Mitä kaikkea tekemistä jätätte koiralle työpäivän ajaksi?
Minä olen jättänyt namipiiloja ympäri asuntoa ja sit laittanut pyyhkeen sisään nameja ja pyyhettä voi sit kuopia ja etsiä namia. Nämä alkaa olla vaan koiralle jo niin helppoja että keksii heti kaikki piilot ja osaa kuopia namit pyyhkeestä. Mitä uusia juttuja voisi koiralle järjestää oman työpäivän ajaksi? Ja joo, se nukkuu suurimman osan ajasta mutta on se silti kiva että sillä on edes jotain pientä aivopähkinää.
Kommentit (72)
"Ihan niinkuin ihmisasunnoissa asuvat koiratkin, eli vaihtavat paikkaa, käyvät välillä juomassa tai katselevat ikkunasta. Mutta muuten nukkuvat. Päivällä ei kuulu saalistaa tai olla aktiivinen."
Voi vattu mitä paskaa suollat. No itselläsi on varmaan parempi omatunto, kun ajattelet tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan välihuomautuksena ja varoituksena, oma koirani sai purtua kerran ison palan irti mustasta Kongista. Onneksi olin vieressä ja ei ehtinyt niellä sitä palaa ja saada suolitukosta. Kongit tai mitkään kaupalliset lelut eivät ole turvallisia käyttää ilman valvontaa. Pahvilaatikoistakin voi pienempi koira saada suolitukoksen.
-ohis
Pahvilaatikosta? Älä nyt höpöjä puhu. Sehän on kastuessaan puukuitumössöä ja menee läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan välihuomautuksena ja varoituksena, oma koirani sai purtua kerran ison palan irti mustasta Kongista. Onneksi olin vieressä ja ei ehtinyt niellä sitä palaa ja saada suolitukosta. Kongit tai mitkään kaupalliset lelut eivät ole turvallisia käyttää ilman valvontaa. Pahvilaatikoistakin voi pienempi koira saada suolitukoksen.
-ohis
Pahvilaatikosta? Älä nyt höpöjä puhu. Sehän on kastuessaan puukuitumössöä ja menee läpi
Puukuitumössöä joka jää tukokseksi suoleen. Isolle koiralle ei ongelma mutta pienelle koiralle voi tulla tukos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jätä mitään. Nukkuu päivät.
Niin minäkin masentuneena nukun..👍
Olen pahoillani että olet masentunut. Ymmärrän nyt hyvin miksi yrität hakea mielekkyyttä päivääsi provoamalla av:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani että olet masentunut. Ymmärrän nyt hyvin miksi yrität hakea mielekkyyttä päivääsi provoamalla av:lla.
Voisitko tarkentaa mitä hän on provonnut?
Vierailija kirjoitti:
Puhtaaksikirjoittaa elämänkertaani, jonka olen sanellut.
No, toi on sentään hyödyllistä.
Mun koira lukee mun kirjastonkirjaa, hävittää kirjanmerkkini ja jättää koiranmuron merkiksi siihen kohtaan, mihin itse on ehtinyt. - Ärsyttää tollanen.
Jos on eroahdostusta, tai haukku herkkä muihin koiriin, kannattaa pitää nimenomaan verhot kiinni, radio tai TV päälle taustameluksi. Näin sain opetettua oman koiran pois hankkimisesta jne. Nykyään vaan nukkuu ja ei edes haittaa jos en muista jättää tvtä auki koiralle. Vettä kannattaa myös jättää ja tarkistaa ettei mitään laitonta syötävää jää saataville ..siis esim juusto pöydälle jne..monta hyvää juustoa ja voi pakettia menettäneenä ja ei, ne ei syö muovia! Ehkä pentu koira voisi erehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tarkentaa mitä hän on provonnut?
Väittää että paljon nukkuva koira olisi masentunut. Ei pidä paikkaansa. Aikuiset koirat nukkuu jopa 16 tuntia päivässä eli hereilläoloa ja aktiivista aikaa on se kun muu perhe on kotona. Aamulenkin ja ruuan koira saa tietysti ja sitten käy tyytyväisenä unille kun talo tyhjenee. Ei tuhoa paikkoja, eikä stressaa koska on terve koira joka saa riittävästi virikkeitä ja aktivointia.
Vierailija kirjoitti:
Sen muutaman tunnin mitä yksin viettää, niin nukkukoot. Muina aikoina sitten temmelletään ja virikkeitä annetaan minkä keretään.
Samoin meillä. Koira saa tarpeeksi liikuntaa ja aktivointia perheen ollessa kotona, päivisin nukkuu. Kotiin tullessa kissa on aina ulko-ovella vastassa, koira tulee myöhemmin venytellen, vasta heränneenä.
Saako Suomessa jättää koiran yksin kotiin työpäivän ajaksi? Aika kamalalta kuulostaa. En ikinä voisi jättää koiraani yksin kun olen töissä. Vien sen päivähoitoon aamulla seitsemän aikaan, haen illasta neljän aikaan. Ei tulisi mieleenkään, että seuraeläin joutuisi ihmettelemään yksin sisällä. Päivähoidossa on kavereidensa kanssa, nukkuu, käy lenkillä ja syö aamupalansa. Kotona sitten vähän ulkoillaan, ihmetellään ja nautitaan muuten elämästä.
Normaalisti koiralla on hampaat, joilla se voi mm. pureksia luita ja muuta