Lopetin armeijan tänään. Vanhemmat pettyneitä
Mutta elän kuitenkin omaa elämää, niin ei kiinnosta heidän mielipiteet. Laitos oli todella antiikkimainen ja ilkeitä ihmisiä riitti vaikka jakaa muille... Ohi on....
Kommentit (168)
Tavallaan ymmärrän sua. Armeijasta puuttuu kaikki se romantiikka mitä siellä oli ennen. Miehet sai näyttää kauniilta pitkine hiuksineen ja univormuineen. Nykyään pitää olla hiukset kynitty siiliksi ja mä näytän tosi rumalta ja on epävarma olo ilman pitkiä hiuksia. Jos minä menen sotaan niin haluan näyttää kauniilta, hiukset laitettu nätisti, silitetty univormu ja ratsumiehen saappaat vahattuna enkä siinä rumassa camoflage potkupuvussa. Miehiä pitää aina komentaa herrasmies upseerit. En minä pysty alentumaan jonkun klanipään komennettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän sua. Armeijasta puuttuu kaikki se romantiikka mitä siellä oli ennen. Miehet sai näyttää kauniilta pitkine hiuksineen ja univormuineen. Nykyään pitää olla hiukset kynitty siiliksi ja mä näytän tosi rumalta ja on epävarma olo ilman pitkiä hiuksia. Jos minä menen sotaan niin haluan näyttää kauniilta, hiukset laitettu nätisti, silitetty univormu ja ratsumiehen saappaat vahattuna enkä siinä rumassa camoflage potkupuvussa. Miehiä pitää aina komentaa herrasmies upseerit. En minä pysty alentumaan jonkun klanipään komennettavaksi.
Miltä vuosisadalta nämä tarinat ovat?
No mitäs nyt sitten? Syöt jääkaapin joka päivä, lukittaudut huoneeseesi, pelaat ja nukut?
Poikani tuli tänään ekalle lomalle. Kertoi, että viimeksi tänään oli joku lopettanut.
Mitä ne vaihtoehdot sitten on? Olen ylpeä jokaisesta päivästä, jolloin voittaa hetkelliset ajatukset siitä, että mä en kestä, lähden meneen. Onneksi on hyvä tupa ja porukka tsemppaa toisiaan.
Armeijan pitäisi olla vapaaehtoinen tai sitten pakollinen kaikille sukupuoleen katsomatta. Nyt ei tasa-arvo toteudu, vaan siitä intersektionalistitkin ovat kovin hiljaa, koska heitä kiinnostaa vain kiintiönaiseus kovapalkkaisissa johtotehtävissä.
Joskus aikanaan oli asevelvollisuus. Tarkoittaen sitä, että se oli suoritettava, vaikka olisi vähän ärsyttänytkin. Tämä asia on ilmeisesti joissain vaiheessa muuttunut.
Arvostan kyllä niitä, jotka armeijan käy vaikka ketuttaakin.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs nyt sitten? Syöt jääkaapin joka päivä, lukittaudut huoneeseesi, pelaat ja nukut?
Noin varmaan menee loppuelämäni. Kukaan ei minusta välitä eikä minulla ole ketään. Ehkä tein viime elämässäni jotain kauheata, kun jouduin sylkykupiksi. En ainakaan aio töitä tehdä jos näin jatkuu. Turhaan teen niitä vain itseni takia.
Vierailija kirjoitti:
Poikani tuli tänään ekalle lomalle. Kertoi, että viimeksi tänään oli joku lopettanut.
Mitä ne vaihtoehdot sitten on? Olen ylpeä jokaisesta päivästä, jolloin voittaa hetkelliset ajatukset siitä, että mä en kestä, lähden meneen. Onneksi on hyvä tupa ja porukka tsemppaa toisiaan.
Mutta missä on romantiikka? Miehet siellä klanipäinä tuvissa ilman käytöstapoja. Ei osata käyttäytyä arvokkaasti eikä saada näyttää kauniilta ja arvolleen sopivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin varmaan menee loppuelämäni. Kukaan ei minusta välitä eikä minulla ole ketään. Ehkä tein viime elämässäni jotain kauheata, kun jouduin sylkykupiksi. En ainakaan aio töitä tehdä jos näin jatkuu. Turhaan teen niitä vain itseni takia.
No et sä vanhempien nurkissa tule asumaan kauaa. Sinä olet aikuinen ja alat elää omaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on! Sellaiset sarkapussihousut, joissa on raidat lahkeiden sivuilla ja vyötäröltä hyvin istuva luurankotakki. Ja tietysti niitä monenlaisia mitaleita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et sä vanhempien nurkissa tule asumaan kauaa. Sinä olet aikuinen ja alat elää omaa elämääsi.
Toivottavasti en. Etsinyt jo vuokrattavia asuntoja. En kelpaa edes sinnekkään, vaikka rahaa on ja paljon... Kaupungin asunnot myös ei näytä muo huolivan....
Klanipäinä?
Ei nykyään tarvitse siiliä ajaa!
T. Alokkaan äiti
Ai, että niitä käskevällä äänellä komentavia, tuimia ja kokeneita armykundi-tyyppisiä kavereita! Siellä kurittomampikin rasavilli oppii tottelemaan ja vihitään miehisyyden saloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä vuosisadalta nämä tarinat ovat?
Kyllä tuollaisen prikaatin voisi perustaa mihin menee ne miehet ketkä haluaa pitää pitkiä hiuksia. Pelkästään pitkä hiuksisia miehiä siis tuossa prikaatissa ja oikeus pitää sellaista vanhanajan univormua edes kasarmi alueella, koska ei välttämättä ole enää käytännöllistä mennä riikinkukon näköisenä sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Klanipäinä?
T. Alokkaan äiti
Mulla on olkapäille ulottuva vanhan ajan herrasmiehen tukka. Kutsunnoissa vääpeli sanoi että tuo lähtee sitten pois ja osoitti hiuksiani ja vastasin että en ole tulossa sitten.
Melkoisia tissiposkia nykyään. Armeijja ei ole koskaan ollut niin helppo ja kevyt kuin nyt. Ja ei sitäkään jakseta. ELi sitten vaan äidin helmoihin takaisin pelaamaan pleikkaria ja juomaan energiajuomia.
Omilta armykundi ajoiltani muistan ne aseiden öljyämiset, erityisesti ahnaat kädet hankaamassa villisti öljyn liukastamia piippuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klanipäinä?
T. Alokkaan äiti
Mulla on olkapäille ulottuva vanhan ajan herrasmiehen tukka. Kutsunnoissa vääpeli sanoi että tuo lähtee sitten pois ja osoitti hiuksiani ja vastasin että en ole tulossa sitten.
Hiukset on uusiutuva luonnonvara. Heikko tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klanipäinä?
T. Alokkaan äiti
Silloin kun vääpeli otti hiuksistasi kiinni, väänsikö hän päätäsi hieman taaksepäin ja yritti samalla antaa kielisuudelmaa?
Lammas määki kun ei uskaltanut olla menemättä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta