on tarpeeksi hämärä, että uudestaan nukahtaminen ei häiriinny.

Useampi krooninen sairaus löytyy, joten kerran yössä tehtävään vessareissuun on ollut pakko etsiä toimivat keinot, jotta uni ei karkaa.

Vierailija
95/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mr. Hankey tulee pöntästä

Vierailija
96/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa asunnossa oli öisin valo saunassa, mukavan himmeä valaistus ettei piristynyt liikaa mutta näki missä pytty on. 

Nykyisessä ovat valitettavasti vessa ja kylppäri  erikseen.

Vierailija
97/97 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisen valo on aina päällä kun pimeää. Mulla on pimeän pelko..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi