Mikä on ollut traumatisoivin paikkakunta jossa olet asunut?
Minulla Turku. Koulukiusausta ja muuta kivaa.
Espoo lähes jaetulla ykkössijalla sekin.
En tokikaan jää väärinkohteluihin kiinni enkä oleta että kukaan myöntää mitään tai muuta mukavaa.
En voi muuttaa muita ihmisiä tai heidän toimintaansa.
Inhottaa mennä vielä pakollisten puitteissa käymään paikkakunnalle x.
Mutta sitten kun se on ohi, avaan muumilimupullon ja kieriskelen lumihangessa🤩
🤗🤗🤗
Kommentit (1039)
Muurame. Kesti vuosia että pystyin edes katsomaan koulukeskukseen päin siitä ohi ajaessa ilman pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtipudas. Asuin siellä viikon jossain homeisessa motellissa, pakkasta oli niin paljon, ettei mihinkään voinut lähteä. Meinasin kuolla tylsyyteen sinne. Mieheni kävi sen viikon siellä jotain kurssia ja minä tyhmänä päätin lähteä seuraksi.
Ai että paikkakunta oli paska kun vietit viikon neljän seinän sisällä? Miten edes sait mitään kuvaa koko paikasta jos et kerran missään käynyt?
Jos siellä ei ole mitään missä käydä? Ei kaikki ole luontoihmisiä. Vai mitä muuta Pihtiputaalla on kun metsää?
Vierailija kirjoitti:
Kun näitä lukee niin onkohan sitten olemassakaan paikkakuntaa mikä puhtaat paperit saisi. No olen minä itsekin tosin kirjoittanut tänne jo yhden kaupungin kokemuksista. Tuntuu, että monet yleisesti kehutut paikkakunnat on täälläkin kuitenkin joiltain osin lytätty täysin.
Ei oo kun kaikilla on eri mielipiteet ja kokemukset...
Lähes jokainen paikkakunta, jossa olen asunut. En ole koskaan kuulunut joukkoon. Kotipaikkakunnalla kiusattiin koko peruskoulun ajan. Peruskoulun jälkeen muutin muualle, sain kavereita, jotka lopulta alkoivat kiusata. Valmistumisen jälkeen muutin kolmannelle paikkakunnalle. Siellä osasin jo puolustaa itseäni, mutta ilmapiiri opiskelijoiden kesken oli taas todella myrkyllinen. Niiden opintojen jälkeen lähdin taas eri paikkakunnalle opiskelemaan. En saanut yhtäkään kaveria, ja ilmapiiri opiskelijoiden kesken oli sielläkin myrkyllinen. Yritin näistä puhua kuraattorille ja hakea itsellenikin apua masennuksen vuoksi, mutta olimme aikuisopiskelijoita, joten ilmapiiriin ei voitu vaikuttaa, enkä saanut apua masennukseeni. Olin todella yksinäinen, eikä minulla ei ollut yhtäkään kaveria.
Tämän jälkeen asuin pari kuukautta ulkomailla, ne olivat elämäni onnellisimmat kuukaudet.
Sitten muutin Helsinkiin. Täällä en ole mitään, olen näkymätön.
Peiliin on tullut tuijoteltua usein ja lähes aina syytän itseäni, etten kuulu joukkoon tai saa kavereita. Mutta aivoni ovat muokkautuneet niin väärään suuntaan jo lapsuudessa, että niitä vahinkoja on todella vaikea yrittää korjata. Apua olen yrittänyt hakea useasti, mutta en ole onnistunut sitä saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Espoo (Leppävaara, Espoon keskus), Helsingin keskusta, Itä-Helsinki, Vantaan Koivukylä. Kaikki paikat, missä ma mut öykkäröi. Pelottavia paikkoja, enkä haluaisi missään nimessä asua lapsiperheenä.
Espoon keskuksessa ja Leppävaarassa sekoilevat sama porukka, kantasuomalaiset juopot ja narkomaanit.
Tampere oli kyllä ihan masentava paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammisaari. Työkomennuksella tuli oltua monta kertaa viikon pätkissä. Kaunis kaupunki mutta talvella täysin kuollut. Ihmiset jotenkin pelottavia ja todella sisäänpäin kääntyneitä. Pitää muukalaisina muulta tulleita.
Sama pätee Hankoon.
Ja Sipooseen! Pakenin takaisin Helsinkiin.
Ähtäri. Ilmapiiri oli ainakin tuolloin noin kymmenen vuotta sitten niin kauhea, että pari vuotta riitti minulle hyvin. Näen painajaisia vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kouvolan Inkeroinen.
Vielä vuosien kuluttuakin se tulee painajaisiini.
Sama! Sieltä kotoisin. Ahdistaa ajatuskin. En ole käynyt pian 20 vuoteen, enkä mene.
Täällä tulee aika kivasti koko Suomi käytyä läpi. Itse olen asunut n. 10 paikkakunnalla eri puolella Suomea (pieniä ja isompia paikkoja). Paikkakunnan sijaan mielestäni isompi tekijä on asuinalue.
Ja monilla varmasti vaikuttaa myös sen hetkinen elämäntilanne. Minullakin on eräästä paikkakunnasta ikävä tunne, mutta se johtuu ikävistä tapahtumista, eikä ko. paikasta.
Savukoski. Ala-asteaika oli ihan syvältä. Traumat jäi varsinkin eräästä opettajasta, joka suorastaan pahoinpiteli lapsia henkisesti ja kuuleman mukaan joitain myös fyysisesti, jos koki tarpeelliseksi. Pelko oli läsnä aina kun tyypin tunneille piti mennä ja sitten jos kävi huono tuuri, niin hän nöyryytti koko luokan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkää on yksi kahtiajakautunut paikka, asuin siellä puolisen vuotta. Jouduin muuttamaan isosta sopimussakosta huolimatta pian pois. Takaisin en aio muuttaa ellei sitten johonkin omakotitaloon, tai vastaavaa.
Joku puhui työpaikoista suhteiden kautta. Kuka kuvittelee ettei etelässä menisi suurin osa työpaikoista nimenomaan suhteilla. En ole itse koskaan saanut kunnon töitä hakemuksella, ainoastaan suhteilla. Se mihin pääsin hakemalla, loppui lyhyeen koeajalla sekopäisten pomojen/toimitusjohtajan takia. Sijainti Helsinki.
Minä olen monilla paikkakunnilla saanut töitä pelkällä hakemuksella. Yhden kesän olin kesätöissä isäni työpaikalla, mutta sillä ei ole ollut mitään merkitystä muissa töissä (täysin eri ala). Minulla ei ole suhteita, mutta hyvillä hakemuksilla ja haastatteluilla olen saanut hyviä työpaikkoja. Toki olen saanut monia "kiitos hakemuksestasi, mutta..." -vastauksia, mutta ne työpaikat eivät olleet minua varten. Ehkä joku on ne työpaikat saanut suhteilla, mutta viimeisen kuuden vuoden aikana olen saanut Etelä-Suomessa neljä eri työpaikkaa täysin ilman suhteita.
Olin useamman vuoden Lapissa. Asuin kolmella paikkakunnalla ja työn vuoksi reissasin paljon muissakin. Ei koskaan enää.
Nurkkakuntaista, sisäsiittoista porukkaa, jotka defaulttina inhosi ja dissasi etelästä kotoisin olevaa. Luontokin oli pääasiassa samanlaista talousmetsää kuin muuallakin Suomessa, poislukien tunturialueet. Kevättalvi oli ainoa hieno vuodenaika, muuten oli joko kylmää, pimeää tai sääskiä.
Sanoinko jo, että ei koskaan enää?
Ivalo. Kaikki tietävät kaiken.
Mistä vetoa että nämä milloin mitäkin paikkakuntaa ja sen kantaväestöä haukkuvat ovat muista maista tulleiden kohdalla sitä mieltä että ei saa yleistää :)
Ja ennen kuin alapeukutat koska "eri asia" niin perustele, kiitos
Vierailija kirjoitti:
Mistä vetoa että nämä milloin mitäkin paikkakuntaa ja sen kantaväestöä haukkuvat ovat muista maista tulleiden kohdalla sitä mieltä että ei saa yleistää :)
Ja ennen kuin alapeukutat koska "eri asia" niin perustele, kiitos[/quote
Niin, ja sinä sitten taidat olla sitä mieltä, että kaikki muista maista tulleet ovat niitä mätämunia. :)
Ei tarvitse edes perustella. Persu on persu.
On muuten pikkusen naurettavaa puhua "muista maista tulleista" vs. kantasuomalaiset? Siinäkö koko maailma? :D
Vaasa
Ruma kaupunki täynnä ylimielisiä kiusaajia.