Työkaverini suhtautuminen koiraani : "No mene nyt siitä edestä"
Työkaverini tuli piipahtamaan kotonani, kun lähdettiin samalla kyydillä töihin. 4v koira, kultainennoutaja, tietenkin halusi tulla tervehtimään ovella. Ilmeisesti kaveri ei ilahtunut tästä ja sanoi vaan :että menetkös siitä edestä". Hieman tuli hölmistynyt olo. En tiedä oliko hän huonolla tuulella vai missä vika. Vai oletteko muut koiranomistajat kokeneet samaa?
Kommentit (34)
Samoin joutuu omallekin koiralle jatkuvasti sanomaan, että menes nyt tessu helvettiin siitä häsläämästä.
Oletko sinä niitä, joiden vaatteet on töissäkin älyttömässä koiran karvassa ja kuola vaan haisee?
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä sen työkaverin olisi sun mielestä pitänyt tehdä?
Eikö se ole ihan selvää? Palvoa koiraa toisena päivätyönään juttelemalla tälle söpösti lässyttäen ja kehua sitä (anteeksi häntä) sekä koiralle, että aloittajalle. Ja vielä töissä kaikille muille kehaista kuinka ihana ja suloinen koira aloittajalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole koirassa, vaan narun toisessa päässä.
Opeta koirasi olemaan rauhallinen ja ei mene heti ovelle tervehtimään.
Kaikki ei pidä eläimistä, pelkäävät tai ovat allergisia.
Liian usein koiranomistajat ajattelevat vain itseään ja koiraansa.
Tai sellainen vieras ei tule sellaiseen kotiin jossa koiria, jos ei pidä niistä. Minun koirat saa pyöriä ihan normaalisti, tuli kuka tuli. Toinen niistä ei edes pidä miehistä, joten vahtii epäluuloisena jokaista ja vähän muriseekin jos tekevät liian nopeita eleitä... Mikä ok mulle, ei kaikkien kulkijoiden sisään tarvi tullakaan.
Minulla on iso koira,joka on aina edessä. Sanon sille monta kertaa päivässä noin. Vieraiden ei tarvitse sanoa, kun en päästä koiraani niiden eteen häsläämään. Kaikki eivät pidä koirista ja ymmärrän, että iso palveluskoirarotuinen koirani on monesta pelottava, vaikka se rakastaakin kaikkia ihmisiä. Meille kun tulee vieraita koira on koira odottaa nätisti koiraportin takana omassa huoneessan. Sillä on sieltä suora näköyhteys ovelle, mutta se ei pääse sinne häsläämään. Mikäli vieraat ovat tutumpia ja pitävät koirista päästän koiran myöhemmin portin takaa tervehtimään. Vaikka itsekin olen henkeen ja vereen koiraihminen, en pidä siitä, että jonnekin kylään mentäessä huonkäytöksiset koirat ryykäävät naamalle ennen kuin olen saanut edes kenkiä jalasta.
Kuka edes päästää koiransa noin vain tervehtimään ovesta tulijaa?
Oliko tulijaa edes varoitettu?
Minulla on ollut koiria koko ikäni ja nytkin on kaksi.
En silti haluaisi tervehtiä vierasta koiraa työvaatteissani.
Enhän rapsuttele omianikaan enää siinä vaiheessa, kun olen siistemmät vaatteet pukenut ja lähdössä.
Meillä ei muuten koirilla ole lupa tulla eteiseen häsläämään, kun joku tulee.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun epäluuloisesti ihmisiin, jotka eivät pidä eläimistä.
Pidän eläimistä, mutta koirista en välitä. En vaan ollenkaan osaa lukea niitä.
Ystäväni koira haukkuu paljon, en ymmärrä mitä se haluaa. Haluaako se leikkiä, vai yrittääkö se komentaa minua. Luultavasti se yrittää komentaa. Suhtaudun epäluuloisesti muiden komentelijoihin.
En päästä kotiini vieraita jotka eivät pidä koirista, koska en itse pidä ihmisistä jotka sivät tykkää koirista. As simple as that.
Sinänsä ok. Vaikuttaa tietysti sanooko tuon nätisti vai tiuskaisemalla.
Vierailija kirjoitti:
En päästä kotiini vieraita jotka eivät pidä koirista, koska en itse pidä ihmisistä jotka sivät tykkää koirista. As simple as that.
Vaikuttaa siltä että menetys ei ole suuri. Vihamieliset ihmiset ovat koiriakin luotaantyöntävämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun epäluuloisesti ihmisiin, jotka eivät pidä eläimistä.
Minä taas suhtaudun epäluuloisesti koiriin koska harvoin näkee hyvin koulutettua koiraa ja yleensä omistajasta näkee päällepäin että eipä paljon kiinnosta mitä se eläin tekee vieraille.
No voi kamalaa, oli varmasti traumatisoiva kokemus. Itse en tykkää rapsutella lemmikkejä, koska olen likakammoinen.
Mun tyttären kultsu on sellainen joka tulee aina eteen häsläämään ja hakemaan huomiota. Ihan kiva ja kiltti koira se on, mutta ei kukaan jaksa koko ajan koiran ehdoilla mennä, lisäksi siutä lähtee hirveästi karvaa. Itsellänikin ollut koiria, että tykkään kyllä niistä, mutta mieluummin vähän pidättyväisemmistä.