Jätättekö vessaan yöksi valot?
Mulla ja miehellä tuli kinaa siitä pitääkö vessaan jättää yöksi valot. Minusta se on sähkön tuhlausta, kun taas miehestä vessassa pitää olla aina valot päällä.
Kommentit (97)
Meillä ukko teki juuri saman , eli jätti koko yöksi valo veskiin. Ostin ns yövalon , (clas ohlssonil ja tokmannilla on) , joka on riittävän valaiseva led , ja työnsin sen pistorasiaan. Nyt saa olla ympäri vuorokauden siinä, ja hän näkee turvallisesti käydä öisin veskissä, on jo ikäihminen. Itse käytän toista vessaa, enkä tarvitse sinne yövaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä jotka "hoipertelee" kulkiessaan pimeässä. Itse kyllä osaan ihan normaalisti kävellä pimeässä ja tunnen kotonani reitit huoneesta toiseen. Lisäksi jostain ikkunasta kajastaa aina sen verran katuvaloa ettei ole ihan pilkkopimeää.
No mä en tarvitse valoja, kun menen vessaan, mutta eihän nyt joka paikassa kajasta katuvalot ikkunasta! Esim. meillä katuvalot sammuu klo 23, eivätkä ne muutenkaan yllä ihan meidän kotimme kohdalle. Ihmettelenpä tässä, mihin sinä sitä katuvalon kajastusta oikein tarvitset, kun minä pärjään ilman. Voin käydä siellä vessassa vaikka silmät kiinni.
-joo mutta pilkkopimeässä tulee helposti kustua 💧lattialle ja pitkin pyttyä 😝-ainakin näin miehenä- ellei jotain pientä tuikkua ole valaisemassa pytyn sijantia. Ja miehethän eivät tunnetusti istu kuselle, se on akkain hommia! 😉
-ja kyllä ne yölliset vessakäynnit alkavat kummasti kutsumaan kun ikää alkaa tulemaa (50+) niin meillä molemmat käyvät jo kerran pari yössä veskissä pienen liiketunnistinvalon ohjailemana 👍
Siellä seinässä on sellainen katkaisija josta saa valot sitten jos tarvitsee. Yleensä ei tarvitse, ettei vireystila nouse liikaa ja pääse nukahtamaan helposti uudestaan.
Ei meilläkään katuvalo valaise kaikkia huoneita. Yhtenä yönä pimeässä kömpiessäni takaisin sänkyyn, onnistuin kompastumaan kynnykseen. Onneksi ei käynyt pahasti enkä lyönyt esimerkiksi päätäni pöydän kulmaan. Nyt on yövalo.
Kyllä siellä veskissä pitää välillä käydä kaksikin kertaa yössä. Ei ole tulehduksia tai jotain muuta asiaan vaikuttavaa sairautta. Yksinkertaisesti pitäisi lopettaa veden juominen myöhään illalla.
Olen muutenkin kömpelö ja kolhin itseäni milloin mihinkin. Mustelmia riittää.
Ei ole valoa wc:ssä yöllä, kun ei ole tarvetta asioida siellä öiseen aikaan. Luulin ettei +5-v. ihmisillä normaalistikaan, mutta tän keskustelun perusteella näyttää aika monella olevan tarvettä öisille vessareissuille. Hämmentävää.
En jätä. Sytytän valot kun menen vessaan. Valokatkaisija on vessan oven ulkopuolella. Kun nousen vuoteesta sytytän valot huoneeseen. Ei tarvitse kulkea pimeässä missään vaiheessa.
Meillä vessoissa ja tuulikaapissa mm. Liiketunnistin yövalot.
En tosiaankaan. Osaan pistää valon katkaisimesta päälle, jos tarvitsee.
Käyn öisin vessassa vain seksin vuoksi, pesemässä paikat aktin jälkeen.
Mulla on vessan ovenpielessä lattiatasossa ikuinen valo.
Äitini kompastui mennessään pimeässä vessaan. Sain siitä idean laitattaa valon.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan jätetä öisin vessaan valoa ja oon melkein järkyttynyt, että joillekin se on ihan normijuttu? Ei täällä maallakaan oo niin pimeää, etteikö näkisi yöllä mennä vessaan ilman valoja.
No meillä kyllä on ihan pilkkopimeää tähän aikaan vuodesta. Mistä teillä sitä valoa tulee?
Meillä on sellainen himmeä yhden ledin valo. Sähkönkulutus on erittäin pieni, mutta antaa sen verran valoa, että näkee riittävästi kun on talo pimeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan jätetä öisin vessaan valoa ja oon melkein järkyttynyt, että joillekin se on ihan normijuttu? Ei täällä maallakaan oo niin pimeää, etteikö näkisi yöllä mennä vessaan ilman valoja.
No meillä kyllä on ihan pilkkopimeää tähän aikaan vuodesta. Mistä teillä sitä valoa tulee?
Pihavaloista.
Ei tietenkään. Jos yöllä pitää käydä vessassa, niin laitan sinne mennessäni valot päälle, en ymmärrä miksi niiden pitäisi olla valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valoa wc:ssä yöllä, kun ei ole tarvetta asioida siellä öiseen aikaan. Luulin ettei +5-v. ihmisillä normaalistikaan, mutta tän keskustelun perusteella näyttää aika monella olevan tarvettä öisille vessareissuille. Hämmentävää.
Enpä ole normaalisti hereilläolo aikaakaan 6-10 tuntia pissaamatta.
Tuolla logiikalla pitäisi olla valot myös muissakin huoneissa ja käytävillä että ei tarvi pimeässä liikkua, mitä se valovessassa vain hyödyttää jos joudut kulkemaan pimeitä huoneita pitkin sinne?
Miehen luona jätän ja oven raolleen, että näen yöllä vessaan.
Mulla on paljon painajaisia, unihalvauksia ja joskus yöllisiä kauhukohtauksia, niin kotona on liesituulettimen valo päällä. Kummallakin yksiö, niin kajastaa sopivan hämärästi, eikä mieskään häiriinny.
Anteeksi nyt maailma, tuntuu vaan turvallisemmalta niin. Stressittömimpinä aikoina pystyn nukkumaan pimeässä ihan hyvin.
Vessoihin kyllä pitäisi hommata jotkut yövalot.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä ihmetten, että käykö näin moni keskellä yötä vessassa? Meillä nukkuu kaikki koko yön läpi ilman mitään vessareissuja. Todella poikkeustilanne, jos joku herää keskellä yötä vessaan.
Et ihmettele ikääntyneenä ollenkaan, jotkut ravaa jo keski-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain vikaa silmissä jos ei näe kulkea yöllä pimeässä ilman valoja, osataanhan sitä unissaankin.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää ettet käy. Vitsi oon kade! Mahtavat unenlahjatkun sit.
T. yli 10 vuoden unettomuus
Meillä nukutaan öisin eikä ole tarvetta käydä vessassa.
Ja kaikki valot kiinni. Myös niistä huoneista, joissa ei juuri sillä hetkellä oleskella, vaikka olisimmekin kotona.