Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehopositiivisuus

Vierailija
20.01.2021 |

En ymmärrä mitä sillä oikeasti tarkoitetaan. Ymmärrän, että kyse on itsensä hyväksymisestä, mutta en ymmärrä ”läskinpalvontaa”.

Kuitenkin nykyään tosi moni on ylipainoinen ja se ylipaino altistaa sairauksille. Jos on nuoresta asti lihava niin aivan varmasti se alkaa näkymään merkkeinä terveydessä jo ennen keski-ikää. Ja jos ajatellaan puhtaasti lapsellisesti ulkonäön kannalta niin en usko että monikaan haluaa olla lihava tai pitää ylipainoista ulkomuotoa kauniina. Poikkeus vahvistaa säännön. Jos ei ole kiinnostunut ulkonäöstä yhtään niin ok, jokaisen oma valinta, kuin sekin ettei ole kiinnostunut terveydestä. Ajatus on vaan vieras sillä itse olen kuitenkin aina ollut kiinnostunut molemmista jonkin verran. En ole mikään himotreenaaja tai kehonpalvoja mutta kohtuus kaikessa on minusta aina vaan lähes joka kohtaan sopiva ajatus.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kehopositiivisuus??

Vierailija
2/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus on alun perin läskiaktivismia. Jos googlailisit asiaa palstalla kyselemisen sijaan, tämä kyllä selviäisi nopeasti. Viestisi perusteella ei tunnu, että haluaisitkaan ymmärtää, haluat vain valittaa läskeistä.

Sinun ei tarvitse olla osa kehopositiivista liikettä, jonka tarkoituksena on antaa lihavillekin oikeus olla ilman tuota puhetta, jotka ansiokkaasti viestissäsi demonstroitkin. Ajattelepa tätä: mulla on yksi kaveri (ei hirveän läheinen), joka on laihduttanut ensimmäisen kerran 13-vuotiaana. Hän on nyt 40. Kaikista laihdutusyrityksistä huolimatta hän on edelleen lihava. Kumpi on nyt sinun mielestäsi järkevämpi skenaario: se, että hän jatkaa yrityksiä laihduttaa vai se, että hän hyväksyy olevansa lihava ja antaa itselleen ihmisoikeudet painosta huolimatta? Perustele näkemyksesi. Älä kysy yksityiskohtia hänen elämästään ja siitä, miten hän on laihduttanut, koska hän ei tosiaan ole mulle kovin läheinen, mutta hän on puhunut tästä asiasta paljon sosiaalisessa mediassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi olla selvää, ettei kenelläkään ole oikeutta kiusata toisia haukkumalla heidän ulkonäköään. Toisaalta on kyllä mahdollista, että moni ylipainoinen käyttää kehopositiivisuusaatetta itsepetoksena. Uskon kyllä, että ihmiset haluaisivat laihduttaa, koska se helpottaa arkea huomattavasti. Mutta miksi yhä annetaan ihan vääränlaisia ohjeita laihduttamiseen? Minua ärsyttävät hoikat ravitsemusterapeutit, joilla ei ole itsellään koskaan ollut mitään paino-ongelmaa. Ei ihme, ettei monikaan onnistu laihdutuksessaan vaan joutuu oikeuttamaan kilonsa mitä kummallisimmilla selityksillä.

Vierailija
4/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pitäisi olla selvää, ettei kenelläkään ole oikeutta kiusata toisia haukkumalla heidän ulkonäköään. Toisaalta on kyllä mahdollista, että moni ylipainoinen käyttää kehopositiivisuusaatetta itsepetoksena. Uskon kyllä, että ihmiset haluaisivat laihduttaa, koska se helpottaa arkea huomattavasti. Mutta miksi yhä annetaan ihan vääränlaisia ohjeita laihduttamiseen? Minua ärsyttävät hoikat ravitsemusterapeutit, joilla ei ole itsellään koskaan ollut mitään paino-ongelmaa. Ei ihme, ettei monikaan onnistu laihdutuksessaan vaan joutuu oikeuttamaan kilonsa mitä kummallisimmilla selityksillä.

Mitkä sitten ovat oikeat ohjeet laihduttajalle?

Vierailija
5/5 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sitten ovat oikeat ohjeet laihduttajalle?

Hengenvaarallisesti lihava -ohjelmassa potilaille annetaan vhh-tyyppiset kaloreiltaan rajoitetut ruokavalio-ohjeet. Eiköhän noilla pärjäisi. Mutta Suomessa tuputetaan vaan sitä täysjyväviljaa, joka hiilihydraattina edesauttaa retkahtamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi