TIS-Suomi 2021 Official
Kommentit (4981)
"En jätä sua vaikka hakkaisit mua ja panisit muita (ja lihoaisit yli satakiloiseksi)", on VP:n viesti Annalle, ja hyvä Annan kannalta. Mutta VP:n kannalta suhde ei näytä hyvältä. Tilanteeseen on silti hankala ulkopuolelta puuttua. Onhan noita nähty, varsinkin naisia, jotka samaan tapaan roikkuvat heille epäterveellisissä parisuhteissa hakkaaja-pettäjä-miesten kanssa. Suhde ei pääty vaikka ulkopuoliset mitä vakuuttelisivat, ennenkuin suhteen alisteinen osapuoli tulee järkiinsä.
Ja vielä, täällä on puhuttu, että Sonya ei ymmärrä omaa tasoaan, mutta ei ymmärrä kyllä Annakaan. Itse ainakin ottaisin sata kertaa mielummin Sonyan kuin Annan. Annasta tekee vastenmielisen (seksuaalisessa mielessä) ylipaino ja varsinkin ylimielinen minä-minä-minä-luonne.
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemys VP:n ja Annan suhteesta on näinkin ympäripyöreä, että vaan he voivat loppupelissä tietää, onko tuo kaikki molemmille ok. Tai no lähinnä VP:lle. Mutta on ihan hauska spekuloida asiaa silti.
Itseänikin ihmetyttää tuo VP:n jatkuva analysointi. Tulee fiilis, että olisiko kaikki enää niin hyvin jos koko ajan ei itselleen ja muille hokisi sitä miten tasapainoista ja ihanaa kaikki on. Ensimmäisiä jaksoja katsoessa meinasin lopettaa kauden katsomisen kokonaan kun kyllästytti se jatkuva jauhaminen heidän järjestelystään (silloin kun ei muuta juuri tapahtunut). Lisäksi, jos Kuronen iltanuotiolla yrittää vähänkin hiillostaa VP:tä, on hänellä aina valmiina jokin tarkkaan mietitty vasta-argumentti siitä miten ok kaikki on. Ei tunnu yhtään edes pysähtyvän miettimään, että hmm miltähän musta tuntuisi jos Anna täällä menisi loppuun asti, ns huvikseen.
Nämähän voi johtua siitä että VP vaan on hyvin analyyttinen ihminen ja ajattelee kaiken rationaalisesti, tai sitten siitä että hänelle on iskostunut päähän se, että rajat parisuhteessa on vain toisen tarpeetonta kontrollointia, ja muuta ei saa edes miettiä.
Itselleni tuollainen suhde olisi ehdoton ei, varsinkin jos itselläni ei olisi mielenkiintoa vieraissa käymiseen. Kokisin VP:nä olevani jotenkin alistettu, vaikka niin ei välttämättä olisikaan. Mutta toki ihmiset on erilaisia, heille tuo saattaa olla (molemmille) ihan oikeasti sellainen suhdemuoto joka toimii parhaiten.
Lisäksi tuota noiden järjestelyä ja suhdetta on puitu lähinnä siltä kantilta, että mitkä on Annan tarpeet ja toiveet ja miten ne saadaan toteutettua. Jos tuosta on jauhettava niin olisi kiva kuulla välillä siltä kantilta että mitä VP tuosta suhteesta saa. Siis muutakin kun olla Annan hurmaavassa seurassa. Käykö VP välillä vieraissa? Kuskaako Anna häntä sinne? Mitkä on niitä asioita jotka on VP:lle tärkeitä ja jotka Anna hyväksyy kumppaninsa onnellisuuden vuoksi?
Bolivar kirjoitti:
Ruutu + EXTRA
Huh huh. Mittehän oli tuossa haastattelussa kuin mikäkin keskenkasvuinen pikkupoika, joka on jättänyt tyyliin kutosluokalla ensimmäisen tyttöystävänsä. Aika reteästi tuli tuo "minä jätin Sonyan". Kuulosti naurettavalta. Ja tuo Mitten käytös tuon Nannan kanssa... Hohhoijaa, myötähäpeä. Ei voi muuta sanoa.
RUUTU PLUS + EXTRA
Samaa mieltä, että Mitte näyttäytyi kyllä ohjelmassa fiksuna, ajattelevana nuorena miehenä, mutta joka kuitenkin on vielä aika eksyksissä itsensä kanssa ja etsii sitä omaa paikkaansa maailmassa ja sitä kuka on. Hän koki selvästi itsetuntoa nostavana buustina sen, kun sinkkunaiset olivat hänestä kiinnostuneita ja sen myötä myös Sonyan jättäminen oli hänelle sellainen naiivisti miehekäs ja kova teko. Siitä kertoo jo tuo lause "minä jätin Sonyan" kun asian olisi voinut sanoa vaikkapa "me erosimme."
Harmitti myös se, että Mitte ei kertonut rehellisesti siitä, mitä suihkussa Nannan kanssa tapahtui. Kyllähän sen nyt katsojakin tajusi, että ihastumista siinä oli ilmassa, ei kavereiden kanssa suihkussa suudella. 😅 Mutta Mitte sentään myönsi sen Extrassa, toisin kuin Sonya, joka yhä kielsi ihastumisensa Nicoon, vaikka sekin oli ihan selvä homma katsojalle.
Pidän silti yhä Mittestä, vaikka en em. käytöksestään loppuvaiheessa pitänyt. Toivon hänelle pelkkää hyvää ja onnellista sinkkukautta ja sen myötä tasapainoista parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi varatut eivät yhtään laittaudu iltanuotioihin? Olen katsonut ohjelmaa viime kaudella ja mieleen jäi, että naispuoliset varatut tulivat notskille aina viimeisen päälle laitettuina ja tiimiväreissä. Nyt näillä on ruttuiset Lidl-teepaidat, tukat sekaisin ja pipot päässä ja suupielet alaspäin. Ei sikäli, että se väärin olisi, mutta silti. Omissa Insta-kanavissaan kaikki nämä naiset lienevät meikattuina ja filtteröityinä ihan eri näköisinä kuin ovat.
Alatyylisenä pidän sen sijaan Mirkun jatkuvasti hokemaa "Voi v****!" Eikö ajatella, että telkkarissa yrittäisi vähän sivistyneemmin kommentoida. Miten tuota hokemaa, jota toistelee, voi edes tulkita? Mitä hän sillä milloinkin tarkoittaa, en tajua.
Henkan ja Julian eron myötä surettaa, että esittelyvideossaan heillä oli koiria. Kenelle ne menevät? Nuorten parien ei koskaan pitäisi hankkia koiria, kun suhde alkuvaiheessa. Koirat kärsivät kun lauma hajoaa. Niitä ei Temppareissa tapahtuneet asiat kiinnosta.
Sonya huutoitki Nicon möksähdettyä mielestäni kännin vuoksi. Samanlaisia överitunteita sitä itsekin teininä koki, kun sai vähän viintä. Pitäisikö Tempparit järjestää kokonaan päihteettömänä versiona? Silloin ihmiset käyttäytyisivät kuten oikeasti haluaisivat. Ei se tarkoita, ettei pettämistä silti tapahtuisi. Oma kupla tuolla syntyy joka tapauksessa ja sen sisään unenomainen tunnelma ja tiivis me-henki. Kyllä siinä voi naapurin kanssa lähentyä varsin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
"En jätä sua vaikka hakkaisit mua ja panisit muita (ja lihoaisit yli satakiloiseksi)", on VP:n viesti Annalle, ja hyvä Annan kannalta. Mutta VP:n kannalta suhde ei näytä hyvältä. Tilanteeseen on silti hankala ulkopuolelta puuttua. Onhan noita nähty, varsinkin naisia, jotka samaan tapaan roikkuvat heille epäterveellisissä parisuhteissa hakkaaja-pettäjä-miesten kanssa. Suhde ei pääty vaikka ulkopuoliset mitä vakuuttelisivat, ennenkuin suhteen alisteinen osapuoli tulee järkiinsä.
Vaikea uskoa, että enää kolmikymppisinä ovat yhdessä.
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varatut eivät yhtään laittaudu iltanuotioihin? Olen katsonut ohjelmaa viime kaudella ja mieleen jäi, että naispuoliset varatut tulivat notskille aina viimeisen päälle laitettuina ja tiimiväreissä. Nyt näillä on ruttuiset Lidl-teepaidat, tukat sekaisin ja pipot päässä ja suupielet alaspäin. Ei sikäli, että se väärin olisi, mutta silti. Omissa Insta-kanavissaan kaikki nämä naiset lienevät meikattuina ja filtteröityinä ihan eri näköisinä kuin ovat.
Alatyylisenä pidän sen sijaan Mirkun jatkuvasti hokemaa "Voi v****!" Eikö ajatella, että telkkarissa yrittäisi vähän sivistyneemmin kommentoida. Miten tuota hokemaa, jota toistelee, voi edes tulkita? Mitä hän sillä milloinkin tarkoittaa, en tajua.
Henkan ja Julian eron myötä surettaa, että esittelyvideossaan heillä oli koiria. Kenelle ne menevät? Nuorten parien ei koskaan pitäisi hankkia koiria, kun suhde alkuvaiheessa. Koirat kärsivät kun lauma hajoaa. Niitä ei Temppareissa tapahtuneet asiat kiinnosta.
Sonya huutoitki Nicon möksähdettyä mielestäni kännin vuoksi. Samanlaisia överitunteita sitä itsekin teininä koki, kun sai vähän viintä. Pitäisikö Tempparit järjestää kokonaan päihteettömänä versiona? Silloin ihmiset käyttäytyisivät kuten oikeasti haluaisivat. Ei se tarkoita, ettei pettämistä silti tapahtuisi. Oma kupla tuolla syntyy joka tapauksessa ja sen sisään unenomainen tunnelma ja tiivis me-henki. Kyllä siinä voi naapurin kanssa lähentyä varsin hyvin.
Toivottavasti koirat jäävät Julialle. Ei taida Henkalla olla tuo elämänhallinta ihan kunnossa, jos on niitä katoamistemppujaan tehnyt jo parisuhteenkin aikana ja jättänyt Julian silloinkin huolehtimaan koirista.
Vierailija kirjoitti:
Annan alkkarit kirjoitti:
Tuo Annan ja Vp:n suhde on jopa vastenmielinen.
Anna ei todella ole mikään seksin papitar. Ei ole mikään seksiä tihkuva ihanuus.
Anna ei edusta mitään suurta haluttavuutta. Isot tissit ja paksu löllöperse- kenelle ne ovat ihania.
VP on reppana Rassuiini. On niin kolmen viikon aikana löytänyt itsensä.
Mikä ikäisiä nämä peruskoulun yläastelaiset ovat? Ei ole kuin suuri suu, joka jauhaa seksisymboliutta.
Annan alushousut postissa. Y**ks.
jos sun mielestä on vastenmielistä olla onnellinen omassa parisuhteessa niin en ehkä halua tietää millanen suhde olis sit arvon kirjoittajan mieleen sopiva.
Samaa scheisse-argumentointia kuin Annan "Ai et pysty sun kumppanin onnellisuuteen" - huudahdus Laurin todettua, ettei henk koht voisi elää samanlaisessa järjestelyssä. Ettei olisi itse morbidin obesiteetin ylipapitar linjoilla?
Vaihtoehdot ei taida olla alistua täyden aisankannattajan asemaan, tai olla itsekäs sika, joka ei halua kumppaninsa parasta missään asiassa.
Jos itselle miellyttävin parisuhdemalli on monoamorinen, mutta kumppani ei voi kokea onnea, jos ei pääse kylille jörnimään muita, silloin pitää todellakin ajatella sitä omaa onnellisuuttaan ja nostaa kytkintä. Ketään ( paitsi omia lapsiaan) ei kuulu rakastaa oman hyvinvointinsa ja mielenterveytensä kustannuksella.
VP:n toistelemia mantroja on hankala pitää hänen omina mielipiteitään, ottaen huomioon Annan harjoittaman väkivallan, sekä VP:n jatkuvan selittelyntarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on,että joka kaudella on joku/useampi varattu,joka maalailee jos minkänäköstä tulevaisuutta sinkun kanssa. Mutta kuitenkin ns.luu jää käteen. Nyt Mika,joka on varma,että Pepsu on elämän nainen tai Julia kiinnostunut Läristä,joka ei tunnu olevan samanlaisissa tunnelmissa. Viime kaudella Jussi,jota Inkku vedätti kunnolla jne..
Läri eroaa kyllä vahvasti noista muista sillä, ettei kyllä edes yritä esittääkään kiinnostunutta.
Kuka (KIRJAIMELLISESTI!) teinien pöhertelyä jaksaa katsoa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka (KIRJAIMELLISESTI!) teinien pöhertelyä jaksaa katsoa?
Jos ihan totta puhutaan niin tämä ei ole niin kiinnostava tai suosittu ohjelma kuin mitä annetaan ymmärtää. Katsojia on alle 200 000 per jakso. Ruudussahan tämä on suosittu katsojalukujen liikkuessa noin 200 000. katsojassa per jakso. Suurin mielenkiinto ohjelmaan kohdistuu 18-25 vuotiaiden naisten keskuudessa koska sen ikäisiä myös ohjelmassa esiintyy. Ohjelman suurin ongelma on se että se toistaa nykyään itseään eikä mitään kunnollisia uudistuksia ole tullut.
Viime viikolla TIS oli Nelosen 9. katsotuin ohjelma. Kun taas Ruudussa se oli katsotuin ohjelma.
Temppareilla nykyään myydään hyvin Ruutu+ -tilauksia kun siellä näkyy ennakkojaksot jne.
Lisäksi twitterissä TIS on suosittu. Ehkäpä ohjelman on sen takia suosittu kun ohjelmassa esiintyviin pareihin ja niiden edesottamuksiin voi verrata sitä omaa parisuhdetta ja todeta etten mää ainakaan ois pettäny. Lisäksi humalaisten ihmisten sekoilun katsominen kiinnostaa.
En tiiä. Oon nuori mies ja mulle nää jaksot menee lähinnä taustahälynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan alkkarit kirjoitti:
Tuo Annan ja Vp:n suhde on jopa vastenmielinen.
Anna ei todella ole mikään seksin papitar. Ei ole mikään seksiä tihkuva ihanuus.
Anna ei edusta mitään suurta haluttavuutta. Isot tissit ja paksu löllöperse- kenelle ne ovat ihania.
VP on reppana Rassuiini. On niin kolmen viikon aikana löytänyt itsensä.
Mikä ikäisiä nämä peruskoulun yläastelaiset ovat? Ei ole kuin suuri suu, joka jauhaa seksisymboliutta.
Annan alushousut postissa. Y**ks.
jos sun mielestä on vastenmielistä olla onnellinen omassa parisuhteessa niin en ehkä halua tietää millanen suhde olis sit arvon kirjoittajan mieleen sopiva.
Samaa scheisse-argumentointia kuin Annan "Ai et pysty sun kumppanin onnellisuuteen" - huudahdus Laurin todettua, ettei henk koht voisi elää samanlaisessa järjestelyssä. Ettei olisi itse morbidin obesiteetin ylipapitar linjoilla?
Vaihtoehdot ei taida olla alistua täyden aisankannattajan asemaan, tai olla itsekäs sika, joka ei halua kumppaninsa parasta missään asiassa.
Jos itselle miellyttävin parisuhdemalli on monoamorinen, mutta kumppani ei voi kokea onnea, jos ei pääse kylille jörnimään muita, silloin pitää todellakin ajatella sitä omaa onnellisuuttaan ja nostaa kytkintä. Ketään ( paitsi omia lapsiaan) ei kuulu rakastaa oman hyvinvointinsa ja mielenterveytensä kustannuksella.
VP:n toistelemia mantroja on hankala pitää hänen omina mielipiteitään, ottaen huomioon Annan harjoittaman väkivallan, sekä VP:n jatkuvan selittelyntarpeen.
No tuo Annan argumentti oli aivan eri luokkaa kuin minun. En ole missään vaiheessa sanonut että tilanteen pitäisi olla joko tai. Mulle on aivan se ja sama millasissa parisuhteissa ihmiset elää, ei vaikuta mun elämään mitenkään enkä usko että vaikuttaa kovin monen muunkaan elämään telkkarissa nähdyn parin parisuhde, joten siksi tää vihan määrä tätä kyseistä parisuhdetta kohtaan on mielenkiintoinen havainto.
Tuo toinen kommentoi, että hänen mielestään suhde on vastenmielinen ja mä en taas oikein näe siinä mitään vastenmielistä jos omassa parisuhteessaan viihtyy. Anna ja Vp ovat molemmat sanoneet olevansa onnellisia ja suhde voi tällä hetkellä hyvin, joten päätän kuunnella heitä enkä pomppia omiin johtopäätöksiin omien kokemuksien ja mielipiteiden osalta. Joten oliko argumentointini joko tai?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata katsoa Temppareita enää 65-vuotiaana, kun kiroilu ja känni-itkut ahdistaa noin paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että enää kolmikymppisinä ovat yhdessä.
Milloinkas VP sanoi tuon lainausmerkeissä olevan lauseen? Ai ei ikinä? Ai puhut täällä ihan mitä sattuu? Aa no niin.
Jännää, kun samaan aikaan VPtä kutsutaan fiksuksi ja ajattelevaksi mieheksi, joka ansaitsee parempaa, mutta silti jengi ei näytä uskovan näitä fiksuja asioita mitä VP ihan itse kertoilee. Tosi outoa, miten paljon vihaa ylipainoinen nainen joka kertoo tykkäävänsä seksistä voi aiheuttaa. Miten kohdalla se jo nähtiin: jos oot hiljainen hissukka ja marttyyri, sua puolustetaan. Mitteä on täällä ihannoitu vaikka ilmeni pettäjäksi. Anna ei ole ketään pettänyt, ja harrasti vähiten tuolla kämpässä seksiäkin vaikka se olisi ollut ihan sallittua. Mutta silti häntä edelleen haukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä Nico suuttui? Joku pila, mikä pila? En oikeasti ymmärrä. Selittäkää!
Mun mielestäni Nico teeskenteli tai ainakin liioitteli suuttumista, koska näki siinä mahdollisuuden päästä Sonyasta irti. Hyvällä tahdollakaan ei voinut kuvitella, että Nicoa olisi Sonya millään tavalla kiinnostanut.
Mutta silti Nico tuli itse takaisin sitä riitaa setvimään ja jäi taas sonyan viereen nukkumaan. En tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemys VP:n ja Annan suhteesta on näinkin ympäripyöreä, että vaan he voivat loppupelissä tietää, onko tuo kaikki molemmille ok. Tai no lähinnä VP:lle. Mutta on ihan hauska spekuloida asiaa silti.
Itseänikin ihmetyttää tuo VP:n jatkuva analysointi. Tulee fiilis, että olisiko kaikki enää niin hyvin jos koko ajan ei itselleen ja muille hokisi sitä miten tasapainoista ja ihanaa kaikki on. Ensimmäisiä jaksoja katsoessa meinasin lopettaa kauden katsomisen kokonaan kun kyllästytti se jatkuva jauhaminen heidän järjestelystään (silloin kun ei muuta juuri tapahtunut). Lisäksi, jos Kuronen iltanuotiolla yrittää vähänkin hiillostaa VP:tä, on hänellä aina valmiina jokin tarkkaan mietitty vasta-argumentti siitä miten ok kaikki on. Ei tunnu yhtään edes pysähtyvän miettimään, että hmm miltähän musta tuntuisi jos Anna täällä menisi loppuun asti, ns huvikseen.
Nämähän voi johtua siitä että VP vaan on hyvin analyyttinen ihminen ja ajattelee kaiken rationaalisesti, tai sitten siitä että hänelle on iskostunut päähän se, että rajat parisuhteessa on vain toisen tarpeetonta kontrollointia, ja muuta ei saa edes miettiä.
Itselleni tuollainen suhde olisi ehdoton ei, varsinkin jos itselläni ei olisi mielenkiintoa vieraissa käymiseen. Kokisin VP:nä olevani jotenkin alistettu, vaikka niin ei välttämättä olisikaan. Mutta toki ihmiset on erilaisia, heille tuo saattaa olla (molemmille) ihan oikeasti sellainen suhdemuoto joka toimii parhaiten.
Sehän se onkin, että VP:hän ei välttämättä (vielä) tiedosta edes itse olleensa alistettu ja/tai onneton, jos siis näin on. Ihminen voi valehdella itselleen jopa vuosia ja pysyä huonossa parisuhteessa vain siitä syystä, että haluaa uskoa kaiken olevan edelleen ok ja koska tuttuus ja rakkaus/kiintymys/riippuvuus ja yhteinen historia jne jne. Tulee mieleen, että tuo VP:n ylianalysointi ja järkeily voi ollakin tätä defenssiä -yritetään järkeillä ikävästi kaivertavat negatiiviset tuntemukset pois tietoisuudesta ja selittää kaikki hyväksi. Mutta mitkä ovat VP:n aidot ja paljaat tuntemukset tuon pinnan alla, se olisi mielenkiintoista tietää. Tosin selvinnee hänelle itselleenkin vasta myöhemmin. Tuntuu, että hän toistelee ja myötäilee Annan ajatuksia ja mielipiteitä. Tuota strategiaa muuten persoonallisuushäiriöisen kumppani voi alkaa käyttää selvitäkseen tilanteesta. Selittelee mustan valkoiseksi toisen puolesta, alkaa puhua toisen eli sen alistajan juttuja. En ollenkaan sano, että heillä on menossa tällainen kuvio, mutta tuli mieleen, koska olen suvussa seurannut tällaista kuviota läheltä. Tosiasiassa kukaanhan ei koskaan voi täysin tietää toisten ihmisten parisuhteen todellisuutta, koska ei pääse kurkistamaan sinne arkeen, suljettujen ovien taa.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä, täällä on puhuttu, että Sonya ei ymmärrä omaa tasoaan, mutta ei ymmärrä kyllä Annakaan. Itse ainakin ottaisin sata kertaa mielummin Sonyan kuin Annan. Annasta tekee vastenmielisen (seksuaalisessa mielessä) ylipaino ja varsinkin ylimielinen minä-minä-minä-luonne.
Anna ehkä näkee itsessään sen saman kymmeniä kiloja hoikemman nuoren naisen, joka todellakin oli kaunis instakuvien perusteella. Me muut emme ole nähneet häntä sellaisena kuin nyt just niitä vanhoja kuvia kaivamalla (täällä oli jokunen sivu sitten suoria linkkejä niihin) vaan ainoastaan tässä nykyisessä turpeassa olomuodossa. On eri asia vaikkapa vp:n silmin nähdä anna edelleen kauniina, koska hän on nähnyt Annasta paljon muutakin. Vähän samalla tavalla esimerkiksi isäni pitää äitiäni edelleen tosi kauniina, vaikka ihan varmasti jollekin satunnaiselle vastaantulijalle hän on vain vanha rapistunut mummeli. Sitähän hän minunkin edessäni on, mutta näen hänessä tietysti paljon muutakin. En siis tarkoita, että Annan pitäisi pitää itseään rumana tai hävetä itseään, vaan pikemminkin juuri sitä, että ihmisestä olisi hyvä osata katsoa muutakin kuin vain sitä ilmeisintä mikä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
VP ylianalysoi ja rationalisoi tunteensa kuoliaaksi. Juuri tuo jatkuva vakuuttelu saa aikaiseksi tämän fiiliksen. Miten Anna eroaa tokan kauden sika-mikasta? Mikalla oli paremmat käytöstavat mutta silti haukuttiin täälläkin pystyyn.
Muutenkin koko annaldestroyerin ja velipekan järjestely perustuu Annan tyytyväisyyteen ja tarpeisiin. Entä VP:n tarpeet ja toiveet? Hän suostuu ilmeisesti itselleen epämukavaan ratkaisuun jotta Anna olisi onnellinen. Entä VP? Kumpa tajuaisi lähteä tuosta sairaasta suhteesta. Hän on kuitenkin fiksu mies, saisi varmasti paljon itselleen sopivamman naisen jonka ei tarvisi hakea munaa muualta.