Liiallinen kiintymys autoon joka väistämättä vanhenee
Äitini joka on intohimoinen käsityöihminen ei malttanut lähteä myymästä ryijyjä parhaimpaan sesonkiaikaan, olemme täältä pohjoisesta ja olen itsekkin ryijyjä myynyt ja pari tehnytkin mutta en ole samanlainen taiteilija kuin äitini mutta ryijyasiat o toinen juttu mutta liittyvät tähä auto- ongelmaan.
Nimittäin kun viimeinen ryijy oli myyty ja äiti suostui lähtemään kohti oulua niin synnähdin autoon. Ajelen edelleen samalla autolla. Koko lapsuuteni yhdistin autosanan vain meidän Laatikko-defenderiin, muita sanoin ja pidinkin kotteroina joilla ei täällä pohjoisessa monestikkaan päässyt edes perille (serkkumme esim eivät päässeet koskaan mökillemme omilla autoillaan vaan aina haimme heidät autollamme ja kotterot jäivät kaupan pihalle).
Nuorena ku sain ajokortin niin käytännössä asuin autossa, matkat on pitkiä ja yövyin tuossa hyvinkin usei kalareissuilla, ystävien luona, haaparannassa ja rovaniemellä, yleensä kaupungeissa. Olenn myös "kalustanut" autoa kahvinkeittimillä ja muilla, sisustus on muutenkin kotoisa ja käytännöllinen.
Olen yrittänyt ajaa muillakin autoilla ja minulla jopa on oma auto perhee kakkosautona kun olen jo äiti ja silti liian kiintynyt "synnyinautooni". Taas viimeviikolla oltiin mökillä missä Deppiksen pitäisi olla traktorina ja työkoneena niin otinkin sen taas tänne kaupunkiin, en tunne yhtään oloa turvalliseksi liikenteessä muilla autoilla ja muutenkin tykkään vaikka katsella sitä ikkunasta, se vie tielle ja vaikka nyt ottaisin mukaan lapset ja miehen niin siinä on myös lapsuuden ja nuoruuden ja seikkailun tuntua. Tuo että katselen sitä mielelläni on totta, työssäkin parkkeeraan sen site että voin helposti ihastella sen sulavia muotoja (se on tosiaan laatikko!)
Onko muita jotka kiintyy autoihinsa jopa liiallisesti vai onko tämä verrattavissa Christine- kompleksiin (Christine by S. King)
Mittarilukema on epävakaa kun isä ei vuosikausiin korjannut vaijeria ja kyllä, olen koeajanut myös uuden Defenderin mutta jouduimme "nyppäisemään" sen irti Deekun vinssillä ;)
Mun kaverit kyllä tietää että vaikka kone ei ole uusi niin tämä soi!