Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntemani työtön onnistuu säästämään monta satasta kuukaudessa

Vierailija
20.01.2021 |

Eiköhän tuo kerro siitä että tuet ovat liian isoja suomessa. 20% voisi leikata pois.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen vai työmarkkinatuki? Työmarkkinatuesta ei kyllä säästetä mitään, ellei ole hyvätuloinen puoliso maksamassa kuluja.

Säästää voi, jos pääsee toimeentulotuelle.

Vierailija
42/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen vai työmarkkinatuki? Työmarkkinatuesta ei kyllä säästetä mitään, ellei ole hyvätuloinen puoliso maksamassa kuluja.

Säästää voi, jos pääsee toimeentulotuelle.

Tähän vielä lisähuomio: säästöjä kertyy vain, jos toimeentulotukea ei joudu käyttämään vuokran maksamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on säästää, jos isoa ansiosidonnaista saa. Työmarkkinatuki ei ole edes montaa sataa, joten...

Vierailija
44/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rahat vaan paypaliin piiloon.

Avaa jenkki paypalin vpn:ää käyttäen niin valtio ei saa tietoja. Paypal visa debitillä voi tehdä ostokset.

Kaverin paypalin kautta siirto tolle tilille"

- eiks tuo pali ole muutenkin ulkomailla ja s-postin kautta hoidetaan eli miten sitä nyt muutenkaan valtio sisi tietää? Siten on kuulemma prepaid depit-korttejakin eli tilille rahaa ja voi maksella kaupassa ihan nomisti. En tiedä kun en käytä mutta joskus huvikseni tutkailin. Pali on mutta en ole vuosiin käyttänyt enää kun kiinatavara ps..aa ja muuhun en tartte. Voi olla ettei edes enää toimi.

Mutta säästöön jää minullekin. On aina jäänyt riippuen maksutavasta. KELAn rahoja säästyy kepeesti sen 200 euroa ja anssarista jopa 600-700 ei ota koville. Riippuu tiety palkasta millä se on muodostettu mutta keskimäärin näin. Enemmänkin saisin jos asusin kaupungissa. Voisin haalia ruokakassit ja saisin ilmaiset nettiyhteydet enkä tarttisi puhelinta enää missään. Ja ennenkaikkea - AUTON voisi unohtaa. Se on mulle kaikkei suurin menoerä nyt. Tietty sellanen sivukaupunginosa ja pikkukaupunki missä vuokra on järkevää tahi alivuokalaisena. Mulla on kaveri jka luuhaa alivuokalaisena syksystä kevääseen 100 e/kk! Vain veden ja sähkön maksaa itse. Lämpö tulee muutoin tönöön jo pakosta eli se kuuluu kauppaan.

Sit mulla on tuttu joka asuu työlpaikallaan! Akka potki pihalle ja kun ei ollut rahaa muuhunkaan niin meni sitten noin. On asunut jo toista vuotta ja ei kuulemma edesmeinaa lähteä pois ja ei työnantajaankaan haittaa.On kuulemma ilmainen yövahti siinä samalla! Jamikäs on ollessa. On saunat, suihkut ja ruokahuoneesmikrot ja jäääkääpit. Teetä ei tartte kun netistä näkee kaikki mitä haluaa ja nettiyhteys tietty firman - ja ILMAINEN! Ja mikä parasta - työn vuoksi puhelin on työsuhde-etu! Eräät sitten osaa... Harmittei vain ettei bensoja auto työnanaja enää ilamiseksi anna vaikka voi käyttää kyllä tarvittaessa diesel-kuluja vastaan. Ei siis tartte omaa autoa lainkaan ja ei sillä sellaistaole vuosiin ollutkaan. Mutta auto ei tartte muutenkaan kun kaupungissa pääsee polkupyörällä muutenkin joka paikkaan - ja sekin on työnanajan lähettipyörä... Joten ei tartte edes kummeja pumpata ja korjata fillaria! Tohon hommaan minäkin lähtisin... ja se palkka -ette edes osaa kuvitella! Ja kaiken saa laittaa lähes säästöön mikä ei aviossa  vuokrakämpässä onnistunut! ( ja akka vei loput erossa)

Vierailija
45/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tunsin yhden, joka säästi käteistä toimeentulotuesta. Hän harrasti lukemista ja kirjoittamista, vaatteiden ompelua, kävi kirppiksellä, teki itse vaatimattomat ruuat ja leipää. Itse en kyllä millään tavalla haluaisi noin säästäväistä elämää. Minusta on kiva, että voi käydä treffeillä, keikoilla ja muissa riennoissa, siis normaaliaikana, eikä tarvitse aina lusia jonkun kotona vain säästösyistä.

Vierailija
46/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ei sijoita?

Patteriautot tuottaa ihan kivasti, tuet perus laskuihin.

Vierailija
47/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan työmarkkinatuella olen saanut kehitettyä vajan 300 000 euron osakesalkun. Nimenomaan säästämällä semmosen 700e/kk.

Milloinkas ja minä vuonna se työmarkkinatuki on ollut 700 euroa kuussa nettona? Ei koskaan! Vaikka olisi verot nolla% niin silti ei saa mitään 700€ nettona kuussa säästöön. Ainakaan minä en ole kuullut moisesta! Säästämällä 700€ onnistuu kyllä jollain muulla lisärahalla KELA hynätukun perään mutta työmarkkinatuella sitä ei kyllä ole tehty tai sitten minua on KELA-huijattu!

Vierailija
48/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää sinuakin säästämästä arvon ap?

Vierailija
49/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
50/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki.

Ei ole käynyt duunissa yli 5 vuoteen.

Terve nuori mies. Ei mitään syytä miksei voisi käydä töissä. Kuitenkin se näkee mieluummin nälkää kun tekisi rehellistä duunia.

Lanittaa ja polttaa pilveä kotona päivät pitkät.

Hengailee paljon yhdessä seurakunnassa.

Aina sieltä löytyy joku mummeli ostamaan ruokakassin kun se vähän kertoo nyyhkystoorejaan.

Tai sitten käy kaveriporukassa syömässä ja siltä "unohtu" lompakko. Sitten joku joutuu tarjoamaan, taas kerran.

T. Ap

No ei mahda asua silloin omillaan tai ainakaan maksa asumista omistaan. Sillä muuten ei kyllä pysty työmarkkinatuesta säästämään satoja euroja kuukaudessa, kun siitä menee helposti rahaa asumiseen. Asumistukihan ei kata suinkaan kaikkia asumismenoja, vaan korkeintaan 80%. Eikä toimeentulotukea yleensä saa, jos saa työmarkkinatukea ja vielä asumistukea. Tai ainakaan täysimääräistä toimeentulotukea.

Eli en usko mihinkään satojen eurojen säästämiseen, vaikka rahaa ei kuluisi ruokaan ollenkaan.

Niin ja unohdin sanoa, että toimeentulotukea ei yleensä saa ollenkaan, jos muista tuista jää rahaa säästöön. Kun säästöt vaaditaan käytettäväksi ensin.

Rahat vaan paypaliin piiloon.

Avaa jenkki paypalin vpn:ää käyttäen niin valtio ei saa tietoja. Paypal visa debitillä voi tehdä ostokset.

Kaverin paypalin kautta siirto tolle tilille.

Eroaako tuo jotenkin siitä, että nostaisi rahat vaan käteisenä pihalle?

Yksi kaveri teki niin. Piti ne rahansa kotona purkissa jottei kela saisi tietää.

Se tapasi tinderissä jonkun venäläisen ho ron. Muija jäi yksin sen kotiin. Sitten kun se tuli kotiin olivat muija ja rahat hävinneet. Yli 10 tonnii tuhkana tuuleen.

Vierailija
51/58 |
21.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/58 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva et hällä ei ollut ylihintaista kaupungin vuokra-asuntoa(halvempaa en saa,on yksiö), sairaskuluja, lääkkeitä jne,riesanaan. Its ekun joutuu välillä valitsemaan ruuan ja lääkkeiden väliltä tai laskujen ja ruuankin. tYömarkkiantuesta ei ainakaan säästellä ellei asu ja syö(puoli)ilmaiseksi jonkun nurkissa.

Vierailija
53/58 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on ansiosidonnaisella, voi hyvinkin jäädä satasia säästöön.

Ansiosidonnaisen tehtävä on estää ihmisen tulotason äkillinen romahtaminen, mikä ei ole yksittäisen ihmisen eikä yhteiskunnankaan etu. Ilman ansioturvaa ihmiset jemmaisivat rahaa sukan varteen katastrofien pelossa sen sijaan, että uskaltaisivat kuluttaa tulotasonsa mukaisesti ja pitää osaltaan talouden rattaita pyörimässä. 

Kyse on lopulta sinunkin hyvinvoinnistasi.

Vierailija
54/58 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se jää vaikka koko työmarkkinatuki säästöön, jos elää muiden rahoilla.

Vierailija
55/58 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan nettona 900e ansiosidonnaista. Jää useampi satanen säästöön. Toisilla on maksettu talo.

Vierailija
56/58 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen elänyt jo 8 vuotta pelkillä tuilla. Hyvin menee ja säästöönkin jää 1000€ vuodessa. Sääliksi käy työmuurahaisia.

Vierailija
57/58 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää työttömyysrahoista+asumistuesta 450-500€/kk käteen pakollisten (vuokra, laskut) menojen jälkeen.

En polta, en juo, harrastukseni ovat lähes ilmaisia. Teen ruokani itse perusraaka-aineista, en syö herkkuja, en tilaile pizzaa. Opettelin korjaamaan vaatteita. Säästän sähköä sen minkä nyt voin eli en jätä TV:tä, valoja, läppäriä ym. turhaan päälle. Mulla ei ole autoa, bussilla kuljen kun on pakko, muuten kävelen tai kyselen kimppakyytiä. Joulu- ym. kortit ja lahjat teen itse.

jne jne jne

Ja ihan antoisaa ja mielekästä elämää tunnen eläväni, lukuunottamatta tätä työttömyyttä.

Joka kuukausi laitan säästöön n. 200-300 €. Eli vähällä tulee ihminen toimeen, elämä kun on valintoja.

Vierailija
58/58 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää työttömyysrahoista+asumistuesta 450-500€/kk käteen pakollisten (vuokra, laskut) menojen jälkeen.

En polta, en juo, harrastukseni ovat lähes ilmaisia. Teen ruokani itse perusraaka-aineista, en syö herkkuja, en tilaile pizzaa. Opettelin korjaamaan vaatteita. Säästän sähköä sen minkä nyt voin eli en jätä TV:tä, valoja, läppäriä ym. turhaan päälle. Mulla ei ole autoa, bussilla kuljen kun on pakko, muuten kävelen tai kyselen kimppakyytiä. Joulu- ym. kortit ja lahjat teen itse.

jne jne jne

Ja ihan antoisaa ja mielekästä elämää tunnen eläväni, lukuunottamatta tätä työttömyyttä.

Joka kuukausi laitan säästöön n. 200-300 €. Eli vähällä tulee ihminen toimeen, elämä kun on valintoja.

Asumistukihan menee kokonaan asumiseen eikä ees riitä, ellei onnistu jotenkin huijaamaan. Työmarkkinatuki on n.530€/kk, ja se riittää aivan hyvin loppuvuokraan, ruokaan, liittymälaskuun, sähköön, vakuutukseen ja lääkkeisiin. Lääkärilaskuja ei tarvitse ajatella, kun eihän lääkäriin edes pääse; hoitaja toteaa ilmaiseksi, ettei tarvi hoitaa tai tutkia, burana riittää. Mitään ylimäärästä ei tosiaan voi noin vain hankkia, mutta koko ajan kun elää säästeliäästi, jää joka kuussa vähän säästöönkin, varmuusvaraksi. eli kyllä jää säästöön joka kuussa ainakin pari kymppiä, useimmiten paljon enemmänkin. En mielestäni elä sairaalloisen nuukasti vaan ihan mukavasti, mutta haluan töihin.

Jatkuva töiden hakeminen on tylsää ja työteliästä, olisi kivempaa tehdä jotain tuloksellisempaa. Olisi mukavaa kuulua johonkin työyhteisöön, herätä aamuisin liian aikaisin päästäkseni työntouhuun, tehdä jotain mielekästä. Onhan lukeminen, lenkkeily, leipominen ja kasvienhoito ihan kivaa, mutta loputon vapaa-aika on tylsää. Haluan odottaa viikonloppua ja vapaa-aikaa, en elää sitä koko ajan.

Oho, loppu menikin ihan ohikseksi ja ajatusksenvirraksi, sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan