Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrätkö englantia? Jos sitä puhutaan murteella?

Vierailija
20.01.2021 |

Tällä uutisvideolla pari irlantilaista farmaria puhuu englantia, oletettavasti, koska ymmärrän siitä vain yhden sanan joka on luullakseni "missing"

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että ymmärsin ton farmarien möngerryksestä ehkä 25% vaikka englantia hyvin osaankin ja olen tottunut erilaisiin aksentteihin. Skotti miehenikin ei ymmärtänyt, joten ehkä vika ei ole minussa.

Vierailija
22/24 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso videota, voin muutenkin todeta että en usein saa mitään selvää. Eihän kukaan puhu sellaista englantia, kuin 90-luvulla koulussa opetettiin. Ehkä jotkut vanhat brittiaristokraatit? "How do you do?" :D

Amerikan englannista ja sen eri aksenteista on paljon helpompi saada selvää kuin brittiaksenteista.

Niin on. Ja amerikkalaiset ei usein ymmärrä brittimurteita vaikka ovatkin syntyperäisiä kielen puhujia. Muistan kun olin aikoinani vaihto-oppilaana ja sieltä tuli TV:stä joku BBC:n rikossarja, ja isäntäperhe ei voinut katsoa sitä koska ei ollut tekstityksiä eikä he ymmärtäneet puheesta oikein mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Corkin murre on minusta pahin, muita murteita ymmärrän, jopa Belfastin. Joku Newfoundland on murre on kanssa alkuun vaikeaa.

Mun mies on Corkista kotoisin. Ennen kuin totuin hänen puheeseen hän kuulosti minusta lähinnä jamaikalaiselta. Enkä ymmärtänyt puoliakaan. Nykyisin pahaa pelkään että se murre on osin tarttunut minuunkin.

Niin ja ymmärrän noiden lammaspaimenten puheesta melkein kaiken 🐑

Vierailija
24/24 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullisen hyvin ymmärsin mutta olenkin asunut jo viitisen vuotta Irlannissa. Ehkä viiden vuoden päästä ymmärrän sitten loput.

Kyllä tuollaiseen tottuu ja aksentit tarttuu. Katsoin joku aika sitten Billy Connollyn jotain stand up -showta jota ennen oli vaikea ymmärtää. Nyt oli ihan selkeää. Eli samalla selkiytynyt skottimurrekin vähän.