Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isot koirat pelkäävät kissoja?

Vierailija
21.01.2021 |

Ainakin videoiden perusteella mitä olen youtubesta nähnyt

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on yksi koira ja yksi kissa. Koira väistää. Jos tilanne on monta kissaa ja monta koiraa. Kissat vetäytyvät paikkoihin mihin koira ei pääse.  Kissalla on tehokas kynsiase käpälässä ja koira tietää sen. Monta koiraa laumana taasen repii kissan kappaleiksi.

Vierailija
2/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on oppineet että kissoilla on hemmetin terävät kynnet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani oli aikoinaan kuuro kissa. Isäni ulkoilutti sitä usein valjaissa lähikaduilla. Kerran tuli omistajansa kanssa iso sakemanni vastaan, ja alkoi jo kauempaa haukahdella ja urista kissalle. Kuuro kissa kuitenkin uteliaasti vain tassutteli lähemmäs reippaana. Kun koira näki, ettei toinen korvaa lotkauta, niin pakeni lopulta omistajansa jalkojen taakse piiloon meidän kisua :D

Vierailija
4/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu koira tietää, että vaikka se saisi helposti kissan eliminoitua, kissa tekisi sille kuitenkin niin pahat haavat, että ei kannata. Luonnossa kun syvät hoitamattomat raapimahaavat aiheuttavat helposti tulehtumisen ja tuskallisen kuoleman.

Vierailija
5/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai koira tietää. Juttu on vaan niin, että kissa osaa olla kokoonsa nähden huomattavasti häijympi. Harvat koirat uskaltavat testata. 

Vierailija
6/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kissat vuorostaan pelkäävät kurkkuja.

Vierailija
7/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne on yksi koira ja yksi kissa. Koira väistää. Jos tilanne on monta kissaa ja monta koiraa. Kissat vetäytyvät paikkoihin mihin koira ei pääse.  Kissalla on tehokas kynsiase käpälässä ja koira tietää sen. Monta koiraa laumana taasen repii kissan kappaleiksi.

Ei pidä aina paikkaansa. Mulla on neljä isoa koiraa ja kolme kissaa, joista yksi on ihan pieni pentu. Kaikki koirat väistävät kissoja, jopa sitä pentua.

Vierailija
8/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...kissat vuorostaan pelkäävät kurkkuja.

Muistuttaa käärmettä.

Vierailija
9/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu koira tietää, että vaikka se saisi helposti kissan eliminoitua, kissa tekisi sille kuitenkin niin pahat haavat, että ei kannata. Luonnossa kun syvät hoitamattomat raapimahaavat aiheuttavat helposti tulehtumisen ja tuskallisen kuoleman.

Kissan terävät hampaat tekevät pahempaa jälkeä kuin kynnet,  koska kissan suusta tulee roppakaupalla bakteereja ja tulehdus on satavarma.

Vierailija
10/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaisto sanoo, että se on fiksua. Pikkukoirat ovat joskus niin tyhmänrohkeita ja impulssiensa vietävissä, että ne oppivat varomaan vasta kokemuksen kautta.

Vierailija
11/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärjistetysti: yleensä mitä pienempi koira, sitä suurempi ego ja päinvastoin :) Erään ystäväni tanskandoggi on todellinen pehmis, änkeää syliin ja pitäisi aina saada nukkua vieressä :D 

Toisen ystäväni chihuahua oli aivan järkyttävä pompottelija, räksytti ja hyökkäili koirapuistossa isompia koiria päin ja nämä pelkäsivät. Joutuivat luopumaan tuosta koirasta piti luopua, kun tämä yritti purra perheen vastasyntynyttä. 

Vierailija
12/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissan terävät hampaat tekevät pahempaa jälkeä kuin kynnet,  koska kissan suusta tulee roppakaupalla bakteereja ja tulehdus on satavarma.

Mua on kissa purrut monet kerrat mutta yhtään tulehdusta ei ole tullut.

Vierailija
13/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla on nopeutta ja voimaa:

Vierailija
14/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Raapaleita olen saanut itse aika usein eri tilanteissa, puremia vain pari. Puremat on tulehtuneet äkäisemmin, vaikka toki kynsien jäljetkin. Kissan kynnet tekee vähän eri tyyppisen, yleensä pinnallisemman haavan, joka paranee helpommin.

Ihmisen Kissan puremat ovat tulehdusmielessä vaarallisempia kuin koiran, pl. morsus canis, joka tosin on yleistynyt.

Vierailija
15/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Raapaleita olen saanut itse aika usein eri tilanteissa, puremia vain pari. Puremat on tulehtuneet äkäisemmin, vaikka toki kynsien jäljetkin. Kissan kynnet tekee vähän eri tyyppisen, yleensä pinnallisemman haavan, joka paranee helpommin.

Ihmisen Kissan puremat ovat tulehdusmielessä vaarallisempia kuin koiran, pl. morsus canis, joka tosin on yleistynyt.

Koiran nuolaisu voi johtaa amputaatioon

https://yle.fi/uutiset/3-7793907

Vierailija
16/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissoilla on nopeutta ja voimaa:

Pitää sonnia painiotteessa?

Vierailija
17/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskikokoisen Viipurilaisen grillikyttääjän mielestä kissa olisi oiva välipala.

Luulisi kokemusta löytyvän, koska elämää kadulla oli kertynyt.

Vierailija
18/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on kissa purrut monet kerrat mutta yhtään tulehdusta ei ole tullut.

En usko, itse jouduin päivystykseen kissan pureman takia, vaikka puremakohta pestiin ja desinfioitiin kunnolla.

Vierailija
19/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran nuolaisu voi johtaa amputaatioon

https://yle.fi/uutiset/3-7793907

Vapalahti kertoo, että _Capnocytophaga canimorsus _-bakteeria leviää viidessä prosentissa koiran puremista.

Vapalahden mukaan ihmisten tulisi joka tapauksessa välttää sylkikosketusta koiran kanssa, vaikka tauti on harvinainen.

Vierailija
20/29 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat yksilöitä eli se pelkääkö koira jotain vai ei niin riippuu täysin koirasta. Ei ole olemassa asiaa mitä kaikki koirat pelkäisivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan