Todistuksessa väärä arvosana, ilmoittaisitko
Hei. Katselin tässä vanhoja amk:n todistuksiani ja huomasin, että olen saanut lopulliseen todistukseeni eräästä kurssista väärän arvosanan. Olen siis suorittanut tuon kurssin ulkomailla ja minulla on sieltä erillinen todistus. Nyt huomasin, että tässä ulkomailta saadussa todistuksessa erään kurssin arvosana on 3 ja suomalaisessa todistuksessa siitä on merkitty arvosanaksi 4 :o en ole siis tätä huomannut aiemmin... Ilmoittaisitko itse jo valmistuttuasi asiasta? Voiko tästä tulla myöhemmin jotain ongelmia...?
Kommentit (20)
Onhan mullakin ajokortissa A vaikken ikinä ole moottoripyörällä ajanut ja vanhemmillani oli C vaikka eivät koskaan ole kuorma-autoa ajaneet.
Vierailija kirjoitti:
Oletko noin muuten neuroottinen?
Mielestäni en ole neuroottinen :D mietin lähinnä voiko tästä tulla jotain ongelmia (esim. työnhaussa) jos se selviää... Ja olen aika rehellimen tyyppi niin meinaa tulla vähän huono omatunto :D
No en ilmoittaisi. Olisit tarkistanut asian silloin kun hait hyväksilukua ja viimeistään silloin kun teit todistuspyynnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni en ole neuroottinen :D mietin lähinnä voiko tästä tulla jotain ongelmia (esim. työnhaussa) jos se selviää... Ja olen aika rehellimen tyyppi niin meinaa tulla vähän huono omatunto :D
No minkä alan kurssi se sitten on? Onko johonkin työhön määritelty, että sitä saa tehtä vain, jos kurssista x on arvonana 4 tai 5?
Käsittääkseni tuollaisia virheitä ei edes korjata opiskelijan vahingoksi.
En ilmottaisi koska numero on parempi, ja sillä tuskin on väliä koska ero ei ole räikeä ja se on vaan joku yksi kurssi
En tietenkään ilmoittaisi. Eikä omatuntokaan soimaisi. Arvaa vaan miten ylenmissäkin portaissa on tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä alan kurssi se sitten on? Onko johonkin työhön määritelty, että sitä saa tehtä vain, jos kurssista x on arvonana 4 tai 5?
Ei ole määritelty :D Opintoihin liittyvää peruskauraa, ei erityisen tärkeä kurssi
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tuollaisia virheitä ei edes korjata opiskelijan vahingoksi.
Mistä tällainen tieto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole määritelty :D Opintoihin liittyvää peruskauraa, ei erityisen tärkeä kurssi
No miksi sitten vaivaat päätäsi tällä? Onko korona tehnyt ihmisistä jotenkin heikkohermoisia?
Luuletko, että jotakuta ihan oikeasti kiinnostaa sinun todistus?
Ei tule ongelmaa, jos virhe on koulun. Koulu ei voi korjata arvosanoja alakanttiin, mutta jos on annettu liian alhainen arvosana, sen joutuvat korottamaan.
No kuka tollo tollasta menis korjaamaan. Sillon tietenkin pitäisi korjata, jos olisit saanut arvosanat toisinpäin
Vierailija kirjoitti:
Ei tule ongelmaa, jos virhe on koulun. Koulu ei voi korjata arvosanoja alakanttiin, mutta jos on annettu liian alhainen arvosana, sen joutuvat korottamaan.
Juuri näin, koulu tehnyt virheen, et sinä. Voit elää asian kanssa ilman uuden paperin pyytämistä.
t. opo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitten joku alkaisi työnhaussa sitä arvosanaa jotenkin tarkistelemaan? Kyllähän yleensä vain katsotaan että tutkinto on suoritettu eikä niistä arvosanoista kauheasti edes välitetä.
Vierailija kirjoitti:
Niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on.
Siis niitä jotka luulevat että muita se kiinnostaa.
Itselläni on tutkintotodistuksessa arvosana 3 (annettu toisessa yliopistossa asteikolla 1-3) ja kaikki muut on muutettu asteikolle 1-5. Eli viitosen arvoinen kurssi näkyy kolmosena. Vähän harmittaa, mutta ei mahda mitään.