Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö vessaan yöksi valot?

Vierailija
21.01.2021 |

Mulla ja miehellä tuli kinaa siitä pitääkö vessaan jättää yöksi valot. Minusta se on sähkön tuhlausta, kun taas miehestä vessassa pitää olla aina valot päällä.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa sähkönkulutusta. Kannattaa selvittää myös miksi yöllä pitää käydä useasti WC:ssä, jokin tulehdus, diabetes,... vai juo liikaa nesteitä illalla. Suurin osa nesteistä ja ruuista pitäisi saada päiväsaikaan, niin ei tule ongelmia yöllä.

Vierailija
22/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sellainen pieni ledisarja peilikaapin päällä, valon väriä voi muuttaa koko spektrin täydeltä ja on ihan hauskaa kun välillä on vihreä vessa, välillä pinkki yms. Ei kuumene eikä juurikaan vie sähköä.

Ja sopivan himmeä valaistus ettei yöllisellä vessareissulla ehdi liikaa herätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena voi lisätä turvallisuudentunnetta jos siellä on valo, ja takavuosina tutkittiin että jos sytyttää ja sammuttaa valoa se vie enemmän sähköä mukamas. Mutta oikeasti on parempi valot pois, koska se säästää sähköä oikeasti ja lisäksi jos lamppuun tulee ylikuumeneminen, se on turvallisempi – riippuen kattomateriaalista & lampun materiaalista. Usein vain ledvalo kärähtää.

Vierailija
24/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valoja tarvinnut vessassa polttaa.Meillä on ulkona näin talvella valoja jotka valaisee ikkunoista ihan tarpeeksi reitin vessaan ja vessan pienestä ikkunastakin kajastaa hämärästi valoa että näkee sen mitä tarvii.

Syys öinä ja keväällä ei ole mitään valoja yöllä ja ihan hyvin näkee.Maalla asutaan.

Vierailija
25/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmetten, että käykö näin moni keskellä yötä vessassa? Meillä nukkuu kaikki koko yön läpi ilman mitään vessareissuja. Todella poikkeustilanne, jos joku herää keskellä yötä vessaan.

Vierailija
26/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä liiketunnistimella varustettu paristokäyttöinen yövalo, jonka lamppua käsiteltiin kynsilakalla sinisen valon määrän vähentämiseksi.

Vierailija
27/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmetten, että käykö näin moni keskellä yötä vessassa? Meillä nukkuu kaikki koko yön läpi ilman mitään vessareissuja. Todella poikkeustilanne, jos joku herää keskellä yötä vessaan.

Ihmiset ovat Erilaisia. Osa luonnostaan herää joskus, riippuen geeneistä, kokemuksista, elämäntilanteesta ja asuinpaikasta. Jos kotisi on rauhallinen ja kiva voit nukkua rauhallisemmin. Yhden suvun sisällä yksi voi nukkua tyynesti heräämättä ja toinen herää, ilman että on erityisiä terveysongelmia.

Vierailija
28/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin tipattoman kuun alusta ja nyt joudun käymään vessassa pari kertaa yössä, kun nesteet ovat lähteneet liikkeelle. Tosin juon myös teetä iltaisin sen viinin sijaan. 

Vierailija
29/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä valoa päällä koko yötä.

Meillä siellä on avotuli ja vuoronperään ollaan kipinävahtina.

Vierailija
30/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan olkkarissa valot, vessassa ei. En tosiaan kompuroi pimeässä kämpän läpi, olkkarin valot saa päälle ulko-ovelta vasta.

Niin ja sähkölämmitys on muutenkin, että se säästöistä.

Vierailija
31/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se, kun ikää tulee, lisää yöllisten vessakäyntien tarvetta. Mä oon opetellut käymään vessassa, jos herään yöllä ja tunnen pissahädän. Oikeasti pystyn nukkumaan, vaikka pissattaisi, mutta pidättämäminen ei ole hyväksi rakolle. Joka yö en herää, mutta sanotaan nyt vaikka, että joka neljäs yö tai jotain sinne päin.

Vierailija
32/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pala, eikä me kyllä edes käydä yöllä vessassa. Hyvin näkee kyllä ilmankin kun siellä on ikkuna. Joskus käyn juomassa/ottamassa särkylääkkeen ja keittiöönkin näkee öisin ilman valoja. En saisi enää unta jos räväyttäisin valot päälle.

Vierailija
33/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siellä sellainen pistorasiaan laitettava yövalo, joka palaa himmeästi silloin kun muuta valoa ei ole. Lapsista nuori on viisivuotias ja valo pysyy vessassa varmasti vielä pitkään. 

Vierailija
34/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei polteta ulkona mitään valoja, joten ei tosiaankaan näe mitään niiden avulla. Maalla asun.

Vierailija
35/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Joskus vieraassa paikassa tai vaikka hotellissa saatan jättää päälle, jotta en kompuroi yöllä. Minulla kestää tosi kauan päästä "unenpöpperöstä" eroon, eli törmäilen seiniin ja muuta hauskaa.

Vierailija
36/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä jotka "hoipertelee" kulkiessaan pimeässä. Itse kyllä osaan ihan normaalisti kävellä pimeässä ja tunnen kotonani reitit huoneesta toiseen. Lisäksi jostain ikkunasta kajastaa aina sen verran katuvaloa ettei ole ihan pilkkopimeää. 

Vierailija
37/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä aulassa että vessassa pattereilla toimivat valot. Näkee lapset käydä tarvittaessa yöllä vessassa.

Vierailija
38/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä jotka "hoipertelee" kulkiessaan pimeässä. Itse kyllä osaan ihan normaalisti kävellä pimeässä ja tunnen kotonani reitit huoneesta toiseen. Lisäksi jostain ikkunasta kajastaa aina sen verran katuvaloa ettei ole ihan pilkkopimeää. 

No mä en tarvitse valoja, kun menen vessaan, mutta eihän nyt joka paikassa kajasta katuvalot ikkunasta! Esim. meillä katuvalot sammuu klo 23, eivätkä ne muutenkaan yllä ihan meidän kotimme kohdalle. Ihmettelenpä tässä, mihin sinä sitä katuvalon kajastusta oikein tarvitset, kun minä pärjään ilman. Voin käydä siellä vessassa vaikka silmät kiinni.

Vierailija
39/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritoukkien takia kyllä.

Vierailija
40/97 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan jätetä valoja turhaan päälle. Muutenkin jos tarvii yöllä vessassa valoa, laitan valot päälle vain saunaan, josta sitä kajastaa lasioven läpi juuri sopivasti vessan puolelle. Ei virkisty liiaksi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän