Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko tinkinyt muista kriteereistä asunnon sijainnin vuoksi?

Vierailija
19.01.2021 |

Etsinnässä asunto tietyltä alueelta, mutta muut toiveet saisikin sitten heittää romukoppaan. Kerro omat kokemuksesi miten olet asian ratkaissut ja oletko tyytyväinen

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voiko joku todella valita kodin vain tuollaisen järkilistauksen perusteella miettimättä yhtään fiilistä

Hei!

Jos viittasit minun kirjoitukseeni (nr 13) niin vastaus on jotain kyllän ja ein väliltä :D Itselleni merkitsee hyvin paljon se yleinen tunnelma mikä on alueella ja talossa, mutta jos asunnon pohja on hyvä niin uskon kyllä että remontoimalla sen itse asunnonkin tunnelman saa kohdilleen. Eri asia ehkä tuossa b2-kohdassa jossa muuttaisimme sijoituskohteeseen lähinnä rahankerryttämistarkoituksessa (jotta olisi paremmat edellytykset löytää seuraava asunto) - siinäkään en nyt mitään rotankoloa huolisi, mutta olisin valmis joustamaan hyvin monesta kriteeristä jos hinta on kohdallaan.

minä tein virheen, kun ostin asunnon ensisijaisesti kriteerillä "arvo pysyy parhaiten" alueelta joka ei ollut itselle mieluinen. päädyin myymään sen vain vuosi oston jälkeen kun sijainti alkoi ärsyttämään päivä päivältä enemmän

Vierailija
22/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, sijainti oli niin täydellinen omia tarpeitani ajatellen, että olin valmis tinkimään siitä, että talo on omalla tontilla (toki tässä on vuokrasopimus voimassa vielä parikymmnetä vuotta, ennen kuin kaupungilla on oikeus tarkistaa hintaa ylöspäin), samoin myös asuintilojen kunnosta, eli vaati enemmän remonttia kuin mitä olin alunperin ajatellut. Mutta kannatti. Ulkoilureiteille ja näin lumisena talvena ladulle pääsee suoraan pihalta ja ympärillä on niittyä, peltoa ja metsää silmänkantamattomiin, vaikka Helsingin keskustaan pääsee autolla vartissa ja julkisillakin alta puolen tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, sijainti oli niin täydellinen omia tarpeitani ajatellen, että olin valmis tinkimään siitä, että talo on omalla tontilla (toki tässä on vuokrasopimus voimassa vielä parikymmnetä vuotta, ennen kuin kaupungilla on oikeus tarkistaa hintaa ylöspäin), samoin myös asuintilojen kunnosta, eli vaati enemmän remonttia kuin mitä olin alunperin ajatellut. Mutta kannatti. Ulkoilureiteille ja näin lumisena talvena ladulle pääsee suoraan pihalta ja ympärillä on niittyä, peltoa ja metsää silmänkantamattomiin, vaikka Helsingin keskustaan pääsee autolla vartissa ja julkisillakin alta puolen tunnin.

maksoitko näistä omista tarpeistasi ns ekstraa asuntoon nähden? yleensäkin kiinnostaa maksatteko hintatasoon nähden enemmän jos asunto on juuri itselle sopiva vaikka ei muuten esim neliöhinta ihan kohdillaan

Vierailija
24/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen nykyiseen taloon muuttamista minulla oli ainastaan kaksi asuinaluetta joilla tahdoin asua. Silloin asuin sillä toisella haluamallani alueella. Sitten vuosien kuluessa se alue jolla asuin muuttui sellaiseksi jossa en halunnut missään nimessä asua. Pidimme miehen kanssa mielen avoimena, mutta kun löytyi sattumalta kohtuuhintainen talo tältä ainoalta alueelta jossa todella halusin asua, niin aika paljosta tingittiin. Osa ärsyttää edelleen, mutta osan kansa olen tullut sinuksi. Pohja ei ole kummoinen, koska kyseessä on 50-luvun tyyppitalo, ja sitä on vaikea muuttaa ilman massiivista remonttia ja rahanmenoa, mutta toisaalta kun ei ole alaikäisiä lapsia enää kotona, niin sillä ei niin ole väliä kun kahdestaan asusutellaan. Lämmitysmuodosta jouduttiin tinkimään, mutta nyt 5v tässä asuttuamme olemme päättäneet vaihtaa sen. Lisäksi on tulossa vielä tulevaisuudessa ainakin lattiaremontti kauttaaltaan, ja uusi eristys seiniin. Näitä ei kuitenkaan tarvitse uusia heti nyt ja tässä vaan vuosien varrella pikkuhiljaa.

Vierailija
25/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimus on ollut että töihin pääsee ilman autoa kohtuunopeasti, ja lapsen koulumatka ei ole liian pitkä. Ja on onnistunut ihan Espoossakin. 

Tingitty on asuinrakennuksen iässä ja siinä että värimaailman ja pintamateriaalien ei ole tarvinnut olal viimeistä huutoa. 

Vierailija
27/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tinkinyt, mutta hieman katunut jälkeen päin. Nyt ollaan muutettu. Valittiin siis edellinen asunto koska se oli kaikinpuolin hyvällä paikalla tarpeitamme ajatellen, mutta itse asunto ei ollut pohjaratkaisultaan kovin käytännöllinen. Loppujen lopuksi olisin voinut ajaa pari kilometria suuntaan tai toiseen joka päivä, jos asunto muuten olisi ollut hyvä.

Vierailija
28/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen aikanaan tinkinyt neliöistä, jotta sain itselleni ja lapsille asunnon hyvältä alueelta. Pääkaupunkiseudulla on useita alueita, minne en muuttaisi kuin pakon edessä. Nyt omistan kolmion, missä asun yksin ja jonka hinta on 30 vuodessa lähes viisinkertaistunut. Kaupunginosaan olen edelleen enemmän kuin tyytyväinen. Onneksi hinnat olivat ostohetkellä hyvin kohtuulliset, niin keskipalkkaisellakin oli mahdollisuus päästä asuntoon kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme