Mitkä artistit sinä kutsuisit omiin virkaanastujaisiisi?
Toisaalla kiistellään siitä, ovatko Joe Bidenin virkaanastujaisiinsa haluamat artistit hyviä vai eivät. Aloin miettiä, keitä minä kutsuisin, jos olisin samassa tilanteessa. Paikalla olisivat ne artistit (tai bändien jäljellejääneet), joista olen pitänyt nuoresta lähtien eli jo vuosikymmeniä, esimerkiksi Bob Dylan, The Who, Ian Anderson, Beach Boys, Metallica ja vaikka presidenttienkin jo valitsemat Fleetwood Mac ja Bruce Springsteen. Ringokin saisi tulla. King's Singers vanhimmalla kokoonpanollaan. Ja joku vanhan kaartin huippusellisti saisi käydä vetäisemässä pätkän Bachia. Suomalaisista kelpuuttaisin vain Juicen, mutta hän olisi kuitenkin estynyt tulemasta.
Kuten näkyy, Bidenin tavoin haluaisin kutsua niitä, jotka ovat kulkeneet mukanani pitkään ja tehneet minuun jo aikonaan valtavan vaikutuksen. Yhtään 60-70-lukujen jälkeen aloittanutta ei olisi mukana, ei edes kohteliaisuuden tai suosionsa vuoksi.
Mitkä artistit te kutsuisitte esiintymään omiin virkaanastujaisiinne?
Ja kun kerran muistelin nyt nuoruuttani ja ertyisen kauniita päiviäni, liitän tähän nuoruudenkuvan Joe Bidenista, joka hänkin oli aikoinaan aikamoinen namu. Silloin, kun minä, Bruce ja muutkin yllä mainitut olivat. :)
https://www.nytimes.com/2020/10/17/us/politics/joe-biden-college-1960s…
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Veera Teleniuksen ja Ted Nugentin
Ted voisi tullakin, mutta Veera on ollut vainaa jo kolmekymmentä vuotta. Muuten oikein hyvä esiintyjäkaartinalku.
Ap
Eternal Erectionin, en tosin tiedä vieläkö ne heittää keikkaa.
Haudan takaa ottaisin Leonard Cohenin ja elävien kirjoista Ville Valon.
Vierailija kirjoitti:
Eternal Erectionin, en tosin tiedä vieläkö ne heittää keikkaa.
Niillä näkyy olevan peräti uusi bändi. Virkaanastujaisten iltana ainakin pirskeissä svengaisi. Bändistä en paljon kyllä tiedä. Sen muistan, kun olin ajaa pyörällä pensaaseen nähdessäni niiden keikkabussin melkein kotiportailleni pysäköitynä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensin kuullaan miljoona ruusua ja sitten snakeskin cowboys? Hmm... interesting.
Diandra esiintyisi ja Puoli Seitsemän juontajat juontaisivat (nainen tulkkaisi myös vieraille kielille)
Vanhoja tyyppejä, jotka tekivät merkityksellistä musiikkia. Tyyppejä, jotka ovat osoittautuneet myös hyviksi ihmisiksi.
En kutsuisi ketään nykyisistä "artisteista".
Roope Salmisen laulamaan ja Axlin hostaamaan.
Avril Lavigne, Britney Spears, Christina Aguilera & Miley Cyrus.
Alice Cooper, Iron Maiden ja Lordi.
Spice Girls lämppäriksi ja Maustetytöt pääesiintyjäksi
Ally Brooke ja Carly Rose Sonenclar.
Joku jo ehti ensin, mutta Arttu Viskarin. Toisena Teflon Brothers ja Pandora.