Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin armeijan tänään. Vanhemmat pettyneitä

Vierailija
21.01.2021 |

Mutta elän kuitenkin omaa elämää, niin ei kiinnosta heidän mielipiteet. Laitos oli todella antiikkimainen ja ilkeitä ihmisiä riitti vaikka jakaa muille... Ohi on....

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia tissiposkia nykyään. Armeijja ei ole koskaan ollut niin helppo ja kevyt kuin nyt. Ja ei sitäkään jakseta. ELi sitten vaan äidin helmoihin takaisin pelaamaan pleikkaria ja juomaan energiajuomia.

Tissiposkeilu tuo kymmenien tuhansien tulot verrattuna armeijassa hukattuun vuoteen. 

Minulta jäi se miesten koulu kokonaan käymättä. Päivärahat olivat niin pienet, että katsoin parhaaksi jatkaa ohjelmointia 6000€/kk. Se oli 19 vuotiaalle iso raha silloin.

No hyvä kun miehet jatkoivat palvelustaan, niin sinunkaan eurot ei muutu rupliksi. Ole vaan siellä selkämme takana piilossa.

Vierailija
42/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas. Nautit itsenäisyydestä mutta mitään et tee sen eteen. Nautitko myös tukia tekemättä töitä? Sinun takia monet uurastavat ja ovat uurastaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo armeijan hiusmalli nyt ainakaan mihinkään sodankäynnillisesti olennaiseen asiaan liity, vanha turha tapa vain, josta pidetään kiinni kun on aina ollut. Voisi armeijakuntaa modernisoitua. Sitten jos tulee täitä, niin lyhyet hiukset ymmärtää, mutta niitä taitaa olla enemmän koulussa.

Kyllä liittyy, kuten esim kaasunaamarit, piikkilangat, hygienia (pitkiä aikoja peseytymättä) jne. Joo, tiedän että naisilla saa olla, mutta he ovat marginaalisen pieni ryhmä, joita ei sijoiteta sodanajan reserviin kuin harvoin.

Jos armeija auto tuo pitsaa ja munkkeja metsään sotilaille niin miksi ei voisi tuoda pesuvettä ja paljua sekä hygieniatuotteita. En itse pysty olla ilman päivittäisi hammaspesuja, lankauksia ja suuvedenkäyttöä.

Itse olin pisimmillään 14 vuorokautta peseytymättä Lapin leirillä. Ei ongelmia, mitä nyt vähän haistiin. 

Vierailija
44/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo armeijan hiusmalli nyt ainakaan mihinkään sodankäynnillisesti olennaiseen asiaan liity, vanha turha tapa vain, josta pidetään kiinni kun on aina ollut. Voisi armeijakuntaa modernisoitua. Sitten jos tulee täitä, niin lyhyet hiukset ymmärtää, mutta niitä taitaa olla enemmän koulussa.

Kyllä liittyy, kuten esim kaasunaamarit, piikkilangat, hygienia (pitkiä aikoja peseytymättä) jne. Joo, tiedän että naisilla saa olla, mutta he ovat marginaalisen pieni ryhmä, joita ei sijoiteta sodanajan reserviin kuin harvoin.

Jos armeija auto tuo pitsaa ja munkkeja metsään sotilaille niin miksi ei voisi tuoda pesuvettä ja paljua sekä hygieniatuotteita. En itse pysty olla ilman päivittäisi hammaspesuja, lankauksia ja suuvedenkäyttöä.

Itse olin pisimmillään 14 vuorokautta peseytymättä Lapin leirillä. Ei ongelmia, mitä nyt vähän haistiin. 

Miten siellä pystyy olemaan? Pitkät marssithan kestää kun on fyysinen kunto kunnossa, mutta kyllä nyt illalla pitäisi päästä jossain peseytymään, purossa tai paljussa? Käyn haisemaan epämiellyttävältä jos en saa peseytyä päivään. Eikö edes upseerit peseytyneet?

Vierailija
45/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Ei se maailma siihen kaadu! Sulla taitaa olla masennus? Kuulostat siltä?

Vierailija
46/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovajärvellä kun olin niin pakkasta oli yli - 40.

Lavalla porukat olis jäätyneet pesupaikalta poistuttaessa niin silloin skapparit päätti et ei peseydytä.

Vierailija
47/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on jo joku tautivaara. 1800 luvulla erillaiset sairaudet ja rutot kaatoivat kokonaisia prikaateja.

Vierailija
48/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klanipäinä?

Ei nykyään tarvitse siiliä ajaa!

T. Alokkaan äiti

Mulla on olkapäille ulottuva vanhan ajan herrasmiehen tukka. Kutsunnoissa vääpeli sanoi että tuo lähtee sitten pois ja osoitti hiuksiani ja vastasin että en ole tulossa sitten.

Silloin kun vääpeli otti hiuksistasi kiinni, väänsikö hän päätäsi hieman taaksepäin ja yritti samalla antaa kielisuudelmaa?

No ei ennen aikaa kerrottu tarinoita,kuinka oli saanu everstiltä pillua..

Vierailija
49/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustoimi kelpoinen voi näinkin tehdä. Sitten edessä on muita ratkaisuja. Elämä jatkuu.

Vierailija
50/168 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
51/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klanipäinä?

T. Alokkaan äiti

Mulla on olkapäille ulottuva vanhan ajan herrasmiehen tukka. Kutsunnoissa vääpeli sanoi että tuo lähtee sitten pois ja osoitti hiuksiani ja vastasin että en ole tulossa sitten.

Silloin kun vääpeli otti hiuksistasi kiinni, väänsikö hän päätäsi hieman taaksepäin ja yritti samalla antaa kielisuudelmaa?

Siltä varalta, että et tiennyt niin ne homojuottoloiden armykundit ja Village Peoplen upseerit eivät anna koko kuvaa armeijasta.

Muistan kun rovalla laitettiin aina se typerä naisalikki tekemään kerrankin jotain hyödyllistä, kuten hakemaan sodeautolta munkkeja. Sitten teltassa tykit sojoon ja epäsuoraa tulta ampumaan.

Vierailija
52/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä pystyy olemaan? Pitkät marssithan kestää kun on fyysinen kunto kunnossa, mutta kyllä nyt illalla pitäisi päästä jossain peseytymään, purossa tai paljussa? Käyn haisemaan epämiellyttävältä jos en saa peseytyä päivään. Eikö edes upseerit peseytyneet?

Kyllä siellä pystyy olemaan ja siihen tottuu. Ei siellä ryynätessä muutenkaan ole väliä, jos vähän haisee. Tärkeintä siellä on se, että saa joskus nukuttua ja että teltassa on lämmintä - varsinkin talvella. Kasarmilla on sitten kylpyjuhlat kun pääsee suihkuun. 

Vierailija
53/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstanaisilla on hämmästyttävän jyrkkiä mielipiteitä miesten armeijan käymisen suhteen, ottaen huomioon että samat naiset rutisevat tasa-arvon puutteesta muissa ketjuissa.

Vierailija
54/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leirillä onneksi se kamiina sai kaikki vaatteet haisemaan poltetulta puulta ja tervalta, peitti hien ja paskan hajun erittäin kätevästi.

Vierailija
55/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pilasit elämäs. jos oisit 5 kuukautta vielä jaksanu niin oisit kunniallisesti armeijan käyny, nyt kannat loppuelämän hylkiön leimaa.

Vierailija
56/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Se ei sovi kaikille.

Vierailija
57/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klanipäinä?

T. Alokkaan äiti

Eräässä firmassa työhaastattelija kysyi hakijalta, että mites se armeija on käyty? Hakija kysyi, miten se tähän työhön vaikuttaa? Haastattelija sanoi, että tänne ei pääse muuten töihin.

Vierailija
58/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Leirillä vaatteet haisee joko kostealle mättäälle tai palaneelle puulle, harvoin siellä hikeä haisti vaikka välillä hikisenä heräsikin yöllä. Vaikka leirit ovatkin pääsääntöisesti veemäisen kylmiä ja karaistaa miehet tottumaan kylmään myöhemmin siviilissäkin, hyvin lämmitetty teltta oli poikkeus ja siellä sisällä talvipakkasissa olo oli kuin paratiisissa kun kamiina oli mansikalla, ja menit makuupussin sisään alusvaatteisilla.

Ampumaleireillä missä oli kovat piipussa ja ammuttiin peltitauluja, niissä oli paljon enemmän vapaa-aikaa koska ei haluttu hirveästi pitää sotilaita univelassa kun pyssyissä on oikeat ammukset. Siellä sai yleensä hyvät yöunet ja sai lokoisasti vain makoilla teltassa ja tehdä polttopuita mitä keskellä luontoa teki ihan mielellään. Ne oli niitä kuuluisia makkaranpaistoleirejä jotka oli jopa ihan mukavia. Leppoisaa leirielämää ja välillä pääsee näkemään oikeaa tykistötulta ja pääsee heittämään oikeita käsikranaatteja.

Taisteluleirit oli sitten ne missä on räkäpäät piipussa ja tarkoitus on tahallaan kuormittaa ja kokeille sietokyvyn rajoja. Voi helposti mennä niin että viikon aikana unta saa yhteensä 4 tuntia ja vain joka toinen päivä saa ruokaa. Ja kaikki viettää koko päivän pihalla, teltoille takaisin vasta yömyöhään.

Vierailija
59/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klanipäinä?

T. Alokkaan äiti

Eräässä firmassa työhaastattelija kysyi hakijalta, että mites se armeija on käyty? Hakija kysyi, miten se tähän työhön vaikuttaa? Haastattelija sanoi, että tänne ei pääse muuten töihin.

Eräässä firmassa ketään ei voisi mikään armeijapelleily vähempää kiinnostaa. Pomoni veti skapparia turpaan ja lähti ulkomaille.

Vierailija
60/168 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas. Nautit itsenäisyydestä mutta mitään et tee sen eteen. Nautitko myös tukia tekemättä töitä? Sinun takia monet uurastavat ja ovat uurastaneet.

Tämä on ihmeellinen argumentti. Tarkoitatko myös, että naisista 99% lusmuaa työttömyystuilla?