kun nykyään on sukupuolineutraalius, niin pitäisikö tulla myös kokoneutraalius?
Ajatelkaa miten loukkaavia ja erottelevia on vaatteiden kokomerkinnän extra small, small, medium, large, extra large? Jos en itse koe itseäni isoksi, mutta largeksi merkityt vaatteet useimmiten ovat minulle sopivimpia, niin eikö se ole melko loukkaavaa, että joku ulkopuolinen määrittelee minut isoksi?
Vaadin kokoneutraaliutta! Vaatteisiin neutraalit numerokoot kuten 8, 10, 12, 14 jne.
Kommentit (10)
Kokolaput pois ja sovittamalla etsimään oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne numerokootkaan ole neutraaleja enää sen jälkeen, jos kaikki tietää, että isokokoiset käyttää kokoa 14.
Onpas, koska niitä ei merkitä largeksi. Millä perusteella joku määrittää minut isoksi, kun en ole iso omasta mielestäni enkä monien muidenkaan mielestä? Tunnen olevani keskikokoa.
Ap
Minä vaadin koulutukseen ja työelämään älykkyysneutraaliutta ja kykyneutraaliutta. Se helpottaisi monien asemaa.
Ite vaadin että käännetään suomenkieleksi tuommoiset anglismit. Olkoot uudet koot vaikka: Taskupillu, Sopiva, Tukeva, Läski, Valas
Vierailija kirjoitti:
Minä vaadin koulutukseen ja työelämään älykkyysneutraaliutta ja kykyneutraaliutta. Se helpottaisi monien asemaa.
Minäkin haluan kirurgiksi, mutta en jaksa istua koulussa, kun siellä on liikaa ylimääräistä turhaa p*****a. Vapaa ajallani minä viipaloin sitrushedelmiä ja ompelen niitä yhteen. Mandaruunani nostaa Suomen vielä maailmankartalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ne numerokootkaan ole neutraaleja enää sen jälkeen, jos kaikki tietää, että isokokoiset käyttää kokoa 14.
Onpas, koska niitä ei merkitä largeksi. Millä perusteella joku määrittää minut isoksi, kun en ole iso omasta mielestäni enkä monien muidenkaan mielestä? Tunnen olevani keskikokoa.
Ap
Siis en hakenut tällä ajatusta että me kaikki olisimme samankokoisia keskenämme, vaan sitä että voisimme ostaa vaatteita ilman että koko ajan kokolaput muistuttaisivat siitä, kuinka pieniä tai isoja olemme. Mukamas. Minä en edelleenkään pidä itseäni isona. Mulla on leveät hartiat ja niiden vuoksi joudun käyttämään isompaa yläosaa kuin alaosaa. Medium on usein sopiva kaikkialta muualta kuin hartioista. Large usein tuntuu päällä parhaalta kun se ei kinnaa hartioista, mutta vatsan alueelta se on väljempi. Ei se kyllä minua haittaa.
Ap
Tahtoisin ikäneutraliuden. Esim. ne ikävät suojaikärajat vois poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaadin olympialaisiin tulosneutraaliutta; ei ole oikein, että toiset on olevinaan parempia, kuin toiset.