Oikotie ja vuokra-asunnot. Välittyvätköhän viestit vuokranantajille viiveellä? Laitoin tänään sitä kautta viestin yksityiselle vuokranantajalle.
Asunto olisi itselleni juuri sopiva.
Vuokranantajasta ei ole kuulunut mitään. Ymmärrän toki kaikki arjen kiireet mutta olettaisin, että seuraa yhteydenottopyyntöjä kun asunto vapaa ja itsekin olisin valmis vuokraaman sen heti ensi kuun alusta.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Laitoitko viestin sähköpostilla? Laitoitko siihen tietosi kuten ilmoituksessa pyydettiin? Mitä kirjoitit viestiin?
Ilmoituksessa ei ollut sähköpostiosoitetta.
Vastasin Oikotien lomakkeen kautta, johon täytin yhteystietoni sekä lyhyen esittelyn itsestäni.
(Ilmoituksessa pyydettiin lyhyttä hakemusta).
ap
Muuta ei kai voi tehdä kuin odottaa.
Odottavan aika on pitkä.
Sen voin sanoa, että vuokranantaja saisi minusta hyvän ja luotettavan vuokralaisen.
ap
Joskus ilmoituksessa ei ole yhteystietoja, on vain mahdollisuus laittaa lomakkeen kautta viesti. Silloin kun olen laittanut niin ei ole kuulunut mitään vastausta. Luultavasti asunto on vain mennyt nopeasti, nimittäin jos viestit eivät menisi perille niin ilmoittaja varmaan päivittäisi ilmoituksensa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ilmoituksessa ei ole yhteystietoja, on vain mahdollisuus laittaa lomakkeen kautta viesti. Silloin kun olen laittanut niin ei ole kuulunut mitään vastausta. Luultavasti asunto on vain mennyt nopeasti, nimittäin jos viestit eivät menisi perille niin ilmoittaja varmaan päivittäisi ilmoituksensa.
Ok, kiitos!
Ilmoitus kuitenkin edelleen Oikotien sivuilla.
Olisiko tökeröä ottaa yhteyttä vuokranantajaan toista kautta?
Nimi löytyy googlesta. Toista saman nimimistä ei löydy. Eli todennäköisesti sama henkilö.
Laitoitko sähköpostiosoitteeksi jonkun roskapostityyppisen suski235467@.... puhelinnumeroksi joko salaisen tai prepaid liittymän?
Siis laitoit viestin tänään ja ihmettelee, ettei heti ole vastannut? On varmaan ihan töissä vaan; ei kaikki voi vastata viesteihin päivän aikana..
Samaa joskus ihmetellyt, vuokrafirman vastausta sai pari päivää odotella.
Minäkään en saanut mitään vastausta oikotien kautta. Asunto oli kyllä vapaana pitkään sen jälkeen. En usko että toimii tuo palvelu. Ottaisin muuta kautta yhteyttä huomenna, " Tarkistan vaain että oletteko saaneet hakemukseni oikotie palvelun kautta" tjtn..
Öh, ihmisillä on muutakin elämää kun seurata sähköpostia ja vastailla viesteihin.. yhteydenottopyyntöjen normaali vastausaika on 2-3 päivää, jos sitä ennen alkaa tulla linjoja pitkin niin en kyl arvostaisi. (Olen vuokranantaja)
Minä laitoin kansa yhden asunnon yhteyteen viestin isännöitsijälle vai mille siinä se laitettiin, eikä vastausta tullut koskaan. Olen muutenkin arka ja jotenkin avuton, kun pitäisi löytää uusi asunto... Toi jotenkin lannisti entisestään.
Pitäisi uskaltaa soittaa, taas olisi yksi sopiva, mutta viestiä turha laittaa....
Tuo on vielä sama isännöintiyhtiö joka on minulla nytkin, mutta en silti uskalla asioida reippaasti soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Samaa joskus ihmetellyt, vuokrafirman vastausta sai pari päivää odotella.
Minulle ei tullut vastausta koskaan.
Voi olla että on tullut paljon viestejä, tai ei ole kerennyt vastata. Et voi oikein tehdä muuta kuin odottaa. Korkeintaan parin päivän päästä voit laittaa uuden viestin Oikotien kautta ja kysyä onko asunto vielä vapaana ja olet yhä kiinnostunut.
Nyt vaan jatkat etsintöjä sillä välin.
Jos itse olisin vuokranantaja niin haluaisin löytää sopivan vuokralaisen ja tehdä vuokrasopimuksen asap.
Saada asian pois päiväjärjestyksestä!
Harmittaisi tosi paljon jos esim. vuokraoven kautta eivät yhteydenottopyynnöt välittyisi.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että on tullut paljon viestejä, tai ei ole kerennyt vastata. Et voi oikein tehdä muuta kuin odottaa. Korkeintaan parin päivän päästä voit laittaa uuden viestin Oikotien kautta ja kysyä onko asunto vielä vapaana ja olet yhä kiinnostunut.
Nyt vaan jatkat etsintöjä sillä välin.
Lämmin kiitos kannustuksesta! Sitä tarvitaan! ap
Kyllä minulle vuokranantajana tulee ne oikotien viestit heti. Joskus osa viesteistä menee suoraan gmailin roskaposti-kansioon. Vastaan lähtökohtaisesti kaikkiin viesteihin pikaisesti, maks. muutaman tunnin sisällä. Täysin epäselviin ja aamuyöllä lähetettyihin viesteihin en välttämättä viitsi vastata, tai vain soitan suoraan omasta prepaid numerostani.
Laitoitko viestin sähköpostilla? Laitoitko siihen tietosi kuten ilmoituksessa pyydettiin? Mitä kirjoitit viestiin?