Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverini suhtautuminen koiraani : "No mene nyt siitä edestä"

Vierailija
21.01.2021 |

Työkaverini tuli piipahtamaan kotonani, kun lähdettiin samalla kyydillä töihin. 4v koira, kultainennoutaja, tietenkin halusi tulla tervehtimään ovella. Ilmeisesti kaveri ei ilahtunut tästä ja sanoi vaan :että menetkös siitä edestä". Hieman tuli hölmistynyt olo. En tiedä oliko hän huonolla tuulella vai missä vika. Vai oletteko muut koiranomistajat kokeneet samaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ihmiset tykkää koirista. Ja toiset koirat tervehtivät tunkeilevasti, esim. omani. En itse anna sen tehdä niin, mutta kun se on vielä nuori ja innokas, se menee mukaan, jos sen kanssa ei pidä rajoja.

Vierailija
2/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun epäluuloisesti ihmisiin, jotka eivät pidä eläimistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei niistä rakeista välitä.

Sen koiran voi opettaa pysymään paikoillaan.

Kultaiset noutajat nyt ovat muutenkin rotuna ihan 💩

Vierailija
4/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen joka päivä saman oman noutajani kanssa. Aina se on edessä ja tuntuu ihan valitsevan paikan jossa olisi mahdollisimman paljon tiellä.

Tuttu lause siis, hoen sitä itse päivittäin. Koirassa silti mitään vikaa ole (oikeastaan se on varsin loistava koira) eikä päiväkään ole edes huono, koira on vain edessä, välillä se on vähän ärsyttävääkin, useimmiten lähinnä huvittavaa.

Vierailija
5/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut koiraa. Se että mä en lässytä koirille tai rapsuttele niitä, ei johdu siitä, etten pitäisi koirista tai olisin huonolla tuulella. Mä en vaan osaa tehdä niiden kanssa mitään.

Vierailija
6/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole koirassa, vaan narun toisessa päässä.

Opeta koirasi olemaan rauhallinen ja ei mene heti ovelle tervehtimään.

Kaikki ei pidä eläimistä, pelkäävät tai ovat allergisia.

Liian usein koiranomistajat ajattelevat vain itseään ja koiraansa.

Vierailija
7/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta koiran pitää osata olla häsäämättä kun vieraita tulee. Ärsyttää koirat, jotka loikkii heti kohti ja päälle. Ihan kivoja ne on mutta en jaksa niitä rapsutella ja huomioida sen kummemmin. 

Vierailija
8/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain pelkäävät koiria. Ja jotkut eivät ole tottuneet mihinkään eläimiin, esim. on allergikko tai kotona on ollut allergikko tai muuten ei ole ollut tilaisuutta tutustua mihinkään eläimeen.

Arvostan koiranomistajia, jotka pitävät koiransa ns. omalla puolella, varoittavat heti ovella tai etukäteen, että meillä on koira, pelkäätkö koiria, ottavat koirasta kiinni. 

Itse siis pidän useimmista lemmikeistä. No käärmeistä en. Enkä myöskään halua pitää lintua kädessäni.

Vierailija
9/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tykkää koirista.

Vierailija
10/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsken omaakin koiraani pois tieltä jos jää pyörimään jalkoijin, ei sen ihmeempää. Olisiko vain pitänyt seisoa ovenraossa niin pitkään että nuotajamussukka kyllästyy tervehtimiseen?

Vierailija
11/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että kun sinä pidät huonostikoulutetusta koirastasi, kaikkien muidenkin pitäisi pitää?

Vierailija
12/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme koiraa enkä todellakaan päästä niitä lähelleni hösläämään siinä vaiheessa kun mulla on jo työvaatteet päällä. En halua kuolaa ja karvoja housuihin kun lähden ihmisten ilmoille.

Vierailija
13/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi kysyä siltä työkaverilta, kun ei me voida tietää mitä se ajattelee koirista tai oliko sillä huono päivä..

Vierailija
14/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän eläimistä, vapaana olevista omia luontaisia vaistoja, ja elinpiirissään elävistä, en näistä narun päässä ihmisten käskyvallan alaisista ja jalostetuista otuksista.

En minä koskaan heitä kirjoilla ystäviäni ovella, joita saisivat väistellä, ja olettaisin haluavan selailemaan niitä väkisin,  koska minä harrastan lukemista.

Vierailija
15/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koiraihminen ja koiran omistankin, mutta kyllä voisin käskeä koiraa väistämään, jos tulee liian innokkaasti vastaan ja kulkee konteissa, että melkein kaatuu ja omistaja ei kiellä. Kyllä tervehdin koiraa sitten, kun koira osaa olla nätisti. Oma koirani antaa ihmisten tulla rauhassa sisälle, kun on opetettu siihen, ettei rynnätä ovelle vastaan.

Vierailija
16/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eläimistä ja koirista erityisesti, mutta itseäni kyllä ärsyttää, jos menen kylään siisteissä vaatteissa ja koira hyppää syliin kun oven avaa. Pahimmat tapaukset mitä itselleni on tapahtunut näissä tilanteissa on mm. Jäätävät koiran kynsistä jääneet mustelmat jalkaan ja puhelin lentänyt kädestä ja mennyt rikki.  

Voi olla vaarallistakin, jos vaikka kaatavat iäkkään ihmisen. Vaatteiden tai muunkaan omaisuuden rikki meneminen ei ole toivottua.  

Jos koira ei osaa käyttäytyä, ei sitä pidä päästää iholle ainakaan kysymättä ensin lupaa toiselta.

Vierailija
17/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha. Sit jos olis potkaissut, olis paha. 

Vierailija
18/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli saattais käyttäytyä just noin, pelkää vähän koiria.

Vierailija
19/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään pidä siitä jos joku vieras koira tulee heti eteen ja sitä pitäisi huomioida. En mielellään esim. koske koiriin. Sinänsä tietenkään en vihaa mitään eläimiä. En vain ole kiinnostunut koirista enkä oikein tottunut niihin. Ainoa eläin johon olen tottunut on kissat, ja ne käyttäytyvätkin niin eri tavalla kuin koirat, osaan siis ennakoida niitä paremmin.

Vierailija
20/34 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä sen työkaverin olisi sun mielestä pitänyt tehdä?