Laura palellutti paljaat nilkkansa pakkasessa puolessa tunnissa
Kommentit (78)
Viime viikolla oli karmea mouhu, kun varusmies "palellutti" sormensa ja tyyliin kaikki kenraaleja myöten syytteeseen. Mites tämä? Kai nyt äiti pitää laittaa syytteeseen kun ei pitänyt huolta, ettei tyttärellä ollut tarpeeksi päällä.
Onneksi uutinen "amputoitavista" sormista osoittautui perättömäksi. Mutta miettisitte ihmiset näitä asioita vähän enemmän ennenkuin alatte kivittää.
Eikö muilla ole paleltuneet huulet pakkasella? Minulla on ihan kauheat.
Seuraavaksi voisi tulla uusi some villitys: Laita tavarasi paljaana metallikaidetta vasten -30 asteen pakkasella.
Kaveri kuvaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka puhuttu pitkävartisista sukista - OOTTEKO IKINÄ KUULLU TALVIKENGISTÄ TAI VARRELLISISTA KENGISTÄ? Ei niillä sukkien varren pituudella oo mitään väliä jos on kelinmukaiset talvikengät jalassa eikä naurettavat varrettomat kangaskengät! Sille teinille ostetaan talvikengät ja ne pienet kangaskengät laitetaan talveksi lukkojen taakse tai heitetään roskiin ja vaihtoehtoina on kävellä paljasjaloin tai nillä talvikengillä. Miten tyhmiä ihmiset oikein on?
"Sä oot paska mutsi!!! Sä oot pilannu mun elämän!!!" Teini, jonka tennarit on laitettu lukkojen taakse.
Helvetin typeräähän nilkat paljaana kulkeminen on, mutta eikö kukaan muka muista sitä, kun itse mentiin ilman pipoa takki auki vaikka oli millaiset pakkaset?
Minulle kyllä vanhempani opettivat että talvella pukeudutaan tarpeeksi lämpimästi, joten pipo oli talvella päässä teininäkin ja takki oli kiinni jos paleli.
Ja yläasteella kuljit toppahousuissa, koska äiti käski?
Ikävä sanoa, mutta näistä asioista ne kiusaamiset alkaa. Tietenkin se on tyhmää ja väärin, mutta eipä tarvii monen ihmetellä miksi juuri häntä kiusataan.
Kouluihin pitää osta muutama laatikko halpoja pitkävartisia tennissukkia. Aamulla jokainen paljasnilkka vaihtaa sitten jo sisään tullessa pitkävartiset sukat.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi voisi tulla uusi some villitys: Laita tavarasi paljaana metallikaidetta vasten -30 asteen pakkasella.
Kaveri kuvaa....
Kuullostaa ihan nykynuorison touhulta
https://img.ilcdn.fi/d1ivM2NnLXA1_4WbAjPiAB5Yw9E=/full-fit-in/612x0/img…
"Nyt Lauran nilkat on suojattu"
Edelleen on kuitenkin polvet ja reidet paljaina repaleisten housujen vuoksi ja lisää paleltumia luvassa. Eli paleltuma kerrallaan hakataan päätä seinään.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen kipukynnys teineillä on. Nyt onkin luvattu vähän kylmempää talvea, liikunnanopet kohta iltalehdissä sitten haukutaan, jos vievät ulkoliikuntaan puolialastomat teinit ja nmä saavat paleltumia. YO kirjoitusten aikaan yleensä yläkouluilla on ulkoliikunnat.
Sitä paleltuman syntymistä ei välttämättä tunne eikä edes huomaa. Siksi niitä onkin joka talvi niin paljon. Ihoa saattaa alkuun hieman pistellä ja sen jälkeen ei juuri ole tuntoa. Eli sitä ei tunne. Ihan eri kuin joku palovamma, joka tekee todella kipeää.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan (jo vuosia) sitten, kun yks tyttö sammu pakkaseen, yksi käsi, toisesta sormia ja molemmat jalat amputoitiin.
Missä tuo tapahtui? ihme ettei mediassa ollut mitään..
Enemmän ihmettelen käsitystä että tuo olisi muotia tai millään muotoa tyylikästä. Aitoa tyylikkyyttä on osata pukeutua sään ja erityisesti vuoden aikojen mukaan, uden seaspnin mukaan, eikä niin että on kesä/kevätvaatteet läpi vuoden.
Ja teinit vaan luulee tätä muodikaaksi..
Enemmän ihmettelen käsitystä että tuo olisi muotia tai millään muotoa tyylikästä. Aitoa tyylikkyyttä on osata pukeutua sään ja erityisesti vuoden aikojen mukaan, uden seaspnin mukaan, eikä niin että on kesä/kevätvaatteet läpi vuoden.
Ja teinit vaan luulee tätä muodikaaksi..
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan (jo vuosia) sitten, kun yks tyttö sammu pakkaseen, yksi käsi, toisesta sormia ja molemmat jalat amputoitiin.
On kyllä onnekas, kun selvisi edes hengissä. Jos on riittävästi pakkasta ja sammuu yöksi ulos, niin tulee hypotermia ja pahimmillaan henki lähtee. Silloin kun olin teini ja oli kovia pakkasia, piti huolehtia, että kaveritkin pääsee yöllä kotiin eikä kukaan saa sammua ulos.
Olen kohta 50-vuotias. Nuorena kuljin paljain päin 30 asteen pakkasissa. Milloin paleltui nenä, milloin korvat.
Idiotismi ja nuoruus kuuluvat yhteen.
Siis tietysti paljaat nilkat, koska muoti.
Akillesvammat ON kivuliaita ja pitkäkestoisia. Oudointa että urheilevat nuoret jotka muuten pitää huolta, jotkut treenaa oikein tosissaan, niin ei tajua suojata nilkkoja. Vaikkei kivut tulisi heti, tulee myöhemmin.