Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko tinkinyt muista kriteereistä asunnon sijainnin vuoksi?

Vierailija
19.01.2021 |

Etsinnässä asunto tietyltä alueelta, mutta muut toiveet saisikin sitten heittää romukoppaan. Kerro omat kokemuksesi miten olet asian ratkaissut ja oletko tyytyväinen

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joustin sijainnista ja nyt kaduttaa, vaikka itse asunto on kiva. ei pelasta kuitenkaan kokonaisuutta

Vierailija
2/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti on asunnon tärkein ominaisuus ja sitä ei voi remontilla muuttaa. Vastaus on siis kyllä, olen tinkinyt neliöistä sekä saunatoiveesta sijainnin takia. Eikä kaduta. Saunavuoro korvaa oman saunan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Muutin lähemmäs töitä ja perhettä kalliimpaan, mutta säästynyttä aikaa ei mielestäni rahakaan korvaa. Olen tyytyväinen.

Vierailija
4/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Edelliseen asuntoon nähden asunto oli huonokuntoisempi ja näköalat heikommat, mutta sijainti ja asunnon koko olivat juuri mitä halusimme. 

Vierailija
5/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tinkinyt sijainnista muiden kriteerien vuoksi, eikä ole kaduttanut.

Vierailija
6/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijainti on asunnon tärkein ominaisuus ja sitä ei voi remontilla muuttaa. Vastaus on siis kyllä, olen tinkinyt neliöistä sekä saunatoiveesta sijainnin takia. Eikä kaduta. Saunavuoro korvaa oman saunan.

Minä taas en suostunut tinkimään saunasta, mikä rajoitti aika paljon alueita joilta oli edes mahdollista löytää sopivan hintaluokan asunto. Onnistuin kuitenkin löytämään kaikki toiveeni täyttävän asunnon siltä puolelta kaupunkia kuin halusinkin, olkoonkin että kaupunginosa ei ollut juuri se ykkösvalintani. Varsinkin näin korona-ajan alla muuttaneena olen tyytyväinen etten tinkinyt asumismukavuudesta.

Vierailija
7/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaintia ja usein myöskään neliöitä ei voi vaihtaa. En siis jousta niiden suhteen: haluan tietyn määrän huoneita tietyltä alueelta. En myöskään ostaisi mitään, mikä haisee ummehtuneelta, remontti leviää herkästi käsiin jos hometta löytyy. Lähes kaikki muu on joustettavissa, autokatoksen voi rakentaa tai keittiön remontoida.

Vierailija
8/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti tärkein. Jouduin luopumaan toiveesta parvekkeeseen kun talo ja sijainti muuten niin täydellisiä...suht tyytyväinen olen.

Vierailija
9/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijainti on tärkein tekijä. Omassa kotikaupungissani on alueita, joille en  muuttaisi ikinä vapaaehtoisesti. Nämä alueet ovat myös niitä, joilta en ikipäivänä ostaisi itselleni asuntoa. Hinnat ovat sen verran halpoja (koska kyseisille alueille ei kukaan muukaan halua), että sijoituskämpän saisi edullisesti. Vuokralainen löytyy aina niille vähemmän halutuillekin alueelle. Ei ehkä pitkäaikaista uokralaista, mutta harvemin kämppää tyhjänä joutuu pitämään.  

Vierailija
10/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana iso talo, uima-allas ym.

Sijainti kehä 1. ulkopuolella

ei kiitos maalle.

Vierailija
11/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on hankala tilanne (tai ehkä vain kuvittelen sen olevan hankala :D ) ensiasuntoa etsin, ja sijaintitoiveeni on perhesyistä ja harraste ja vapaa-ajanviettotavoista johtuen alue, joka ei muuten ole asunnonostajien suosiossa. Ei mikään ghetto, mutta vanhempi alue jossa asunnot menevät hitaasti kaupaksi. Nyt vielä löysin asunnon joka on ollut suht kauan myynnissä jopa tällekin alueelle ja olisi itselle hyvä, mutta hirvittää ostaa se, koska loppuelämän asuntoa tässä ei olla hankkimassa 

Vierailija
12/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt kaikesta lähtisi joustamaan sijainnin takia, pitää olla sopivan kokoinen ja järkevä pohja

Vierailija
13/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme nyt siinä tilanteessa että etsimme asuntoa. Olemme tehneet ihan konkreettisen listan mitä vaadimme asunnolta jos se on a) parhaalla etsimämmälle alueella b) toissijaisella alueella tai c) alueen ulkopuolella. Eli tuskin kuitenkaan löydämme heti loppuelämän asuntoa (koska perheen koko yms voi muuttua) mutta askel askeleelta lähemmäs unelmaa :) Alla esimerkkejä.

a) Iso ja valoisa asunto, jossa tarpeeksi isot pesutilat ja keittiö. Taloyhtiö kohtuuhyvin hoidettu

b) Vanha kivitalo jossa valoisa asunto, hyvin hoidettu talo, isot pesutilat ja keittiö + kylpyamme tai sauna

b2) Todella halpa hyväpohjainen asunto jossa voisi asua aikansa, rempata ja muuttaa pois

c) Hyväkuntoinen omakotitalo omalla tontilla, ja hyvällä pohjapiirrustuksella (vähintään 3 makkaria)

Vierailija
14/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko joku todella valita kodin vain tuollaisen järkilistauksen perusteella miettimättä yhtään fiilistä

Vierailija
15/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä varmaan kysyttiin ostoasunnon suhteen, itse puhun vain vuokra-asunnosta. Mutta sijainti ja hinta määrittelivät, ja edelleen pitävät minut nykyisessäni. Lähellä työpaikkaa ja vuokra on edullisempi kuin vastaavien useamman km sisälläkään. Monessa muussa asiassa olenkin sitten tinkinyt, kuten asunnon viihtyisyys (valoton, vanhat pinnat, sijainti kävelytien vieressä ym.), samassa rappukäytävässä asuu jatkuvasti haukkuva koira, ohuet seinät, ei parveketta, pienet huoneet ym. Mutta tästä onneksi pääsee nopeasti pois jos nuo käyvät liikaa ärsyttämään. 

Vierailija
16/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse hissiä, parveketta, saunaa tai muuta lisäherkkua. Haluan vain yhden huoneen enemmän ja pysyä samalla alueella, niin lasten ei tarvitse vaihtaa koulua ja päiväkotia. Kavereiden saaminen oli todella haastavaa.

Vierailija
17/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tingitty muista kriteereistä, kuten huoneiden lukumäärästä, rakennuksen iästä ja esim ulkotilasta, sijainnin vuoksi ja ollaan oltu tyytyväisiä jo 10 vuotta. 

Toki kannattaa tehdä itselleen selväksi mitkä asiat ovat niin tärkeitä ettei niistä voi tinkiä ilman että se vaikuttaa elämän laatuun. 

Vierailija
18/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein kriteeri meillä on sijainnin ohella hyvä äänieristys. omakotitaloon ei ole varaa, niin siinäpä sitä sitten arvot että mitä uskaltaa ostaa ja kuinka paljon ekstraa maksaa vain siitä kriteeristä että makuuhuoneella ei saa olla yhteistä seinää naapurin kanssa.

Vierailija
19/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiko joku todella valita kodin vain tuollaisen järkilistauksen perusteella miettimättä yhtään fiilistä

Hei!

Jos viittasit minun kirjoitukseeni (nr 13) niin vastaus on jotain kyllän ja ein väliltä :D Itselleni merkitsee hyvin paljon se yleinen tunnelma mikä on alueella ja talossa, mutta jos asunnon pohja on hyvä niin uskon kyllä että remontoimalla sen itse asunnonkin tunnelman saa kohdilleen. Eri asia ehkä tuossa b2-kohdassa jossa muuttaisimme sijoituskohteeseen lähinnä rahankerryttämistarkoituksessa (jotta olisi paremmat edellytykset löytää seuraava asunto) - siinäkään en nyt mitään rotankoloa huolisi, mutta olisin valmis joustamaan hyvin monesta kriteeristä jos hinta on kohdallaan.

Vierailija
20/28 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tärkein kriteeri meillä on sijainnin ohella hyvä äänieristys. omakotitaloon ei ole varaa, niin siinäpä sitä sitten arvot että mitä uskaltaa ostaa ja kuinka paljon ekstraa maksaa vain siitä kriteeristä että makuuhuoneella ei saa olla yhteistä seinää naapurin kanssa.

Miten selvitätte miten hyvä äänieristys asunnossa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan