Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hih, Helsinkiläiset eksyvät puistoon! :)

Vierailija
20.01.2021 |

"Ulkoilijoita eksyy aivan Helsingin ytimessä Keskuspuistoon"

Parempi etteivät edes harkitse Lappiin lähtemistä... voi tulla äitiä ikävä, kun mapsit ja tinderit ja facebookit eivät tunturin kupeessa toimikaan...

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000007750668.html

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noistahan voitaisiin kouluttaa kaukopartiomiehiä sodan sattuessa Venäjällä tapahtuvaan tiedustelu-ja tuhoamistoimintaan.

Vierailija
62/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla lienee keskimäärin huonompi suuntavaisto. Itse en ole ikinä eksynyt missään, koska osaan etsiä maamerkit, näen missä aurinko on tai mistä päin tuulee tai kaupunkioloissa tiedän, minne suuntaan olen menossa.

No kerrohan sitten: kuinka monta kertaa olet kävellyt Keskuspuistossa uuden reitin kääntymättä kertaakaan väärään suuntaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä onnistuu vain hesan junteilta

siis junantuomilta

Vierailija
64/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oikeasti Keskuspuisto on metsä eikä puisto. Olen minä eksynyt Haagaankin useasti, koska tiet menevät siellä miten sattuu. Mutta vähän harhaanjohtavasti tuossa on käytetty "eksyä" sanaa, ei Keskuspuistoon yleensä mitään etsintäpartioita lähetetä.

Vierailija
65/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "eksynyt" moneen kertaan.  On yksi lempparijutuista Helsingissä, aina olen asunut keskuspuiston vieressä, tosin aina vähän eri laidalla. Ei sinne eksyä sinänsä voi, kyllä aina jossain tulee vastaan jotain mistä pääsee ihmistenilmoille. Mutta usein kun koiran kanssa samoilee siellä täällä tai itsekseen liikkuu metsässä ei poluilla huomaa että ainiin eihän mun tänne pitänyt mennä vaan tuonne. 

Keskuspuisto on hieman harhaanjohtava sana joka ei tunne aluetta. Se ei ole pieni puistoalue jonka laidat näkee missä puiston rajat kulkee. 

Puisto on noin 700 hehtaaria ja 10km pitkä. 

Helsingin keskuspuisto on 500 metriä leveä ja 1200 metriä pitkä.

https://www.google.com/maps/place/Keskuspuisto/@60.2203006,24.9048533,1…

Vierailija
66/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen "eksynyt" moneen kertaan.  On yksi lempparijutuista Helsingissä, aina olen asunut keskuspuiston vieressä, tosin aina vähän eri laidalla. Ei sinne eksyä sinänsä voi, kyllä aina jossain tulee vastaan jotain mistä pääsee ihmistenilmoille. Mutta usein kun koiran kanssa samoilee siellä täällä tai itsekseen liikkuu metsässä ei poluilla huomaa että ainiin eihän mun tänne pitänyt mennä vaan tuonne. 

Keskuspuisto on hieman harhaanjohtava sana joka ei tunne aluetta. Se ei ole pieni puistoalue jonka laidat näkee missä puiston rajat kulkee. 

Voi kulta pieni. Ymmärrän, että sieltä Perähikiältä googlatessa Helsingin Keskuspuisto saattaa erheellisesti näyttää 500 metriä leveältä ja 1200 metriä pitkältä kaistaleelta. Jos joskus eksyt tänne Helsinkiin päin ihan fyysisesti, niin voit tulla paikan päälle tutustumaan tuohon Keskuspuistoon. On se aika monta kertaa isompi viheralue kuin mitä googlaustaitosi saa internetistä sinulle taiottua.

Vierailija
67/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko Helsinki ei ole edes 10 km pitkä pohjois-eteläsuunnassa..

Vierailija
68/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, löysit internetistä yhden osuman Helsingin Keskuspuistosta. Osaisitko klikata toisenkin osuman auki? Esim. vaikka ihan Wikipedia? Siellä lukee, että Keskuspuisto on 700-1000 hehtaarin laajuinen alue (lisähehtaarit Haltialan pelloista). Se ei ihan tuohon kartta-alueeseen mahdu.

Vierailija
69/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taistelet turhaan helsinkiläisten megalomaanisuutta vastaan.

Vierailija
70/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyminen ja eksyminen, niissä on eroja.

Minäkin, olin eka kertaa Töölössä, Temppeliaukion kirkon tuntumassa, en kuitenkaan näköetäisyydellä. Kävellen liikkeellä ja ilman karttaa, eikä siihen aikaan ollut kännyköitäkään. Kävelin ja etsin tiettyä osoitetta ja kun en heti löytänyt, kiertelin ja kaartelin, kunnes en ymmärtänyt suunnista mitään. Arkadiankatukin oli kadoksissa, täysin kadoksissa, missä olin.

Ok, ei hätää, ryhdistäydyin ja kysyin ohikulkijalta. Pian olinkin taas "kartalla". Siihen aikaan oli myös puhelinkoppeja, suuremmassa hätätilanteessa olisin voinut soittaa hätänumeroon jne. Toista se on nykyaikana, kun ei ole edes puhelinkoppeja. Keskuspuistokin on iso ja jos on kaukonäkö on heikko, voi joutua turvautumaan muiden ihmisten/ohikulkijoiden apuun - noloa, mutta totta!

Vierailija
71/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kummallista, koska minä olen usein kesäisin kävellyt meiltä Helsingin keskustaan ja matkaa on 10,5km. Asun Pohjois-Helsingissä, josta on Vantaan rajalle vielä kilometrikaupalla matkaa ja Helsingin keskustasta pitää kyllä vielä kävellä hetki, että on Ullanlinnassa meren rannalla. Tosi outoa.

Vierailija
72/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaiset taas ilkkuvat asialle, josta eivät mitään ymmärrä. Haluaisinpa nähdä, miten ap Keskuspuistossa pärjäisi, kun ei osu edes Stockalta rautatieasemalle. Laajimman määritelmän mukaan Keskuspuisto alkaa jo Töölönlahdelta, varsinainen metsäalue Laakson sairaalan kohdalta Töölön tullista. Olen asunut Mannerheimintie 71:ssä, ja hiihtämään pääsi takapihalta. Wikipedian mukaan ulkoilureittejä on sata kilometriä, joten kyllä Keskuspuisto on yli 1200 metriä pitkä: pohjois-eteläsuunnassa kymmenen kilometriä. Semmoinen pikku puistonen. Eteläpäässä metsä on kapea, ja Laaksosta pääsee Länsi-Pasilaan nopeasti, jos osaa oikeat polut, mutta reitit risteilevät miten sattuu ja osa niistä on varattu ratsastajille. Susia ei tarvitse pelätä mutta hevosia on hyvä väistää.

Vierailija
73/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asuvat kansanedustajat eksyvät Helsingin keskustassakin. Ottavat taksin päärautatieasemalta kahden minuutin päähän eduskuntataloon.

Vierailija
74/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran menossa sellaiseen tosi lyhytaikaiseen työhön, ei todellakaan mikään vakkaripaikka eikä kuukausienkaan mittainen. En muista miksi päädyin kävelemään nii pitkän matkan, mutta ehkä siinä lähempänä ei ollut pysäkkiä (en kulkenut vielä autolla) tai sitten päättelin, että juuri se reitti oli helpoin tai jotain XD. No päädyin kävelemään google mapsin kanssa jotain heł.vetin puistoa ympäri, aina kun kuvittelin, että NYT tiedän minne pitää mennä, olin väärässä ja päädyin aina lähtöpisteeseen XDDDDD Lopulta sanoin että fučk it ja lähdin takaisin kotiin XDDDDD Alkoi jo tulla pimeää enkä aikonut jäädä sinne koko yöksi seikkailemaan. Sitten soittivat töistä että missä sinä olet, sinun piti tulla. Jouduin johonkin puhutteluunkin XDDDDD

No ví.t.țu jos en löydä niin en löydä. En minä jää koko yöksi pyörimään ulos.

Vierailija
75/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimestään huolimatta, Keskuspuisto on metsä. 

Ja vieläpä aika iso metsä, noin 700 hehtaaria.

Vierailija
76/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi minun työn skippaukseni oli niin dramaattinen asia XDDDDD Siellä oli ihan ví.țušti porukkaa töissä, joten minun työpanokseni ei todellakaan ratkaissut yhtään mitään XD. Kyllä minä tiesin etten saa palkkaa, jos en mene.

Vierailija
77/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella miten kamalaa on, kun ympärillä näkyy vain puita joista ei saa lattea näyttämällä korttia eikä spora kulje 10 minuutin välein vierestä, vaan pitää käyttää jalkojaan päästäkseen johonkin. Onneksi lopulta ”metsä” on niin pieni että pääsee turvaan kertomaan minkälaista oli käydä landella.

Vierailija
78/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuspuiston kokoa pohdiskelevat: hae Google Mapsistä Finlandia-talo ja lähde rullailemaan kohti pohjoista viheralueita seuraten. Kaikki se on Keskuspuistoa, kunnes päästään Helsingin pohjoisrajalle. 

Vierailija
79/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella miten kamalaa on, kun ympärillä näkyy vain puita joista ei saa lattea näyttämällä korttia eikä spora kulje 10 minuutin välein vierestä, vaan pitää käyttää jalkojaan päästäkseen johonkin. Onneksi lopulta ”metsä” on niin pieni että pääsee turvaan kertomaan minkälaista oli käydä landella.

Montakos kertaa sitä on tullut kuljeskeltua Keskuspuistossa? Varsinkin siellä pohjoisosissa.

Vierailija
80/112 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimestään huolimatta, Keskuspuisto on metsä. 

Ja vieläpä aika iso metsä, noin 700 hehtaaria.

Senkö takia kaikilla pk-seudun miehillä on metsurin parta? Ne käy varmaan kaikki siellä töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi