V....ttaa, kun tarjoavat toistuvasti työtä kaupungista X. OLEN SANONUT, ETTÄ SE ON LIIAN KAUKANA
Mutta totta kai euronkuvat kilahtavat silmiini, kun saan tarjouksen. Sitten alan suunnittelemaan miten pääsen töihin puolen tunnin ajomatkan/yli tunnin bussimatkan päähän, vaikka TIEDÄN, etten jaksa sitä pidemmän päälle!!
Miksi ei mene jakeluun, että EN HALUA TARJOUKSIA KAUPUNGISTA X.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan normaali työmatka??
Ai yli tunti suuntaansa??? Opintojen ohella??
Miksi opiskelija saa työtarjouksia?
Ootko se sama, jolla oli vaikeuksia työharjottelussa kun et koko vuorokauden aikana ehtinyt syödä mitään vaikka sulla oli vaan 6 h kestonen harjottelupäivä? Sitten vetelit autossa niitä proteiinipirtelöitä tjs ja valitit nälkää.
Etkä ehtinyt myöskään käydä kaupassa muuten kuin yöllä, jonka takia et ehtinyt syödä aamullakaan mitään?
Jaa, minä lähdin tänä aamuna klo 5.40 liikenteeseen, että olen hiukan ennen 8 perillä.
Vai on tunnin bussimatka raskas, huutonaurua sulle. Toivottavasti et saa KOSKAAN työpaikkaa riittävän läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te vingutte. Käsitin, että ap on opiskelija ja tekee opintojensa ohella keikkatöitä tai vuokrafirman kautta töitä (varmaankin osa-aikaisia?). Eli että työkkäri ei ole tämä työn "tarjoaja" vaan joku firma, jossa ap on palkkalistoilla. Todellakin ymmärrän ap:ta siinä tapauksessa. Ei siinä auta kuin sanoa sinne firmaan, että älkää tarjotko töitä paikkakunnalta x. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä muuttaa opiskelupaikan läheltä jonnekin hevonkuuseen satunnaisten keikkatöiden takia.
Tilanne olisi joo vähän eri, jos ap olisi työtön työnhakija, jolle tarjottaisiin kunnollista kokopäiväistä työpaikkaa sieltä puolen tunnin ajomatkan päästä. Silloin ehkä kannattaisi tarttuakin tarjoukseen. Aloitusviestistä kokonaistilanne ei käynyt selkeästi ilmi, mutta ketjua lukemalla päättelin.
Ap alkaa olla tällä palstalla vakiohahmo. Valittamassa milloin mistäkin taloonsa/autoon/töihin liittyvää ongelmaa, mutta mikään ratkaisu ei koskaan kelpaa ja vastaajat saavat vain vittuilua vastineeksi ehdotuksistaan.
Kaupungista X? Ei Suomessa ainakaan ole tuon nimisiä kaupunkeja. Eikä maailmassakaan sen puoleen. Ei kait työkkäri voi pakottaa matkustamaan toiseen ulottuvuuteen?
Minä kävin keikkatöitä tehdessäni aika usein noin kaukana ja paljon kauempanakin. Niissä hommissa työnantaja maksoi matkat niin ei ongelmaa. Silloin v*tutti kun tuli keikka ihan toiselle puolelle Suomea ja työnantajan mukaan olisi pitänyt mennä julkisilla, matkaan ois pitänyt lähteä sunnuntai-aamuna ehtiäkseen ma aamuksi töihin. Nuo keikkahommat sopi opiskelun oheen muuten hyvin, oli joustavaa ja hyvä palkka.
Ärsytetään lisää tätä Pyry-Ida-Mariaa, kun tuntuu niin kovin pyllykipuilevan muiden vastauksista.
Itsellänikin 1.5 tuntia bussimatka ja ihan Helsingissä, enkä ole moksiskaan.
Tuollainen työmatka normisettiä pk-seudulla. Bussissa/junassa luen tai teen opiskeluhommia. Kappas, minäkin opiskelen töiden ohella.
Vai on tunnin bussimatka raskas, huutonaurua sulle. Toivottavasti et saa KOSKAAN työpaikkaa riittävän läheltä.[/quote]
====/=
Ei APn luonteella ja käytöksellä saa työpaikkaa (pysyvää ainakaan) läheltä eikä kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
EN VUOKRAA YHTÄÄN MITÄÄN TAJUTKAA. JA 1,5 H MATKA ON IHAN V:N PITKÄ JA TIEDÄTTE SEN VARSIN HYVIN ITSEKIN. Aina pitää yrittää aukoa naamaa keinolla millä hyvänsä.
JÄNNÄSTI SE MATKA-AIKA KASVAA VIESTI VIESTILTÄ. KOHTA SIIHEN MATKAAN MENEE JO YLI 24 TUNTIA VUOROKAUDESSA!!!!!!!!
Järkyttävää lukea, millaisia työmatkoja ihmiset tekee. Eihän päivästä jää käytännössä aikaa millekään muulle kuin matkustamiselle ja työnteolle, jos työvuoron kesto on sen 7-8 tuntia.
En suostuisi tuollaiseen.
Ihmiset on nykyään niin mukavuudenhaluisia että työpaikan pitää olla lähellä. Itsellä herätyskello soi 6.00 ja olen työpaikalla 6.30.
Pk-seudulla asun enkä muualle lähtis töihin. M35
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on nykyään niin mukavuudenhaluisia että työpaikan pitää olla lähellä. Itsellä herätyskello soi 6.00 ja olen työpaikalla 6.30.
Pk-seudulla asun enkä muualle lähtis töihin. M35
Niin, voi kai sitä mukavuudenhaluksikin kutsua. Itse ajattelen, että elämässä on niin paljon mielekkäämpääkin tekemistä kuin työ ja siihen kuluvat matkat, että työpäivän pituuden tulee matkoineen olla kohtuullinen. 10 tuntia päivässä on liikaa. Eihän siinä jää aikaa harrastuksille, ystäville ja/tai puolisolle juuri ollenkaan, jos nukkuu 8 tunnin yöunet, käy kaupassa ja valmistaa jonkun ruoan.
Apua se työnantaja on onnekas kun et mene huh todella väisti luodin.