Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TIS-Suomi 2021 Official

Vierailija
20.01.2021 |

Helmikuussa alkaa. Sinkut esitelty:
https://www.is.fi/viihde/art-2000007750572.html

Kommentit (4981)

Vierailija
3021/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinkku-Tiia ei ole vieläkään pudonnut, vaikka hän ei ilmeisesti ole käynyt yksilläkään treffeillä eikä liiemmin ruudussakaan näkynyt. Pari lyhyttä klippiä hänestä on ollut, mutta muuten jäänyt tosi tuntemattomaksi. Vähän yllätyin kun Lisa putosi, hän vaikutti tulevan hyvin juttuun Miten ja VP:n kanssa ja näkyi ruudussa enemmän kuin Tiia.

Tä on todella kummallista. Ihan kuin olisi tehty jokin sopimus, että häntä ei kuvata, näytetä mutta saa silti olla tuolla. En edes muista hänen olemassa oloaan tuolla!

Vierailija
3022/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joanna ei ole koskaan seurustellut. Vanhempansa eivät ole kommentoineet negatiivisesti Joannan tekosia, vaan ajattelevat, että aikuinen ihminen saa tehdä mitä tykkää. Politiikassa vaikuttavan isän kanssa välit ovat säilyneet entisellään. Näin Joanna kertoi seiskan videohaastattelussa.

Vähän sitä ihmettelee joitakin vanhempia, mutta mikäs siinä. Joitakin ei vaan haittaa, että lapsi panee varattuja telkkarissa.

Perseen nuolennasta on hyötyä poliitikolle.

Henkka pressaksi

Slogan: perseiden ja kääpiöiden puolesta!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3023/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinkku-Tiia ei ole vieläkään pudonnut, vaikka hän ei ilmeisesti ole käynyt yksilläkään treffeillä eikä liiemmin ruudussakaan näkynyt. Pari lyhyttä klippiä hänestä on ollut, mutta muuten jäänyt tosi tuntemattomaksi. Vähän yllätyin kun Lisa putosi, hän vaikutti tulevan hyvin juttuun Miten ja VP:n kanssa ja näkyi ruudussa enemmän kuin Tiia.

Mulle jäi pudotuksesta käsitys, että Lisa halusi lähteä - kun siinä puhuttiin että pudotettavalla on koti-ikävä.

Vierailija
3024/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottkai ennakkokäsitys on tullut kun Anna itse julkiseti mainosti ja V-P peesasi niin Onlyfans-työtään, että V-P kuskaa häntä toisten miesten luo ja muitakin juttuja parisuhteestaan.

Kukaan sinkkumies ei varmaan uskalla lähteä sen kummempaan hommaan Annan kanssa kun ei tiedä miten Anna siinä hommassa käyttäytyy ja mitä vaatii. Uskoakseni eivät halua loukata V-P:tä myös.

Vaikka V-P sallii iroseksin saattaa tulla käsitys, kun ei pääse keskustelemaan, että mukaan tulee Annan puolelta myös kiintymys.

Jos käy niinkuin Sonya/Nico tai Julia/Läri-ilmiö.

Että Anna alkaakin olla yhden ja saman miehen seurassa. Ja se loukkaa V-P:tä. Myös leimaa sen kyseisen miehen meklko vahvasti Annaan. Jospa kukaan ei halua sitä?

Kuka olisi etukäteen esumerkiki kuinka Miten ja Sonyan suhteessa on käynyt? Sonya on nyt koko ajan Nicon seurassa.

Vierailija
3025/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joppe95 kirjoitti:

Onko Henkka bi? Hienoa. Olen kiinnostunut. Onkohan vielä vapaana?

Ota sä Henkka, mä otan Mikan! <3

Vierailija
3026/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kausi herättää NIIN paljon kysymyksiä.

Miksi Sonya vaati että eka treffeillä pitää nähdä myös hänen vanhempansa tai treffejä ei tule? Kuka haluaa ensitreffeille vanhempansa mukaan? Miksi?

Henkka on siis syrjäytynyt luuseri, jolla on yksi ystävä, mutta 200 panokumppania. Sekä miehiä että naisia. Vai sit kuitenkin psykopaatti/narsisti/vedättäjä joka ei tunne katumusta vaikka loukkas tyttöystäväänsä, jonka kanssa suunnitteli perhettä, mutta haluaisi kuitenkin ulkomaille töihin ja Julia ei suostu, vaikka Julia ei tällaista ole sanonutkaan. Täysin johdonmukaista.

Mirkku vois olla tyytyväinen että Mikalla on sentään pysyvä työpaikka. Näyttää kodittomalta nistiltä. (Anteeksi)

Anna ja Vp. MITÄÄÄH? En vaan ymmärrä. Rajoja on ja ei ole ja mustasukkaisuutta ei ole ja on ja... HUH!

Vierailija
3027/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkka yrittää nuolla kaverinsa persettä.

Siksi Henkalla on vain yksi Kaveri...

Tapaavat tod näk selvinpäin kahvilassa pitkän pöydän päätypaikoilla.

Näin kaveruus on säilynyt..

Vierailija
3028/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julian exä on perseennuolija!!!..vai ..oliko se nyxä?

Vierailija
3029/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän viimeiset treffit kullakin menevät? Mirkun ja Julian parivalinnat on aika selvät, mutta muitten kohdalla ei kyllä yhtään tiedä. Toisaalta Sonyan pakit voi olla myös leikkaajan onnistunut tuotos, kuten vp:n ja miten ”ajatteletko sä mua mitenkään muuten” -keskustelukin. Mutta jos Nico ei tosiaankaan halua lähteä, Sonya valitsee käytännössä ihan vieraista ihmisistä, koska ei ole juuri kenenkään muun kanssa puhunut. Mirkku saattaa taas keksiä jonkun pyhimysroolin ja jättää Miikan valitsematta, jotta ei enää uudestaan lankeaisi. Julia haluaa Lärin, mutta jos Läri haluaa vain phärynäsaiderin, Julia saattaa loukkaantua ja ottaa jonkun toisen. Anna on ihan arvoitus, hän on viihtynyt Majurin kanssa, mutta myös muiden. Anna saattaisi hyvinkin napata vaikka Nicon Sonyan nenän edestä.

No Mika ottaa kyllä Pepsun, se on aika varmaa. Henkan ja Joannan tilanne on ihan epäselvä, Mitte vissiin pusuttelee ensi jaksossa jotakin, joten ehkä siitä syntyy kaksnelosille meininkiä. Vp on yhtä arvoitus kuin Annakin. Hänkin on tullut toimeen monen kanssa, mutta ei hän nyt erityisesti taida olla kiinnostunut viettämään kenenkään kanssa noin koko yötä kahdestaan. Kiinnostavaa tulee.

Vierailija
3030/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittelintuure kirjoitti:

3. Sonya ja Mitte. Joo. Myös mulla on vähän suru puserossa Mitten vuoksi. Mitte on sinkkukundeista mun silmiini kuumin... Eikä se nyt tarkoita, että Sonyan tarttisi olla samaa mieltä, mutta ainakaan ohjelmaan päätyneistä sanoista päätellen Sonyan tunteet Mitteä kohtaan ovat enemmän kaverilliset kuiten tuliset. En tiedä, onko Sonya epärehellinen myös itselleen vai etupäässä muille, koska tietää, että häntä kuvataan. Se sänkyepisodi vaikuttaa hieman siltä, että Sonya ei halua ääneen myöntää tunteiden kehittymistä (ja siten myös itselleen/tai estää sen päätymisen kameroille), mutta ei halunnut myöskään suoraan sanoa "ei", koska haluaa ehkä pitää auki mahdollisuuden Nicoon? Nico on mun silmissä ainakin ihan mukavanoloinen tyyppi, vähän viileä ja rauhallinen eikä oikein saa otetta, mutta asiallinen. Ulkonäköseikat tässä kohtaa sikseen, mutta jos olisin itse Nico, ottaisin Sonyaan etäisyyttä tässä kohtaa itsekin; erot ovat sotkuisia eikä siinä tee mieli olla mukana ja Sonya aika selvästi ei ole rehellinen ja avoin, mikä on aika huono merkki seurustelukumppanissa. 

Mitestä jää joo vaikutelma, että hän ei ole suorastaan kiinnostunut kenestäkään sinkusta vaan enemmänkin kiehnää, koska "kuuluu" tehdä niin. Koska Sonyakin. Liikuttavimmat hetket oli se, kun Henkka halasi Mitteä ja kun VP halasi Mitteä. (Mä kannattaisin kolmen kimppaa, Mitte, Anna ja VP. Nää vois muodostaa triadin.)

(VP on muuten henkisenä tukena muille tuolla helposti. Lohduttaa esim. Mitteä monessa kohtaa ja kun viimeisimmällä iltanuotiolla Miten video oli vaikea, VP:n käsi oli Miten hartialla tukea osoittavassa eleessä.)

4. Ja sitten se meidän iloinen katastrofi, Julia ja Henkka. Ehkä tässä näkyy se todellinen Henkka ja Juliakin saa nyt kunnolla nähdä sen - että todellinen Henkka on eksyksissä eikä tiedä, mitä elämältä tai muilta ihmisiltä haluaa. Ja tekee ehkä asioita, jotka ajavat muut pois. Jos miehellä on tosiaan vain yksi läheinen ystävä ja siinä se, se ei ole välttämättä hyvä merkki (paitsi, jos tyyppi on luonteeltaan erakkomainen ja täysin sinut tilanteen kanssa - näitä ihmisiä on, mutta Henkka ei vaikuta olevan tällainen ihminen). En mä ihmettele Joannaakaan, joskaan en näe, että tää homma kestää. Joannalle on ehkä kissanminttua se, että joku pitää häntä niin ihanana, että sivuuttaa aiemmat vastuunsa ja velvollisuutensa; se voi olla tosi imarteleva tunne. Joanna on vielä tosi nuori enkä lähde haukkumaan. Ei toi fiksua ole, mutta ihmiset sekoilee. Henkka on tosiaan pistänyt kaiken paskaksi ja palamaan... 

Enkä ihmettele sitä, että Julia roikkuu Lärissä. Julia on just tullut torjutuksi todella perusteellisella tavalla ja tunteet ovat varmaan ihan vereslihalla. Petetyksi tuleminen aiheuttaa kanssa ihmiselle syvän haavan naiseuteen/mieheyteen; olenko minä niin ruma, epähaluttava ja kamala, enkö minä kelpaa kenellekään. Ei ole harvinaista, että petetty hakee sitten huomiota muilta ihmisiltä, koska haluaa paikata tuota haavaa. Julia hakee sitä nyt ehkä sitten Läriltä, vaikka osoite ei välttämättä ole oikea, koska oon samaa mieltä muiden kanssa, että Läri ei vaikuta niin kiinnostuneelta. 

Oh well. Saa nähdä, miten etiäpäin. 

JULIA ROIKKUI LÄRISSÄ JO ENNEN KUIN HENKKA OLI TEHNYT MITÄÄN.

Vierailija
3031/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ohjelmassa ei ole hiiskuttu sanallakaan Miten sukupuolenvaihdoksesta vaikka ennakkomainoksissa sitä niin hehkutettiin?

Tietääkö sinkut edes? Ainakaan ei yhtä ainutta kommenttia ei ole irronnut aiheesta.

Kyse on korjauksesta, ei muutoksesta. Ja onhan se selvä kaikille, hänellä on näkyvät masektomia-arvet, joita jo jossain paljukohtauksessa kommentoitiin. Mitä siitä sen kummemmin keskustelemaan?

Harhaanjohtavaa mainontaa kyllä Neloselta. Moni varmaan odotti kontenttia tähän liittyen.

Vierailija
3032/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ohjelmassa ei ole hiiskuttu sanallakaan Miten sukupuolenvaihdoksesta vaikka ennakkomainoksissa sitä niin hehkutettiin?

Tietääkö sinkut edes? Ainakaan ei yhtä ainutta kommenttia ei ole irronnut aiheesta.

Kyse on korjauksesta, ei muutoksesta. Ja onhan se selvä kaikille, hänellä on näkyvät masektomia-arvet, joita jo jossain paljukohtauksessa kommentoitiin. Mitä siitä sen kummemmin keskustelemaan?

Harhaanjohtavaa mainontaa kyllä Neloselta. Moni varmaan odotti kontenttia tähän liittyen.

Ihan mahtavasti hoidettu Neloselta. Asia on mainittu ja muuten annettu olla. 

Vierailija
3033/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavasti hoidettu Neloselta. Asia on mainittu ja muuten annettu olla. 

Tästä kans itse positiivisesti yllättynyt!

Vierailija
3034/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika ja Mirkku - Eivät sovi toisilleen. Molemmat tarvitsisi toisenlaisen kumppanin. Mika on aika keskenkasvuisen oloinen ja tuntuu pahalta välillä, miten puhuu hänen parisuhteestaan. Mirkulla on kykyä kyllä mun mielestä itsetutkiskeluun ja ruoskii vähän liikaa itseään. Hän on tunnistanut heikkoutensa ja myöntänyt omat virheensä suhteessa. Onneksi antoi Miikan kanssa mennä, liian kauan katsonut sormien läpi Mikan perseilyä.

Anna ja VP - Kieltämättä tämän ohjelman tasapainoisin ja kommunikaatiokyvyiltään kypsin pari, vaikka järjestelyt ovatkin vähän erikoiset. Olen silti miettinyt, et jos sukupuolet olisi toisin päin, olisiko suhtautuminen samanlaista kuin nyt. Annaa moni ihailee ja pitää tunneälykkäänä, mutta mä näen hänessä kyllä epävarmuutta, itsensä liiallista jalustalle nostamista ja turhaa uhoamista. Ärsyttää se toisten moralisointi esimerkiksi Mirkkua kohtaan. Olisi vähän armollisempi muita kohtaan, joiden parisuhteet on tuolla menossa kirjaimellisesti päin karia. Kyllä siinä aika monella menisi pakka sekaisin eikä kykenisi olemaan kovin rationaalinen. VP on lämmin, sympaattinen ja sydämellinen ihminen. Ei pahaa sanottavaa.

Julia ja Henkka - Yllätyin, että tällä parilla meni näin nopeasti kaikki päin h*lvettiä. Henkka on todella hukassa itsensä kanssa ja ollaan ehkä vähän siinä rajoilla jo, ollaanko hänen kohdallaan enää viihteen puolella. Juliakaan ei puhtaita papereita saa, mutta ei hän nyt silti ihan tuota ansainnut. Puhuvat ihan eri kieltä, tulkitsevat sanomisiaan kummallisesti ja tekevät todella kummallisia johtopäätöksiä toisten sanomisista. Ehkä tässä on jotain sellaista, mitä me emme tiedä ja se näyttäytyy katsojille sitten tälläisenä outona pingispalloiluna, jossa jatkuvasti kummatkin lyövät ohi.

Mitte ja Sonya - Mitte on selvästi enemmän kiinnostuneempi Sonyasta kuin Sonya Mittestä. Sonya tuntuu olevan enemmän kaverillinen ja tsemppaava tukihenkilö. Intohimo kuitenkin tästä suhteesta näyytää puuttuvan. Onhan se oikeasti erikoista, että Sonya on mustis Nicosta, muttei omasta kumppanistaan. Saa nähdä, miten heille käy, kun ilmeisesti ensi viikon plussajaksoissa tunteet kuohuu puolin ja toisin.

.

Jännä tosiaan miten tämä menee sukupuolten mukaan. Anna ja Vp, jos tilanne olisi toisinpäin niin huudeltaisiin sikamaista sovinisti-VP:tä ja free Anna ym. Tai jos mies puhuisi rivoja yhtä junttimaisesti kuin anna niin ei siitä pisteitä tulisi.

Pari minua ärsyttänyttä seikkaa: Mikalle ivailu kaivinkoneesta katsojien toimesta. Nuori mies suunnittelee tulevaisuutta yrittäjänä, johon tarvitsee kaivuria ja tämä on vittuilun arvoista jonkun mielestä. HElvetin hienosti vedetty.

Henkka on psyykkisesti rikki. Johan sen tyhmempikin näkee, että tällä miehellä on pahoja traumoja ja tarvitsisi ennen kaikkea henkistä apua, ja silti varsinkin twitter-idioottien mielestä on täysin ok vain haukkua ja parjata. Kyllä, tekee väärin Juliaa kohtaan mutta mies ei ole terve tai normaali! Naisen kohdalla oltaisiin niin perhanan empaattisia vastaavassa ja syytä etsittäisiin kumppanista, kuten sarjan kausilla on tapana ollut. 

Mikan haave hankkia oma kaivuri ja alkaa yrittäjäksi on erittäin hieno! Te nirppaper*eet voisitte miettiä KUKA kaivoi teidänkin ok talon perustukset tai salaojitukset? Kuka vie roskasi? Kuka putsaa paskavetesi? Kuka tuo postisi? Duunari. Hieman arvostusta toisen työtä ja unelmia kohtaan.

Vierailija
3035/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika ja Mirkku - Eivät sovi toisilleen. Molemmat tarvitsisi toisenlaisen kumppanin. Mika on aika keskenkasvuisen oloinen ja tuntuu pahalta välillä, miten puhuu hänen parisuhteestaan. Mirkulla on kykyä kyllä mun mielestä itsetutkiskeluun ja ruoskii vähän liikaa itseään. Hän on tunnistanut heikkoutensa ja myöntänyt omat virheensä suhteessa. Onneksi antoi Miikan kanssa mennä, liian kauan katsonut sormien läpi Mikan perseilyä.

Anna ja VP - Kieltämättä tämän ohjelman tasapainoisin ja kommunikaatiokyvyiltään kypsin pari, vaikka järjestelyt ovatkin vähän erikoiset. Olen silti miettinyt, et jos sukupuolet olisi toisin päin, olisiko suhtautuminen samanlaista kuin nyt. Annaa moni ihailee ja pitää tunneälykkäänä, mutta mä näen hänessä kyllä epävarmuutta, itsensä liiallista jalustalle nostamista ja turhaa uhoamista. Ärsyttää se toisten moralisointi esimerkiksi Mirkkua kohtaan. Olisi vähän armollisempi muita kohtaan, joiden parisuhteet on tuolla menossa kirjaimellisesti päin karia. Kyllä siinä aika monella menisi pakka sekaisin eikä kykenisi olemaan kovin rationaalinen. VP on lämmin, sympaattinen ja sydämellinen ihminen. Ei pahaa sanottavaa.

Julia ja Henkka - Yllätyin, että tällä parilla meni näin nopeasti kaikki päin h*lvettiä. Henkka on todella hukassa itsensä kanssa ja ollaan ehkä vähän siinä rajoilla jo, ollaanko hänen kohdallaan enää viihteen puolella. Juliakaan ei puhtaita papereita saa, mutta ei hän nyt silti ihan tuota ansainnut. Puhuvat ihan eri kieltä, tulkitsevat sanomisiaan kummallisesti ja tekevät todella kummallisia johtopäätöksiä toisten sanomisista. Ehkä tässä on jotain sellaista, mitä me emme tiedä ja se näyttäytyy katsojille sitten tälläisenä outona pingispalloiluna, jossa jatkuvasti kummatkin lyövät ohi.

Mitte ja Sonya - Mitte on selvästi enemmän kiinnostuneempi Sonyasta kuin Sonya Mittestä. Sonya tuntuu olevan enemmän kaverillinen ja tsemppaava tukihenkilö. Intohimo kuitenkin tästä suhteesta näyytää puuttuvan. Onhan se oikeasti erikoista, että Sonya on mustis Nicosta, muttei omasta kumppanistaan. Saa nähdä, miten heille käy, kun ilmeisesti ensi viikon plussajaksoissa tunteet kuohuu puolin ja toisin.

.

Jännä tosiaan miten tämä menee sukupuolten mukaan. Anna ja Vp, jos tilanne olisi toisinpäin niin huudeltaisiin sikamaista sovinisti-VP:tä ja free Anna ym. Tai jos mies puhuisi rivoja yhtä junttimaisesti kuin anna niin ei siitä pisteitä tulisi.

Pari minua ärsyttänyttä seikkaa: Mikalle ivailu kaivinkoneesta katsojien toimesta. Nuori mies suunnittelee tulevaisuutta yrittäjänä, johon tarvitsee kaivuria ja tämä on vittuilun arvoista jonkun mielestä. HElvetin hienosti vedetty.

Henkka on psyykkisesti rikki. Johan sen tyhmempikin näkee, että tällä miehellä on pahoja traumoja ja tarvitsisi ennen kaikkea henkistä apua, ja silti varsinkin twitter-idioottien mielestä on täysin ok vain haukkua ja parjata. Kyllä, tekee väärin Juliaa kohtaan mutta mies ei ole terve tai normaali! Naisen kohdalla oltaisiin niin perhanan empaattisia vastaavassa ja syytä etsittäisiin kumppanista, kuten sarjan kausilla on tapana ollut. 

Mikan haave hankkia oma kaivuri ja alkaa yrittäjäksi on erittäin hieno! Te nirppaper*eet voisitte miettiä KUKA kaivoi teidänkin ok talon perustukset tai salaojitukset? Kuka vie roskasi? Kuka putsaa paskavetesi? Kuka tuo postisi? Duunari. Hieman arvostusta toisen työtä ja unelmia kohtaan.

Enemmin mä ottaisin kunnon duunarin, kun turhanpäiväisen some-julkkiksen.

No, Mikan ottaisin muutekin. Ulkonäkö, kun ei kerro ihmisestä juurikaan.

Vierailija
3036/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruutu+

Niiku Moisio Extrassa sanoi, ei kukaan kuivapane tuolla tavalla 😂 Todella huono yritys koittaa peitellä tapahtunutta. Kyllä siinä sisään-ulos liike oli havaittavissa.

Missä lätinä tai voihke? Pelkkää kankaan suhinaa minä kuulin.

Vierailija
3037/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että Mikan kaivinkone-haave on ihan hatunnoston arvoinen. Sen sijaan Mikan biletys ja etenkin alkoholinkäyttö ei ole. Mutta samaan hengenvetoon todettava, että Mikan iässä minä opiskelin yliopistossa erittäin arvostettua ja vaikean sisäänpääsyn alaa - ja myös örvelsin alkoholin kanssa ihan liikaa. Nyt se kaduttaa ja harmittaa jälkikäteen ja koitan pitää omat nuoruuden kännihölmöilyni mielessäni Temppareita katsoessa. Eli siten vähän armoa heille.

Mikan naivius ja koskemattomuus tulee esiin siinä, kun ei näy Peppiinan pelaamista (Mirkku kyllä tajuaa) ja kun kuvittelee, että jos olisi suhteessa Pepsun kanssa, olisi se yhtä ruusuilla tanssimista.

Vierailija
3038/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen et jotkut nuoret katuu osallistumistaan temppareihin. Jöbis ym.

Tuohon ikään kuuluu impulsiivisuus ja rajojen kokeilu. Yli kakskymppisilläkin. Mokailu ja itsensä etsiminen.

Älkää olko niin ankaria heille.

Kaikenikäiset kokee tilanteet ja vaikeudet eri tavoin.

Tuotannolla täytyy olla vastuunsa kun iso mediakonserni, vaikka alihankinnalla, tekee viihdettä ja myy rahakkaita mainoksia kuvaamalla parikymppisten alkoholinhuuruisia juhlia valtakunnalliseen televisioon parhaaseen katseluaikaan.

Voi siinä se yks pakollinen psykologi mainita että somessa tulee sitte turpaan ja kovaa, mut osaa ne isojen konsernien palkkalistoilla olevat asetella sanat sille että nuori kokee tää tulee menemään hyvin.

Vierailija
3039/4981 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä muista mut mulle tuli vähän oksennusta suuhun ku Sami 47v. meni aamulla Joannan sänkyyn risti-istunnassa virnuilemaan että pikku-jouluissa sitte kävi miten niissä yleensä käy.

Voisko toi jo jättää noi muksut rauhaan? Ihan oikeesti?

Vierailija
3040/4981 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen et jotkut nuoret katuu osallistumistaan temppareihin. Jöbis ym.

Tuohon ikään kuuluu impulsiivisuus ja rajojen kokeilu. Yli kakskymppisilläkin. Mokailu ja itsensä etsiminen.

Älkää olko niin ankaria heille.

Kaikenikäiset kokee tilanteet ja vaikeudet eri tavoin.

Tuotannolla täytyy olla vastuunsa kun iso mediakonserni, vaikka alihankinnalla, tekee viihdettä ja myy rahakkaita mainoksia kuvaamalla parikymppisten alkoholinhuuruisia juhlia valtakunnalliseen televisioon parhaaseen katseluaikaan.

Voi siinä se yks pakollinen psykologi mainita että somessa tulee sitte turpaan ja kovaa, mut osaa ne isojen konsernien palkkalistoilla olevat asetella sanat sille että nuori kokee tää tulee menemään hyvin.

Jospa tähän jatkoksi minä tuomioistuinjuristina vielä huomauttaisin, että eipä tuollainen osallistujien somekiusaaminen ja loan heittäminen ole mitenkään sallittua noin oikeudellisessakaan miehessä. On ollut edessäni käräjäsalissa viestejään selittelemässä hyvin hämmästyneitä nuoria rikosasiassa syytettynä esim. kunnianloukkauksesta. Ja on tuomittu myös. Onhan noita eri rikosnimikkeitä aina laittomasta uhkaamisesta alkaen, kun joku on saanut tappouhkauksia. Ei näitä poliisi- ja käräjäreissuja aina ole lehdissäkään kerrottu.

Juuri luin uusimmasta Me Naiset lehdestä, kun naistoimittaja ihmettelee Aki Mannisen ja jopa hänen perheensä saamia vihapuheita. Toimittaja siis ei puolusta Akin puheita, mutta ihmettelee jopa Akin puolisoon ja lapseen kohdistuvia törkeitä vihapuheita ja tappouhkauksia. Siis ilmeisesti jopa naisten lähettämiä tällaisia viestejä.

Ja vuosi sitten temppareiden Mira joutui asiallisesti joukkolynkkauksen kohteeksi somessa ja vähän kuulemma kadulla kävellessäänkin. Kymmeniä tappouhkauksia ja satoja vihaviestejä, jotka sisälsivät törkeätä herjaa. Toki ei sen puoleen, tosi törkeän tempunhan nuo Mira ja Markus Valtolle tekivät, olihan varmaan aihettakin kommentoida, mutta jonkinlaista säätöä viesteihinkin sentään.  Mitä ihmiset oikein ajattelevat lähettäessään tällaista törkyä toiselle ihmiselle? Jonkun tällaista sontaa somessa saaneen pitäisi tehdä saamistaan törkeyksistä rikosilmoituksen ja yhdessä syyttäjän kanssa viedä törkeydet käräjäsaliin lähettäjän selitettäviksi. Kun tätä oikeudenkäyntiä sitten selostettaisiin useassa lehdessä, niin ehkä tämä rauhoittaisi viestiherkkyyttä. Yksi hyvä keino vähentää vihapostia voisi olla, että törkeyksien lähettäjän tilit suljettaisiin määräajaksi tai toistumisen jälkeen kokonaan, vähän niin kuin kävi Trumpillekin.

Ketju on lukittu.