Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työnantajan tapaturmavakuutus voimassa etätyömatkalla?

Vierailija
20.01.2021 |

Olin matkalla kauppakeskuksen kahvilaan tekemään etätöitä, kun siellä on ilmainen wifi. Liukastuin matkalla sinne ja jalka sekä ranne murtui. Korvaako työnantajan vakuutus hoidot ja kuntoutuksen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vakuutuksesta. Meillä ei ainakaan ole. Ei myöskään esimerkiksi jos omatoimisesti pidät etäkävelypalaveria ja siinä liukastut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korvaa. Ei olisi korvannut edes kotona, ellei todistettavasti ole töihin liittyvä asia, esim. hakee printteristä työpaperin.

Jos teillä on työnantajan hankkima vapaa-ajan vakuutus, se korvaa samalla lailla kuin työajan tapaturmvakuutus. Katso intrasta mitä teillä on, siellä yleensä lukee.

Vierailija
4/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pienehkö firma ja palkanlaskennasta ja henkilöstöasioista vastaa tilitoimisto. Soitin sinne ja siellä vaan voivoteltiin ja todettiin, että mitähän ihmettä nyt taas.

Ap

Vierailija
5/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko huonot kengät ?

Huomenna on vielä liukkaampaa.

Vierailija
6/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole rinnastettavissa työmatkaan?

Ap

Vierailija
7/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole

T: vakuutustarkastaja

Vierailija
8/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etätyössä työpaikkasi on kotisi.

Vierailija
9/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ilmainen wifi" ja töitä teet. Ei teidän firmassa ainakaan tietoturvasta huolehdita. Tuskin siis täysin vapaaehtoisista vakuutuksistakaan. Ja ei minulla kotonakaan wifi mitään maksa.

Vierailija
10/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ilmainen wifi" ja töitä teet. Ei teidän firmassa ainakaan tietoturvasta huolehdita. Tuskin siis täysin vapaaehtoisista vakuutuksistakaan. Ja ei minulla kotonakaan wifi mitään maksa.

Mulla ei ole kotona internet-yhteyttä ja olen käyttänyt työnantajan puhelinta datayhteyden jakamiseen, mutta nyt on tullut jo useana päivänä varoitus datankäytöstä ja ajattelin säästää firman rahoja.

Vierailija
11/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole. Edes se ei ole, että lähdet töihin mökiltä tai toisessa osoitteessa asuvan puolisosi luota.

Vierailija
12/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole kotona internet-yhteyttä ja olen käyttänyt työnantajan puhelinta datayhteyden jakamiseen, mutta nyt on tullut jo useana päivänä varoitus datankäytöstä ja ajattelin säästää firman rahoja.

Jätä ajatteleminen hevosille, niillä on isot päät. Jos olisit päivän porvoolaisesi ihan vähän paremmin suunnitellut. Normaalisti firman liittymät ovat datarajattomia.

Vierailija
13/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika, mitäs läksit.

Vierailija
14/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä sanottukin niin ei korvaa. Etätyösopimuksessa lukee paikka, jossa etätyötä tehdään.

Itse kaaduin kerran työmatkalla kun hain lähikuppilasta kahvin, ennen työpaikalle menoa (siis kaaduin siinä matkalla kahvilaan). Vakuutus ei korvannut sillonkaan koska ei ollut kyse ”normaalista työmatkasta”. Normaali työmatka olisi ollut jos olisin mennyt suoraan töihin, ilman tuota kahvilaan poikkeamista.

Vierailija
15/15 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on sanottava että olit menossa konttorille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän