Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruokatilauksen tekeminen ahdistaa suuresti?

Vierailija
21.01.2021 |

Tuntuu, että tuliko nyt oikeanlaiset tavarat ja mitä nyt käy. Vaikka mitään syytä paniikkiin ei ole, rahaa on ruokaan eikä niissä ostoksissa ainakaan mitään älyttömän tyhmää ollut. Tuli todennäköisesti helpotettua omaa elämää taas seuraavan parin viikon ajan. Miksihän tuntuu, kuin olisi tehnyt kovastikin jotain väärää?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet omituinen.

Vierailija
2/15 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on se kun sitä miettii, että joku tuttu tai kaverin kaveri siellä keräilee kaupassa kumminkin ja naureskelee, että tuollaista noilla syödään. Joku kontrollinhalu minussa herää ja häiriinnyn, kun en pääse seuraamaan koko prosessia ruokieni osalta. Kaupassa voi törmätä tuttuihin, mutta tietty anonymiteetti on parempi. Voi vaan pyyhältää ohi mahdollisimman äkkiä ja teeskennellä, ettei nähnyt. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet omituinen.

No tässäpä tuli hyödyllinen näkökanta. Ap

Vierailija
4/15 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samaa ja se liittyy selvästi siihen, että pelkään tekeväni jonkun virheen. Että jätän jotain ostamatta tms ja sitten koko kallis tilaus on tehty 'turhaan'. 

Vierailija
5/15 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet omituinen.

No tässäpä tuli hyödyllinen näkökanta. Ap

Olen samaa mieltä että olet omituinen.

Vierailija
6/15 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samaa ja se liittyy selvästi siihen, että pelkään tekeväni jonkun virheen. Että jätän jotain ostamatta tms ja sitten koko kallis tilaus on tehty 'turhaan'. 

Joo. Minua häiritsee myös vähän se, kun tilaan paljon kerralla (mikä on järkevää) mutta sitten pitää kevyesti ahdistua kotona siitä, että tuleeko kaikki syötyä oikeaan aikaan, ettei pilaannu. Jos on paljon ruokaa, tulee olo, että tilannetta on vaikeampi hallita - vaikka sekin on huono että ruokaa on kotona vähän ja aineksia puuttuu, niin ettei niistä saa oikein mitään aterioita kokoon. Ap

Vierailija
7/15 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan tunnistan tuon ahdistuneisuuden kuvauksesi perusteella, omalla kohdallani kumpuaa ehkä eräänlaisesta velvollisuudentuntoisesta suorittamisesta ja ns. oikein tekemisen paineesta? Eli yhtäältä ahdistaa kerralla enemmän ostamiseen liittyvä rahanmeno ja ostosten suunnittelu, ja sittemmin suunnitelman toteuttamisesta (esim. raaka-aineiden oikea-aikainen käyttö ennen pilaantumista) seuraava sisäinen paine hävikin välttämiseksi. Ehkä suunnittelun onnistuminen epäterveesti sidoksissa onanarvontuntoon yms. Olen kokenut ratkaisuksi ruokaostosten osalta että pitää listaa tietyistä raaka-aineista jotka tietää käyttävänsä, ostamalla suosiolla vähemmän kerralla ja rajatusti sellaista joka täytyy käyttää lyhyen ajan puitteissa.

Vierailija
8/15 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksailen sitä omaa ostoskoria jopa viikon ennenkuin uskallan tilata.

Vierailija
9/15 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihava kun et jaksa käydä kaupassa?

Vierailija
10/15 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et luota itseesi edes sen vertaa että kauppaostokset osaisi omatoimisesti kunnialla tehdä? Stressaat että mitä muut tai äiti ajattelee sun ostoksista? Elämä on vaikeata ja ahdistaavaa kun siitä tekee itselleen sellaisen.

Vierailija
11/15 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selviät paljon vaikeammista ja monimutkaisemmista päätöksistä, jos jo kauppaostokset saa ahdistumaan??

Vierailija
12/15 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella erikoinen ketju. Enpä ole ikinä ajatellut, että omasta elämästä tekee noin vaikeaa. Kaupassa käynti ja ruokatilauksen tekeminen netissä ovat niin arkipäiväisiä asioita, että ei kannata niiden takia itseään stressata. Kummallakin tyylillä saattaa jotain unohtua tai tulla jotain ylimääräistä mukaan, ja sitten sen tilanteen kanssa vaan eletään.

Vierailija
13/15 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon painat jos et jaksa kävellä kauppaan?

Vierailija
14/15 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tilannut ruokaa netistä, en edes pitsaa. Haen noutoruuat paikanpäältä. Sen sijaan minua ahdistaa tosi paljon kaikki pankkiasiointiin liityvä esim laskujen maksu. Verkkopankkiin kirjautuminen on todella ahdistavaa vaikka tiedän että tilillä on rahaa parin kuukauden kulujen verran ja rahastoissa vielä lisää. En tiedä mikä siinä ahdistaa

Vierailija
15/15 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta.

Minä kerään kaupan nettisivulle ostoslistaa sen mukaan, kun huomaan jonkun tarpeen ja siirrän ne sitten ostoskoriin. Teen tilauksen kerran, pari viikossa, tilausta voin päivittää edelliseen iltaan klo 23:59 asti.

Katson tietysti, että ruokaa tulee tehtyä sen mukaan, että tuoretavarat (mitä ei voi pakastaa) tulee valmistettua ensimmäisinä päivinä. Helpottaa suuresti, kun tekee viikon ruokalistasuunnitelman etukäteen.

Ikinä ei ole käynyt mielessä, että joku kaupassa miettisi, että mitähän se tuotakin tilaa. Tuskin niillä siihen on aikaa tai intressiä. Olen tilannut niin olutta kuin viskipullonkin normaalin ruokatilauksen yhteydessä, laittanut vain rastin ruutuun, että olen yli 18-v :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän