Ihmeellinen pakkomielle tunkeutua ovelleni. Ei tällaista ollut kerrostalossa
Kokeilkaapa kerrostaloasujat muuttamista ihan mihin tahansa missä on enemmän yksityisyyttä. Tulette huomaamaan, että pian ovella ramppaa jatkuvasti joku.
En haluaisi vaikuttaa hankalalta asiakkaalta, mutta minua oikeasti v...aa, kun yksi sama kuriiri soittelee minulle ensin aikaisin aamulla, en nyt kellonaikoja ala sanomaan, etten vahingossa anna väärää tietoa. Mutta ainakin tuntuu, että hän soittelee ihan sairaan aikaisin aina. Ja joo puhelin menee äänettömälle iltaisin samaan aikaan, mutta jos muutaman minuutin sisään tulee toinen puhelu samasta numerosta, tulee myös äänet päälle. Tämä ihan siksi, että jos tulee jokin hätäpuhelu, niin en missaa sitä siksi että nukun.
Mutta tosiaan tämä yksi ja sama kuriiri soittelee KOLMEKIN KERTAA peräkkäin, vaikka en vastaa! En vastaa puhelimeen puoliunessa, kun hädin tuskin ääntäkään tulee. Ja koska tunnistan tuon numeron. En ala tulipalokiireellä kiskomaan vaatteita päälle siksi, että kuriirilla on jokin pakkomielle pommittaa ja tulla ovelle muutaman minuutin päästä.
Tosiaan, se ei edes jää pommittamiseen, vaan hetken päästä kuriiri tulee OVELLE!!! Ja tätä on toistunut niin monta kertaa!!
Mikä v... ihmisiä vaivaa. Miksi ei voi odottaa, että soitan takaisin ja sovitaan aika, joka sopii minullekin?? Pitäisikö oikeasti ottaa yhteyttä ko. yritykseen ja sanoa tuosta. En haluaisi olla hankala, mutta oikeasti v...aa, kun aina pitää olla varovainen omassa kodissaan, kun joku saattaa tunkea ovelle ilman kutsua ihan äkkiarvaamatta!!
Kommentit (42)
Ap ansaitsisi vuoden komedia -palkinnon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap: hanki semmonen pakettilaatikko kuistille ja jätä lappu että paketin voi jättää tänne. Tai sitten menet itse kauppaan ja hae mitä haluat. Arvaa veetuttaako sitä kuriiria jo pelkästään sun nimen lukeminen paketin kyljessä. Tää idiòot ei ikinä vastaa puhelimeen tai avaa ovea... Pelle olet
Siis tämmönen: https://www.taloon.com/sailytyslaatikko-paketeille-biohort-parcelbox-10…
Tosi kätevä. Varkaatkaan eivät osaa avata tuota.
Älä tilaa mitään kotiin toimitettuna. Kuriirikin tekee vain työtään eikä voi vain sinun tahtosi mukaan kulkea, hänellä on annettu reitti ja aikataulu jonka puitteissa se pitäisi saada kierrettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaat jotain ja sitten kiukuttelet että toimittaja soittaa ja haluaa tietää milloin sen voi tuoda? Kummallisia ongelmia ihmisillä.
YKSI PUHELU RIITTÄÄ, OSAAN SOITTAA TAKAISIN SOPIVALLA HETKELLÄ. OVELLE EI TARVITSE TUNKEUTUA, JOS EN OLE SOPINUT KENENKÄÄN KANSSA MITÄÄN. ääliö!!!
Ja seuraava kuriirin asiakas vetää kilarit siitä, kun kuriiri soittaakin vain yhden kerran. Toimintatapoja ja toimitusehtoja on vaikea räätälöidä jokaisen yksikön tarpeisiin ja haluihin sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuriirin oma ongelma, jos tulee ovelleni kutsumatta enkä avaa. YLEENSÄ OLEN ALASTOMANA PEITON ALLA JA SIKSI EN AVAA. SOITTAISIN TAKAISIN SOPIVALLA HETKELLÄ, MUTTA KUN IKINÄ EI VOIDA ODOTTAA HETKEÄKÄÄN.
No ei tuo kyllä normaalilta elämältä kuulosta, että olet yleensä alasti peiton alla. Elämässä olisi syytä ehkä olla muutakin sisältöä, kuin peiton alla makaaminen.
Olipa apllä päätön ja tyhmä aloitus. Ei järjen hiventä.
Et kai ihan tosissasi kuvittele, että jollain kuriirilla on aikaa sinulle koittaa pitkin päivää soitella ja tiedustella, milloin noin niin kuin pääsisit sängystä ylös? Kuskeilla on jakoreitti ja aikataulu, jota pitää noudattaa. Ei kai ne nyt reitin loppupäästä lähde katsomaan ties kuinka kauas, joko suvaitsisit lopettaa kiusaamisen ja ottaa lähetyksesi vastaan.
Olet kiusanhenki ja ilkeä ihminen.
Postin kotiinkuljetus on yleensä toiminut siten että tulee viesti (tai soitto) jossa valitaan toimitusajankohta ja sitten kun se on valittu niin posti on toimittanut. En tiedä miten muut kuriiipalvelut sitten toimivat mutta varmaan joku yrittää toimittaa lähetyksen ilman eri soittojakin. Jos olet kotona niin miksei sitä voi ottaa vastaan? Ainakin itse olen ihan vaan ikkunasta vinkannut että paketin voi jättää pihalle ja aina on homma toiminut. Korona aikana eivät ota edes kuittauksia.
Mees ny rölli äitis keööariin.
Ihanaa on omakotitalossa eikä ärsyttäviä naapureita sein takana heippalappuineen! Hyvästi ahdas yhtiökokouselämä ja jatkuvat remontit ja k usipäiset kerrowtqlokyttääjät. Liian kauan matot parvekkeella jne. Lol roskat väärinpäin hahaa.
Aaaaaahh
Hengittäää omassa rauhassa
Eikö teille ídìooteille oikeasti mene mikään jakeluun?! XDDDDDD KUSKIN TEHTÄVÄ ON SOITTAA JA SOPIA ASIAKKAAN KANSSA SOPIVA AJANKOHTA PAKETIN TOIMITUKSELLE. MINULLA EI OLE LAIN VELVOITTAMAA PAKKOA VASTATA VÄLITTÖMÄSTI KUN PUHELU TULEE. MINÄ SOITAN TAKAISIN JA SOVITAAN AIKA MILLOIN PAKETTI TUODAAN. IKINÄ EI OLE OLLUT TARKOITUS, ETTÄ KURIIRI POMMITTAA KUIN HULLU JA TUNKEE OVELLE, VAIKKA MITÄÄN AIKAA EI OLE SOVITTU.
Jessus🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 kyllä siihen vastaamattomuuteen on jokin SYY🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Soitan aina viimeistään seuraavana päivänä takaisin🤦🏼♀️
Minä olen aina tiennyt että nimenomaan kerrostalo on rauhallisin asumismuoto. Kokemusta on muistakin asumismuodoista.
Kerrostalossa ei tarvitse tuntea naapureita eikä niitä koskaan edes näe. Ovellakaan ei ramppaa kukaan.
Introvertin unelma.
T. tyytyväinen kerrostaloasukki 48v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole kysymys asumismuodosta vaan siitä että tilailet jotain kuriirikuljetuksella?
Tajuatko, että tilaan palvelulla, jossa asiakkaan kanssa sovitaan ajankohta erikseen?? En tilaa palvelulla, jossa asiakasta pommitetaan ja lopulta tungetaan ovelle, vaikka asiakas ei ole edes sopinut että ajankohta käy myös hänelle!!
Ymmärrän.
Mutta valitettavasti joillakin kuljetusyhtiöillä on tämä tyyli, että tulevat ovelle SOPIMATTA vaikka kuljetusta varattaessa toimitusehdoissa lukee: "Kotiinkuljetus sovitaan puhelimitse etukäteen. Jos asiakasta ei saada puhelimella kiinni niin asiakasta tavoitellaan puhelimitse myöhemmin uudestaan." tms.
Eli käytännössä kuljetusliike ei itse noudata näitä sopimuksia.
Schenker/Vähälä on yksi tällainen yritys, joka haistattaa piutpaut näille etukäteen sopimisille. Tulee ovelle kuin sitä huvittaa, SOPIMATTA.
Eri
No ihan kohtahan tämäkin "ongelma" poistuu kun joudut muuttamaan pois siitä hienosta erillistalostasi, jota sinulla ei ole varaa pitää, ja päädyt johonkin surkeaan kerrostalokoppiin. Joko löysit vuokralaisen joka on tarpeeksi hölmö ja höynaytettävä ryhtyäkseen sinun vuokralaiseksesi? Säälittää jo etukäteen sekin ihmisparka.
Siinä on kyllä pieni totuuden jyvä, että en voisi koskaan asua rivi/omakotitalossa juuri siksi, että tällöin pääsisi suoraan ovelleni pimpottamaan. Ja ikkunoista näkisi, että se on kotona muttei tule avaamaan.
Nyt kun asuu kerrostalossa voin, kuten tänäkin aamuna, ignoorata ovipuhelimen soiton koska en ole tilannut kotiini mitään enkä odota vierasta. Soitteli siis heti aamukahdeksan jälkeen ovipuhelinta joka raivostutti. Kadulla kun soittaa ovipuhelinta, ei edes näe ikkunaani koska talomme on sisäpihalla.
En ymmärrä, millä ihmeen asiallisella asialla toisten ovipuhelimia soitetaan aamuvarhain kun ei tosiaan ole paketista tai sovitusta asiasta kyse. Yksin asuvana naisena ei tulisi mieleenikään että vastaisin ovipuhelimeen jos en tiedä, että on sovittu asia kyseessä (kuten juuri ennalta sovittu paketin tuominen).
Ap:n tapaus on hieman eri juttu kun on paketin tuomisesta kyse kyllä mä silloinkin ärsyyntyisin jos tullaan ovelle sopimatta etukäteen. Mun ovelle _ei_ tulla sopimatta etukäteen, piste. Mutta tämän vuoksi niihin soittoihin kannattaisi vastata jotta saa tosiaan sen sopivan ajan sovittua paketin tuonnille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole kysymys asumismuodosta vaan siitä että tilailet jotain kuriirikuljetuksella?
Tajuatko, että tilaan palvelulla, jossa asiakkaan kanssa sovitaan ajankohta erikseen?? En tilaa palvelulla, jossa asiakasta pommitetaan ja lopulta tungetaan ovelle, vaikka asiakas ei ole edes sopinut että ajankohta käy myös hänelle!!
Ymmärrän.
Mutta valitettavasti joillakin kuljetusyhtiöillä on tämä tyyli, että tulevat ovelle SOPIMATTA vaikka kuljetusta varattaessa toimitusehdoissa lukee: "Kotiinkuljetus sovitaan puhelimitse etukäteen. Jos asiakasta ei saada puhelimella kiinni niin asiakasta tavoitellaan puhelimitse myöhemmin uudestaan." tms.
Schenker/Vähälä on yksi tällainen yritys, joka haistattaa piutpaut näille etukäteen sopimisille. Tulee ovelle kuin sitä huvittaa, SOPIMATTA.
Eri
Tämä.
Erityisen kivaa kun ovikello soi aamulla yövuoron jälkeen ja heräät etkä saa enää unta. Kuljetusliike ovella vaikka ei ole vielä sovittu paketin tuontia. Paketin tuontiaika olisi siis tarkoitus sopia etukäteen eikä ne tee näin.
Eikö tuo ole turhaa työtä kuljetusliikkeekin. Tulla ovelle monta kertaa kun asiakas ei ole kotona kun eivät vaivaudu sopimaan tuontiaikaa. Eikö olisi helpompi sopii molemmille sopiva aika ensin PUH ja tuoda se paketti silloin. Tarvitsisi käydä vain kerran ovella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän.
Eri
Schenker/Vähälä ei itse noudata näitä toimitusehtoja! Ei sovi mitään etukäteen. Tulee ovelle milloin tulee vaikka toimitusehdoissa kerrotaan muuta.
Kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän.
Eri
Tämän takia en tilaa mitään heidän kautta enää. Kyllästyin tuohon arvuutteluun että mulloinhan se paketti olisi tulossa. Hmmmm.......
Varsinkin kun arvuutella ei pitäisi. Sopimuksen mukaan paketin tuominen sovitaan etukäteen.
Mutta kun ei niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuriirin oma ongelma, jos tulee ovelleni kutsumatta enkä avaa. YLEENSÄ OLEN ALASTOMANA PEITON ALLA JA SIKSI EN AVAA. SOITTAISIN TAKAISIN SOPIVALLA HETKELLÄ, MUTTA KUN IKINÄ EI VOIDA ODOTTAA HETKEÄKÄÄN.
No mene avaamaan se ovi alasti. Jos käy tuuri, niin pian iniset ja voihkit nautinnosta kuriirin pippelin TUNKEUTUESSA pinppiisi.
Meidän uusi naapuri täällä maalla on tuollainen. Sovittiin, että aurataan lumet pihastaan samalla kun tästä omastakin, mutta joka kerta kun on pihalleen menty (aamulla klo 5-7 välillä tai iltapäivällä klo 17 jälkeen), tuo ryntää kuistille huutamaan, että ei nyt saa pihaansa tulla, hän haluaa olla rauhassa. Ei sitten menty 3 päivään ja jo tuli soitto, että miksi ei ole pihaa aurattu, hänell sopii klo 11. Ihan kiva, meillä ollaan silloin töissä muualla, ei olla portinpielessä odottamassa, koska ehkä sopii.