Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joutuneet väliaikaisesti "hylkäämään" jonkun lähipiirissänne, koska tämä on holtiton koronarajoitusten suhteen?

Vierailija
21.01.2021 |

Ja nyt ei tarvitse tulla kertomaan, että koronarajoitukset ovat idiooteille, keskustellaan tässä otsikon aiheesta ja hysteerikkojen haukkumiselle sitten oma ketju, kiitos.

Kaveri matkustelee ympäriinsä ulkomailla, ei välitä suosituksista eikä rajoituksista, kulkee ilman maskia ja on täysin huoleton samoin kuin koko muu perheensä. Pitää rajoituksia vain ankeiluna. Itse olen ollut järkevästi, enkä todellakaan ala riskeeraamaan raskaana olevana nyt yhtään mitään suotta. Nyt alkaa multa tekosyyt loppua, miksi ei nähdä, mutta tuota perhettä en todellakaan ole ihan lähiaikoina tapaamassa edes ulkona. He olisivat kovasti tulossa palauttamaan lainaamiaan tavaroita, mutta en halua olla edes puheenkantaman päässä, kun altistavat itseään jatkuvasti. Palasivat juuri kauhean narinan kanssa korkean riskin maasta. Epistähän se on, kun pitäisi malttaa olla hetki karanteenissa.

Pitää kohta vissiin sanoa ihan suoraan, että sorry, olette terveysriski muille, ja en ole halukas itse sitä riskiä ottamaan. Saapa nähdä, suuttuvatko. Todennäköisesti kyllä, ja siksipä olen aihetta halunnut vältelläkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse noudatan rajoituksia vaikka kuinka harmittaa, en todellakaan ala sitten ottaa riskejä siinä, että tapaan ihmisiä, jotka eivät noudata. Silloin menee oma kärvistely ihan hukkaan.

Vierailija
2/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noudata mitään suosituksia, mutta enpä toisaalta kyllä ole juuri koskaan ihmisten kanssa tekemisissäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyljännyt lopullisestikin. Se on tuonut esiin joissain ihmissuhteissa sitä, että minun pitäisi elää jonkun toisen määräämällä tavalla ja minua on pilkattu ja mielenterveyttäni on epäilty, kun ihan rehellisesti pelkään koronaa, noudatan rajoituksia ja vältän turhia kontakteja. 

Haluan olla ihmissuhteissa, jossa minulla on lupa olla oma itseni, on lupa pelätä, lupa vetää omat rajat ja että niitä kunnioitetaan, vaikka oltaisiinkin eri mieltä. Tämän olen valmis suomaan myös toisille. 

Vierailija
4/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en noudata mitään suosituksia, mutta enpä toisaalta kyllä ole juuri koskaan ihmisten kanssa tekemisissäkään.

Hyvä juttu. Et varmasti sitten käy lainkaan kaupassa etkä missään julkisissa sisätiloissa myöskään muita tartuttamassa vaan pysyt joko kotona tai ulkona vähintään 2 metrin päässä muista ihmisistä, jotka ovat syyttömiä sinun toimintaasi.

Vierailija
5/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua siihen, että joku loukkaantuu tästä "väliaikaisesta" hylkäämisestä, eikä halua enää olla tekemisissä myöhemmin.

Vierailija
6/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suositukset koskevat tilanteita, joissa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä, joten mitä tämä edes tarkoittaa? Jos olet koko ajan yksin, etkä koskaan missään lähellä muita ihmisiä, ei edes ole mitään rajoituksia, joita sinun pitäisi noudattaa.

Vai eikö esim. kaupan kassaa, bussin kanssamatkustajaa tai vaikkapa terveyskeskuksen henkilökuntaa lasketa ihmisiksi ollenkaan?

Vierailija
7/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varautua siihen, että joku loukkaantuu tästä "väliaikaisesta" hylkäämisestä, eikä halua enää olla tekemisissä myöhemmin.

Näinpä melkein ennakoin. Tää on aika kauheaa aikaa, saattaa mennä välit ihmisiin. En pysty silti riskeeraamaan nyt omaa ja vauvani turvallisuutta mitenkään vain siksi, että joku saattaa pahastua. Ap

Vierailija
8/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyljännyt lopullisestikin. Se on tuonut esiin joissain ihmissuhteissa sitä, että minun pitäisi elää jonkun toisen määräämällä tavalla ja minua on pilkattu ja mielenterveyttäni on epäilty, kun ihan rehellisesti pelkään koronaa, noudatan rajoituksia ja vältän turhia kontakteja. 

Haluan olla ihmissuhteissa, jossa minulla on lupa olla oma itseni, on lupa pelätä, lupa vetää omat rajat ja että niitä kunnioitetaan, vaikka oltaisiinkin eri mieltä. Tämän olen valmis suomaan myös toisille. 

Mä en edes pelkää, mutta kannan yhteisvastuuta asiasta. Musta tää on nyt semmonen juttu, että tarvitaan riittävä määrä ihmisiä, joiden kapasiteetti riittää käsittämään, että tän homman pysäyttäminen ei onnistu, jos ei suostuta rajoituksiin. Tässä on nyt pakko olla epäitsekäs. Kaikilta se ei onnistu, mutta sitkutellaan me nyt sitten, jotka tähän kyetään toistenkin edestä.

Vierailija
9/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooman tytön perhe ei noudata. Päivät kyylää harhoppeja ja jop tyrkyttää niitä sukulaisille. Olemme voimattomia tämän suhteen. Eilen oli hyvä juttu pettyneistä salaliitto höperöistä

Vierailija
10/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö joku jaksaa vouhottaa koronasta? eikö ihmiset ole jo kyllästyneet siihen?

Vierailija
11/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooman tytön perhe ei noudata. Päivät kyylää harhoppeja ja jop tyrkyttää niitä sukulaisille. Olemme voimattomia tämän suhteen. Eilen oli hyvä juttu pettyneistä salaliitto höperöistä

Uskallatteko tavata?

Vierailija
12/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieläkö joku jaksaa vouhottaa koronasta? eikö ihmiset ole jo kyllästyneet siihen?

Joo, ilmiöhän lakkaa olemasta ja ihmiset kuolemasta eikä holtiton käyttäytyminen enää aiheuta hengenvaaraa kenellekään siinä vaiheessa kun ihmiset kyllästyvät ilmiöön.

Esim. tää teini, jonka takia 400 ihmistä joutui karanteeniin ja 30 sairastui oli varmaan ihan vaan kyllästynyt tähän koronaan. Kiitti siitä.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/8ec4a7cd-360d-4b1b-815a-abd3e9f5…

Jos on itse kyllästynyt keskustelemaan koronasta tai lukemasta siitä, ei ehkä kannata tulla aihetta käsitteleviin keskusteluketjuihin?

Vierailija
13/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvaksi tuli varmaan taas toi 400 ihmisen karanteeni veronmaksajille...

Mutta kukapa sitä nyt viittis kivan reissun päälle kotiin jäädä, kun kavereiden kanssa on kivempaa ja kyllästyttää.

Vierailija
14/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole perheellämme tekemisissä nyt oikeastaan kenenkään kanssa. Lapset käyvät toki koulussa (maskien kanssa) ja minä töissä (maski koko päivän), mies on etätöissä.

Muutamien kaveriperheiden elämä vaikuttaa sellaiselta, että emme uskaltaisi nähdä heitä missään tapauksessa. Toistaiseksi ei ole tarvinnut keksiä tekosyitä, mutta sekin aika voi tulla. En tiedä miten hoidamme tilanteen.

Vierailija
15/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku sosiologi tai sosiaalipsykologi tekee aikanaan tutkimuksen tästä, että kuinka paljon ihmisillä meni välit läheisiin koronan takia.

Vierailija
16/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveruus menee niin ei ole ollut tosi kaveruutta joutaa mennä

Vierailija
17/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveruus menee niin ei ole ollut tosi kaveruutta joutaa mennä

Mä tiedän, että jos ilmaisisin asian niin, että olen itse nyt vaan tosi hysteerinen raskauden takia, ongelma menisi tavallaan mun piikkiini, eikä mulle suututtaisi. En kuitenkaan aio tehdä niin. Sanon ehkä niin, että meidän perheet selvästi ajattelee aika eri tavoin näistä rajoituksista, ja me ei nyt haluta ottaa mitään riskejä, joten kun ette rajoituksia noudata, emme halua nähdä toistaiseksi. En suostu ottamaan toisten hölmöilyjä nyt omalle kontolleni, vaikka sillä varmaan saisi välit säilymään. Ap

Vierailija
18/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva päästä suuttujien päähän, että mitä ajatuksia siellä mahtaa liikkua, jos joku sanoo heille, että sori mutta ei haluta nyt nähdä, koska riskeeraatte toisten terveyden omalla käytöksellänne. On tosi vaikeaa ymmärtää, miten siitä voi suuttua, kun fakta kuitenkin on, että näin tapahtuu.

Tai niin, kai siitä voi, jos pitää rajoituksia ihan turhina, eikä usko koko tautiin ollenkaan, tai kyseenalaistaa pandemian leviämistavat. Mutta ehkäpä mäkin voisin silloin suuttua periaatteessa heille, koska silloinhan he pitävät mua idioottina, kun en nyt matkustele ympäriinsä ja pidä kotonani juhlia, vaikka haluaisin. Ehkäpä he hautovat juuri tällä hetkellä mielessään kuinka sanoisivat mulle, etteivät halua enää nähdä mua, koska olen tiukkapipo.

Toisaalta mä en ainakaan varmasti vaaranna heidän terveyttään.

Vierailija
19/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni, no onneksi asutaan eri paikkakunnilla, niin voin vain vedota siihen, että en halua julkisilla matkustella tässä tilanteessa.

Jo ennen koronaa sain aina ruokamyrkytyksen hänen pitämissä juhlissa, jos söin siellä jotain.

Ja kaiken huippu oli, kun korona oli vasta saapunut Suomeen ja pikkusiskoni lähti hoitamaan isosiskoni lapsia yöksi, niin varoitin pikkusiskoani, että syö sitten varovasti siellä, kun niistä ruoista saa aina ruokamyrkytyksen. Ollaan siis kaikki aikuisia (perheellisiä), mutta pikkusiskoni asui minun perheeni luona, joten kun hän saapui yökylästä takaisin kotiin, niin yllättäen hän kärsikin ripulista seuraavan päivän. Siinä sitten naureskeltiin, että olin varoittanut asiasta kunnes sitä seuraavana päivänä tämä ripuli tarttui oksennustaudin kera minuun ja sain asua seuraavan vuorokauden meidän vessassa, kun molemmista päistä tuli tavaraa ulos. Tällä kertaa isosiskoni luota tuli joku himputin noro siis. 

Isosiskoni on vielä töissä terveydenhoitoalalla ja laitattaa paljon omaa ulkonäköään sekä ottaa selfieitä yms, mutta hänen hygieniatasonsa on aina ollut jotenkin todella ällöttävä (lapsena esim. kuivatti käytettyjä nenäliinoja pyykkinarulla ja käytti ne sitten uudelleen) ja valitettavasti meidän muiden vastustuskyky ei selvästi kestä sitä.

Välttelen siis oikein mielelläni häntä nyt koronan ajan, jotta oma perheeni säilyy terveenä.

Vierailija
20/21 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen. Mutta kyse ei ole pelkästään koronasta. Ne luonteenpiirteet, itsekkyys, holtittomuus ja kyvyttömyys huomioida muitakin, kun eivät maagisesti ilmestyneet koronan myötä eivätkä sen loputtua katoa.

En katkaisisi välejä siihen, että joku ei käytä maskia tms. mutta toistuvat ulkomaanmatkat, juhlien järjestäminen ja niihin osallistuminen tällaisena aikana kyllä johti siihen, että välit meni poikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan