HAHA! Kaverini mies ei osaa korjata autoa!
Meillä mies tekee autoon renkaanvaihdot ja perushuollot tietysti itse. Ihan hölmöä maksaa tuollaisista perusjutuista kallista korjaamon tuntihintaa.
Mutta sain kuulla että kaverini mies ei osaa kuulemma edes öljyjä vaihtaa. Onko kuinka yleistä tämmöinen uusavuttomuus nykyään?
Kommentit (39)
Autonkorjaushommiin on ammattilaiset, mulla on varaa maksaa niille. Talouselämä pyörii. Ei mua kiinnosta siirtyä johonkin porkkananvaihtotalouteen vaikka se onkin tulevaisuuden trendi.
Minulla oli mennyt rippipuku pieneksi ja käskin eukolle, että panee ommellen uuden. Olin jo rätitkin ostanut valmiiksi, mutta eikö hän siihen, että ei jumalauta muka osaa?! Kyllä sitä saa välillä hävetä silmät päästään, mutta en kyllä työkavereille kehtaa sanoa, millaisen emännän sitä olen ristikseni ottanut kun ei ole mitään alkeellisimpiakaan taitoja näköjään.
Aivan yhtä kauheeta kuin että ihminen ei osaa parsia sukkaa. Eli ei ole kauheeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusiin sähköautoihin ei tarvitse jatkuvasti vaihdella moottoriöljyjä, koska... googlaa. 🤣
Entäs vaihteistoöljyt? Vai onko ne ikuisia, kestää yhtä pitkään kuin vaihteisto tai tässä tapauksessa voidaan puhua voimansiirrosta.
Siellä kiertää myös jäähdytysnestettä, pieni vuoto mehut sekaisin ja koko voimansiirtoyksikkö roskikseen.
Ja tuota ei moni sähköautoilija tiedä.
Tai kai ne vetareidenkin rasvat on niissä jotain kasviöljypohjaisia🤔
Öljynvaihtookin jo tarvitsee jo muutakin kuin tarvikeavaimen ja melko mahdoton irrotella pohjalevyä pukkien päälle ajettuna.Myös astiat helposti läikkyy ja vaatteet sitten sotkussa ja tuttu tekee jo pikkurahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista. Kaverisi mies on varakas, joten et ymmärrä hänen elämäänsä.
Toisaalta taas jotkut ovat varakkaita siksi, että tekevät itse sen, minkä pystyvät, eivätkä maksa ulkopuoliselle.
Tuskin kukaan vaurastuu sillä, että korjaa oman autonsa. Onneksi meillä on molemmilla kunnon ammatit ja palkka, jolla voi maksaa duunareille.
No lasketaanpa. Eli väität että teillä on hyvät työt, joten oletetaan että saat palkkaa 20€ / tunti. Siitä pois verot, niin käteen jää n. 13€ / tunti. Eli maksaaksesi yhden korjaamotunnin, on sinun täytynyt tehdä n. 6 tuntia töitä muualla. 4 tunnin korjaamopalveluun menee siis n. 3 päivän nettoansiot. Mielestäni melkoista tuhlausta käyttää rahat noin kalliiseen palveluun., ja ihan perusteltua tehdä homma itse vapaa-ajalla.
Rasvanäpit on silti iljettäviä. Ja mihin ne huolloista säästyneet rahat käytetään? Johonkin päriseviin uusiin koneisiin, varaosiin, kaljaan ja kaikkeen turhaan. Edes kunnon vaatteita tuollaisella ihmistyypillä tai perheenjäsenillä harvoin on päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusiin sähköautoihin ei tarvitse jatkuvasti vaihdella moottoriöljyjä, koska... googlaa. 🤣
Entäs vaihteistoöljyt? Vai onko ne ikuisia, kestää yhtä pitkään kuin vaihteisto tai tässä tapauksessa voidaan puhua voimansiirrosta.
Siellä kiertää myös jäähdytysnestettä, pieni vuoto mehut sekaisin ja koko voimansiirtoyksikkö roskikseen.
Sähköautot huollatetaan merkkiliikkeessä ja tarvittaessa vaihdetaan uudempaan autoon, kun takuu loppuu.
No osaatko sinä, niinpä. Kaikilla ei ole jotain kuka opettais. En minäkään osannut vaihtaa tuulilasia tai oikoa lommoja ennen kuin mun mies opetti ja on ihmisiä joita ei kertakaikkiaan kiinnosta ja kiikuttavat huoltoon pienimmästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Rasvanäpit on silti iljettäviä. Ja mihin ne huolloista säästyneet rahat käytetään? Johonkin päriseviin uusiin koneisiin, varaosiin, kaljaan ja kaikkeen turhaan. Edes kunnon vaatteita tuollaisella ihmistyypillä tai perheenjäsenillä harvoin on päällä.
Et ole kuullut käsienpesusta?
Onhan se hyvä, että puolisossa on edes yksi piirre, josta olla ylpeä ja joka saa tuntemaan ylemmyyttä. Sitä on sitten mukava muistella kun taas seuraavan kerran makaa lahnana sian alla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hyvä, että puolisossa on edes yksi piirre, josta olla ylpeä ja joka saa tuntemaan ylemmyyttä. Sitä on sitten mukava muistella kun taas seuraavan kerran makaa lahnana sian alla.
Sellaiset kommentit sieltä yksin jääneeltä katkeralta vanhalta piialta.
Vierailija kirjoitti:
Autonkorjaushommiin on ammattilaiset, mulla on varaa maksaa niille. Talouselämä pyörii. Ei mua kiinnosta siirtyä johonkin porkkananvaihtotalouteen vaikka se onkin tulevaisuuden trendi.
Tulewaisuudessa on replecable parts, jotka robotit vaihtaa ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä kiertää myös jäähdytysnestettä, pieni vuoto mehut sekaisin ja koko voimansiirtoyksikkö roskikseen.Sähköautot huollatetaan merkkiliikkeessä ja tarvittaessa vaihdetaan uudempaan autoon, kun takuu loppuu.
Juuri näin olen nähnyt tulevaisuudessa. Kun akut on finaalissa auto vaihdetaan ja ongelmat jää muiden harteille.
Sincc
Sellasella tiellä ollaan ..
Ongelmaksi muodostui myös se, ettei kukaan huollata hybridejä tulevaisuudessa ja ne on puolet akut sökönä.
Nobody cares ja kaikki ajaa bensalla ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Niin ei moottoriöljyjä mut muita öljyjä kyllä ja jäähdytysnesteitä
Mut meillä on nyt kallis ideologinen autonvaihto menossa. Voidaan puhtaalta pöydältä kehua olevamma niin hiilineutraalia niin hiilineutraalia ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Korjaamot veloittaa nykyään jotain 80 € / tunti.
Ei noissa hinnoissa ole enää mitään järkeä. Meillä ainakin mies tekee kaiken itse, ihan jakopään remonteista alkaen. Ihan hyville tuntupalkoille pääsee.
Jakopääremontin tekeminen ei ole kaikkiin autoihin mikään yksinkertainen homma ja siinä voi joutua purkamaan paljon. Pitää olla myös erikoistyökaluja.
Öljypiste vaihtaa öljyn melkein kanisterin hinnalla,eikä tarvitse jäteöljyillä säpeltää.