Mitä kaikkea tekemistä jätätte koiralle työpäivän ajaksi?
Minä olen jättänyt namipiiloja ympäri asuntoa ja sit laittanut pyyhkeen sisään nameja ja pyyhettä voi sit kuopia ja etsiä namia. Nämä alkaa olla vaan koiralle jo niin helppoja että keksii heti kaikki piilot ja osaa kuopia namit pyyhkeestä. Mitä uusia juttuja voisi koiralle järjestää oman työpäivän ajaksi? Ja joo, se nukkuu suurimman osan ajasta mutta on se silti kiva että sillä on edes jotain pientä aivopähkinää.
Kommentit (72)
Olemme nyt miehen kanssa palanneet takaisin toimistolle pitäen vielä tosin kaksi kotikonttoripäivää viikossa jolloin olemme koiran kanssa kotona ja voimme mm. ulkoiluttaa päivän aikana.
Meillä oli ennen koronaa hoitaja koiralle kotona, tuli meille aamupäivällä kun olimme lähteneet ja vietti sen kanssa kolmisen tuntia mm. pitkillä lenkeillä. Se sujui todella hyvin, ja nyt olemme palanneet samaan. Hoitaja tulee niinä päivinä kun olemme konttorilla, muuten olemme itse sitten kotona.
Koira on nyt 9-vuotias, ja pärjää hienosti tällä järjestelyllä.
En mitään. Koiranulkoiluttaja käy puolen päivän aikaan, jos mulla on toimistopäivä, mutta muuten teen lähinnä etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Sen vesikupin olen minäkin jättänyt, tosin ei siihenkään kosketa kuin pahimmilla helteillä. Viimeistään nyt etätyöaikana on käynyt selväksi, että nuo ihan tosissaan nukkuvat käytännössä sen koko 8h mitä ovat keskenään kotona työpäivän aikana.
Masentuneita koiraraukkoja.
Meillä ei ole koiralle mitään erityistä tekemistä. On päivät yksin kotona kun ollaan töissä ja koulussa, hyvin pärjää. Ei olla itse asiassa edes ajateltu että tarvitsisi päiviksi jotain ohjelmaa järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole koiralle mitään erityistä tekemistä. On päivät yksin kotona kun ollaan töissä ja koulussa, hyvin pärjää. Ei olla itse asiassa edes ajateltu että tarvitsisi päiviksi jotain ohjelmaa järjestää.
Miksi otitte koiran olemaan vaan yksin kotona päivät pitkät? Onko tuo koiranelämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otitte koiran olemaan vaan yksin kotona päivät pitkät? Onko tuo koiranelämää?
Juu se on juuri sitä koiranelämää. Kyseessä on KOIRA.
Vierailija kirjoitti:
Sen muutaman tunnin mitä yksin viettää, niin nukkukoot. Muina aikoina sitten temmelletään ja virikkeitä annetaan minkä keretään.
Kuin te jaksatte?
En mitään, enkä ole koskaan jättänytkään.
Koira on oppinut, että yksinolo on rauhoittumisen aikaa, ihmisen läsnäollessa sitten tapahtuu. On tottunut siihen, eikä ole koskaan tuhonnut tai sotkenut mitään yksinollessaan tai muutenkaan, vaikka onkin bordercollie, eli hyvin aktiivinen ja virikkeitä kaipaava.
Kun koiralle jättää aina tekemistä kun se jää yksin, oppii se että jotain tekemistä on yksin ollessa oltava. Ja sitten kun joskus unohdat tai et ehdi antaa mitään, syö se kenkäsi, sohvasi tai mitä vaan keksii.
kiva, että huolehdit koirastani noin hyvin.
Mekin mietimme joskus sen vaihtoehdon, mutta ei meistä ole hoitajiksi. Ei oo koiraa, eikä tuu.
En jaksaisi keksiä virikkeitä, enkä jaksaisi temmeltää sen kanssa.
Toivon, että jokaiselle koiralla on sellainen turvallinen kiva paikka. Koiran ottaminen ja hoitaminen on iso vastuu.
Itselle sopii paremmin pehmo.
En mitään. Koira on rotuna sellainen, että osaa levätä silloin, kun ei ole virikkeitä (porokoira). Kun viettää muuten aktiivisesti sen kanssa aikaa (pitkät juoksu- ja kävelylenkit, koirapuistoilut, uinti ym), niin ei koira tarvitse mitään höpöpuuhaa työpäivän ajaksi.
Nykyisin, kun tehdään molemmat pääosin etätöitä, ei koirat joudu olemaan keskenään kovinkaan usein. Mutta jos joutuvat olemaan työpäivän keskenään, niin en jätä mitään puuhasteltavaa. Aamulla tehdään kunnon lenkki, saavat ruuat ja sitten lepäilevät päivän ihan rauhassa.
Ei koirat näinä etäpäivinäkään tee muuta kuin nukkuvat. Harvemmin käytän edes pissalla päivän aikana. Kauniilla ilmalla saatan jättää aamulenkin jälkeen pihalle joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu se on juuri sitä koiranelämää. Kyseessä on KOIRA.
No ei ole mukavaa koianelämää. Ei teidänkään olisi pitänyt sitä koiraa ottaa, kun on näköjään ihan sama mitä se koira joutuu kestämään, kun on vaan KOIRA.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Koira on rotuna sellainen, että osaa levätä silloin, kun ei ole virikkeitä (porokoira). Kun viettää muuten aktiivisesti sen kanssa aikaa (pitkät juoksu- ja kävelylenkit, koirapuistoilut, uinti ym), niin ei koira tarvitse mitään höpöpuuhaa työpäivän ajaksi.
Miksi olet ottanut työkoiran, jos sille ei ole niitä poroja paimennettavaksi?
Kyllä se tiskit ja imuroinnin hoitaa päivän aikana. Ruuankin usein laittaa.
Miksi te otatte niitä koiria kotiinne työpäiviksi vaan nukkumaan ja sitten käydään tuskin edes tunnin lenkkiä sen työpäivän jälkeen. Ajatteletteko te niitä koirianne laisinkaan?
Nipun ristisanatehtäviä jätän pöydälle ratkottavaksi.
Meillä on 2 vinttikoiraa. Moni luulee että koska nopea => aktiivinen, mutta tosiasiassa ne on maailman laiskimpia ja unisimpia otuksia eivätkä tarvitse edes kovin paljoa liikuntaa (saavat toki enemmän kuin minimin). Jos koiran jaksaa huolella treenata yksinoloon niin ettei sitä ahdista, se nukkuu ihan heittämällä koko työpäivän. Välillä siirtyy omasta koiranpedistään sohvalle ja jopa kiellettyyn sänkyyn. Aamuruoka menee yhdellä sisäänhengityksellä, juomassa käyvät välillä mutta aika vähän sitäkin. RAikasta vettä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 vinttikoiraa. Moni luulee että koska nopea => aktiivinen, mutta tosiasiassa ne on maailman laiskimpia ja unisimpia otuksia eivätkä tarvitse edes kovin paljoa liikuntaa (saavat toki enemmän kuin minimin). Jos koiran jaksaa huolella treenata yksinoloon niin ettei sitä ahdista, se nukkuu ihan heittämällä koko työpäivän. Välillä siirtyy omasta koiranpedistään sohvalle ja jopa kiellettyyn sänkyyn. Aamuruoka menee yhdellä sisäänhengityksellä, juomassa käyvät välillä mutta aika vähän sitäkin. RAikasta vettä on tarjolla.
Miten vesi pysyy raikkaana koko päivän?
Vierailija kirjoitti:
En jätä tekemistä, haluan niiden nukkuvan kun ovat yksin.
Niinhän täällä vanhuksetin jätetään ja halutaan nukkuvan yksin...aika raadollista kumpisillekkin vankina ..👿👿👿👿
Leikkaan mun peeniksen irti ja jätän sen sille ja sit kasvatan työpäivän aikana uuden ku töissä aina kasvaa kyyyyyyyyrpä keskelle otsaa