Hih, Helsinkiläiset eksyvät puistoon! :)
"Ulkoilijoita eksyy aivan Helsingin ytimessä Keskuspuistoon"
Parempi etteivät edes harkitse Lappiin lähtemistä... voi tulla äitiä ikävä, kun mapsit ja tinderit ja facebookit eivät tunturin kupeessa toimikaan...
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella miten kamalaa on, kun ympärillä näkyy vain puita joista ei saa lattea näyttämällä korttia eikä spora kulje 10 minuutin välein vierestä, vaan pitää käyttää jalkojaan päästäkseen johonkin. Onneksi lopulta ”metsä” on niin pieni että pääsee turvaan kertomaan minkälaista oli käydä landella.
Aivan, tästä syystä Keskuspuisto on täynnä kävelijöitä, lenkkeilijöitä, koiran ulkoiluttajia, pyöräilijöitä, ratsastajia, kesällä marjastajia, syksyllä sienestäjiä ja nyt talvella hiihtäjiä. Kukaan stadilainen ei ole koskaan kutsunut henkireiäksi.
On kylläkin 1000 hehtaaria, joten ei tosiaan ihme, että joskus eksyy kun jotkut vääntelee niitä opasti kylttejä miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
On kylläkin 1000 hehtaaria, joten ei tosiaan ihme, että joskus eksyy kun jotkut vääntelee niitä opasti kylttejä miten sattuu.
1000 hehtaaria, jos pellot lasketaan mukaan.
Siis 5 sivua jotain mielikuvitusjuttuja kuvitteellisista kaupunkilaisten eksymisistä postimerkin kokoiseen puistoon, kun linkin jutun lukemalla näkee, että juttu kertoo kylttien vääntelystä, joka ketuttaa _kävelyteiden_ käyttäjiä.
Muistakaa muualta tulleet, että Helsingin puistoissa kyltin kääntäminen on murha.
Jopa minä turkulaisena osaan suunnistaa Helsingin keskuspuistossa :D
Mä olen aina iloinen kun maalaiset löytävät edes jonkun asian mistä tuntea ylemmyyden tunnetta helsinkiläisiä kohtaan. Maalaisilla on niin vähän tällaisia asioita ja huono itsetunto, että heidän pitää antaa sitä tällaisilla asioilla pönkittää aina kun on mahdollista. On ilo seurata maalaista vilpitöntä riemua kun he pääsevät nauramaan helsinkiläisiile.
Onhan se tietysti hienoa kun on helvetisti metsää ympärillä ja vielä enemmän pakkasta.
Vierailija kirjoitti:
Jopa minä turkulaisena osaan suunnistaa Helsingin keskuspuistossa :D
Suurin osa suomalaisista ei osaisi suunnistaa siellä ilman Google Mapsia.
Täällä Helsingissä on puistotkin isompia kuin teidän koko kyläpahasenne.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aina iloinen kun maalaiset löytävät edes jonkun asian mistä tuntea ylemmyyden tunnetta helsinkiläisiä kohtaan. Maalaisilla on niin vähän tällaisia asioita ja huono itsetunto, että heidän pitää antaa sitä tällaisilla asioilla pönkittää aina kun on mahdollista. On ilo seurata maalaista vilpitöntä riemua kun he pääsevät nauramaan helsinkiläisiile.
Onhan se tietysti hienoa kun on helvetisti metsää ympärillä ja vielä enemmän pakkasta.
Niinpä.
Ei ole pelkoa tai edes mahdollisuutta eksyä siellä puistoon, joten turvallisin mielin voi naureskella.
Näitä avauksia ja kommentteja kun lukee niin alkaa hahmottumaan miksi maalaisia pidetään usein vähän yksinkertaisina ja hitaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Ei ole pelkoa tai edes mahdollisuutta eksyä siellä puistoon, joten turvallisin mielin voi naureskella.
Joo me ollaan täällä maalla turvassa pahalta maailmalta ja Keskuspuistolta. :D
Jos landepaukut olisitte vaivautuneet lukemaan uutisen, niin olisitte huomanneet, että eksyminen johtuu siitä, että ihmiset piloillaan vääntävät suuntakylttejä osoittamaan väärään suuntana.
Voi kulta kiva, että me voidaan ilahduttaa sua näinä ankeina aikoina.
Et ole vielä niihin aikaisempiin ehdottamiin huvittavuuksiin tarttunut:
"Hih😂 helsinkiläiset kaatuilevat tapaturma-asemat turvoksiin, eikö ne osaa edes kävellä"
" hahaa junaliikenne jumissa lumen takia, eivät osaa junilla matkustaa pellet"
Ja klassikko " helsinkiläiset eivät osaa renkaita vaihtaa, kädettömät vetelykset"
Vierailija kirjoitti:
Ja oikeaan suuntaan osoittavat kyltit niissä metsissä, ettei eksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen "eksynyt" moneen kertaan. On yksi lempparijutuista Helsingissä, aina olen asunut keskuspuiston vieressä, tosin aina vähän eri laidalla. Ei sinne eksyä sinänsä voi, kyllä aina jossain tulee vastaan jotain mistä pääsee ihmistenilmoille. Mutta usein kun koiran kanssa samoilee siellä täällä tai itsekseen liikkuu metsässä ei poluilla huomaa että ainiin eihän mun tänne pitänyt mennä vaan tuonne.
Keskuspuisto on hieman harhaanjohtava sana joka ei tunne aluetta. Se ei ole pieni puistoalue jonka laidat näkee missä puiston rajat kulkee.
Puisto on noin 700 hehtaaria ja 10km pitkä.
Helsingin keskuspuisto on 500 metriä leveä ja 1200 metriä pitkä.
https://www.google.com/maps/place/Keskuspuisto/@60.2203006,24.9048533,1…
Hienoa, löysit internetistä yhden osuman Helsingin Keskuspuistosta. Osaisitko klikata toisenkin osuman auki? Esim. vaikka ihan Wikipedia? Siellä lukee, että Keskuspuisto on 700-1000 hehtaarin laajuinen alue (lisähehtaarit Haltialan pelloista). Se ei ihan tuohon kartta-alueeseen mahdu.
Turhaa yrität. Ei mene jakeluun. Anna heidän pitää riemunsa. Se on niin harvinaista. Ei viedä sitä heiltä.
Koittakaa maalaiset ymmärtää, että teillä päin ei kukaan kääntele niitä kylttejä keskellä metsää, joten teidän on paljon helpompi suunnistaa kuin meidän täällä puistoissa.
Eikö sinne keskuspuistoon voisi rakentaa turvallisia paikkoja, joissa on vilttejä ja keksejä?
Eksyä voi vaikka Kaaren Prismaan.
Joo Keskuspuistossa ei kuka tahansa pärjääkään, ainoastaan Helsingin rohkeimmat naiset ja raavaimmat miehet, landelta tulevien ei voi ajatellakaan yrittävän! :D :D