Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin ottaako rokotetta, mielipiteitä?

Vierailija
21.01.2021 |

Mietin koronarokotetta. Oliko se nyt niin, että se rokote vähentää oireita? Mutta ei estä minua tartuttamasta muita? Millä tavalla oireet vähenee? Linkkejä? Entä miksi suunnitellaan jotakin matkustuslupaa jos olen silti tartuttaja, siis rokotteen jälkeenkin?

Onko teillä hyviä linkkejä?
Vai onko tästä tietoa, vai pelkkää mutua? Itse olen välillä aika sekaisin, että mikä on nyt virallinen tieto.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi uusia rokotteita, joista kukaan ei voi sanoa varmaksi mitä pitkäaikaisia seurauksia tulee.

Ja vielä kun koko rokotteessa ei ole oikein mitään järkeä!

Vierailija
42/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö käytätkö maskia?

Juu siis tämä jäi tässä sanomatta, että joudunko silti käyttämään maskia? En saa kiinni tästä logiikasta, että miten se menee käytännössä. Olen silti ns vaara esim lähipiirini vanhuksille...... :( Rokote yleensä suojaa myös muita, siksihän rokotteita alun perin on alettu tehdäkin.... En tajua. Onko siitä rokotteesta normaalin rokotteen hyöty?

Ap

Rokote ei suojaa muita. Se suojaa ehkä sinua sairastumasta ja levittämästä tautia mutta jos rokotettuja on vain pieni prosentti väestöstä ei sillä ole käytännössä mitään vaikutusta. Vaikka sisko ei saisi tartuntaa minulta joka olen rokotettu hän voi hyvin saada sen joltakin muulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuukohan rokotettu käymään edelleen korona-testissä, jos tulee kuumetta tai muita koronan oireita tulevaisuudessa?

Vielä tietoa on niin vähän että todennäköisesti ainakin niin kauan kuin tartunta määrä yleisesti pysyy nykyisellä tasolla.

Vierailija
44/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedetä lainkaan: mitkä on pidemmän aikavälin haittavaikutukset.

Mutta tiedetään tarkkaan, mitkä ovat koronatartunnan pitkän aikavälin haittavaikutukset (keuhkovauriot ym). Siitä sitten punnitsemaan, kumpi on suurempi riski, mahdolliset koronan jo tiedossa olevat haitat vai rokotteen pelätyt pitkän aikavälin haitat, joita saattaa ilmetä tai sitten ei.

Vierailija
45/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti aion ottaa heti, kun vaan sen saan. Rokote ensinnäkin suojaa vakavammilta tautimuodoilta ja toisekseen se näyttäisi vähentävän myös tartuttavuutta. Voin siis edelleen tartuttaa koronaa muihin, mutta todennäköisyys tähän on pienempi.

Nää rajoitukset ei yksinkertaisesti tuu poistumaan, ennen kuin riittävän moni (~70%?) väestöstä on rokotettu.

Eli, ehdottomasti otan rokotteen ja luotan siihen, että rokotteen antamat hyödyt on suuremmat kuin sen mahdolliset haittavaikutukset.

Vierailija
46/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi uusia rokotteita, joista kukaan ei voi sanoa varmaksi mitä pitkäaikaisia seurauksia tulee.

Miksi ei ole järkeä? Jos kaikki ottaa rokotteen, vakavasti sairastuneita on jatkossa hyvin pieni määrä.

Vierailija
47/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä kiinnostaisi tietää, että onko tietoa siitä, kuinka paljon/millaisia pitkäaikaisvaikutuksia jollain perusinfluenssalla on. Ja mikä sitten mahtaisi olla ero koronan suhteen.

Vierailija
48/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole järkeä? Jos kaikki ottaa rokotteen, vakavasti sairastuneita on jatkossa hyvin pieni määrä.

Siitä on ihan turha haaveilla että kaikki ottaisi rokotteen.

Vierailija
49/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa olet rokotettuna isompi riski rokottamattomille riskiryhmäläisille. Rokotettuna sairastat taudin lievänä ilman oireita ja pahaa aavistamatta tartutat sen riskiryhmäläisiin.

Onneksi ne riskiryhmät rokotetaan ensin, mikä suojaa heitä. Jos eivät ota rokotetta, tartunta on silloin heidän vastuullaan.

Vierailija
50/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä on ihan turha haaveilla että kaikki ottaisi rokotteen.

Eivät otakaan. Siksi sanoinkin, että JOS kaikki ottavat.

Vierailija
51/51 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen ideahan on, että se suojaa vakavilta taudin muodoilta, tosin sanoen jatkossa sairaaloiden hoitokapasiteetti ei enää ole uhattuna, kun riittävästi ihmisiä on rokotettu. Koronasta tulee influenssan tapainen kausivirus ja rajoitukset voidaan lopettaa.

Toki se vähentää myös riskiä, että tartutan virusta muille. Joten joo, otan rokotteen ilman muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi