Meille tulee muutaman viikon päästä koiranpentu. Mistä suosittelette ostamaan kaikki tarvikkeet? Musti&Mirri, Faunatar vai Peten koiratarvikkesta?
Asutaan Helsingissä, joten valinnanvaraa eläinliikkeistä löytyy. Edellinen koira kuoli 10v sitten, joten ei ole tarvinnut eläinkaupoissa hirveästi sen jälkeen pyöriä ja silloin ei tainnut olla kuin tuo Faunatar missä käytiin.
Kommentit (24)
Ei niillä mun mielestäni ole mitään erityistä eroa. Mä ostan sieltä sun täältä, ja toki marketistakin. Ei sillä, että ihan hirveästi tarvitsisi koiralle ostella. Kannattaa selvittää, tuleeko teille kasvattajalta pentureppu. SIinä on (ainakin yleensä) panta ja talutinkin.
Musti ja mirri liikkeessä olen saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua joten suosittelen sitä.
siis ihan tokmannilta, kärkkäiseltä ym halpisketjuista saa hyvää tavaraa ja samoja merkkejä halvemmalla. Ei tokikaan kaikkia ja valikoima pienempi.. Mutta esim itse ostin pannan eläinkaupasta 15e.... saman pannan näin myöhemmin halpiskaupassa 4e.. Oon ostellu millon mistäki. Toria kannattee myös selailla jos tarvetta esim koiraportille, autoon ramppia ymym..
Faunatar. Tai joku muu pieni toimija. M&m on nykyään iso pohjoismainen pörssiyhtiö ja Peten koiratarvike on osa samaa yhtiötä.
Itse tilaan Findogs:lta tarvikkeet ja ruoat Luppashopista. Mutta asunkin maalla, eikä täältä saa mitään muuten kuin tilaamalla.
Mikä rotu? Muistakaa raakaruoka pelkästään. Kuivamuona tappaa koiran.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää taas.
Sovitettavat tuotteet sieltä missä voi sovittaa ja loput Peteltä. Musti ja Mirri täysin ylihinnoiteltu. Toki vertailu kannattaa aina.
Oeten koira tarvike ja Musti ja Mirri myy suurimmaksi osaksi samaa tavaraa.
Prismassa kos käytte niin sieltä löytyy myös eläintarvikeosasto koti ja puutarhapuolen läheltä, siis enemmän valikoimaa kun ruokakaupan puolella. Sieltä näkee esim. Juuttilelujen ja Kong-lelujen todellisen koon. Toki pieni pentu ei heti mitään Kong-lelua tarvitse. Verkkokaupassa hankalampi hahmottaa kokoja.
Vierailija kirjoitti:
Höpön pöpön. Se on ihan yksilöllistä, mikä millekin koiralle sopii. Esim. oman koirani pentueessa on yksi, joka oksentaa ja ripuloi raa'asta. Mä en taas halua sulatella niitä ruokia jääkaapissa, koska koirien raakaruuista on löydetty kaikenlaisia pöpöjä, ja mun toisella lapsella on autoimmuunisairaus. Hyvin pärjää nappulalla ja sen lisäksi annettavalla muulla ruualla.
Vierailija kirjoitti:
No just, entäs raakaruoan sisältämät salmonellat, trikiinit, yersiniat, esbl:t, mrsa:t? Jotka voivat tartuttaa myös koiraa hoitavan ihmisen, pienet lapset erityisesti vaarassa.
Agrimarketista olen tehnyt kerran mahtavan löydön: Älyttömän hyvä nahkapanta.
Vierailija kirjoitti:
Petellä on edullisempaa ja tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssiyhtiö Musti Group omistaa sekä Peten että Mustin ja Mirrin + muitakin:
https://www.mustigroup.com/fi/tietoa-meista/
__
Myös eläinlääkintä on nykyään ketjutettua bisnestä.
Kalliiksi tulee lemmikin ylläpito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnasta en puhunut mitään. Itse ostan tosiaan sieltä mistä haluamani tuotteet löytyy oli se sitten M&M, Pete tai vaikka Tokmanni tai Prisma. Ja tietty jos sen jostain halvemmalla löydän niin mielummin sen halvalla ostan kuin kalliimmalla.
Mustissa ja Mirrissä on myös yhtälailla tarjouksia.
Mustilt tai Peteltä. Myös Murren murkina on ihan kiva liike. Musti&Mirri liikkeitä on eniten, joten itse ollaan asioitu niissä paljon. Kannattaa hankkia kaverijäsenyys niin saa bonuksia.
Jos haluaa tilata niin Zooplus on myös hyvä ja monessa kohtaa edullisempi.