HAHA! Kaverini mies ei osaa korjata autoa!
Meillä mies tekee autoon renkaanvaihdot ja perushuollot tietysti itse. Ihan hölmöä maksaa tuollaisista perusjutuista kallista korjaamon tuntihintaa.
Mutta sain kuulla että kaverini mies ei osaa kuulemma edes öljyjä vaihtaa. Onko kuinka yleistä tämmöinen uusavuttomuus nykyään?
Kommentit (39)
Uusiin sähköautoihin ei tarvitse jatkuvasti vaihdella moottoriöljyjä, koska... googlaa. 🤣
Öljyä ei todellakaan kannata vaihtaa itse. Se jäteöljy on kuitenkin vietävä huoltoasemalle.
Ei se ihme ole jos ei osaa. Monet asiat oppisi jos olisi ensin joku joka opettaisi. Itse en osaa edes polkupyörää huoltaa/korjata.
Köyhälle kaikki on kallista. Kaverisi mies on varakas, joten et ymmärrä hänen elämäänsä.
Hyvä että sulla on edes joku syy olla miehestäsi ylpeä.
Korjaamot veloittaa nykyään jotain 80 € / tunti.
Ei noissa hinnoissa ole enää mitään järkeä. Meillä ainakin mies tekee kaiken itse, ihan jakopään remonteista alkaen. Ihan hyville tuntupalkoille pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista. Kaverisi mies on varakas, joten et ymmärrä hänen elämäänsä.
Toisaalta taas jotkut ovat varakkaita siksi, että tekevät itse sen, minkä pystyvät, eivätkä maksa ulkopuoliselle.
Kerran vaihdoin renkaat. Muuten en autohommia ole tehnyt.
Olen aina ajatellut että sitä varten koulutetaan ammattilaisia ettei mun tartte näppejäni liata.
Ja taitaa olla yhteiskunnallekin tuottavampaa että minä keskityn omaan osaamiseeni.
M60
Vierailija kirjoitti:
Öljyä ei todellakaan kannata vaihtaa itse. Se jäteöljy on kuitenkin vietävä huoltoasemalle.
Katsastusmies sanoi että soramontulla jos vaihtaa niin voi laskea maahan kunhan kaivaa ensiksi 2m syvän kuopan.
Miksi kaverisi ei tee itse pieniä autonhuoltotöitä? Ei niihin miestä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ei noissa hinnoissa ole enää mitään järkeä. Meillä ainakin mies tekee kaiken itse, ihan jakopään remonteista alkaen. Ihan hyville tuntupalkoille pääsee.
Ajattele, että joillakin on varaa työllistää muitakin. Eikö se ole vaan hyvä asia?
Omat automme ovat sen verran uusia, ettei niissä edes ole tuollaisia remontteja.
Vierailija kirjoitti:
Kerran vaihdoin renkaat. Muuten en autohommia ole tehnyt.
Olen aina ajatellut että sitä varten koulutetaan ammattilaisia ettei mun tartte näppejäni liata.
Ja taitaa olla yhteiskunnallekin tuottavampaa että minä keskityn omaan osaamiseeni.
M60
Ymmärrän pointin, mutta mitä ihmeen kouluttamista tarvitaan renkaiden vaihtoon?
Tarvitsetko 3 vuoden koulutuksen myös haarukalla syömiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsastusmies sanoi että soramontulla jos vaihtaa niin voi laskea maahan kunhan kaivaa ensiksi 2m syvän kuopan.
Huumorimies se katsastusmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta taas jotkut ovat varakkaita siksi, että tekevät itse sen, minkä pystyvät, eivätkä maksa ulkopuoliselle.
Tuskin kukaan vaurastuu sillä, että korjaa oman autonsa. Onneksi meillä on molemmilla kunnon ammatit ja palkka, jolla voi maksaa duunareille.
Vierailija kirjoitti:
Uusiin sähköautoihin ei tarvitse jatkuvasti vaihdella moottoriöljyjä, koska... googlaa. 🤣
Entäs vaihteistoöljyt? Vai onko ne ikuisia, kestää yhtä pitkään kuin vaihteisto tai tässä tapauksessa voidaan puhua voimansiirrosta.
Siellä kiertää myös jäähdytysnestettä, pieni vuoto mehut sekaisin ja koko voimansiirtoyksikkö roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin pääsee, vaikka tunaroinnissa vähän kestäisikin niin hyvät säästöt jää + tietysti työkalut jos niitä joutunut ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan vaurastuu sillä, että korjaa oman autonsa. Onneksi meillä on molemmilla kunnon ammatit ja palkka, jolla voi maksaa duunareille.
Oho, yli 80€/tunti nettona käteen.
Jos olisi aikaa ja sopiva paikka niin hoitaisin pienemmät korjaukset itse. Ehkä sitten eläkkeellä. Nyt maksan rahalla. N46
Kato, sama vanha va´jakkí palasi taas palstalle!