Onko muilla samaa että siivoatte harvoin ja sitten kun vihdoin alatte siivota
niin hermot on ihan kireänä, koska teitä v.tuttaa kaikki ryönä mikä pitää ensin raivata pois tieltä jonka jälkeen voitte alkaa imuroida/luututa/blablablaa. V.tuttaa kaikki sekalainen tavara ympäri kämppää. Kaikki toki tarpeellisia ja siksi se vtuttaakin, kun niitä ei voi vaan nakata roskiin vaan työntää ne sitten jonnekin laatikoihin ja ärsyttääää, mä inhoan tavaraa! Vttu kun ei tarvisi niin paljon kaikkea elääkseen. Olisi ihanaa asua jossain teltassa.
Kommentit (14)
Miksi sitä ryönää pitää kasata? Eikö voi olla tavaralle oma paikka, ja pistää sen sinne takaisin heti kun lopettaa sen käytön?
Joo. Yleensä siksi siivoankin vain 1 huoneen / päivä, kun alan siivoamaan. Ei jaksa sitä raivaamista koko asunnon verran kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä ryönää pitää kasata? Eikö voi olla tavaralle oma paikka, ja pistää sen sinne takaisin heti kun lopettaa sen käytön?
No olen vähän turhan boheemi eläjä. Kaikki jää niille paikoille missä niitä on käytetty
Ap
Siivoan vasta sitten kun on niin sotkuista että on pakko. Sillä tavalla homma on edes jollain tavalla palkitsevaa.
Siivoan joka päivä. En kestä sotkua enkä jaksa siivota kuin puoli tuntia kerrallaan. Imuroin ja pyyhin lattiat kaksi kertaa viikossa. Keittiö ja wc päivittäin kunnossa, ei tavararöykkiöitä. Mieli lepää.
Mä käytän joka piäv pikkuisen aikaa siistimiseen. Sanotaan 5-10 minuuttia. Kun tavaroille on mietitty paikat, turha on karsittu pois ja siisteyttä ylläpidetään, ei tarvitse tuntitolkulla koskaan siivota. Kun huomaan, että vaatteita on kerääntynyt pinoksi makkarin tuolille, lajittelen ne kaappiin tai pyykkiin, menee aikaa ehkä 3 minuuttia. Kun huomaan, että vessan lavuaari on vähän likainen, ota rätin ja pesuaineen ja pesen puhtaaksi, menee varmaan taas se 3 minuuttia. Jos eteisessä on hiekkaa, otan imurin ja teen sellaisen pikaimuroinnin, jossa käydään läpi ne pahimmat paikat, johon roskaa kertyy (eteinen, ruokapöydän alusta) ja tähän menee ehkä 5 minuuttia. Kun tällaisia juttuja tekee joka päivä muutaman minuutin ajan, varsinainen siivous on tosi helppoa.
Minä olen luonteeltani tuota tyyppiä ja olen yrittänyt siivota joka päivä 10 minuuttia perusjuttujen lisäksi. Jos asuisin yksin, niin minulla olisi aina siistiä, koska itse en sotke ja saan tavarat paikoilleen heti. Siivoaminen on helppoa ja nopeaa, kun alussa ei kulu järjestelyyn aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Siivoan vasta sitten kun on niin sotkuista että on pakko. Sillä tavalla homma on edes jollain tavalla palkitsevaa.
tämä! Asioista pitää saada palkinto.
Silloin, kun vielä kävi perjantaisin baareissa, niin tuli usein siivottua kuoharipullon ja hyvän musan tahdissa.
Nyt ei oo mitään palkitsevaa oheistoimintaa ollu ja täällä on sen näköistä
Miksi ihmeessä niitä saksia ei voi viedä heti leikkaamisen jälkeen takaisin sinne laatikkoon? Tai muita tavaroita - jos ne on helppo hakea, vielä helpompi on ne palauttaa paikoilleen. Eikä tarvitse koskaan "alkaa siivoomaan", kun pyyhkäisee aina jälkensä ja se koskee kyllä kaikkia perheenjäseniä. Kerran viikossa imurointi ja wc:n ja kylppärin pesu riittää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä niitä saksia ei voi viedä heti leikkaamisen jälkeen takaisin sinne laatikkoon? Tai muita tavaroita - jos ne on helppo hakea, vielä helpompi on ne palauttaa paikoilleen. Eikä tarvitse koskaan "alkaa siivoomaan", kun pyyhkäisee aina jälkensä ja se koskee kyllä kaikkia perheenjäseniä. Kerran viikossa imurointi ja wc:n ja kylppärin pesu riittää.
Miksi sakset pitäisi viedä laatikkoon, kun kynsisaksien oikea paikka on kylppärin kaapissa? Ja keittiösaksien keittiön naulassa.
Joo mun uudenvuoden lupaus oli että tänä vuonna opettelen siivoamaan päivittäin, ja luopumaan turhasta.
Isompien raivaaminen on hauskinta. Yleensä en jaksa tehdä enempää kuin sen.
Ei ole, mulla on aina siistiä. Lällällää! 😛