Kiva taas kun menkat alkoi eikä oo siteitä ja kauppaan matkaa 30 min ja mahaa koskee
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperia, talouspaperia, ja pala foliota pohjalle suojaksi.
Käytin koko nuoruuteni vessapaperia siteenä. En saanut siteitä (niitä ei ostettu) enkä saanut rahaa siteisiin. En saanut puhua asiasta, koska kuukautisten alettua mulle raivottiin ja karjuttiin ja huudettiin että ”ikinä et halaistua sanaa asiasta sitten puhu”.
Ilman suojia ja lääkkeitä pärjäsin sinne 16v ikään asti jolloin aloin saada kesätyörahaa. Niistä säästin koko vuoden siteet.
Elämä on kowaa, uskovaisena.
Sincc
Suosittelen kuumimpia. Todella kätevä, en ikinä vaihtaisi takaisin haiseviin siteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun KUUKAUTISIIN ei voi mitenkään varautua... Oispa joku keino tietää että miten usein ne tulee ja miten kauan kestää. Yrittä jaksaa <3
Mene gynekologille, sinulla on joku häiriö, mistä noin epäsäännöllinen kierto ja vuoto jakson pituus on oire. Tuo ei ole normaalia naisen elämää.
Liikunta auttaa kipuihin. Menet ja pieret koko matkan niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun KUUKAUTISIIN ei voi mitenkään varautua... Oispa joku keino tietää että miten usein ne tulee ja miten kauan kestää. Yrittä jaksaa <3
Ja voiku niitä sais ostaa kaappiin valmiiks jopa menkattomina päivinä. Olis niin näppärä napata hyllystä ruokakauppa reissulla, mutta ei, ne on nää suomen lait:/
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kuumimpia. Todella kätevä, en ikinä vaihtaisi takaisin haiseviin siteisiin.
Kuukuppia siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä tule ymmärtämään naisia, jotka ei saa omia siteitään varastoitua ennakkoon.
Ne menkat tulee teille säännöllisesti
Kun ei tule.
Sitä suuremmalla syyllä.
Ota vanhin ja kulunein puuvillainen vaate esim. t-paita ja leikkaa se kappaleiksi. Saat hyviä siteitä joita voi pestä ja käyttää uudestaan. Tee tarpeeksi pitkiksi niin pysyvät paikoillaan. Voit laittaa alimmaksi emättimen suulle pumpulia, jos sinulla on sitä. Pumpuli imee hyvin, voit selvitä vain sitä vaihtamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytin koko nuoruuteni vessapaperia siteenä. En saanut siteitä (niitä ei ostettu) enkä saanut rahaa siteisiin. En saanut puhua asiasta, koska kuukautisten alettua mulle raivottiin ja karjuttiin ja huudettiin että ”ikinä et halaistua sanaa asiasta sitten puhu”.
Ilman suojia ja lääkkeitä pärjäsin sinne 16v ikään asti jolloin aloin saada kesätyörahaa. Niistä säästin koko vuoden siteet.Samoja kokemuksia täällä... :(
Täällä myös. :( Mulle ei kyllä huudettu, mutta asiasta ei myöskään puhuttu mitään. En voinut kuvitellakaan että olisin pyytänyt rahaa tai pyytänyt ostamaan siteitä. Pihistin pari jemmaan aina kun äiti osti itselleen, mutta enempää en uskaltanut ottaa, ettei huomaa. Tein siteitä itse talouspaperista ja pumpulista, pohjalle pala muovipussista ja maalarinteipillä reunat kiinni. Toimivat ihan hyvin. Välillä sain raavittua vähän rahaa kasaan ja ostettua sidepaketin, mitään viikkorahoja meillä ei ollut. 15-vuotiaana olin ensimmäisen kerran kesätöissä ja rippilahjaksi tuli rahaa, silloin alkoi helpottaa. Vieläkin yli nelikymppisenä, kun katson "menkkalaatikkoani", jossa on monta pakettia erilaisia siteitä eri vuotopäiville ja yöksi omansa, niin tunnen valtavaa iloa ja onnea. En tiedä, onko mikään muu tuntunut aidosti yhtä luksukselta koskaan. Ja sellaista tilannetta ei tule, että ne tulisi loppumaan kesken.
Vierailija kirjoitti:
Ilman suojia ja lääkkeitä pärjäsin sinne 16v ikään asti jolloin aloin saada kesätyörahaa. Niistä säästin koko vuoden siteet.
Hyvä jumala...olen pahoillani :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä tule ymmärtämään naisia, jotka ei saa omia siteitään varastoitua ennakkoon.
Ne menkat tulee teille säännöllisesti
Kun ei tule.
Ei ne siteet silti siellä kaapissa mätäne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman suojia ja lääkkeitä pärjäsin sinne 16v ikään asti jolloin aloin saada kesätyörahaa. Niistä säästin koko vuoden siteet.Samoja kokemuksia täällä... :(
Täällä myös. :( Mulle ei kyllä huudettu, mutta asiasta ei myöskään puhuttu mitään. En voinut kuvitellakaan että olisin pyytänyt rahaa tai pyytänyt ostamaan siteitä. Pihistin pari jemmaan aina kun äiti osti itselleen, mutta enempää en uskaltanut ottaa, ettei huomaa. Tein siteitä itse talouspaperista ja pumpulista, pohjalle pala muovipussista ja maalarinteipillä reunat kiinni. Toimivat ihan hyvin. Välillä sain raavittua vähän rahaa kasaan ja ostettua sidepaketin, mitään viikkorahoja meillä ei ollut. 15-vuotiaana olin ensimmäisen kerran kesätöissä ja rippilahjaksi tuli rahaa, silloin alkoi helpottaa. Vieläkin yli nelikymppisenä, kun katson "menkkalaatikkoani", jossa on monta pakettia erilaisia siteitä eri vuotopäiville ja yöksi omansa, niin tunnen valtavaa iloa ja onnea. En tiedä, onko mikään muu tuntunut aidosti yhtä luksukselta koskaan. Ja sellaista tilannetta ei tule, että ne tulisi loppumaan kesken.
Eikö teidän mutseilla ollut menkkoja? Ei meilläkään niistä puhuttu mutta äidilläni oli siteitä kaapissa mitä käytin tarpeen mukaan.
Kestositeet eivät tietenkään näihin mekkoihin kerkeä, ellet asu jossain mistä niitä saa kaupan hyllystä, mutta ihan oikeasti niitä kannattaa hankkia edes muutama niin ei koskaan ole kaappi tyhjänä siteistä. Itse en edes käytä enää muuta kuin kestositeitä. Kuukuppi on myös varteenotettava vaihtoehto, ja niitä saa apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän mutseilla ollut menkkoja? Ei meilläkään niistä puhuttu mutta äidilläni oli siteitä kaapissa mitä käytin tarpeen mukaan.
Kirjoitinhan, että äiti osti itselleen. Ei meillä ollut menkat yhtä aikaa ja äidin siteet oli loppu kun mulla olisi ollut tarvetta. Tervetuloa karuun maailmaan...
Vierailija kirjoitti:
Oispa. Voisitko lainata kristallipalloa, kun sulla sellainen tuntuu olevan?
Tuossa 2015-2017 ei tullut ollenkaan menkkoja, sitten vuodin 9vkoa putkeen, oli puolen vuoden tauko, vuodin kuukauden putkeen, sitten 2019 tammikuusta-2020 syyskuuhun ei ollut menkkoja ollenkaan ja nyt vuodan kuudetta viikkoa putkeen.
Milloin tulee seuraavat? Ja kauanko kestää?
Tää on niinkuin ne yllättävät laskut, tulee ihan yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oispa. Voisitko lainata kristallipalloa, kun sulla sellainen tuntuu olevan?
Tuossa 2015-2017 ei tullut ollenkaan menkkoja, sitten vuodin 9vkoa putkeen, oli puolen vuoden tauko, vuodin kuukauden putkeen, sitten 2019 tammikuusta-2020 syyskuuhun ei ollut menkkoja ollenkaan ja nyt vuodan kuudetta viikkoa putkeen.
Milloin tulee seuraavat? Ja kauanko kestää?
Mutta niihin voi silti varautua. :)
Tulivatko yllärinä? Mulla on kauppaan matkaa vain 10 min, mutta sen verran elämänhallintaa, että huolehdin asiasta ennakkoon jo edellisen vuodon loppuessa...