Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumalle, ylipainoiselle ja sosiaalisesti ahdistuneelle MASKIN käyttäminen on parasta koronapandemiassa

Vierailija
19.01.2021 |

Toki kaiken etäelämän lisäksi.

On niin paljon helpompi kulkea ihmisten ilmoilla, kun saa piiloutua maskin taakse. Lääkärillä käydessä ei jännitä yhtään niin kovasti kuin ennen. Tai bussissa ei ahdista tuntemattomien katseet kun on vaan yksi anonyymi maskinaama muiden joukossa.

Tätä maskielämää voisi minun puolestani jatkua maailman tappiin saakka.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Maski peittää kaksoisleuan ja ison nenän. Vielä pipo, toppatakki ja iso kaulahuivi kaveriksi, niin saa lymyillä ihan rauhassa suojassa topattuna.

Vierailija
2/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä introverttinä ja ujona. Ei ahdista enää käydä kaupassa ja seisoa kassajonossa muiden edessä kun kukaan ei näe naamaa. Tosi vapauttavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Valitettava totuus on, että maskin kanssa saan parempaa palvelua kuin ennen. Miesmyyjät on oikeasti kiinnostuneita auttamaan. Ennen pahin tilanne oli kun menivät kerran nauramaan hyllyn taa kuka joutuu minua palvelemaan. 

Vierailija
4/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä introverttinä ja ujona. Ei ahdista enää käydä kaupassa ja seisoa kassajonossa muiden edessä kun kukaan ei näe naamaa. Tosi vapauttavaa!

Sama!

Vierailija
5/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannut tuollaista vaikutusta. Yhtä iso mun perse ja allit on siitä maskista huolimatta, ja kyllä ihmiset ne huomaa. Mutta toisaalta en ole välittänyt ennenkään, enkä ole alkanut välittää nyt.

Naurattaa vaan teidän itsepetos.

Vierailija
6/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ruma niin tuskin sinua kukaan katsoo tai miettii muutenkaan.

Vierailija
7/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaapa vaihtaa vielä vaatteetkin harvoin käyttämiinne. Kukaan ei tunnista. Ihanaa.

Vierailija
8/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös punastelevalle maskin käyttö tuo tavallaan suojaa, ei varmaan näy kaikki kasvojen värinvaihtelut.

Vierailija
9/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran ja hymyilen paljon enemmän. Normaali tilanteessa en juurikaan koska häpeän hampaitani.

Vierailija
10/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo huomannut tuollaista vaikutusta. Yhtä iso mun perse ja allit on siitä maskista huolimatta, ja kyllä ihmiset ne huomaa. Mutta toisaalta en ole välittänyt ennenkään, enkä ole alkanut välittää nyt.

Naurattaa vaan teidän itsepetos.

Mikä ihmeen itsepetos? Ujona nyt vaan on helpompi olla kasvot puoliksi piilossa. Ei kai kukaan täällä väittänyt maskin peittävän takalistoa.

Vierailija
11/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Nyt tällainen ruma mieskin voi vapaammin asioida kaupoissa, kun lärvi on peitettynä.

Vierailija
12/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuat, ettei maski peitä läskejäsi? Kaikki kyllä huomaa.

Vierailija
13/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama homma.

Vierailija
14/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin pahanhajuisesta hengityksestä ja maskin käyttö on tuonut ison avun tähän vaivaan. Huomaan, että uskallan puhua enemmän ja pidempään ihmisten kanssa kun ei tarvi hävetä hengityksen hajua. Häpeän myös omia hampaitani. On ihanaa kun maski peittää hampaat!

Vierailija
15/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kans. Ja poissa on myös se pakkososiaalisuuden tunne että pitää mennä ja harrastaa. Saa käydä rauhassa lenkillä yksin. Hyvällä omallatunnolla katsoa telkkaria. Kerta viikkoon kaupassakäyntiä riittää. Rahaakin säästyy. Mun puolestani voitaisiin aukioloajoissakin siirtyä takaisin vanhaan. Sunnuntait ja juhlapyhät kiinni.

Ainoa mitä kovasti, ihan päivittäin kaipaa, olisi lenkkikaveri, siis koira. Minä en jaksa kuunnella kenenkään ihmisen höpinöitä mitä krääsää on miltäkin Tallinnanmatkalta ostanut tai mitään muutakaan tyhjänpäiväistä.

Mistähän mulle vielä saataisiin etätyötä?

16/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa ja muutamissa muissa Itä-Aasian maissahan nuoret ja nuoret aikuiset ovat jo pari vuosikymmentä käyttäneet kirurgista maskia julkisilla paikoilla ilman sen kummempaa terveyssyytä.

Maskin käytön alkuperäinen virallinen syy on siellä ollut ilmansaasteilta ja taudinaiheuttajilta suojautuminen, mutta monet ovat käyttäneet sitä lähinnä psykologisista syistä, esim. lisätäkseen yksityisyyden tunnettaan, peittääkseen meikittömyyttään, näyttääkseen paremmalta. Lopulta siitä tuli myös muotiasuste.

Ehkä niin käy täälläkin? Ihmisistä osa kiintyy maskin käyttöön ikihyviksi?

Vierailija
17/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Japanissa ja muutamissa muissa Itä-Aasian maissahan nuoret ja nuoret aikuiset ovat jo pari vuosikymmentä käyttäneet kirurgista maskia julkisilla paikoilla ilman sen kummempaa terveyssyytä.

Maskin käytön alkuperäinen virallinen syy on siellä ollut ilmansaasteilta ja taudinaiheuttajilta suojautuminen, mutta monet ovat käyttäneet sitä lähinnä psykologisista syistä, esim. lisätäkseen yksityisyyden tunnettaan, peittääkseen meikittömyyttään, näyttääkseen paremmalta. Lopulta siitä tuli myös muotiasuste.

Ehkä niin käy täälläkin? Ihmisistä osa kiintyy maskin käyttöön ikihyviksi?

Todennäköisesti käy ainakin suurimmissa kaupungeissa. Se suojaa myös yksityisyyttä jota ei enää ole teknologian vuoksi. Kameroita on ollut aina mutta kukaan ei ollut niin pähkähullu että niitä pitäisi kaiken aikaa käyttää julkisessa tilassa. Nyt se on muka normaalia.

Vierailija
18/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyh. Ei millään pahalla, mutta aika surkeaa on elämänne, jos tykkäätte pitää jotain kuonokoppaa mieluummin kuin olla luonnollisesti!

Vierailija
19/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yyh. Ei millään pahalla, mutta aika surkeaa on elämänne, jos tykkäätte pitää jotain kuonokoppaa mieluummin kuin olla luonnollisesti!

Ajatella, kuinka surkeaa on kaikilla jalkavankiloita ja genitaalikahleita käyttävillä! Minä ainakin menen paljan jaloin p*rse paljaana kesät talvet. Takaisin luontoon!

Vierailija
20/24 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ruma suu, ohuet huulet ja osa hampaista puuttuu. Maskin käyttö on parasta, mitä itselleni on tapahtunut. Silmäni ovat kauniit. Haluaisin käyttää maskia loppuelämäni ajan. Näytän paremmalta maskin kanssa. Vihaan ohuita, rumia huuliani ja puuttuvia hampaitani. Ei ole varaa implantteihin, proteeseja en halua .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä